Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka moni voi myöntää, että eron jälkeen elämästä tulikin haastavampaa kuin odotti?

Vierailija
22.12.2025 |

Että suhteessa halusi nähdä painotetusti lähinnä niitä omasta mielestä epäkohtia, mutta eron jälkeen huomasikin, että ei se ero niin autuaaksi tehnytkään ja kolikolla on kääntöpuolensa.

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä parani elämänlaatu, kun nalkuttava lohikäärme poistui kuvioista. Edes taloudellisesti ei ole tiukempaa. Nyt sitä huomaa, että kuinka hiton paljon meni rahaa "yhteisiin" ihan vetun turhiin asioihin, jotka eivät itselle merkinneet mitään.

Vierailija
22/72 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Odotan aika harvoja myöntäjiä.

Näinpä. Harva myöntää, että yhtäkkiä joutuukin laskemaan aidosti rahojaan ja tinkimään elämästään, eikä sitä "oikeaa rakkautta" ole löytynyt myöhemminkään.

Havaintojeni ja tilastojen mukaan noita ongelmia on miehillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on helpompaa eron jälkeen. 

Vierailija
24/72 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Voisiko mitenkään johtua siitä, että ihmiset kuitenkin useimmiten eroavat pitkähkön harkinnan päätteeksi, ja joskus jopa ihan syystä. 

Vierailija
25/72 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten muuttui vaikeaksi, kun exä löysi uuden naisen ja exä ei enää suostunut vaihtamaan auton renkaita, eikä tullut yhdestä soitosta korjaamaan vuotavaa hanaa. Jouduin itse hoitamaan kaiken autoon ja kotiin liittyvän, minkä olin sitä ennen sälyttänyt exän harteille. Toivottavasti eroavat pian. Olen yrittänyt yhteisille lapsille naljailla uudesta muijasta kaikenlaista, josko pitäisivät niin pahaa elämää exäni luona, että ajavat uuden naisen mäkeen sieltä ja saan taas tarvitsemiani palveluita.

Taitanee olla rölläystä, mutta lyhyeksi jääneessä edellisessä parisuhteessani oli tuo dynamiikka. Eli olivat eronneet, mutta eivät sitten vissiin täysin ainakaan henkisesti. Surullista tosin vähän oli, että kaksi ihmistä ei voinut elää yhdessä, mutteivät myöskään erikseen.

Tuollaisia tilanteita on paljon, missä entinen kumppani alkaa tekemään kaikkensa jotta saisi paskottua uuden onnen. Yleensä syyt ovat juurikin itsekkäitä. Vittumaisimmat manipuloi ja kiristää lapsilla.

Vierailija
26/72 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taloudellisesti olen ollut hieman kusessa, pakko myöntää. En tätä osannut silloin ajatella, koska olin niin täynnä vain sitä vanhaa suhdetta. Nyt erosta kolmisen vuotta ja en kyllä ole yhtään helmeä löytänyt miehistä eron jälkeenkään. Väilillä on aika ristiriitaiset tunteet. Sitä kysyy itseltään, että vaatiiko liikaa vaiko ei. En ole kuitenkaan onnellinen nytkään, vaikken ollut edellisessä parisuhteessakaan. Tai olin ikään kuin neutraalin onnellinen, mutta siihen neutraaliuteen jollain tapaa turtui.

Itse en jaksa uskoa, että ainakaan kovinkaan moni ihan turhaan eroaisi. Sen verran iso homma jo koko ero, jos yhdessä on jo vuosia asuttu.

Niin lohduta itseäsi ajatuksella, että ehkäpä nyt vielä aika kultaa muistoja.

Ehkä 40 vuotta sitten ei erottu helposti, mutta nykyä

Jaa. Itselläni on lähipiirissä pariskuntia, jotka eivät ole vuosikymmenien jälkeen eronneet. Tapaamiset on aika raskaita, kun puheenaiheet kiertää siinä, miten huono parisuhde on. Noista välillä käynyt mielessä, että jos tilanne pysyy tuollaisena vuosikausia, niin ehkä joskus voisi jopa miettiä, että sovitaanko ollenkaan toisillemme. Mutta mistäpä minä tosiaan tietäisin, en vaan jaksa olla se likasanko, jolle oksennetaan miten huono parisuhde todellisuudessa on.

Vierailija
27/72 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten maksuhäiriöt:

Suurempi osuus: Jopa 10 % miehistä on ollut maksuhäiriömerkintöjä, ja kolmikymppisistä jopa yli 16 %:lla oli niitä vuonna 2020, kun naisilla vastaava luku oli matalampi, sanoo Asiakastieto.fi.

Kasvava trendi: Vaikka maksuhäiriöisten määrä on yleisesti kasvanut, miehiin kohdistuva kehitys on ollut erityisen huolestuttavaa, vaikka sukupuolten välinen ero on kaventunut, kertoo Helsingin Sanomat.

Taustalla tekijöitä: Eroihin saattavat vaikuttaa perinteiset roolit ja taloudellisten asioiden hoitoon liittyvät tavat.

Vierailija
28/72 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä kävi toisin päin. Elämästä tuli paljon helpompaa kun saan ex miehen rahat lastenvalvoja avustuksella mutta ei tarvi tehdä mitään sen miehen hyväksi eikä tarvi edes katsella miestä. Ja kaiken lisäksi saan miehestä ilmaisen lapsen hoitajan aina kun haluan viihteelle tai mihin tahansa kun miehellä ei ole muuta vaihtoehtoa kuin suostua vaatimuksiini jos haluaa nähdä lastaan. Jos ei suostu minun vaatimuksiin niin estän aivan varmasti mistä näkemästä lastaan. 

Kaikella tällä on lastenvalvojan hyväksyntä. 

Se hyväksyntä saattaa kyllä johtua siittä että se lastenvalvoja on ystäväni joka muutenkin auttoi minua saamaan ne ex miehen rahat mutta kuitenkin asialla on virallinen hyväksyntä

Vierailija
29/72 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten muuttui vaikeaksi, kun exä löysi uuden naisen ja exä ei enää suostunut vaihtamaan auton renkaita, eikä tullut yhdestä soitosta korjaamaan vuotavaa hanaa. Jouduin itse hoitamaan kaiken autoon ja kotiin liittyvän, minkä olin sitä ennen sälyttänyt exän harteille. Toivottavasti eroavat pian. Olen yrittänyt yhteisille lapsille naljailla uudesta muijasta kaikenlaista, josko pitäisivät niin pahaa elämää exäni luona, että ajavat uuden naisen mäkeen sieltä ja saan taas tarvitsemiani palveluita.

T. Incel-mies

Vierailija
30/72 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä kävi toisin päin. Elämästä tuli paljon helpompaa kun saan ex miehen rahat lastenvalvoja avustuksella mutta ei tarvi tehdä mitään sen miehen hyväksi eikä tarvi edes katsella miestä. Ja kaiken lisäksi saan miehestä ilmaisen lapsen hoitajan aina kun haluan viihteelle tai mihin tahansa kun miehellä ei ole muuta vaihtoehtoa kuin suostua vaatimuksiini jos haluaa nähdä lastaan. Jos ei suostu minun vaatimuksiin niin estän aivan varmasti mistä näkemästä lastaan. 

Se hyväksyntä saattaa kyllä johtua siittä että se lastenvalvoja on ystäväni joka muutenkin auttoi minua saamaan ne ex miehen rahat mutta kuitenkin asialla on virallinen hyväksyntä

Joopa joo. Olet katkera mies, joka ei osaa katsoa peiliin.

Vierailija
31/72 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut jätettiin vastoin omaa tahtoani. Tai ei siis mies multa mitään kysynytkään. Meillä oli ihan normaali,  pitkä avioliitto (20 vuotta) ilman alkoholiongelmia tai väkivaltaa.

Mies vain päätti itsekseen minulle kertomatta, että ei riitä, hommasi toisen naisen ja jätti mut ihan yhtäkkiä ilmoituksella vain. Ei suostunut puhumaan erosta.

Eli joo, kyllä arki vaikeutui, sillä jäin yksin lasten kanssa selviämään kaikesta.

Olen katkera, sillä itse en tätä valinnut. Minulta ei kysytty.

Mies elää uutta elämää uuden naisensa kanssa. Ei ole kai katunut, ei ole puhunut. 

Vierailija
32/72 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinpä. Harva myöntää, että yhtäkkiä joutuukin laskemaan aidosti rahojaan ja tinkimään elämästään, eikä sitä "oikeaa rakkautta" ole löytynyt myöhemminkään.

Päinvastoin. Nyt rahaa säästyy enemmän kuin parisuhteessa. Uutta suhdetta en edes halua enää. 

Vierailija
33/72 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Havaintojeni ja tilastojen mukaan olet yli 140 kiloinen tankki.

Minä taas olen sopusuhtainen, ja saan miehiltä huomiota eikä minun tarvitse täällä katkeruuttani huutaa.

Vierailija
34/72 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitanee olla rölläystä, mutta lyhyeksi jääneessä edellisessä parisuhteessani oli tuo dynamiikka. Eli olivat eronneet, mutta eivät sitten vissiin täysin ainakaan henkisesti. Surullista tosin vähän oli, että kaksi ihmistä ei voinut elää yhdessä, mutteivät myöskään erikseen.

Tuollaisia tilanteita on paljon, missä entinen kumppani alkaa tekemään kaikkensa jotta saisi paskottua uuden onnen. Yleensä syyt ovat juurikin itsekkäitä. Vittumaisimmat manipuloi ja kiristää lapsilla.

Minäkin kieltämättä syytin mielessäni ensin tätä exää. Kunnes jouduin myöntämään itselleni, että eihän tuollainen "hyppyyttäminen" olisi onnistunut,  ellei se kumppani olisi lähtenyt siihen mukaan.

Moneen juttuun olisi riittänyt ihan vaan "ei sovi, minulla on nyt menoa naisystäväni kanssa."

Mutta kun niissä kohdissa mieluummin valitsi sen ex-puolison, niin ei siihen kannattanut jäädä. 

Vierailija
35/72 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan, että aloituksen tarkoitus on tuoda esiin miten nainen eron jälkeen huomaa miten paljon mies olikaan hoitanut ja maksanut asioita. Jos eroaa etsiäkseen "oikeaa rakkautta" niin sitten voi kyseenalaistaa eron syyt. Itse erosin, kun tajusin, että ennemmin olen loppuelämäni yksin kuin jatkan ex-avioliitossa. Se, että ex käytti auton katsastuksessa ei ihan riittänyt tasapuolisuuteen kotitöissä.

Omalla kohdalla kävi niin, että ruokakulut pienenivät eron jälkeen ja lasten isä joutui maksamaan elatusmaksuja, joten "voitin" taloudellisesti. Eron jälkeen opiskelin lisää ja aloin luomaan uraa. Avioliiton aikana lasten isä pyrki estämään työpaikanvaihdot ja opiskelut. Nyt kun olen päässyt hyvin alkuun uudella urallani (joka näkyy myös palkassani) niin vähänkö ex-miestä tämä harmittaa! Joskus (ilmeisesti humalassa) edelleen vuosia eron jälkeen viestittelee, miten leveästi eläisimme, jos olisimme yhdessä. Yritin aikoinaan hänelle sanoa, että jos opiskelisin lisää niin palkkakin nousisi ja voisimme tehdä vaikka mitä. Hän ei koskaan ollut valmis itse joustamaan mistään, joten oma elämäni oli täysin jäissä.

Vierailija
36/72 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heti kun arki kuvioissa, arkihuolia, ero.

Seuraava 2 vuotta. Ero. Seuraava. Ero. Seuraava. 

Ei kuulu sulle.

Sinähän et pääse suhteeseen ollenkaan. Mietit ihan liikaa muiden miesten k y r p i ä ollaksesi naisista kiinnostava.

Vierailija
37/72 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T. Incel-mies

Vierailija
38/72 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli vaikeaa kun lapsen isä otti avioeron. Olin totaali yh, 24/7. Kun minä jätin toisen eksän niin se oli helpotus.

Vierailija
39/72 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Havaintojeni ja tilastojen mukaan olet yli 140 kiloinen tankki.

Minä taas olen sopusuhtainen, ja saan miehiltä huomiota eikä minun tarvitse täällä katkeruuttani huutaa.

T. Incel-mies (håmå)

Vierailija
40/72 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa eron jälkeen elämä muuttui paremmaksi ja halvemmaksi kun pystyin muuttamaan asuntoon mikä on riittävä itselle eikö tarvinut enää miettiä nii  isoa asuntoa missä nainen pääsi sisustamaan ja harrastamaan ja lisäileen someen kuvia. Ennen eroa ei olisi mitenkään ollut mahdollista että olisimme asuneet 52 neliön kaksiossa kaupungin laidalla. Ja kun ei ole naista niin ei tarvi tuhlata rahaa elämyksiin ja sosialisointiin niin olen pystynyt aloittamaan sijoittamisen. Elämä ilman naista.on huomattavasti helpompaa ja halvempaa kun ei ole naista vaatimassa turhia asioita ja pystyn keskittymään vain olennaiseen ja tarpeelliseen niin säästän todella paljon rahaa. Huono puoli on ajottainen yksinäisyys mutta siihenkin tottuu ja aina silloin  tällöin kun käyn baarissa löytää seksiseuraa kun sitä haluaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yhdeksän