Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysyykö teidänkin mies mistä löytää mitäkin?

Vierailija
22.12.2025 |

Meillä mies kysyt minulta milloin mitäkin ja odottaa jotenkin maagisesti minun tietävän esineiden sijainnit, ei viitsi edes etsiä vaikka tavara olisi kateissa koska itse ei sitä vienyt suht loogiseen säilytyspaikkaan käytön jälkeen. Lapset tekee samaa, mutta mies on jo liikaa. Onko vaan mun mies tämmöinen, vai muidenkin?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, vaan minä kyselen. Mies on siivousfriikki elämäntapajärjestelijä.

Vierailija
2/24 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai, jos ei tiedä. Minökin kysyn hakiessani autotallista jotain ja kerron myös mitä olen vienyt ja mihin jättänyt, (jos muistan).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä äijä löydä edes ovesta ulos ellei se retkota auki valmiiksi

Vierailija
4/24 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä se unohtaa aina noita kaljojaan milloin mihinkin ja sitten etsii niitä tölkkejään.

Vierailija
5/24 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyy siinä missä minäkin. Välillä tulee laitettua tavaroita milloin minnekin, eikä tule kerrottua toiselle. Tai sitten ei vain muista. Kuuluu ihmisenä olemiseen, eikä ole aihetta tehdä mitään numeroa.

Vierailija
6/24 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka usein mies teillä vaihtaa tavaroiden säilytyspaikkaa? 

Esim: päättää että nyt sakset säilytetäänkin tossa toisessa laatikossa, tai päättää siirtää jonkin muun asian paikasta toiseen. 

Tätä kun tapahtuu säännöllisesti ja niitä saksia ei löydy laatikosta jossa ne on viimeisen kuukauden aina ollut niin helpoin tapa on kysyä missä sakset on. 

Vierailija
7/24 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei ole miestä. Miettikää miten paljon nainen saa aikaan ja miten hienoja asioita, kun ei ole retardeja häiriköimässä 24/7.

Vierailija
8/24 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä asti kun tavarat aseteltiin vaimon logiikalla, on 5-10% asioista minusta aina vääränlogiikan paikoissa. Niiden paikka ei vain pysy minun mielessä. Käytännössä siis sen jälkeen, kun ensimmäisen kerran muutettiin yhdessä.

Ne on aina ne samat tavarat. Aina.

Vierailija
9/24 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hypoteettisessa tilanteesa, Jos minä nyt vaikka lompakkoni/puhelimen tai avaimet jätän keittiön tasolle ja niitä ei siitä 30 minuutin päästä löydy, looginen vaihtoehto on kysyä vaimolta missähän nämä mahtaisi olla.

Todellisessa elämässä lompakko/puhelin ja avaimet löytyvät tasan tarkkaan siitä paikasta johon ne olen laittanut, koska kukaan ei niitä täällä ole pois "siivoamassa"

Vierailija
10/24 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim: päättää että nyt sakset säilytetäänkin tossa toisessa laatikossa, tai päättää siirtää jonkin muun asian paikasta toiseen. 

Tätä kun tapahtuu säännöllisesti ja niitä saksia ei löydy laatikosta jossa ne on viimeisen kuukauden aina ollut niin helpoin tapa on kysyä missä sakset on. 

Mies jättää sakset siihen, missä niitä käytti. Ei sille tule mieleen, että niillä on jokin säilytyspaikka johon ne kuuluisi palauttaa käytön jälkeen. Minä katselen saksia aikani ja vien ne paikoilleen. Kun mies tarvii saksia, se taas kyselee mistä ne löytää kun ei tiedä missä niitä säilytetään, koska itsehän se ei koskaan mieti moisia asioita. (sakset voi korvata lähes millä tahansa esineellä, prosessi on sama). 

Tavarat vaan aina jostain ilmestyy kun pyytää, ja jonnekin ne katoaa käytön jälkeen mun miehen maailmassa. 

Ja kyseessä on terve aikuinen normaalilla älykapasiteetilla, nyt tarkennuksena. 

Vierailija
11/24 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi ei ole miestä. Miettikää miten paljon nainen saa aikaan ja miten hienoja asioita, kun ei ole retardeja häiriköimässä 24/7.

Sama pätee myös toiseen suuntaan. Elämä ihan törkysen paljon helpompaa kun voi omassa kotonaan mennä ja tulla just niin kuin itse haluaa ja tavaravat löytyy (tai ei löydy) sieltä minne ne mielestään on jättänyt ja laittanut.

Vierailija
12/24 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Mies ei löydä tavaroita, jotka ovat olleet vuosia samoilla paikoilla. Jotenkin kummasti hän ei myöskään näe silmiensä edessä olevaa tavaraa, vaan mun pitää mennä näyttämään, että tässä, ihan tässä nenäsi edessä se on. 

Vierailija
13/24 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyy usein missä hänen peukut on ja alkaa riehumaan jos niitä löydy tai ole.

Vierailija
14/24 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Weponised incompetence tavallaan tuokin, että ulkoistaa muistamisen ja metatyöt (sen missä tavara on ja säilytetään tai missä sitä on viimeksi käytetty ja missä se voisi nyt olla) toiselle, vaikka on samassa taloudessa asunut ties kuinka pitkään. Tai muistihäiriö/-sairaus joka vaatii hoitoa. Jos itse ei laita tavaraa sen omalle paikalle, missä kaikki tietävät sen aina olevan, niin on omalla vastuulla etsiä se. Jos ei tavaroita löydy niin uusien ostaminen käy nopeasti kalliiksi.

Vierailija
15/24 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo naisten logiikka on sitten jännää ensin nainen päättää tavaroiden paikan mitä itse ei edes käytä jonka jälkeen loukkaantuu ja ahdistuu kun mies ei tiedä kysymättä mihin nainen laittoi sen tavaran. 

Naisille kysymys mistä mies voi tietää minne te olette laittaneet tavaran tai mistä mies voi tietää sen paikan missä te haluatte sitä säilyttävän ilman että mies kysyy teiltä?

Itselläkin on ollut parisuhteissa riitoja ihan nöistä samoista asioista kun itse tiedän mihin olen jonkun asian jättä yt mutta nainen on yksinäön päättänyt että tuo ei ole hyvä paikka sille ja siirtänyt sen jonnekin piiiloon kun ei itse sitä tarvi mutta kuitenkin valittaa minulle kun en löydä sitä asiaa siittä mihin sen olen jättänyt kun nainen on päättänyt sille paremman paikan.

Onhan tuo sama asia kun mies tekisi naiselle niin että nainen on tottunut levittämään kaikki meikkinsä tietylle pöydälle ja ne on aina siinä levällään ja mies keräisi ne siittä ja veisi talliin kun ei itse kiitä tarvi ja suuttuu naiselle jos nainen kysyy missä ne on ja mies alkaa tiuskimaan että kyllä sinä tiedät että niiden paikka on tallissa eikä levällään tuossa pöydälle. Ei naisetkaan tämmöistä siedä mutta ajatus onkin se että nainen ei salli kodissaan miehen ja miehen tavaroiden näkyvän 

Vierailija
16/24 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kysyy niitä sen takia koska 99% varmuudella sinö olet siirtänyt ne siittä mihin mies on ne jättänyt

Vierailija
17/24 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä asti kun tavarat aseteltiin vaimon logiikalla, on 5-10% asioista minusta aina vääränlogiikan paikoissa. Niiden paikka ei vain pysy minun mielessä. Käytännössä siis sen jälkeen, kun ensimmäisen kerran muutettiin yhdessä.

Ne on aina ne samat tavarat. Aina.

Osta omat tavarat, jos vaikkapa saksista tai vasaroista on kyse, ja säilytä niitä paikassa mistä löydät.

Vierailija
18/24 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytännössä kaikki mitä ympärilläsi näet on miesten suunnittelemaa ja tekemää. Infra, teknologia, viemäri jonne ähiset paskasi, vesijohto josta saat vettä typeriin teehetkiisi, sähköverkko josta lataat anaalisuristimesi. Hitto, sekin on miesten teknologiaa. Ole hyvä.

Vierailija
19/24 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin. Olemme yhdessä laittaneet kämpän, kaikelle on paikkansa, mihin käytetty tavara palautetaan eikä kumpikaan koske toisen tavaroihin. Joskus unohtuu, minne laittoikaan tavaran x tai y, mutta sitä sattuu minullekin. 

Vierailija
20/24 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama vaiva mutta meillä järjestystä vaihtelee vaimo. Juuri kun on vähän oppimassa niin taas tulee vaihto.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi viisi