Traficom yrittää pelastaa autovalmistajien kassan suomalaisia autoilijoita rokottamalla.
Traficomin virkakoneisto on jyrähtänyt ja pyrkii kieltämään halvat hybridi- ja sähköautojen korjaukset. Jokainen voi miettiä kenen asiaa nuo ajaa. On sikamaista jos tuohon noiden porsasteluun ei pystytä puuttumaan. Sähköautot ainakin jää kauppaan.
Kommentit (21)
23.9.2025
Pakollinen maksu nousi 49 prosenttia - Maksajina polttomoottoriautojen omistajat
Päästömittauksen sisältävien katsastuspakettien hinta pomppasi vuodessa 49 prosenttia.
=D
Vierailija kirjoitti:
23.9.2025
Pakollinen maksu nousi 49 prosenttia - Maksajina polttomoottoriautojen omistajat
Päästömittauksen sisältävien katsastuspakettien hinta pomppasi vuodessa 49 prosenttia.
=D
ja juuri kun meillä on hallitus joka ennen vaaleja puhui että elämisen kustannukset ei saa nousta. Itse kukin voi laskea paljonko on noussut jo nyt
Vierailija kirjoitti:
23.9.2025
Pakollinen maksu nousi 49 prosenttia - Maksajina polttomoottoriautojen omistajat
Päästömittauksen sisältävien katsastuspakettien hinta pomppasi vuodessa 49 prosenttia.
=D
Nuo on vielä pennejä tuohon uuteen linjaukseen verrattuna. Käytännössä normaaleilla, keskituloisilla ihmisillä ihmisillä ei tule olemaan varaa sähkö-/hybridiauton ylläpitämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
23.9.2025
Pakollinen maksu nousi 49 prosenttia - Maksajina polttomoottoriautojen omistajat
Päästömittauksen sisältävien katsastuspakettien hinta pomppasi vuodessa 49 prosenttia.
=D
Nuo on vielä pennejä tuohon uuteen linjaukseen verrattuna. Käytännössä normaaleilla, keskituloisilla ihmisillä ihmisillä ei tule olemaan varaa sähkö-/hybridiauton ylläpitämiseen.
Auton omistaminen ei ole rikos, mutta ei myöskään oikeus
t. Traficom
Hienosti taas lyödään pienyrityksiä, Suomi nousuun
Vierailija kirjoitti:
Miten kukaan uskaltaa ostaa uutta tai käytettyä sähkö/hybridiautoa tuon jälkeen? Ainoastaan merkkikorjaamojen vaihda koko akku ja maksa 15 000 euroa toiminta on sallittua?
Tais lähteä juuri vaihtoautojen arvo syöksyyn, kuten myös vihreä siirtymä tulevaisuuteen.
S**tanan vihervassut!
Hyvin videolla kaveri argumentoi Traficomin todella tukalaan solmuun. Miten voidaan vaatia pikkumuutoksista riippumattomilta pajoilta suuret hallinnolliset toimet, mutta maahantuojien edustajat voivat tehdä suuriakin juttuja ilman esim. muutoskatsastusta.
Toivottavasti Traficom pääsee kertomaan MOT:iin kuinka he vaativat kaikilta tasapuoleisesti asioita.
Vierailija kirjoitti:
Hienosti taas lyödään pienyrityksiä, Suomi nousuun
Samoin suomalaista työtä. Tuetaan että ostetaan uusia isoja komponentteja joka on valmstettu ulkomailla ja joissa on sikamaiset katteet. Niin ja tietysti ympäristön kuormitus on ihan jotain muuta.
Tuo linjaushan koskee myös poltiksia. Eli ei saa korjata tyyppivikaista vaihdelaatikkoa vaihtamalla parin sadan solenoidia, vaan pitää vaihtaa 15 ke vaihdelaatikko.
Vierailija kirjoitti:
Tuo linjaushan koskee myös poltiksia. Eli ei saa korjata tyyppivikaista vaihdelaatikkoa vaihtamalla parin sadan solenoidia, vaan pitää vaihtaa 15 ke vaihdelaatikko.
Ei koske. Tuo uusi linjaus koskee ainoastaan sähkö/hybrid autoja.
Nissan Leaf 8400 €
Hyvin pidetty Leaf Acenta 40kWh + drivers pack (360 kamera, adaptiivinen vakionopeus jne.).
Täydellinen huoltokirja. Kahdet 16" renkaat aluvanteilla. Ensimmäinen omistaja. Nissan jatkoturva voimassa 03/2026 asti. Auton akku on ollut diagnoosissa, jossa todettu ainakin neljän kennon olevan heikossa kunnossa. SOH n. 90%. Auton omassa näytössä akkukapasiteetti täydet palkit. Akun pikalatauksia 46 kertaa. Ei virheilmoituksia näytössä. Auton range on nyt alle 50km normaalilla ajolla (riippuu osittain lämpötilasta).
Auto myydään korjattavaksi yksityiselle tai yritykselle, jolla on osaaminen ajoakkujen vaihdosta tai kunnostamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Nissan Leaf 8400 €
Hyvin pidetty Leaf Acenta 40kWh + drivers pack (360 kamera, adaptiivinen vakionopeus jne.).
Täydellinen huoltokirja. Kahdet 16" renkaat aluvanteilla. Ensimmäinen omistaja. Nissan jatkoturva voimassa 03/2026 asti. Auton akku on ollut diagnoosissa, jossa todettu ainakin neljän kennon olevan heikossa kunnossa. SOH n. 90%. Auton omassa näytössä akkukapasiteetti täydet palkit. Akun pikalatauksia 46 kertaa. Ei virheilmoituksia näytössä. Auton range on nyt alle 50km normaalilla ajolla (riippuu osittain lämpötilasta).
Auto myydään korjattavaksi yksityiselle tai yritykselle, jolla on osaaminen ajoakkujen vaihdosta tai kunnostamisesta.
Romuttamolle ja uutta kehiin
t. Traficom
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nissan Leaf 8400 €
Hyvin pidetty Leaf Acenta 40kWh + drivers pack (360 kamera, adaptiivinen vakionopeus jne.).
Täydellinen huoltokirja. Kahdet 16" renkaat aluvanteilla. Ensimmäinen omistaja. Nissan jatkoturva voimassa 03/2026 asti. Auton akku on ollut diagnoosissa, jossa todettu ainakin neljän kennon olevan heikossa kunnossa. SOH n. 90%. Auton omassa näytössä akkukapasiteetti täydet palkit. Akun pikalatauksia 46 kertaa. Ei virheilmoituksia näytössä. Auton range on nyt alle 50km normaalilla ajolla (riippuu osittain lämpötilasta).
Auto myydään korjattavaksi yksityiselle tai yritykselle, jolla on osaaminen ajoakkujen vaihdosta tai kunnostamisesta.
Romuttamolle ja uutta kehiin
t. Traficom
50 km on täysin riittävä matka EU-kansalaiselle
Aina löytyy joku Rane, joka ilman lupia tekee luvattoman korjauksen akkuun, kuten tuossa videossa mainitaan.
Myös osaa peittää jälkensä, että katsastuksessa ei huomaa. Tätä on tehty iät ja ajat normiautoihin.
Kieltäminen ei ole ratkaisu, kun on isot rahalliset säästöt kyseessä.
Vierailija kirjoitti:
Tuo linjaushan koskee myös poltiksia. Eli ei saa korjata tyyppivikaista vaihdelaatikkoa vaihtamalla parin sadan solenoidia, vaan pitää vaihtaa 15 ke vaihdelaatikko.
Ei koske polttiksia, koska ei edes Traficom saa tuohon alueeseen noin järjetöntä linjausta läpi. Sähköpuoli on uutta niin ihmiset eivät välttämättä sisäistä miten järjettömästä kertakäyttökulttuurin rakentamisesta on kyse.
Hieman taustoitusta asian ymmärtämiseksi.
Euroopan autotehtaat ovat joutuneet turvautumaan jälkimarkkinalla rahastamiseen tulojensa maksimoimiseksi. Autojen vikoja korjataan siis merkkarilla hyvällä katteella.
Käytännössä tämä tarkoittaa esimerkiksi sitä että johonkin pikkuvikaan ostetaan merkkarilta tonneilla satasten osat.
muistatteko sen jutun kun ferrarin ilmastoinnin säätövipu maksoi 1000 eur ja itsetulostettuna 30 eur
Vierailija kirjoitti:
Hieman taustoitusta asian ymmärtämiseksi.
Euroopan autotehtaat ovat joutuneet turvautumaan jälkimarkkinalla rahastamiseen tulojensa maksimoimiseksi. Autojen vikoja korjataan siis merkkarilla hyvällä katteella.
Käytännössä tämä tarkoittaa esimerkiksi sitä että johonkin pikkuvikaan ostetaan merkkarilta tonneilla satasten osat.
Lisäksi rahastaminen on ryöstäytynyt käsistä kun autotehtaat tarvitsevat rahaa sähköautojen kehittämiseen ja kauppa ei käy, kun ihmiset eivät osta uusia autoja kuten ennen. Lisäksi kiinalaiset painavat päälle.
Eikun paja Tallinnaan tai Ruotsin puolelle ja korjataan siellä. Akkukennojen vaihdon tai elektroniikan korjauksen pystynee tekemään siten, että se ei näy päällepäin.
Miten kukaan uskaltaa ostaa uutta tai käytettyä sähkö/hybridiautoa tuon jälkeen? Ainoastaan merkkikorjaamojen vaihda koko akku ja maksa 15 000 euroa toiminta on sallittua?
Tais lähteä juuri vaihtoautojen arvo syöksyyn, kuten myös vihreä siirtymä tulevaisuuteen.