Miksi miehet järjestäen kävelevät naisen päälle jos nainen ei väistä kadulla?
Olen tehnyt tällaista testiä että en ole väistänyt vastaantulevia miehiä tilanteissa joissa voivat itsekin väistää. Mutta iso osa ei väistä! He olettavat että nainen siirtyy sivuun heidän tieltään! Mikä juttu tämä on?
Kommentit (131)
Vierailija kirjoitti:
Missäs oikein liikut? En ole huomannut vastaavaa ilmiötä.
N43
En ole ap, mutta tuollainen käytös on pääkaupunkiseudulla hyvin yleistä. Myös maahanmuuttajamiesten kohdalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iso osa miehistä kävelee myös toisen miehen päälle, naisista puhumattakaan. Testailimme tätä Helsingissä parissa paikkaa viime kesänä, kun asiasta oli lehdessä juttua. Kyllä kolisi. Olisi pitänyt täysin litistyä, että herrat voivat ohittaa appelsiinit kainaloissa.
Miehet osaavat ehkä sisäsyntyisesti lukea vastaantulevasta toisesta miehestä, milloin tämä on tottunut olemaan hallitsevassa asemassa; se ehkä periytyy jostakin esihistoriasta. Naiset eivät tätä ehkä ole tottuneet varomaan, ovat sen takia ilmiöstä täysin tuuliajolla ja joutuvat tuupituksi. Tämä harha saa naiset myös ajattelemaan, että vain heitä tuupitaan, vaikka väistämättömyyden seuraukset voivat miesten osalta olla selvästi vakavammat.
Silloin kun ns. beetamies ei osaa seurata tilannetta ja tarvittaessa alistua, tai kaksi ns. alfamiestä osuu vastakkain, on vä
Veljeni ei ole muiden miesten mielestä yleensä betamies, entisenä kamppailu-urheilijana aika vakuuttaavakin eleissään. Silti päälle rynni kaiken maailman riukurannetta. Ilmankos niitä tappeluja miehillä syntyy. Jos kaikki miehet osaisivat tyylikkäästi lukea toisiaan, eivät ne itkisi vauvapalstalla, miten miehen todennäköisyys joutua väkivallan kohteeksi on niin suuri. Nämä alfa/betajutut on jotain incelien Tate-larppia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupassa aina pysähdyn kärryn kanssa ja tuijotan tiukasti että väistääkö vai käveleekö päälle. On kyllä väistänyt kaikki. Ja jos kävelisi päälle niin kyllä sootana kuulisi kunniansa niin ettei samaa virhettä toiste tekisi.
Eli itse seistä möllötät ja muut väistävät? Kyllä se olet sinä, jolle pitäisi opettaa ihmisten ilmoilla kulkemista .
Meille fiksuille on opetettu koulussa, että sitä väistetään, jolla on kantamuksia. Ostoskärryjä on monenlaisia ja jos ei halua teilata ketään, niin on parempi pysähtyä. Vedettvällä mummokärrylläkin voi sohia toisten varpaitten päältä huomaamatta. Siksi odottaminen on parempi, kuin varpaiden päältä ajelu.
-eri
Normaalit ihmiset osaavat molemmat väistää kohdatessaan. Ihan silloinkin, vaikka molemmilla on ostoskärryt.
Eli se siitä sinun "fiksuudesta".
Heikompi väistää, jos ei tajua niin oppii ennenpitkää.
Enkäpäs kävele päälle, minä kävelen alle
-manlet alle 185cm
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alempiarvoinen väistää, tietenkin.
Eli?
Itse näen kaikki ihmiset saman arvoisina.
Miehet ensin statusjärjestyksessä, sitten naiset, sitten lapset.
Luonnollinen järjestys, kuten Jumala sen on tarkoittanut.
Käyttäjä5065 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupassa aina pysähdyn kärryn kanssa ja tuijotan tiukasti että väistääkö vai käveleekö päälle. On kyllä väistänyt kaikki. Ja jos kävelisi päälle niin kyllä sootana kuulisi kunniansa niin ettei samaa virhettä toiste tekisi.
Eli itse seistä möllötät ja muut väistävät? Kyllä se olet sinä, jolle pitäisi opettaa ihmisten ilmoilla kulkemista .
Kyllä, itse seison ja möllötän JOS JOKU YRITTÄÄ KÄVELLÄ PÄÄLLE.
Miksi pitäisi nimenomaan miehen väistää?
Miksi ei? Yleensä fyysisesti heikompaa pitäisi varoa, eikä väkivaltaisesti törmätä päälle!
Mitä nuorempi nainen, sen epäkohteliaampi hän on.
Ne naiset jotka kohtelevat miehiä aivan hirveästi on niitä samoja naisia jotka jatkuvasti valittaa kuinka miehet kohtelevat huonosti. Just saying....
Miehellä korkeampi kynnys mennä optikolle.
Kadun oikeaa reunaa eteenpäin. Tämä on hyvä muistaa, eikä haahuilla vastaankävelijöiden kaistalla.
Mars kävelykouluun arvon leidit!
Luultavasti olet kävellyt väärällä puolen katua. Itse kävelen sääntöjen mukaan ja mielestäni sen kuuluu väistää joka kulkee väärällä puolen katua, sukupuolesta riippumatta.
Naiset lukeutuu käpyihin ja risuihin, niitä ei väistellä.
Väistelkööt itse jos eivät halua tulla jyrätyksi.
Perus fysiikka ja sen lait jo kertoo normijärjellä varustetulle, että pienempi massainen väistää aina isompaa massaa, kun isompi jyrää pienemmän aina.
Tosin nykyämmät on jo sellaisia justiinoita ja laarditankkereita että alkaa fyysiset massat olla tasan.
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti olet kävellyt väärällä puolen katua. Itse kävelen sääntöjen mukaan ja mielestäni sen kuuluu väistää joka kulkee väärällä puolen katua, sukupuolesta riippumatta.
Nämä väärällä puolella katua kulkevat sitten tuhahtavat, kun en väistä. Ovat varmaan juuri ap:n kaltaisia tahallaan konfliktia hakevia.
Vierailija kirjoitti:
Ei minun päälleni kukaan kävele. Mutta kuljenkin fiksusti tien oikeaa reunaa.
N45
Tämä.
25v ja sen alta sukupolvi ei osaa olla ihmisiksi. Kävelee pain jne. naama kiinni puhelimessa.
Trollihan tää on Onko jotakin iloa aloittaa riitelyketjuja.
Aloitus on rasistinen. Leimaat koko ryhmän sukupuolen perusteella
Vierailija kirjoitti:
Naiset lukeutuu käpyihin ja risuihin, niitä ei väistellä.
Väistelkööt itse jos eivät halua tulla jyrätyksi.
Perus fysiikka ja sen lait jo kertoo normijärjellä varustetulle, että pienempi massainen väistää aina isompaa massaa, kun isompi jyrää pienemmän aina.
Tosin nykyämmät on jo sellaisia justiinoita ja laarditankkereita että alkaa fyysiset massat olla tasan.
Näitäkö pitäisi väistellä? Taidan alkaa pukeutua johonkin haarniskaan enkä ainakaan varmana väistä.
Mulla on ollut kyynärsauvat käytössä nyt jonkin aikaa, niitä väistetään jopa Helsingin rautatieasemalla. Muuten siellä on aika tyly meininki :D
Mutta joo. Jotkut miehet selvästi odottavat että naiskävelijä väistää, useimmat onneksi eivät.