Haittaisiko sinua jos SDP verottaisi ylimääräiset säästösi pois? Miksi makuuttaa rahaa tileillä turhaan
Kommentit (163)
Kyllä suomalaisilla on keskimäärin todella paljon rahaa säästössä (ei tietysti kaikilla), ymmärrettäväähän on, että sitä himoitaan käytettäväksi johonkin muuhun.
Ketuttaa vain, kun monella ne on elinikäisiä säästöjä (joita alkaa työntekijälle kerääntyä, kun lapset on lähteneet maailmalle ja asuntolaina on maksettu.) Ja moni on kuvitellut, että niistä sitten jotain eläkkeellä olisi turvaa ja olisi varaa käydä vaikka yksityisellä lääkärillä, jos ei julkiseen pääse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei haittaisi demareiden äänestäjiä kun ei heillä mitään säästöjä ole.
Olen pääomatuloillani elävä demarien kannattaja toisessa sukupolvessa.Tuolla menolla sukunne kuolee.
Ei kuole. Opiskeleva lapseni kertoi eilen tienanneensa 2,5% tuoton tänä vuonna siten, että maksoi vuokranantajalle vuoden vuokrat kerralla kunhan sai samalla vuokranalennuksen. Hän laskee kätevästi aina tuotteen hinnan kauppareissulla vähentäen siitä S-etukorttialennuksen. Kävimme Normalissa ja hän ei halunnut sieltä mitään, koska saa samat tuotteet Prismasta edullisemmin S-kortin omistajana. Tietenkin kaikki tuo vaatii suunnitelmallisen luonteen ja jonkinlaisia matematiikan taitoja ja harjaantuneisuutta laskea todelliset hinnat päässä.
On tainnut omena pudota kauaksi puusta.
Harva pystyy maksamana vuoden vuokrat kerralla.
Kolme päivää aikaa siivota ennen joulua työttömänä kotona ollessa. Osa asunnosta on jo siivottu. Ja sitten on jouluruokien tekoa.
Niin vaihtoehtoina on leikkaukset tai veronkorotukset. Luultavasti kumpiakin on tulossa. Ei taida olla muitakaan keinoja valtion talouden tulopuolen hoitamiseksi?
Varmaa on että kun demarit tulee hallitukseen niin autoiluun ja polttoaineisiin liittyvät kaikki mahdolliset verot nousee ja paljon..
Nousee käyttövoima verot,tulee tiemaksut,kilometrivero,ruuhkamaksut ja sen lisäksi nostetaan polttoaineveroja vaikka tulee päästökauppa vero ja jakeluvelvoite vielä nostamaan polttoaineen hintaa .
Vierailija kirjoitti:
Kolme päivää aikaa siivota ennen joulua työttömänä kotona ollessa. Osa asunnosta on jo siivottu. Ja sitten on jouluruokien tekoa.
Kinkku, laatikot, kalat, lihapullat, salaatit, perunat, karjalanpaisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ove vähentää yleistuen määrää.
Eikö ole hyvä?
Ja ovea ei voi perua 🤣
Siis itse et voi perua ovea mutta uskoisin että eläkeyhtiö tai suomen hallitus voi jos tulee maksuvaikeuksia.
"Pankkien eläkevakuutusjutut kehitettiin tuotteiksi, joilla pankit pääsevät tienaamaan. Pankin sijoitusneuvoja ei ajattele sinun etuasi. Hän ajattelee sitä, että pankki tienaisi. Pankki ei ole mikään hyväntekeväisyyslaitos."
Pankit eivät muuttaneet lakia vaan poliitikot päästäkseen verottamaan niitä rahoja.
Vierailija kirjoitti:
Mitä työtön tekee jouluruuaksi kun taskun pohjalla on 5 euroa....en viitsisi vain syödä kaurapuuroa
Vierailija kirjoitti:
Kyllä suomalaisilla on keskimäärin todella paljon rahaa säästössä (ei tietysti kaikilla), ymmärrettäväähän on, että sitä himoitaan käytettäväksi johonkin muuhun.
Ketuttaa vain, kun monella ne on elinikäisiä säästöjä (joita alkaa työntekijälle kerääntyä, kun lapset on lähteneet maailmalle ja asuntolaina on maksettu.) Ja moni on kuvitellut, että niistä sitten jotain eläkkeellä olisi turvaa ja olisi varaa käydä vaikka yksityisellä lääkärillä, jos ei julkiseen pääse.
Yleistuki 595 netto ja eläkeikä nousee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä työtön tekee jouluruuaksi kun taskun pohjalla on 5 euroa....en viitsisi vain syödä kaurapuuroa
Riisi puuro on halpaa ruokaa ja siihen. Kanelia...ei oikeastaan jouluna muuta ruokaa edes kaipaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä teen työttömänä kinkun, laatikot, kahta eri kalaa, lihapullat, karjalanpaistia, salaattia, perunoita.
En polta tupakkaa enkä juo alkoholia. Teen ruoat itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sen siitä saa kun ei viitsi töihin mennä.
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt jaksa. Sdp on luvannut verohelpotuksia alle 8000 tienaaville.
Mikään puolue ei muodosta hallitusta yksin eikä päätä tällaisista yksin. Että lupailla kyllä voi, mutta hallitustyö on sitä mitä Purrakin sanoi: saatte tämän asian, mutta nielette tämän asian.
Vierailija kirjoitti:
"Ei kuole. Opiskeleva lapseni kertoi eilen tienanneensa 2,5% tuoton tänä vuonna siten, että maksoi vuokranantajalle vuoden vuokrat kerralla kunhan sai samalla vuokranalennuksen. Hän laskee kätevästi aina tuotteen hinnan kauppareissulla vähentäen siitä S-etukorttialennuksen. Kävimme Normalissa ja hän ei halunnut sieltä mitään, koska saa samat tuotteet Prismasta edullisemmin S-kortin omistajana. Tietenkin kaikki tuo vaatii suunnitelmallisen luonteen ja jonkinlaisia matematiikan taitoja ja harjaantuneisuutta laskea todelliset hinnat päässä. "
Opiskelija maksaa vuoden vuokran kerrallaan? Eihän tällaista scheisseä voi kirjoittaa kuin aito sinimusta porvari. Pappa betalar ja sitä rataa. Olet irtaantunut tavallisten ihmisten todellisuudesta ja pahasti.
Hän asui välivuotensa kotonani ja säästi palkkansa opiskeluja varten. On siis ihan omilla rahoillaan maksanut vuokransa. Ei määrätietoisuus ja matematiikkapää ole mihinkään puolueeseen sidottu ominaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä teen työttömänä kinkun, laatikot, kahta eri kalaa, lihapullat, karjalanpaistia, salaattia, perunoita.
En polta tupakkaa enkä juo alkoholia. Teen ruoat itse.
Joulusuklaata on neljä rasiaa ja juustot ostettu ja suolakeksit. Lisäksi leivon joulutorttuja ja pipareita sekä teen riisipuuroa ja soppaa.
Olen aina tehnyt kaikki ruoat itse.
Vierailija kirjoitti:
Yritystukirahoista voi hyvin ottaa kolme miljardia pois, sillä ei niitä yritykset tarvitse muualle kuin osakkeenomistajille maksettaviin osinkoihin.
Kannattaa siis ostaa niitä osakkeita, että saa osinkoja. Eikä kannata makuuttaa säästöjä tilillä, tai varsinkaan ei kannata nostaa niitä pois tililtä mihinkään sukanvarteen.
Työttömänä osaaan tehdä mitä tahansa ruokaa. Teen jouluruoat ja täytekakut itse myös aina.
Minä makuutan tilillä korvamerkittyjä kirsturahoja, eikö saisi ?
Pankkien eläkevakuutusjutut kehitettiin tuotteiksi, joilla pankit pääsevät tienaamaan. Pankin sijoitusneuvoja ei ajattele sinun etuasi. Hän ajattelee sitä, että pankki tienaisi. Pankki ei ole mikään hyväntekeväisyyslaitos.