Kysyykö teidänkin mies mistä löytää mitäkin?
Meillä mies kysyt minulta milloin mitäkin ja odottaa jotenkin maagisesti minun tietävän esineiden sijainnit, ei viitsi edes etsiä vaikka tavara olisi kateissa koska itse ei sitä vienyt suht loogiseen säilytyspaikkaan käytön jälkeen. Lapset tekee samaa, mutta mies on jo liikaa. Onko vaan mun mies tämmöinen, vai muidenkin?
Kommentit (135)
Vierailija kirjoitti:
Meillä asustaa juuri tuollainen hajamielinen mies. Hupaisinta on, että silloin harvoin kun hän joutuu käymään kaupassa, sieltäkin hän soittaa ja kysyy missä on maitoa tai milloin mitäkin. Tunnenpa ainakin itseni tärkeäksi ja viisaaksi.
"Hajamielinen"= pistää naisen muistamaan asioita puolestaan. Ei aikuinen osaa kaupassa käydä. Onko koskaan ollut yksin kotona? Miten pärjäsi? Kuka huolehti hänen tavarat, kun kävi armeijan vai eikö hajamielisyydeltään pystynyt käymään? Kykeneekö asumaan itsenäisesti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihana joulutunnelma vallitsee tämän ketjun perustella monissa perheissä <3
No meillä ainakin kun en toki miehelle sano, että hän on joissain asioissa tolvana.
Sepä vasta onkin kunnioittavaa toimintaa, että jauhaa puolisosta paskaa selän takana.
Joo niin onpa kamalaa nimettömänä vauvapalstalla nimittää miestä tolvanaksi. Voivoi koita jaksaa
Sinä varmaan tykkäisit kauheasti siittä että miehesi nimettömänä haukkuu sinua keskustelupalstoilla julkisesti rahanperässä juoksevaksi hu*raksi?
Minusta on ihan tuota samaa, että soitetaan kaupasta mitä pitää ostaa kun ei itse voi vaivautua miettimään tai tarkistamaan jääkaappia (onko maitoa / ruokakermaa / jogurttia tms jäljellä). Itse ajattelen, että on kätevää selvittää ennen kauppaan menoa mitä tarvitsee. Toisaalta, kellehän minä soittaisin mitä kaupasta tarvitaan, kun mieheni sitä ainakaan ei tiedä...
Aikuisessa suhteessa ei pitäisi olla niin, että perusasioissa pitäisi alkaa keskustelemaan ja asettamaan rajoja.
Aikuisessa suhteessa kaikki perustuu kommunikointiin. Ihminen ei pysty lukemaan toisen ajatuksia. Ei, vaikka miten sitä häneltä vaatisit. Jos joku asia ei mielestäsi toimi, se on sinun vastuullasi kertoa siitä. Sellaista on aikuisuus.
Vierailija kirjoitti:
Minusta on ihan tuota samaa, että soitetaan kaupasta mitä pitää ostaa kun ei itse voi vaivautua miettimään tai tarkistamaan jääkaappia (onko maitoa / ruokakermaa / jogurttia tms jäljellä). Itse ajattelen, että on kätevää selvittää ennen kauppaan menoa mitä tarvitsee. Toisaalta, kellehän minä soittaisin mitä kaupasta tarvitaan, kun mieheni sitä ainakaan ei tiedä...
Miksi sinulla vauva miehenäsi? Kyllä aikuinen mies tietää, mitä kaupasta ostetaan. Aika usein ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on kyllä mielenkiintoset päätelmät sulla. Joku katkeruus ja viha tuntematonta ihmistä kohtaan kuultaa sun viesteistä et etköhän sä oo meistä se elämäänsä tyytymättömämpi. Mee terapiaan :D
Vooooi, kylläpä sinua nyt harmittaa, kun muilla on normalit miehet, jotka osaavat itse etsiä tavaransa ja sinulla on omien sanojesi mukaan uhmaikäisen tasoinen "mies" keskeyttämässä ja kyselemässä jopa kesken töiden.
P.S. Se, että minä menen terapiaan ei ratkaise sinun suhteesi ongelmia. Sori siitä.
Lopeta jo lapsellinen räksytyksesi, aikuinen (?) ihminen. Nyt olet jo ihan hakoteillä ketjun alkuperäisestä aiheesta.
Ja siihen palatakseni, myös meillä mies ei juuri koskaan löydä yhtään mitään.
eri
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se tietää, mitä tarvitaan. Se vain ei tiedä, mitä JUURI SINÄ haluat hänen ostavan. Siksi se soittaa ja kysyy, ettet sitten kotona nalkuta, kun "taaskaan et osatanut sitä ja tätä"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihana joulutunnelma vallitsee tämän ketjun perustella monissa perheissä <3
No meillä ainakin kun en toki miehelle sano, että hän on joissain asioissa tolvana.
Sepä vasta onkin kunnioittavaa toimintaa, että jauhaa puolisosta paskaa selän takana.
Joo niin onpa kamalaa nimettömänä vauvapalstalla nimittää miestä tolvanaksi. Voivoi koita jaksaa
Sinä varmaan tykkäisit kauheasti siittä että miehesi nimettömänä haukkuu sinua keskustelupalstoilla julkisesti rahanperässä juoksevaksi hu*raksi?
1. Tuskin haukkuisi koska tienaan paremmin kuin mies. 2. Tolvana ja hu*ra ei oikein vertaudu keskenään. 3. Mun mies ei ole tollainen sunlainen säälittävä naisvihaaja, joten kuvailemasi tilanne on aika lailla mahdoton :) Ei haittaisi jos haukkuisi vaikka tyhjäpääksi, pihtariksi, tolvanaksi tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihania vaimoja täällä <3 Yksi tyrannisoi kotia määrittelemällä, että saksia saa käyttää vain keittiössä, toinen ei anna miehen käyttää vaimon ostamia asioita ja kolmas huutaa niin kovaa, että mieheltä lähtee kengät jalasta :D
Kyllä meillä saksia saa käyttää missä haluaa, kunhan palauttaa ne takaisin keittiöön. Sakset on muutenkin niin halvat, että niitä voi ostaa tarpeen mukaan ja säilyttää missä niitä tarvitsee.
Meillä ei kävellä kengät jalassa sisällä, jos itse ei siivoa jälkiään. Vasta käytin olohuoneen maton pesulassa ja se maksoi liki 40 euroa. Jos välttämättä haluaa sotkea maton kuraisillä kengillä, niin senkun, mutta maksaa sitten itse maton pesettämisen.
Kai sitten hyvösjyt sen että toinen maksaa sen maton pesemisen silloin kun itse haluaa etkä
Ai syksyllä 2029? Juuei käy. Sotkut pitää siivota tuoreeltaan.
Joo. Ei edes katso kaappeihin. Usein menen viereen, avaan kaapin oven ja osoitan sormella, että tuossa. Seuraavan kerran sama juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on kyllä mielenkiintoset päätelmät sulla. Joku katkeruus ja viha tuntematonta ihmistä kohtaan kuultaa sun viesteistä et etköhän sä oo meistä se elämäänsä tyytymättömämpi. Mee terapiaan :D
Vooooi, kylläpä sinua nyt harmittaa, kun muilla on normalit miehet, jotka osaavat itse etsiä tavaransa ja sinulla on omien sanojesi mukaan uhmaikäisen tasoinen "mies" keskeyttämässä ja kyselemässä jopa kesken töiden.
P.S. Se, että minä menen terapiaan ei ratkaise sinun suhteesi ongelmia. Sori siitä.
Lopeta jo lapsellinen räksytyksesi, aikuinen (?) ihminen. Nyt olet jo ihan hakoteillä ketjun alkuperäisestä aiheesta.
Ja siihen palatakseni, myös meillä mies ei juuri koskaan löydä yhtään mitään.
eri
Sinä et täällä ole mikään poliisi. Tämä on vapaa keskustelupalsta, jossa jokainen saa kommunikoida juuri niin kuin itse haluaa. Jos et halua räksytystä, älä räksytä muiden viesteistä, vaan keskity ketjun aiheeseen. Niin helppoa se on.
Vierailija kirjoitti:
:D
Vierailija kirjoitti:
Joo. Ei edes katso kaappeihin. Usein menen viereen, avaan kaapin oven ja osoitan sormella, että tuossa. Seuraavan kerran sama juttu.
MIKSI??? Mikä vtun va m mainen miehesi on, jos tuolla tavalla pitää toimia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
:D
::D :) <3 :( < :(
Kato! Mäkin osaan!
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten se että käydään kaupassa ja sovitaan että ostetaan maitoa/ruokakermaa/jogurttia ja nainen kerää koko ostoskärryn täyteen tavaraa mitä ei ole sovittu ja naisen on aivan pakko kiertää kaikki rätti ja lumoouhyllytkin lävitse jos vaikka löytyisi jotain kivaa vaikka niiden ostamisesta ei ole sovittu. Naisten heräteostokset on todella suuressa roolissa koko perheen rahan käytöstä
Vierailija kirjoitti:
En kyllä suostuisi tuollaiseen pompotteluun. Jos ei aikuinen ihminen osaa itse etsiä kaapista tarvitsemaansa asiaa, olkoon ilman. Meillä 4-vuotiaskin osaa itse katsoa kaappiin ja etsiä asiat.
Mistä tietää, että miehellä on nazzzzzi vaimona? Miehen pitää kaupasta soittaa ja kysyä, mitä ostetaan. Saman miehen pitää erikseen kysyä vaimolta saako lähteä kavereiden kanssa kaljalle yms.
Minäkö tuon kirjoitin? Olen muistuttanut lapsiani, että älkää ainakaan sitten enää kysykö, kun en ole enää tässä ajassa vastaamassa. Tai sitten säikäytän heitä vastaamalla vielä tuonpuoleisesta sitten aikanaan.
Meillä ei ole millään tavaralla paria harvaa poikkeusta lukuun ottamatta vakituista säilytyspaikkaa. Siksi niitten etsimiseen menee paljon enemmän aikaa kuin menisi siihen, että niillä olisi joku paikka, johon ne vietäisi aina käytön jälkeen.
Me olemme asuneet yhdessä jo teini-iästä asti kaikkiaan 54vuotta ja kyllä edelleen kysytään tavaroitten paikkoja. Itselläni tuo alkava muistisairaus vielä häiritsee, kun unohdan oitis jos selkäni käännän. Toisaalta pyydän muistuttamaan jostain esim. kauppaan mennessäni, mutta olen jo unohtanut, kun sinne sisälle olen päässyt. Toisaalta kaapissa saattaa löytyä useampi paketti perunajauhoja. Enkä muista kyllä ostaneeni.
Juu tiedän, ettei teillä ole aikaa lukea jonkun mummon hölinöitä, vastasinpa nyt kuitenkin.
Piilotin kossut vaimolta, ettei se juo niitä.
Se kyllä haistaa avaamattoman pullon joten joudun laittamaan pippuria pakettiin.