Kanaliemen teko vie vain tunnin, mikset tee?
Aktiivista tekemistä ei ole kuin 5-10 minuuttia. Ja aivan eri lopputulos kuin kuutiosta.
Kommentit (49)
Mihin kanalientä tarvitaan? En ole käyttänyt koskaan.
Siinä on tunti liikaa. Käytän kyseisen tunnin vaikka päiväuniin!
Paskaa. Kaikki kanaan liittyvä on paskaa 🤮
Kerrotko vielä mihin minä tarvitsen kanalientä? En keksi sille mitään käyttöä.
Tätä vissiin AP katsellut:
Onhan tuossa työtä että arkena käytän fondia.
Teen mä kyllä. Lihatiskin myyjä ihan ihmetteli asiaa. Ei ollut tiennyt että liemen/kastikepohjan voi tehdä miten minä sen teen. Veikkaan että testaa itse myös kotona, ellei testannut jo. Itse olen sen äidilläni oppinut.
En syö kanaa, enkä käytä kanalientä ruuanlaitossa.
Vierailija kirjoitti:
Et sitten osaa kastikkeita, keittoja ja risottoja tehdä...
Meneehän siinä kun ensin pitää odottaa että kana munii, muna on hedelmöittynyt, sitten hauduttaa muna ja toivoa ettei tule kukkoa; jos tulee kukko niin aloita alusta. Sitten kasvata kana, teurasta, kyni ja tee kanaliemi. Helposti menee muutama kuukausi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo kaikki voi tehdä ilman kanalientä.
Vierailija kirjoitti:
Fondissa sitä kuluttajaa vasta narutetaankin kuusi - nolla verrattuna liemikuutioon. Se fondi ei ole sen terveellisempää ja vähäaineksisempaa kuin kuutio ja yhdestä kuutiosta saa kummasti makua kattilalliseen ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Meneehän siinä kun ensin pitää odottaa että kana munii, muna on hedelmöittynyt, sitten hauduttaa muna ja toivoa ettei tule kukkoa; jos tulee kukko niin aloita alusta. Sitten kasvata kana, teurasta, kyni ja tee kanaliemi. Helposti menee muutama kuukausi.
Kukkopojista tukee hyvä kukkoliemi. Ei niistä muuhunkaan ole kuin syötäväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät kuulu meillä ruokalistalle. Ainoa keitto mitä meillä syödään on hernekeitto, jauheliha- ja makkarakastike tehdään oikeaan ruskeaan kastikkeeseen. Risotosta ren ole koskaan välittänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fondissa sitä kuluttajaa vasta narutetaankin kuusi - nolla verrattuna liemikuutioon. Se fondi ei ole sen terveellisempää ja vähäaineksisempaa kuin kuutio ja yhdestä kuutiosta saa kummasti makua kattilalliseen ruokaa.
Jokainen käyttäkööt sitä mikä parhaiten maistuu. Fondit ja valmisliemet menee oman makuaistin perusteella normikuution edelle.
Crockpotiin kananraato tai maustamattomia koipia tai siipiä. Sekaan selleriä,,porkkanaa, sipulia. Mausteita maun mukaan. Vettä. Annetaan muhia useampi tunti. Perataan mahdolliset lihat luista, luut takaisin pottiin ja annetaan muhia vielä.
Ja mihin tätä käytetään? Kaikkeen mihin tarvitaan kanalientä. Itse kyllä hörpin sitä ihan sellaisenaan tai uppomunan kanssa. Ravinteikasta lientä ilman glutamaatteja tai palmuöljyjä. On mineraalia ja kollageenia.
Ei kyllä mitenkään tunnissa valmistu, jos haluaa kunnolla luista kaiken hyvän irti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät kuulu meillä ruokalistalle. Ainoa keitto mitä meillä syödään on hernekeitto, jauheliha- ja makkarakastike tehdään oikeaan ruskeaan kastikkeeseen. Risotosta ren ole koskaan välittänyt.
Kanalientä voi siihen ruskeaan kastikkeeseen käyttää myös.
Vierailija kirjoitti:
Crockpotiin kananraato tai maustamattomia koipia tai siipiä. Sekaan selleriä,,porkkanaa, sipulia. Mausteita maun mukaan. Vettä. Annetaan muhia useampi tunti. Perataan mahdolliset lihat luista, luut takaisin pottiin ja annetaan muhia vielä.
Ja mihin tätä käytetään? Kaikkeen mihin tarvitaan kanalientä. Itse kyllä hörpin sitä ihan sellaisenaan tai uppomunan kanssa. Ravinteikasta lientä ilman glutamaatteja tai palmuöljyjä. On mineraalia ja kollageenia.
Ei kyllä mitenkään tunnissa valmistu, jos haluaa kunnolla luista kaiken hyvän irti.
Fatduck-kokki tuolla videolla väittää että tunnissa tulee täyttä tavaraa painekeittimessä.
En käytä kanalientä, en .yöskään tee