Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haittaisiko sinua jos SDP verottaisi ylimääräiset säästösi pois? Miksi makuuttaa rahaa tileillä turhaan

Vierailija
21.12.2025 |

Säästöt voisi ottaa valtiolle

Kommentit (161)

Vierailija
121/161 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmis jouluruoat on pahoja varsinkin ne työpaikkojen jouluruokailut. Itse tehty jouluruoka on parasta.

Vierailija
122/161 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästän asuntoon kuten moni muukin. Ehkä SDP sitten ostaa minulle asunnon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/161 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kinkun paistossa menee monta tuntia. Onneksi on työttömänä vapaata.

Vierailija
124/161 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Antti Lindtman kertoi itse haastattelussa että 4 miljardia ihmisten säästöjä pitää saada yritysten rahoitukseen ja hän aikoo tulevana pääministerinä toteuttaa tämän jollakin tavalla. Itse aion turvata säästöni niin ettei Antti pääse niihin käsiksi, tehkää te mitä haluatte.

Tileillä makaavat rahat saa yritysten rahoitukseen parhaiten niin, että tekee osakesijoittamisesta kannattavaa. Yrityksen osakkeiden ostaminen on yrityksen rahoittamista. Kannattavuutta voisi pienomistajien kohdalla lisätä esimerkiksi verokohtelulla, niin että pieniä pääomatuloja verotettaisi saman verran kuin ansiotuloja, vähimmillään alle 10 %.

Sdp vihaa osakesijoittamista. Kyllä ne rahat otetaan väkisin ja puolue päättää mihin ne käytetään. 

Vierailija
125/161 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän kuuluu sosialismiin. Sosialismissa ei ole yksityistä omistamista.

Vierailija
126/161 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annetaanko rahat SDP puoluejohdolle kuten normaalisti?

Vierailija
127/161 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kyllä täytyy olla huono vaimo, jos ei jouluruokia osaa tehdä tai täytekakkua. Itse tehdyt ruoat on parhaita. 

Vierailija
128/161 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallituskin huhujen mukaan kaavailee rahojen pakko-ottoa tileiltä ... se tehtäisiin niin sanotusti salaa eli aivan puskista yht'äkkiä tulee tieto että pankkitileiltä on otettu valtiolle rahaa, kuulemma sellaista 2-3% ottoa kaavaillaan ja se ei koskisi niitä kenellä on vähintään 100 000 euroa tileillä ja painottuu vähävaraisiin (suhteellisesti eniten otetaan)

Vierailija
129/161 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolme päivää aikaa siivota ennen joulua työttömänä kotona ollessa. Osa asunnosta on jo siivottu. Ja sitten on jouluruokien tekoa.

Mitä työtön tekee jouluruuaksi kun taskun pohjalla on 5 euroa....en viitsisi vain syödä kaurapuuroa

Itse paistoin uunipellillisen pannukakkua, jonka nesteenä käytin maidon sijasta käytin -60% porkkanasosetta ja maustoin kuten porkkanakakun. Syön sitä -60% vispikermasta tehdyn kermavaahdon kanssa. Avaamaton kerma säilyy ainakin viikon eräpäivän yli. 

Vierailija
130/161 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt jaksa. Sdp on luvannut verohelpotuksia alle 8000 tienaaville.

Mutta SDP:n käsitys verohelpotuksista on, että veroprosentti pidetään alle sadan.

Vierailija
131/161 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähemmän haittaisi kuin perseloiskokkareiden aikomus mur hata ja näännyttää huono-osaiset hengiltä.

Näin viestii sivistynyt vasemmistolainen. Parempaa vihaviestintää.

Vierailija
132/161 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolme päivää aikaa siivota ennen joulua työttömänä kotona ollessa. Osa asunnosta on jo siivottu. Ja sitten on jouluruokien tekoa.

Mitä työtön tekee jouluruuaksi kun taskun pohjalla on 5 euroa....en viitsisi vain syödä kaurapuuroa

Riisi puuro on halpaa ruokaa ja siihen. Kanelia...ei oikeastaan jouluna muuta ruokaa edes kaipaa

Hieman sokeroitu omenasose sopii riisipuuron kanssa jos ei halua laittaa siihen margariinisilmää.

Vierailija
133/161 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä suomalaisilla on keskimäärin todella paljon rahaa säästössä (ei tietysti kaikilla),  ymmärrettäväähän on, että sitä himoitaan käytettäväksi johonkin muuhun.

Ketuttaa vain, kun monella ne on elinikäisiä säästöjä (joita alkaa työntekijälle kerääntyä, kun lapset on lähteneet maailmalle ja asuntolaina on maksettu.) Ja moni on kuvitellut, että niistä sitten jotain eläkkeellä olisi turvaa ja olisi varaa käydä vaikka yksityisellä lääkärillä, jos ei julkiseen pääse.

Hyvin usein ne sysäävät ihmisen verorahoitteisten turvaverkkojen ulkopuolelle.

Vierailija
134/161 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupan valmislihapullat ja toscakakku on pahoja. Ottakaa vaimo, joka osaa tehdä kaikki ruoat itse ja leipoa. Ei sellaista luuseri vaimoa, että joutuu jouluaattona syömään pahoja valmisruokia.

Vierailija
135/161 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupan valmislihapullat ja toscakakku on pahoja. Ottakaa vaimo, joka osaa tehdä kaikki ruoat itse ja leipoa. Ei sellaista luuseri vaimoa, että joutuu jouluaattona syömään pahoja valmisruokia.

Aika hauskaa, mutta monessa rikkaassa perheessä syödään myös joulunpyhinä pahaa valmisruokaa, kun perheen äiti ei osaa tehdä mitään ruokia itse. Sekä kaupan ruoat, että ravintoloilta tilatut valmisruoat on pahoja.

Vierailija
136/161 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi rikas tuttu on ihan kädetön ruoanlaitossa. Tilasi yksiin juhliin ravintolasta valmiskalakeittoa, hyi hitto.

Vierailija
137/161 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

P E R S K U T A R A L L A A !

Vierailija
138/161 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika hauskaa, mutta monessa rikkaassa perheessä syödään myös joulunpyhinä pahaa valmisruokaa, kun perheen äiti ei osaa tehdä mitään ruokia itse. Sekä kaupan ruoat, että ravintoloilta tilatut valmisruoat on pahoja.

Ilmankos on laihat lapset. Pahaa ruokaa.

Vierailija
139/161 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt jaksa. Sdp on luvannut verohelpotuksia alle 8000 tienaaville.

Mediatietojen mukaan veronkorotuksia on tulossa

Alkoholiin, tupakkaan, nuuskaan ja sähkötupakkaan voisi tehdä niin kovat verot, ettei niitä voisi enää käyttää. Lisäksi niiden tuonti maahan pitäisi kieltää.

Vierailija
140/161 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin hassua, kun siellä rikkaassa perheessä se vaimo on töissä. Tiistai on ihan normaali työpäivä meillä työssäkäyvillä vähemmistön edustajilla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän seitsemän