Mitä ajattelet vanhemmasta, joka menee nostamaan salaa rahaa lapsensa lahjatililtä?
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Ahne tai epätoivoinen.
Lisään listaasi: rajaton. Lapsi on vanhemman jatke, ei itsenäinen ihminen omine oikeuksineen, joten lapsen rahat kuuluvat vanhemmalle. Jotkut oikeasti ajattelevat noin, järkyttävää kyllä.
Mun appivanhemmat avasivat lapsilleni tilit ja laittoi säännöllisesti rahaa. Avioeron jälkeen oli vuosia tosi tiukkaa ja tarkistin, minulla oli nosto-oikeus.
Soitin ex lle ja sanoin tilanne on vakava . Laittoi tonnin rahaa tilille ja sen jälkeen moni asia muuttui paremmaksi. Itse mm olin puoli vuotta syönyt joka 2 viikko puuroa, eli ei mennyt minnekään viinaan tai vst
Vierailija kirjoitti:
Että on tarvetta rahalle.
Jaa, että on vai?
Lapsen tililtä vok otraa rahaa lapsen tarpeisiin, tosin samaan aikaan vanhemmilla on elatusvelvollisuus eli tuon tarpeen pitää olla konkreettinen (harrastusleiri, harrastusväline...) ei mikäään päivityäiseen elämiseen liittyvä.
Mikä on lapsen tili? Onko tili JA tili TAI tili vai vanhemman nimissä tili, jota kutsutaan lapsen tiliksi?
Vierailija kirjoitti:
Rikos
Mahdollisesti. Tunnen ihmisen, joka on joutunut alaikäisen lapsensa rahojen käyttämisestä käräjille ja korvaamaan rahat lapselleen korkoineen.
Varas ja syö lapsensa lautaselta. Rotta ja uloseihminen.
No mitäpä sitä jostain rotasta varkaasta ajattelis
Pitää toimia lapsen edun mukaan. Jos palauttaa rahat korkojen kera, voidaan ehkä katsoa lapsen edun mukaiseksi toiminnaksi. Mutta eikö todella ole ketään aikuista, jolta lainata tai luottokorttia?