Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kysyykö teidänkin mies mistä löytää mitäkin?

Vierailija
22.12.2025 |

Meillä mies kysyt minulta milloin mitäkin ja odottaa jotenkin maagisesti minun tietävän esineiden sijainnit, ei viitsi edes etsiä vaikka tavara olisi kateissa koska itse ei sitä vienyt suht loogiseen säilytyspaikkaan käytön jälkeen. Lapset tekee samaa, mutta mies on jo liikaa. Onko vaan mun mies tämmöinen, vai muidenkin?

Kommentit (135)

Vierailija
41/135 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Weponised incompetence tavallaan tuokin, että ulkoistaa muistamisen ja metatyöt (sen missä tavara on ja säilytetään tai missä sitä on viimeksi käytetty ja missä se voisi nyt olla) toiselle, vaikka on samassa taloudessa asunut ties kuinka pitkään. Tai muistihäiriö/-sairaus joka vaatii hoitoa. Jos itse ei laita tavaraa sen omalle paikalle, missä kaikki tietävät sen aina olevan, niin on omalla vastuulla etsiä se. Jos ei tavaroita löydy niin uusien ostaminen käy nopeasti kalliiksi.

Juuri näin! Mies kysylee jatkuvasti tavaroiden perään, sakset, lihaveitset, samppanjalasit, pikkupyyhkeet ymsyms, vaikka kamat ovat olleet samassa paikassa 14 vuotta. Tämä weaponized incompetence selittää kaiken. 

Mies ei vaivaudu muistamaan, koska se on kotiorjan, eli minun tehtävä. Tsiisus. Meillä astuu nyt suuri muutos taloon. Miten jumankekka en ole tätä aikaisemmin ymmärtänyt!!?? 

Koska olet ilmeisesti kehitystasoltasi normaaleista ihmisistä pahasti jälkeen jäänyt.

Kerro toki, mikä sai sinut pariutumaan ja oletettavasti porsimaan tuolle miehelle?

Vierailija
42/135 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asuttiin exän kanssa samassa talossa 15 vuotta ja tavaroilla koko sen ajan samat paikat. Exä ei oppinut tavaroiden paikkoja koko sinä aikana. Eikä löytänyt jääkaapista etsimäänsä jos joku muu tuote peitti näkyvyyden edes osittain. Yleensäkin etsiminen oli hänelle vaikeaa. Aina sai mennä antamaan esineen hänen silmien edestä. Epäilen jotain hahmotushäiriötä tms

Autisteilla voi ilmetä tuollaista. Siskoni on samanlainen ja hänellä on todettu autismi jo lapsena. 

Exä ei kyllä ollut autisti. Puhelias, sosiaalinen, hauska seuramies

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/135 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä saksia käytetään eniten keittiössä, joten niiden säilytyspaikka on siellä. Sakset on kaiken lisäksi minun ostamat, joten jos mies on niiden säilytyspaikkaan tyytymätön, hän voi ostaa omat sakset itselleen. Pitäköön niitä missä haluaa, mutta niin, että niistä ei ole muille vaaraa. Lattia ei siis ole sovelias säilytyspaikka.

Vierailija
44/135 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Weponised incompetence tavallaan tuokin, että ulkoistaa muistamisen ja metatyöt (sen missä tavara on ja säilytetään tai missä sitä on viimeksi käytetty ja missä se voisi nyt olla) toiselle, vaikka on samassa taloudessa asunut ties kuinka pitkään. Tai muistihäiriö/-sairaus joka vaatii hoitoa. Jos itse ei laita tavaraa sen omalle paikalle, missä kaikki tietävät sen aina olevan, niin on omalla vastuulla etsiä se. Jos ei tavaroita löydy niin uusien ostaminen käy nopeasti kalliiksi.

Juuri näin! Mies kysylee jatkuvasti tavaroiden perään, sakset, lihaveitset, samppanjalasit, pikkupyyhkeet ymsyms, vaikka kamat ovat olleet samassa paikassa 14 vuotta. Tämä weaponized incompetence selittää kaiken. 

Mies ei vaivaudu muistamaan, koska se on kotiorjan, eli minun tehtävä. Tsiisus. Meillä astuu nyt suuri muutos taloon. Miten jumankekka en ole tätä aikaisemmin ymmärtänyt!!?? 

Mites se eroaa siittä että meillä esimerkiksi tekniikan kanssa vaimo kyselee jatkuvasti miten asiat toimii ja vaatii minu laittamaan ne toiminta kuntoon vaikka olen useita kertoja näyttänyt ja opettanut miten ne toimii mutta kun vaimoa ei ne asiat kiinnosta niin vaimo ei viitsi niitä opetella ja tulee jatkuvasti se sama selitys että minä en osaa käyttää niin laita sinä tämä toimintakuntoon? Tai esimerkiksi auton öljyn vaihto olen useita kertoja näyttänyt ja opettanut vainolleni miten se tapahtuu mutta vieläkään se ei ole kertaakaan itse niitä vaihtanut ja jokainen kerta saan saman selityksen että en osaa niitä öljyjä vaihtaa

Vierailija
45/135 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exä ei kyllä ollut autisti. Puhelias, sosiaalinen, hauska seuramies

**

Mikään noista ominaisuuksista ei poissulje autismia. Autistit eivät läheskään aina ole puhumattomia, epäsosiaalisia eristäytyjiä. Minun siskonikin on hyvin sosiaalinen ja puhelias. 

Vierailija
46/135 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies ei löydä tavaroita omilta jäljiltäänkään. Mutta minä muistan missä ne on jos olen nähnyt ne lojumassa jossain. 

Vierailija
47/135 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei meillä äijä löydä edes ovesta ulos ellei se retkota auki valmiiksi

Toivottavasti et ole lisääntynyt. Tuon miesvihan kun siirrät lapsille, he vielä vihaavat sinua.

Vierailija
48/135 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä saksia käytetään eniten keittiössä, joten niiden säilytyspaikka on siellä. Sakset on kaiken lisäksi minun ostamat, joten jos mies on niiden säilytyspaikkaan tyytymätön, hän voi ostaa omat sakset itselleen. Pitäköön niitä missä haluaa, mutta niin, että niistä ei ole muille vaaraa. Lattia ei siis ole sovelias säilytyspaikka.

Ihana asenne suomalaisilla naisilla. Oikein rakkaus paistaa läpi.

Mun ostamat, ostakoot itselleen omat. 

Siinä naisten malli parisuhteelle.

Vierailija
49/135 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysely voi johtua siitä, että mies on tottunut vaimon paapomiseen. Toinen syy voi olla, ettei parisuhteessa kommunikoida ja kyselyllä mies yrittää edes jotain vuorovaikutusta pitää yllä. 

Vierailija
50/135 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies meillä siirtelee tavaroita milloin mihinkin, aina joutuu kysymään jos jotain harvinaisempaa tarvitsee. Ärsyttävää. Ostin sitten omat yleistyökalut (hylsyt, vääntimet, kärkisarjat, pihdit, sivuleikkurit.... ja sijoitin omaan vaatekaappiin. Eipä tarvi kysellä, on siellä mihin ite jätin.

Lapselle ostin omat teipit, liimat, kynsisakset ja mitä se nyt milloinkin multa lainas ja jätti palauttamatta.

Vierailija
51/135 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites se eroaa siittä että meillä esimerkiksi tekniikan kanssa vaimo kyselee jatkuvasti miten asiat toimii ja vaatii minu laittamaan ne toiminta kuntoon vaikka olen useita kertoja näyttänyt ja opettanut miten ne toimii mutta kun vaimoa ei ne asiat kiinnosta niin vaimo ei viitsi niitä opetella ja tulee jatkuvasti se sama selitys että minä en osaa käyttää niin laita sinä tämä toimintakuntoon? Tai esimerkiksi auton öljyn vaihto olen useita kertoja näyttänyt ja opettanut vainolleni miten se tapahtuu mutta vieläkään se ei ole kertaakaan itse niitä vaihtanut ja jokainen kerta saan saman selityksen että en osaa niitä öljyjä vaihtaa

---

Ei mitenkään. Arvaa kuka päivittää kännykän sovellukset, laittaa television kuntoon kun se saatiin taas kerran sekaisin, tietokoneesta puhumattakaan.

Ei ainakaan suomalainen nainen.

Vierailija
52/135 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ehdottomasti. Kaikki tekstiilit ovat esimerkiksi yhdessä kaapissa tekstiilipusseissa, olleet samalla paikalla 4 vuotta. Aina kun vuodenaika vaihtuu, mies kyselee missä talvitakit tms on. Lukuisia kertoja ollaan yhdessä katsottu sinne kaappiin ja olen selittänyt että kausivaatteet ovat aina siellä. 

Hankalaa on, että hän on myös ihminen jota häiritsee se, että tavarat ovat esillä. Hän ei kuitenkaan tiedä missä minkään paikka on, eikä ymmärrä sellaista tavaroille tehdä. Eli kaiken esillä olevan hän siivoaa pois silmistä jonnekin, siihen laatikkoon tai kaappiin missä sattuu tilaa olemaan. Lopulta mikään ei ole paikoillaan ja minä en löydä mitään, eikä mies muista yhtään mihin on mitäkin laittanut. 

Ellei tilanne olisi ollut samanlainen kohta 20 vuotta niin epäilisin dementiaa. Joku hahmotushäiriö varmaan, toinen lapsista on vähän samanlainen. 

Vierailija
53/135 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikein herää kateus, kun lukee kuvausta noin arvostavasta ja rakkaudentäyteisestä parisuhteesta <3

t. ikisinkku

Vierailija
54/135 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyy. Hänellä on kyllä aika monesta tavarasta omat kappaleet, esimerkiksi kynistä, kun ei jaksa niitä etsiä muualta kuin omasta jemmasta. Tykkää myös säilyttää tavaroita esillä. Siksi meillä onkin ruokapöytä aina täynnä tavaraa, mitä milloinkin, kun siitä on hyvä ottaa muuta kuin ojentaa kätensä.

Vierailija
55/135 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omalla miehellä on tapana lähteä ulos niin, että hän laittaa vaatteet päälle kenkiä myöten ja alkaa sitten ihmetellä missä on puhelin, lompakko ja avaimet. Hyvin usein joku noista kolmesta unohtuu. Meillä ei kävellä sisällä kengät jalassa, joten jos mies yrittää tehdä niin, niin huudan sen verran kovaa, että kengät lähtee. Sitten vasta pääsee etsimään tavaroitaan.

Tunnistan tämän saman vaimostani. Täytyykin alkaa huutamaan jos se hakee kännykkänsä latingistä. Minä en sitä jatkossa hae ja jos tulee kengillä olkkariin, vedän turpiin.

Vierailija
56/135 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka usein mies teillä vaihtaa tavaroiden säilytyspaikkaa? 

Esim: päättää että nyt sakset säilytetäänkin tossa toisessa laatikossa, tai päättää siirtää jonkin muun asian paikasta toiseen. 

Tätä kun tapahtuu säännöllisesti ja niitä saksia ei löydy laatikosta jossa ne on viimeisen kuukauden aina ollut niin helpoin tapa on kysyä missä sakset on. 

Minun mieheni ei tiedä, että missä meillä on sakset, vaikka ne ovat olleet samassa laatikossa sen aikaa kun olemme tässä talossa asuneet. Se aika on yli 20v.

Miehelläni on kyllä stressaava työ, joka vaatii monien lankojen vetelyä ja selvittelyä. 

Olen asennoitunut niin, että hän ei vaan ihan oikeasti muista meillä saksien paikkaa enkä tee asiasta itselleni ongelmaa.

Vierailija
57/135 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miestä ei pidä palvella eikä kohdella autettavana lapsena.

Aikuisen ihmisen asioissa.

Vierailija
58/135 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies muistaa minne on itse jättänyt tavarat mutta mies ei mitenkään voi tietää että nainen on siirtänyt ne siittä mihin mies on ne jättänyt kun nainen ei sitä kerro. Meilläkin on jatkuvasti keskustelua tästä samasta asiasta ja joka kerta on sama tilanne että minulla on hommat kesken mutta kun en pariin sekuntiin ole käyttänyt jotain tavaraa kun en sillä hetkellä tarvi sitä vaan tarvitsen sitä myöhemmin mutta kun naista ahdistaa nähdä minu  tavaroita sotkemassa hänen sisustusta niin ne tavarat on pakko siivota pois vaikka ne olisi käytössä. Jos nainen ei jotain käytä niin se jokin on pakko siivota paikalleen eikä nainen välitä tippaakaan siittä että se jokin olisi miehellä käytössä. 

Tämänkin ongelman juurisyy on se naisten pakottava neuroottinen tarve siisteyteen ja järjestykseen kun nainen saa valtavia mielenterveysongelmia tilapäisestä epäjärjestyksestä ja sotkusta

Vierailija
59/135 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania vaimoja täällä <3 Yksi tyrannisoi kotia määrittelemällä, että saksia saa käyttää vain keittiössä, toinen ei anna miehen käyttää vaimon ostamia asioita ja kolmas huutaa niin kovaa, että mieheltä lähtee kengät jalasta :D

Vierailija
60/135 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi (niinkuin liian moni muukin mies) hyväksikäyttää sun päätä ja kaistaa. Ei tartte muistaa, kun vaimo muistaa puolesta. 

On väärin.