Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Puolisoa ei löydy, joten hankinko lapsen yksin?

Vierailija
21.12.2025 |

Pieni mutta epämääräinen turvaverkko on, mutta ei laajalla skaalalla. Rahaa on, työ on, on turvallinen ja rakastava koti mutta kumppania ei ole löytynyt ja ikä alkaa pian tulla vastaan. Sopivaa kumppania olen etsinyt vuosia löytämättä. Lapsi ei tule peittämään yksinäisyyttä (en ole yksinäinen). Haluaisin lapsen ja olla tälle äiti. Se on suurin unelmani. <3 Muita samassa tilanteessa olevia? Ajatuksia?

Kommentit (142)

Vierailija
101/142 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä tekisin nyt noin, mieluummin kuin ottaisin huonon miehen. Niin kuin tein kun aika alkoi olla vähissä.  

Lapsi tarvitsee isän kanssa. Isätön lapsi yleensä on vaarassa syrjäytyä yhteiskunnasta.

Sulla jäi tuosta joku sana pois, eli MITÄ se lapsi tarvitsee isän kanssa?

Teidän feministien on tätä vaikeaa ymmärtää, mutta lapsi tarvitsee molemmat vanhemmat ja piste. - eri

Mies on aina riski, naiselle ja lapsille. Isästä ei ole mitään hyötyä, äiti on aina tärkein. Piste.

Puhu vain omasta perheestäsi. Mulla on hyvä isä ja edelleen on tukena vaikka olen jo 46v.

Vierailija
102/142 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on hyvä idea. Liian paljon otetaan miehiä vain lasten saantia varten ja sitten jätetään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/142 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa hankkia yksin, koska se varmistaa että SINÄ myös maksat haluamisesi etkä sälytä niitä kuluja kenekään miehen kontoille. Sen jälkeen sinustakin on pahin kersakiima lähtenyt ja olet turvallinen käyttää jollekin miehelle.

Heh, niin, koska miehiltä hän ei saa vaatia sitä että välittäisivät edes omista lapsistaan. Raha ja oma perse vaan itsekkäillä ukoilla mielessä.

Moni mies on käytännössä pakotettu lapsentekoon kun naisella alkaa vauvakuume ja vaikka mies ei asiasta niin innoissaan olisi. Sama on monen koiran kanssa jota mies lähinnä vihaa kun sen kanssa joutuu sohvan jakamaan ja sitä lenkittämään. Rehellisellä mielipiteellä mies vain lentää ulos suhteesta.

Ei ihme, ettei liitot kestä. Lapset ja aikuisetkin tajuaa todella hyvin sanattomia tunteita. Parasta siis vaan olla rehellinen. Jos ei halua lasta, niin menee yhteen vain sellaisen kanssa, jolla on samanlaiset mielipiteet. 

Vierailija
104/142 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinhuoltajat alapeukuttaa kun ei kaikki mennytkään kuin Strömsössä. Heh.

Vierailija
105/142 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota koira

Vierailija
106/142 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa hankkia yksin, koska se varmistaa että SINÄ myös maksat haluamisesi etkä sälytä niitä kuluja kenekään miehen kontoille. Sen jälkeen sinustakin on pahin kersakiima lähtenyt ja olet turvallinen käyttää jollekin miehelle.

Heh, niin, koska miehiltä hän ei saa vaatia sitä että välittäisivät edes omista lapsistaan. Raha ja oma perse vaan itsekkäillä ukoilla mielessä.

Moni mies on käytännössä pakotettu lapsentekoon kun naisella alkaa vauvakuume ja vaikka mies ei asiasta niin innoissaan olisi. Sama on monen koiran kanssa jota mies lähinnä vihaa kun sen kanssa joutuu sohvan jakamaan ja sitä lenkittämään. Rehellisellä mielipiteellä mies vain lentää ulos suhteesta.

Ei ihme, ettei liitot kestä. Lapset ja aikuisetkin tajuaa

Heti voidaan mennä siihen rehellisyyteen kun miehilläkin on mahdollisuus valikoida naisista ne mieleisimmät. Nyt niin ei ole ja useimpien on pakko tyytyä ei niin mieleiseen.

Vierailija
107/142 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi täällä monet sortuvat haukkumaan miehiä. Aloittajan ongelmana on vain se ettei sopivaa miestä ole löytynyt. Onkohan rima liian korkealla? Etsitään mr.Täydellisyyttä? Ei sellaista ole olemassa. Kukaan tässä maailmassa ei ole täydellinen, ei edes ap. 

Vierailija
108/142 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tämä surkeaa, jos miestilanne on tämä. Onko nykymiehet muuttuneet löllömmiksi vai eivätkö saman ajatusmaailman ihmiset vaan oikeasti kohtaa netin täyttämässä maailmassa?

Vierailija
109/142 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi täällä monet sortuvat haukkumaan miehiä. Aloittajan ongelmana on vain se ettei sopivaa miestä ole löytynyt. Onkohan rima liian korkealla? Etsitään mr.Täydellisyyttä? Ei sellaista ole olemassa. Kukaan tässä maailmassa ei ole täydellinen, ei edes ap. 

Ongelma on juurikin siinä että kun nainen ei sitä miestä oikeasti tarvitse, ei edes siihen lapsen tekoon niin rima pidetään todellakin korkealla.

Vierailija
110/142 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä itse sorruit nyt lapsellisiin oletuksiin, kun kuvittelet ap:lla olevan riman liian korkealla ja etsivän täydellistä miestä. Jos joku ei löydä sopivaa kumppania, niin heti oletetaan tuollaista. Teidän mielestä pitäisi ottaa vain kuka tahansa eikä mitään kriteereitä saisi olla. 

Haloo nyt taas.

Vierailija
111/142 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai, aikuinen mieskö ei itse kykene sanomaan että ei halua lapsia? Ja hänet sitten jollain ihmeen tavalla "pakotetaan" niitä hankkimaan? Mitäs jos etsivät sellaisen kumppanin joka ei myöskään halua lapsia? Voi elämän kevät, ketään ei voi mihinkään lasten hankintaan pakottaa, itse jos tossujätkät siihen suostuvat kun pelkäävät että "lentää ulos suhteesta" niin se on voi voi.

Vierailija
112/142 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei suinkaan etsitä täydellistä. Rima varsinkin miesten kohdalla on niin alhaalla että on ihme että nykyään kukaan sellaista ottaa riesakseen. Miehet kuvittelevat että kunhan ei lyö naistaan niin se on jo iso saavutus.

Vierailija
113/142 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mix AP ei kelpaa kellekkään🤔

En ole AP, mutta myös sinkkunainen joka haluaa lapsen. Kysymys ei ole siitä etten kelpaisi kenellekään. Itseasiassa päinvastoin. Olen vaan vuosien varrella omien kokemusteni myötä ja ystävieni elämää seuraamalla tullut entistä tarkemmaksi siinä kenet elämääni päästän. Saati siinä kenet voisin ajatella lapseni toiseksi vanhemmaksi. Valitettavasti on todellakin nykymaailmassa hankalaa löytää miestä joka on luotettava, sitoutumiskykyinen, haluaa kantaa vastuunsa tasapuolisesti ja jolla on oma elämä hallinnassa. Sitten pitäisi olla vielä sitä rakkautta ja kumppanuutta sekä turvallinen olo toisen kanssa. Elleivät nämä toteudu en halua parisuhdetta. Suunnittelen itsellistä äitiyttä mikäli en vuoden kuluessa löydä parisuhdetta jossa em. asiat toteutuvat. Enkä ole yhtään pahoillani jos päädyn hankkimaan lapsen yksin. Mieluummi

Ap täällä kirjoittelee. Tekstisi voisi olla suoraan minun kynästäni, koska ajattelen täysin samoin. Erityisesti tämä kohta: "Kysymys ei ole siitä etten kelpaisi kenellekään. Itseasiassa päinvastoin. Olen vaan vuosien varrella omien kokemusteni myötä ja ystävieni elämää seuraamalla tullut entistä tarkemmaksi siinä kenet elämääni päästän."

En ole koskaan ajatellut ettenkö kelpaisi kenellekään, vaan aivan toisinpäin ovat asiat mutta kysyntä ja tarjonta eivät ole toistaiseksi kohdanneet.

Vierailija
114/142 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai, aikuinen mieskö ei itse kykene sanomaan että ei halu

Kun te ette ymmärrä ettei asia ole noin yksinkertainen. Kykenee sanomaan varmasti mutta tietää että se on suhteen loppu. Monelle miehelle jo sen mielenkiintoisen naisen löytäminen on ollut työn ja tuskan takana. Rehellisyydellä menetät senkin ja olet taas yksin.

Eihän se ole oikein mutta se on usealle miehelle realiteetti.

Vierailija
115/142 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on hyvä idea. Liian paljon otetaan miehiä vain lasten saantia varten ja sitten jätetään.

Ja taas löytyi uusi asia missä miehet voivat uhriutua. Ai että te ukot rakastatte tuota tekouhrin asemaa.

Vierailija
116/142 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mies, 49 vuotta, ja lapsia on viisi. Puolisoni ei ole todellakaan avuttomimmasta päästä, mutta silloin tällöin on tilanteita joissa hän ei pärjää nuorimpien, uhmaikäisten lasten kanssa. Loppuu kädet kesken ja lapset vain päättävät heittäytyä hankaliksi. Aika paljon pitää olla asennetta että sellaisen handlaisi yksin. Jotkut lapset ovat helppoja, mutta edeltä ei voi tietää mitä sieltä tulee.

On suuri apu jos on muutama turvaverkko, kuten omat vanhemmat ja sisarukset, mutta kyllä varmaan ihan jokainen yksinhuoltaja tietää että olisi suuri apu jos joku olisi jakamassa arkea. Kyllä yksinkin pärjää, mutta rankkaa se on.

Jos sopivaa puolisokandidaattia ei ole, niin voisi ehkä harkita sopimusvanhemmuutta jonkun isäksi haluavan sinkkumiehen tai esimerkiksi homopariskunnan kanssa.

Vierailija
117/142 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen samassa tilanteessa. Seurustelin viimeisimmän miesystävän kanssa pari vuotta, kunnes hän päättikin, ettei oikeastaan edes halua lapsia. Pelkään, että minulla tulee ikä vastaan sen kanssa, että voin vielä saada hedelmöityshoitoja, joten pitäisi sen osalta pistää pyörät pyörimään. Tuntuu aikamoiselta riskiltä jäädä odottelemaan josko sittenkin tapaisin jonkun sopivan kumppanin, erityisesti kun ero on vielä aika tuore ja siitä jäi pelko, että mitä jos seuraavakin mies muuttaa mielensä lapsista tuhlattuaan vuosia aikaani.

Minunkin unelmissa oli ydinperhe, onnelliset vanhemmat ja omakotitalo. Mutta se tuntuu vuosi vuodelta tavoittamattomammalta ja minun on oltava valmis tinkimään siitä ydinperheestä jos haluan edes osittain toteuttaa unelmani. Omakotitalon ja lapsen voin vielä kuitenkin saada.

Vierailija
118/142 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvostan rehellistä kommenttiasi, mutta olet silti väärässä, sillä en ole täydellinen - kukaan ei ole. Minä en ole koskaan etsinyt täydellistä puolisoa enkä ole itsekään täydellinen. Jalat maassa ja järki päässä, mutta sille en voi mitään kun kysyntä ja tarjonta eivät vastaa. Ap

Vierailija
119/142 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota koira

Minulla on jo koira. Ap

Vierailija
120/142 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä itse sorruit nyt lapsellisiin oletuksiin, kun kuvittelet ap:lla olevan riman liian korkealla ja etsivän täydellistä miestä. Jos joku ei löydä sopivaa kumppania, niin heti oletetaan tuollaista. Teidän mielestä pitäisi ottaa vain kuka tahansa eikä mitään kriteereitä saisi olla. 

Haloo nyt taas.

Tämä! Haloo todellakin nyt taas ja siinä samalla iso kiitos sinulle. Ap