Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kysyykö teidänkin mies mistä löytää mitäkin?

Vierailija
22.12.2025 |

Meillä mies kysyt minulta milloin mitäkin ja odottaa jotenkin maagisesti minun tietävän esineiden sijainnit, ei viitsi edes etsiä vaikka tavara olisi kateissa koska itse ei sitä vienyt suht loogiseen säilytyspaikkaan käytön jälkeen. Lapset tekee samaa, mutta mies on jo liikaa. Onko vaan mun mies tämmöinen, vai muidenkin?

Kommentit (135)

Vierailija
81/135 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehellä vastuu olla aikuinen. Tämäkin se pitäisi naisen hoitaa? Ja huolehtia ja kasvattaa miestä? 

Lukutaito! Puhe oli siitä, että nainen nimenomaan EI huolehdi ja kasvata, vaan asettaa omat rajansa. Osa ihmisistä nyt vain on tottunut siihen, että joku jatkuvasti huolehtii asioista heidän puolestaan. Jos sellaiseen ei  tahdo alistua, suu auki. 

Lukutaito! Aikuiseen suhteeseen tulleessa aikuinen ei lähde kyselemään tuollaisia asioita. Joku vain on tottunut=kasvattaja tehnyt puolesta.

Aikuisessa suhteessa asioista puhutaan eikä oleteta, että toinen tietää, mikä JUURI SINUN määritelmäsi kaikelle on. Ihmiset ovat erilaisia ja se olisi sinunkin hyvä oppia. Koko maailma ei pyöri sinun napasi ympärillä. 

Vierailija
82/135 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. En ole avioitunut. 2. Ei ole vauva muissa asioissa. Oikeastaan yksi ainoista raivostuttavista piirteistä hänessä ja pystyn sen kanssa elämään. En ole itsekään täydellinen :)

No mitä sitten uliset? Itse olet kumppanisi valinnut. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/135 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana joulutunnelma vallitsee tämän ketjun perustella monissa perheissä <3

Vierailija
84/135 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. En ole avioitunut. 2. Ei ole vauva muissa asioissa. Oikeastaan yksi ainoista raivostuttavista piirteistä hänessä ja pystyn sen kanssa elämään. En ole itsekään täydellinen :)

En minä mitään ulise. Vastasin aloittajan kysymykseen. Sinähän se muiden vastauksista ja valinnoista itket. Kai sitä saa sanoa, jos kumppanissa joku ärsyttää eikä sen tarvitse eroa tarkoittaa. Sun parisuhteet ei oo tainnut kovin pitkään kestää jos heti olet eroamassa kun joku vähän ärsyttää?

Vierailija
85/135 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihania vaimoja täällä <3 Yksi tyrannisoi kotia määrittelemällä, että saksia saa käyttää vain keittiössä, toinen ei anna miehen käyttää vaimon ostamia asioita ja kolmas huutaa niin kovaa, että mieheltä lähtee kengät jalasta :D

Kyllä  meillä saksia saa käyttää missä haluaa, kunhan palauttaa ne takaisin keittiöön. Sakset on muutenkin niin halvat, että niitä voi ostaa tarpeen mukaan ja säilyttää missä niitä tarvitsee.

Meillä ei kävellä kengät jalassa sisällä, jos itse ei siivoa jälkiään. Vasta käytin olohuoneen maton pesulassa ja se maksoi liki 40 euroa. Jos välttämättä haluaa sotkea maton kuraisillä kengillä, niin senkun, mutta maksaa sitten itse maton pesettämisen.

Vierailija
86/135 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No meillä ainakin kun en toki miehelle sano, että hän on joissain asioissa tolvana. 

Vierailija
87/135 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyy. Aina. Avaa jääkaapin ja kysyy mitä täytyy ostaa kaupasta. Kysyy missä on joku tietty vaate. On itse kotona ja SOITTAA mulle töihin ja kysyy onko meillä jotain maustetta. Soittaa välillä myös monta kertaa päivässä ja kyselee itsestäänselvyyksiä ja asioita jotka voisi selvittää itsekin. En enää vastaa näihin turhanpäiväisiin puheluihin. 

Vierailija
88/135 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä mitään ulise. Vastasin aloittajan kysymykseen. Sinähän se muiden vastauksista ja valinnoista itket. Kai sitä saa sanoa, jos kumppanissa joku ärsyttää eikä sen tarvitse eroa tarkoittaa. Sun parisuhteet ei oo tainnut kovin pitkään kestää jos heti olet eroamassa kun joku vähän ärsyttää?

Ei kaikilla ole vauvaa puolisona, vaikka sinulla on. Kahden aikuisen suhteessa ei tarvitse ärsyyntyä kesytyksistä, koska aikuinen mies ymmärtää antaa työrauhan ja etsii ihan itse tavaransa. Turha kiukutella muille, että olet epäonnistunut puolison valinnassa. 

Vierailija
89/135 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No meillä ainakin kun en toki miehelle sano, että hän on joissain asioissa tolvana. 

Sepä vasta onkin kunnioittavaa toimintaa, että jauhaa puolisosta paskaa selän takana. 

Vierailija
90/135 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulisit. Vinguit siitä, että mies tulee keskeyttämään, kun teet töitä. Nyt sitten räksytät minulle, kun sinua ahdistaa oma avuttomuutesi ja kyvyttömyytesi asettaa rajoja. Normaali aikuinen sanoisi miehelle, että älä tul

Sä olet ihan sekaisin. Rauhotu :D

Vierailija
91/135 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyy. Aina. Avaa jääkaapin ja kysyy mitä täytyy ostaa kaupasta. Kysyy missä on joku tietty vaate. On itse kotona ja SOITTAA mulle töihin ja kysyy onko meillä jotain maustetta. Soittaa välillä myös monta kertaa päivässä ja kyselee itsestäänselvyyksiä ja asioita jotka voisi selvittää itsekin. En enää vastaa näihin turhanpäiväisiin puheluihin. 

Ihan mielenkiinnosta: Miksi olet tuollaisessa suhteessa? 

Vierailija
92/135 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sepä vasta onkin kunnioittavaa toimintaa, että jauhaa puolisosta paskaa selän takana. 

Joo niin onpa kamalaa nimettömänä vauvapalstalla nimittää miestä tolvanaksi. Voivoi koita jaksaa

Vierailija
93/135 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, vaikka emme edes asu yhdessä. Silmälasit, lompakko, puhelin, avaimet, aina hukassa. Vastaan aina: "En ole tiedä, en ole tarvinnut." En siis miehen asunnossa ikinä järjestele mitään tai koske miehen tavaroihin. Joskus siirrän silmälasit pois mun puolelta sänkyä, silloinkin loogiseen paikkaan yöpöydälle. 

Vierailija
94/135 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikilla ole vauvaa puolisona, vaikka sinulla on. Kahden aikuisen suhteessa ei tarvitse ärsyyntyä kesytyksistä, koska aikuinen mies ymmärtää antaa työrauhan ja etsii ihan itse tavaransa. Turha kiukutella muille, että ole

Nyt on kyllä mielenkiintoset päätelmät sulla. Joku katkeruus ja viha tuntematonta ihmistä kohtaan kuultaa sun viesteistä et etköhän sä oo meistä se elämäänsä tyytymättömämpi. Mee terapiaan :D 

Vierailija
95/135 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo niin onpa kamalaa nimettömänä vauvapalstalla nimittää miestä tolvanaksi. Voivoi koita jaksaa

Ei se mitenkään aikuismaista käytöstä ole. Mutta etpä sinä muutenkaan kommunikoi kuin aikuinen. Nytkin kiukuttelet kuin teini. 

Vierailija
96/135 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehellä vastuu olla aikuinen. Tämäkin se pitäisi naisen hoitaa? Ja huolehtia ja kasvattaa miestä? 

Lukutaito! Puhe oli siitä, että nainen nimenomaan EI huolehdi ja kasvata, vaan asettaa omat rajansa. Osa ihmisistä nyt vain on tottunut siihen, että joku jatkuvasti huolehtii asioista heidän puolestaan. Jos sellaiseen ei  tahdo alistua, suu auki. 

Lukutaito! Aikuiseen suhteeseen tulleessa aikuinen ei lähde kyselemään tuollaisia asioita. Joku vain on tottunut=kasvattaja tehnyt puolesta.

Aikuisessa suhteessa asioista puhutaan eikä oleteta, että toinen tietää, mikä JUURI SINUN määritelmäsi kaikelle on. Ihmiset ovat erilaisia ja se olisi sinunkin hyvä oppia. Koko maailma ei pyöri sinun napasi ympärillä. 

Aikuinen ihminen löytää kyllä tavarat itse. Miten nämä miesvauvat pystyvät elämään yksin vai onko siirrytty suoraan äidin helmoista tyttöystävän helmoihin. 

Aikuisessa suhteessa ei pitäisi olla niin, että perusasioissa pitäisi alkaa keskustelemaan ja asettamaan rajoja. 

Onko sulle pitänyt aikuisten parisuhteessa sanoa, että, ei, et voi kysyä minulta asioita x,y,z vai oletko kenties lähtökohtaisesti aikuisena ne hallinnut?

Vierailija
97/135 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä asustaa juuri tuollainen hajamielinen mies. Hupaisinta on, että silloin harvoin kun hän joutuu käymään kaupassa, sieltäkin hän soittaa ja kysyy missä on maitoa tai milloin mitäkin. Tunnenpa ainakin itseni tärkeäksi ja viisaaksi.

Vierailija
98/135 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se mitenkään aikuismaista käytöstä ole. Mutta etpä sinä muutenkaan kommunikoi kuin aikuinen. Nytkin kiukuttelet kuin teini. 

Katoppa peiliin :D 

Vierailija
99/135 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnelma pilalla, kun oletuksena, että miehen pitäisi ihan itse löytää omassa kodissaan sakset.

Kyllä tunnelman ylläpitämiseksi naisen ne pitää keittiön kaapista miehelle sormella näyttää. Joka kerta.

Vierailija
100/135 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihania vaimoja täällä <3 Yksi tyrannisoi kotia määrittelemällä, että saksia saa käyttää vain keittiössä, toinen ei anna miehen käyttää vaimon ostamia asioita ja kolmas huutaa niin kovaa, että mieheltä lähtee kengät jalasta :D

Kyllä  meillä saksia saa käyttää missä haluaa, kunhan palauttaa ne takaisin keittiöön. Sakset on muutenkin niin halvat, että niitä voi ostaa tarpeen mukaan ja säilyttää missä niitä tarvitsee.

Meillä ei kävellä kengät jalassa sisällä, jos itse ei siivoa jälkiään. Vasta käytin olohuoneen maton pesulassa ja se maksoi liki 40 euroa. Jos välttämättä haluaa sotkea maton kuraisillä kengillä, niin senkun, mutta maksaa sitten itse maton pesettämisen.

Kai sitten hyvösjyt sen että toinen maksaa sen maton pesemisen silloin kun itse haluaa etkä voi vaatia että minä haluan sen nyt puhtaaksi niin sinun oitää se maksaa nyt koska mä haluuuun