Milloin suomesta tuli köyhä kehitysmaa jolla ei ole varaa pitää teitä kunnossa?
Jottain tarttis tehrä.
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/b5d79347-2551-4000-8243-44529ec4…
Nuo onnettomuudet tapahtuivat siis rampilla, jossa autot kääntyivät Kehä I:ltä Lahdenväylälle ja valmistautuivat liittymään moottoritien vilinään. Elyn mukaan kuljettajat ovat siis olleet huolimattomia ja ajaneet liian suurta nopeutta, eivätkä olleet varautuneet mahdolliseen kraatteriin.
Olen käynyt useita kertoja Venäjällä ja tottunut siihen, että rajan takaisen Karjalan tiet voivat olla täynnä kraattereita, kuoppia ja muita yllätyksiä. Paikalliset osaavat ulkoa kuoppien sijainnit ja päästelevät teillä vauhtia, mitä ensikertalaisen Suomi-turistin ei kannata yrittää kopioida.
Helsingin tapauksessa ei kuitenkaan oltu rajan takaisilla pikkuteillä vaan Suomen pääkaupungin kehätien ja suuren moottoritien vilkkaassa liittymässä. Suomen tiestön kauheasta kunnosta kertoo paljon se, jos täällä täytyisi valtaväylilläkin ajella kuin Karjalan kinttupoluilla.
Kommentit (22)
Ootko kuullut ilmastonmuutoksesta?
Silloin kun Venäjän kauppa ja turismi tyssäsi helmikuussa 2022. Parempi niin, rajan itäpuolella ollaan vielä köyhempiä, emme halua suomen joutuvan sille puolelle.
Kaiketi pensanhintapuolue laittaa nyt tiet kuntoon. Ai eikö? Miksei? Koska pitää rakentaa Petterille oma junarata Turkuun ja keventää rikkaimpien veroja.
Miksi Îgor spämmää copypastena tätä huhtikuussa julkaistua uutista?
Autoilijoilta kerätään 8Mrd. joka vuosi. Kyllä niillä rahoilla tiet ja infra pidetään kunnossa... afrikassa !
Vierailija kirjoitti:
Autoilijoilta kerätään 8Mrd. joka vuosi. Kyllä niillä rahoilla tiet ja infra pidetään kunnossa... afrikassa !
Surullista on tosiaan se että olen ajanut Afrikassa parempikuntoisilla maanteillä kuin nykypäivänä suomessa. En tiedä onko kenen rahoilla ovat siellä teitä rakentaneet mutta tuskin ainakaan omillaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Autoilijoilta kerätään 8Mrd. joka vuosi. Kyllä niillä rahoilla tiet ja infra pidetään kunnossa... afrikassa !
Surullista on tosiaan se että olen ajanut Afrikassa parempikuntoisilla maanteillä kuin nykypäivänä suomessa. En tiedä onko kenen rahoilla ovat siellä teitä rakentaneet mutta tuskin ainakaan omillaan.
Eikö Kiina ja Venäjä ole aika paljon rakentanu tieverkostoa sinne? Kyseiset maat myös on paljon ostellu maata sieltä ja investoinnu sinne?
Onhan se vähän kysymyksiä herättävää maksaa joka vuosi hirveitä ajoneuvoveroja+muita autoilun koko ajan nousevia kuluja kun samaan aikaan tieverkosto hajoaa autojen alle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Autoilijoilta kerätään 8Mrd. joka vuosi. Kyllä niillä rahoilla tiet ja infra pidetään kunnossa... afrikassa !
Surullista on tosiaan se että olen ajanut Afrikassa parempikuntoisilla maanteillä kuin nykypäivänä suomessa. En tiedä onko kenen rahoilla ovat siellä teitä rakentaneet mutta tuskin ainakaan omillaan.
Missä Afrikan maissa ja missä kaupungeissa?
Vierailija kirjoitti:
Ootko kuullut ilmastonmuutoksesta?
Siitäkö se johtuu ettei teitä päällystetä uudelleen?
Jengi ei maksa veroja vaan loisii kotona niin ihmekös tuo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Autoilijoilta kerätään 8Mrd. joka vuosi. Kyllä niillä rahoilla tiet ja infra pidetään kunnossa... afrikassa !
Surullista on tosiaan se että olen ajanut Afrikassa parempikuntoisilla maanteillä kuin nykypäivänä suomessa. En tiedä onko kenen rahoilla ovat siellä teitä rakentaneet mutta tuskin ainakaan omillaan.
Siellä ei routavauriot vaivaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Autoilijoilta kerätään 8Mrd. joka vuosi. Kyllä niillä rahoilla tiet ja infra pidetään kunnossa... afrikassa !
Surullista on tosiaan se että olen ajanut Afrikassa parempikuntoisilla maanteillä kuin nykypäivänä suomessa. En tiedä onko kenen rahoilla ovat siellä teitä rakentaneet mutta tuskin ainakaan omillaan.
Siellä ei routavauriot vaivaa.
Mites tiet muissa pohjoismaissa tai kanadassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Autoilijoilta kerätään 8Mrd. joka vuosi. Kyllä niillä rahoilla tiet ja infra pidetään kunnossa... afrikassa !
Surullista on tosiaan se että olen ajanut Afrikassa parempikuntoisilla maanteillä kuin nykypäivänä suomessa. En tiedä onko kenen rahoilla ovat siellä teitä rakentaneet mutta tuskin ainakaan omillaan.
Missä Afrikan maissa ja missä kaupungeissa?
Etelä-Afrikassa esimerkiksi. Koko maanosa ei ole kehitysmaata.
-eri
Heh. Muistan kun kävin v. 2005 ekan kerran Puolassa. Isotkin tiet olivat aivan kamalassa kunnossa, vaikka puolet tiestä saattoi käytännössä puuttua. Seuraavan kerran kun mentiin oli ihan valtavasti teitä laitettu priimakuntoon ja teiden varsilla oli kyltit, että EU on rahoittanut tämän. Milloinkohan EU-rahaa saadaan tännekin? Ai mutta mehän ollaan ne maksajat, ei saajat.
Virossa panostetaan teiden kuntoon eri tavalla kuin Suomessa. Siellä auto onkin kuin lemmikki, halutaan vain parasta sille.
Kun se kerätty raha menee kaikkeen muuhun fantsuun.Italialaisten asuntoremontteihin,Saksalaisten kaasulaskuihin.Suomalaiset ei saa ajatella omaa etuaan. T,Tytti
No mutta onhan meillä sentään sukupuolineutraalit liikennemerkit.
On niin fantsuu nyt.
Se tilapäinen autovero vuonna 1958 tarkoitettiin juurikin teiden kunnossapitoon.
Ei paljon euroja siitä tähän kyllä heru.
Silloin kun Neuvostoliitto romahti, oli pieni notkahdus. Oli kaikki vientimunat samassa korissa. Sittemmin ei ole samaa virhettä tehty, rakas Iiigorr.
Se on tämä ilmastonmuutos, joka teitä rapauttaa. Lauhat talvet, runsaat sateet, jääkelien ja nollakelien tiuha vaihtelu ja yhä painavammat autot.
Siltikin tiet paremmassa kunnossa kuin Venäjällä.