Oppivatko viehättävät naiset aivan erityisen ystävällisen, mutta etäisen olemuksen, ettei miehet lähestyisi heitä?
Työpaikallani on toisella osastolla todella kaunis nuori nainen. Tavatessamme käytävillä hän tervehtii minua ystävällisesti. Tervehdyksessä ja katseessa on kuitenkin aivan selvästi mukana tietty "kylmyys", joka tekee selväksi, että tässä tervehditään vain ystävällisesti työpaikalla, mutta mikään enempi ei ole toivottua. Jos päädymme puhumaan, siinäkin on selvä raja olemassa, jota nainen ei tahdo ylittää. Mietin, että onkohan nainen ihan tietoisesti kehittänyt tällaisen tyylin, että on ystävällinen, mutta kuitenkin aivan selvästi tarpeeksi etäinen? Ehkä niin moni mies on häntä aiemmin tullut lähestymään.
Vaatimattomamman näköisiltä naisilta en ole kokenut samantyylistä tervehdystä ja olemusta.
Kommentit (51)
Olin nuorena nätti, teininä kaunis. Sain kesätyöpaikkoja aina, kun pääsin haastatteluun, huomiota aivan liikaakin.
Jos tuli toimittaja pyytämään haastattelua, tuli aina mun luo, ravintolassa haettiin tanssimaan jne. Olin helpottunut, kun tapasin puolisoni, lihoin, tulin äidiksi jne. Olen nyt hoikistunut, 169/57, saan edelleen liikaa huomiota, olen 46 v vanha.
Olimme kesällä Amerikassa ja siellä tultiin iholle monta krt päivässä. Suomessa olen ollut jo vuosia etätöissä. Helpottaa elämistä.
Viime kesänä olimme pienellä porukalla Pori Jazzissa ja joku ulkolainen esiintyjä kiinnostui. Olin sillä hetkellä toisen naisen kanssa ja homma saatiin loppuun sillä, että tämä nainen soitti miehelleen ja tämä mies ja minun miesystävä tulivat paikalle.
En jaksa olla töissä kaikille ystävällinen. Ehdottomasti pahinta oli se, kun olin juuri eronnut, rahat olivat jatkuvasti vähissä ja kollega pikkujouluissa ehdotteli järjestelyä.
Ole hänelle ystävällinen ja asiallinen
Jos ei ole kiinnostunut jostakin miehestä on liberaali-feministi-telaketju-lesbo. :) Jotkut alkavat vainota, koska ei sattunut kiinnostamaan just se mies. Anteeksi kauheasti.
"Minä väitän toisin päin. Se etäisyys ja tietty arvokkuus tekee ihmisestä kauniin miesten silmissä."
Hah mitä kukkua.
Suosikki on myös se, miten miehet ovat alkaneet jossain vaiheessa keski-ikäistyessään tekemään ainakin itselle sitä, että eivät missään nimessä kommentoi kauniiksi. Kauniiksi kutsutaan ehkä alussa, mutta kun suhde jatkuu, ei normaaliakaan kohtealiaisuutta heru, ei vaikka laittautuisi nätisti illanviettoon jonne ollaan menossa tai vaikka itse tietää tasan tarkkaan, että nyt on onnistunut meikki päällä.
Se on pask iaismiesten tapailun ulkonäkövero, niille ulkonäkö ei ole neutraali ja heillekin kiva asia vaan naisen kilpailuvaltti, joka pitää eliminoida, että saa naista hallittua.
Itse olin nuorena kaikille ystävällinen, vaikka en olisi yhtään pitänyt. Peruskohteliaisuutta.
Osa miehistä ei usko, ennen kuin joku toinen äijä tulee naisen avuksi karkottamaan urpon. Siksi on oltava kylmä ja etäinen heti alusta asti, että pääsee ääliön ohi. Näin se menee nelikymppiseksi asti, vaikkei mikään missikään ole.
Tällaiset ketjut saa tuntemaan aina tosi rumaksi, kun en ole ikinä kokenut mitään tuollaista, vaikka olen ystävällinen miehillekin. Ja opiskellut ja tehnyt töitä miesalalla 25 vuotta....
Varoitusväriä hiuksiin ja rautaa naamaan. Lisäpisteitä saa ylipainosta ja tatuoinneista.
Näillä pitäisi pärjätä.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä nykyisestä viehättävyydedtäni, mutta nuorempana opin kantapäänkautta ettei miehille saa olla liian ystävällinen. Olin hölmö naiivi, huonolla itsetunnolla varustettu, kuvittelin ettei minusta voi kukaan kiinnostua ja olin täysin sokea miesten kiinnostukselle minua kohtaan. Vasta siinä kohtaa tajusin kun homma oli mennyt liian pitkälle ja yhtäkkiä olinkin joku viekotteleva vamppi joka ei ymmärrä kuitenkaan antaa.
Eikä pelkästään miehet ole ongelma vaan muut naiset saattaa myös vedellä johtopäätöksiä joko vitsillä tai puoliksi tosissaan. Sen opin työpaikalla.
Kyllä. Juurikin näin. Jos kaunis nainen on liian ystävällinen ja lähestyttävä. Miehet luulee, että nyt irtoo. Ja muutkin naiset luulee, että nyt irtoo. Ja väärät juorut lähtee liikkeelle.
Ei auta, kun sitten käydään iholle ja halutaan nähdä mitä tatskoja on vaatteiden alla ja kopeloidaan.
Kyllä. Olen itse viehättävä nuorehko nainen ja haluan olla kaikille ystävällinen, mutta jos en pidä miehiä käsivarren mitan päässä ja ole kanssakäymisissä etäinen, saan vaan ahdistelijoita ja liian innokkaita ihailijoita perään. Ikävä juttu, mutta elämä on tämän opettanut.
Jos olisit puoleensavetävä ja miellyttävä mies, hän ei kohtelisi sinua noin. Nyt hän pitää etäisyyttä, koska aavistaa sinun riettaat ajatuksesi eikä hän koe lainkaan samoin sinua kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Tällaiset ketjut saa tuntemaan aina tosi rumaksi, kun en ole ikinä kokenut mitään tuollaista, vaikka olen ystävällinen miehillekin. Ja opiskellut ja tehnyt töitä miesalalla 25 vuotta....
Niin, tämä ketju ei ole sinulle.
Miehet on jatkuva riesa. Se yksi Urpo mies kuvittelee olevansa yksin asiansa kanssa, kun ei tajua, että muutkin miehet ovat kiinnostuneita juuri siitä samasta naisesta!
Osaa naisia ei juuri kukaan lähesty, ja osaa naisia lähestyy lähes kaikki miehet.
Sama ongelma ehkä miehilläkin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi täytyy tulla ketjuun kommentoimaan, että siinä käsitelty asia ei millään lailla koske itseä, eikä ole itseasiassa koskenut 25 vuoteen!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Kaunis on kohdannut niin paljon tilanteita, että ollessaan normaalin ystävällinen, se käytös nähdään seksuaalisesti latautuneena miesten päässä, joten on pakko kehittää tietty etäisyys käytöksessä
Onneksi en ole kaunis
Sen täytyy olla miehillä jokin niin vaistonvarainen asia, ne kuvittelee itsensä jo kauniin naisen nähdessään saman harrastamassa sen kanssa seksiä ja sitten kaikki ennen sitä seksiä on tavallaan vaan hidastetta ja turhaa eikä ne oikein ole siinä edes läsnä, kun pitää kaahata siihen että saa sen kodittomana heiluvan munakoison hetkeksi jonnekin lämpimään. Ja sitten kun sitä on jo niin paljon kuvitellut, niin tulee se kiukku, että miten niin se ei ollut totta kun ihan tuntui kuin olisi ollut.
Ei sitä oikein muu selitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi täytyy tulla ketjuun kommentoimaan, että siinä käsitelty asia ei millään lailla koske itseä, eikä ole itseasiassa koskenut 25 vuoteen!
Koska en usko näitä juttuja, en ole ikinä myöskään todistanut tällaista tapahtuvan muille naisille. Kaikki ne naiset jotka väittää että "kaikki miehet yrittää iskeä", ovat kuvitelleet sen itse (kun Minäkin näen tilanteen ja se oli mies, joka oli vain normaalin neutraalin ystävällinen) tai olen nähnyt kuinka naiset itse ovat todella flirttejä (tyyliin pyytävät istua syliin, ostattavat miehillä drinkkejä jne jne). Humble bragia kaikki.
Joku oppii, joku ei. Riippuu kuule ihan naisesta.