Miksi miehet järjestäen kävelevät naisen päälle jos nainen ei väistä kadulla?
Olen tehnyt tällaista testiä että en ole väistänyt vastaantulevia miehiä tilanteissa joissa voivat itsekin väistää. Mutta iso osa ei väistä! He olettavat että nainen siirtyy sivuun heidän tieltään! Mikä juttu tämä on?
Kommentit (163)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP, miksi keksit näitä ihmeellisiä satuja?
Tästä(kin) sadusta on ihan tutkimuksia. Ei kun Google laulamaan!
Tiesitkö että 95% tapetuista vauvoista on äitinsä tappamia?
Kertoo muuten kaiken naisista
Tällaisessa arvioinnissa on kevyt haaste, jos porukkaa lappaa koko ajan ohi oikealta ja vasemmalta. Ja mitä, jos jollakin on taskussa pyssy? Muuttaa koko gamen! Edelleenkin varmasti onnistuu Pärnämäen kylänraitilla, jossa vastaantulijoita on yksi tunnissa ja sekin yleensä vanha koulukaveri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykynaisia alkaa olemaan vaikea väistellä, tarvitaan leveämpiä jalkakäytäviä.
Edelleenkö olet sokea sille, että te miehet olette paljon lihavampia?
Miehistä vähintään ylipainoisia on 72% !!!!! Siis vain 28% miehistä on normaalipainoisia.
Naisilla tämä luku on paljon pienempi.
Ps. miten se iso nainen pystyy siinä kapeallakin jalkakäytävällä väistämään, mutta se hoikka ja vikkelä mies ei????
Aivotoiminnassa jotakin häikkää??
Lihavuuden yleisyys on yli 20-vuotiailla naisilla 30 ja miehillä 27 prosenttia. Lähes joka toisella naisella (48 %) ja miehellä (44 %) on vyötärölihavuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kadun oikeaa reunaa eteenpäin. Tämä on hyvä muistaa, eikä haahuilla vastaankävelijöiden kaistalla.
Mars kävelykouluun arvon leidit!
Miten siis toteutat tätä vaikkapa Helsingin rautatieasemalla tai Kampin kauppakeskuksessa? Osa liikkuu muuallakin kuin Pärnämäen kylänraitilla.
Kävelet siis tarkoituksella kaikkia päin steissillä?
Vai ainoastaan miehiä?
Kumpi väistää kun kaksi naista kohtaa? Entä jos teillä molemmilla on menossa sama testi?
Oikeaa reunaa ei aina oikein ihmisvirrassa ole, ja sielläkin porukka sinkoilee sinne tänne. Yleensä luomakunnan kruunu mies olettaa, että muut siirtyvät pois alta.
Onko luetun ymmärtämisessä taas vähän haasteita. Katsopa ketjun alkuasetelma.
Tästä on ollut usein aloituksia palstalla ja vastaan kuten ennenkin: Minä pysähdyn, jos joku osoittaa kävelevänsä suoraan päin. Olen huomannut, että seisovan ihmisen päälle ei kävellä. Valitettavasti tässäkin tapauksessa nainen joutuu muuttamaan käytöstään (ei voi jatkaa matkaansa, vaan pitää pysähtyä), mutta ainakin myös se mies joutuu muuttamaan käytöstään (ei voi jatkaa matkaansa suoraan).
Pysähtykää siis naiset! Mies saa luvan kiertää teidät, eikä olettaa, että saa kävellä päin ja vain te väistätte.
Vierailija kirjoitti:
Katsokaa joskus hetki ostoskeskuksen käytävällä tms. Se on ihan todellinen ilmiö että miehet ei väistä naisia tai lapsia, samankokoista tai isompaa toista miestä väistävät.
Noinhan sen pitääkin mennä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP, miksi keksit näitä ihmeellisiä satuja?
Tästä(kin) sadusta on ihan tutkimuksia. Ei kun Google laulamaan!
Tiesitkö että 95% tapetuista vauvoista on äitinsä tappamia?
Kertoo muuten kaiken naisista
Suurin osa naisista on miesten tappamia. Ja ei, ne kaikki naiset eivät ole ensin tappaneet lastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kadun oikeaa reunaa eteenpäin. Tämä on hyvä muistaa, eikä haahuilla vastaankävelijöiden kaistalla.
Miten siis toteutat tätä vaikkapa Helsingin rautatieasemalla tai Kampin kauppakeskuksessa? Osa liikkuu muuallakin kuin Pärnämäen kylänraitilla.
Vai ainoastaan miehiä?
Kumpi väistää kun kaksi naista kohtaa? Entä jos teillä molemmilla on menossa sama testi?
Oikeaa reunaa ei aina oikein ihmisvirrassa ole, ja sielläkin porukka sinkoilee sinne tänne. Yleensä luomakunnan kruunu mies olettaa, että muut siirtyvät pois alta.
Onko luetun ymmärtämisessä taas vähän haasteita. Katsopa ketjun alkuasetelma.
Alkuasetelma on: nainen tekee testiä ja kävelee tarkoituksella päin.
Kuka väistää kun kaksi naista tekee näin toisilleen?
Vai teetkö testiä vain miehille?
Vierailija kirjoitti:
Tästä on ollut usein aloituksia palstalla ja vastaan kuten ennenkin: Minä pysähdyn, jos joku osoittaa kävelevänsä suoraan päin. Olen huomannut, että seisovan ihmisen päälle ei kävellä. Valitettavasti tässäkin tapauksessa nainen joutuu muuttamaan käytöstään (ei voi jatkaa matkaansa, vaan pitää pysähtyä), mutta ainakin myös se mies joutuu muuttamaan käytöstään (ei voi jatkaa matkaansa suoraan).
Pysähtykää siis naiset! Mies saa luvan kiertää teidät, eikä olettaa, että saa kävellä päin ja vain te väistätte.
Vain stadilaisten ja etelän vetelien ongelmia🤣 täällä maalla ei tuommoista ole.
"Se väistää joka ennakoi jäävänsä kamppailussa elämästä ja kuolemasta kakkoseksi."
Tämä käyttäytyminen on joillakin laumaeläimillä samanlaista. Väistäminen on keino välttää mahdollisesti elämän ja kuoleman taisteluja, tämä on lähinnä urosten välistä, naaraat ja poikaset ymmärtävät muutenkin pysyä kaukana. Mutta jos kaksi kilpailevaa urosta kohtaavat, seurauksena voi olla muutakin kuin tuijottelua ja uhkailua, useimmiten hermo ensin pettää heikommaksi itsensä arvioineella ja tilanne laukeaa ilman väkivaltaa ja vammautumisen vaaraa.
Kyllä ihmislajillakin urokset osannevat edelleen tulkita vastaantulijan ruumiin kieltä ja arvioida omaa pystyvyyttään mahdollisessa konfliktitilanteessa. Tällöin ehkä naiset joutuvatkin tuupituksi, kun eivät osaa arvioida tätä miesten välistä haastamista.
Vierailija kirjoitti:
Olen pysähtynyt lastenrattaiden eteen. Nainen saa tosiaan kiertää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on paljon naisvihaa. Jostain syystä suomalaisia on syytetty milloin russofobiasta, sveduvihasta, Trump-vihasta, antisemitismistä, tummaihoisiin kohdistuvasta rasismista ja nyt viimeisimpänä aasialaisiin kohdistuvasta rasisimista. Aivan kuin suurin ongelma maailmassa olisi se, kuinka piskuinen Suomi vihaa milloin mitäkin etnisyyttä tai kansallisuutta. Se sitten purkautuu esimerkiksi tällä tavalla. Sitten suomalaisia voidaan syyttää naisvihasta.
Suomessa on todella paljon naisvihaa. Mistä tämä johtuu?Mistä johtuu miesviha, jota on paljon enemmän?
Ei miesvihaa ole olemassa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai ainoastaan miehiä?
Koska olet tollo, et tajua, että normaalit fiksut ihmiset väistävät kumpikin vähän. Sen näkee toisen eleestä. Kun tullaan vastaan, kumpikin ottaa yhden askeleen sivuun ja kaikki sujuu jouhevasti. Ei niin, että vain toinen väistää, kuten miehet olettavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pysähtynyt lastenrattaiden eteen. Nainen saa tosiaan kiertää
Etkä ole, vaan keksit sen nyt.
Aika iso osa miehistä ajattelee, että pienempi ja heikompi väistää, koska viime kädessä heidän on pakko. Tätä näkee myös ajokulttuurissa, eli autolla kun ajetaan, niin "kyllä ne jalankulkijat ja pyöräilijät väistävät, ihan hyvin ehdin tästä". Pakkohan niiden on jäädä odottamaan suojatielle, jos autolla ei ole elettäkään pysähtymisen suuntaan. Tämä ei ole yleensä mitenkään tiedostettua, vaan siihen on kasvettu pienestä pitäen. Sen sijaan päinvastainen vaatisi opettamista (pienestä pitäen), eli että isomman ja vahvemman täytyy olla empaattinen ja antaa tilaa pienemmille ja heikommille. Herrasmiesmäisyydeksikin sitä voisi kutsua, mutta tuossa toksisessa osassa (miesten keskinäistä) kultturia tällaista pidetään heikkouden osoituksena.
Yksi nuhjuinen ja syrjäytyneen näköinen inseli törmäsi takaapäin minuun ollessani käytävän sivussa pysähtyneenä. En siis mitenkään tien tukkeena. Ja se ei ollut vahinko, vaan ihan täsmätörmäys. Jäin niin monttu auki, etten saanut huudettua perään. Kuvottavaa. Ja likainenkin se oli.
Ro.manit kävelevät päälle jos heitä ei väistä. He eivät ota yhtään askelka sivulle, vaan heidät täytyy todellakin kiertää.
Kaikki muut yleensä tekevät pienen väistöliikkeen sivulle. Poikkeuksena nykyään jotkut naiset ova alkaneet kävelemään laput silmillä, eivätkä tee enää sitä pientä väistöliikettä, vaan kävelevät päin jis heitä ei väistä isosti.
Viimeksi eilen yksi kun olin poistumista hissistä, yksi nainen käveli hissiin heti kun ovi avautui, eikä väsynyt yhtään hissistä poistuvaa. Mieheni ei väistänyt, vaan käveli häntä päin, sillä ärtyi siitä tilanteesta. Mieheni on empaattinen ihminen, joka normaalisti väustää muita ihmisiä on opettanut lalpsemmekin huomioimaan muut ihmiset. Mutta näköjään ärtyy jos joku tahallaan kävelee päälle.
Varmaan tämä hissiin liian aikaisin ja muita väistämättä kävellyt nainen tupisee nyt, että ilkeä mies käveli häntä päin eikä väistänyt.
Vierailija kirjoitti:
En ole huomannut tuollaista ilmiötä. Ennemminkin olen pitänyt kaiken ikäisiä miehiä ihan ällistyttävän kohteliaina, jotka kiiruhtavat avaamaan oven, tarjoavat paikkaansa kassajonossa, ettei minun tarvitse odotella vuoroani jne. Kerran jopa eräs täysin tuntematon mies antoi minulle varasateenvarjonsa omaksi, kun odotin liikennevaloissa valojen vaihtumista ja rankkasade oli katselemassa minua litimäräksi:)
🤮🤮🤮 Oksettavaa tuollainen sortaja-sikojen paapominen.
Miehet ovat väkivaltaisia r aiskaajia eivätkä lainkaan kohteliaita
Vai ainoastaan miehiä?