~~MAALIKSET 2007 viikolla 17~~
Edellinen viikko löytyy tästä
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10076008&p=2&tmode=1&smod…
Kommentit (35)
Mies juttelee poju kanssa joka on syönyt itsensä ähkyyn, joten ehdin hieman kirjoitella tännekkin.
Caiukselle jaksamista !
Tapille sen verran, että meillä nukutaan myös nuin. Lapsi nukkuu vieressä paremmin, joten miksi turhaan kitisyttää sängyssään. Ajattelin sitten myöhemmin kokeilla tuota omassa sängyssä nukkumista heti illasta asti. Poika nimittäin nukkuu muutenkin huonommin sisällä korkeintaan 45 minuuttia, kun taas ulkona menee heti 3-4 tuntia kerrallaan.
Suihkutissi ongelma on täälläkin ja välillä onkin joka paikka märkänä. Ikävää vaan kun se lypsäminen lisää maidontuotantoa, joten en ole kauheasti sitä sitten viitsinyt tehdä. Yhdesti pumppasin, kun olin saanut pojan syötettyä ja ulos, ja sain desin ylimääräistä !!! Aamuisin on vaikeinta, kun poika syö öisin niin vähän, ja maitoa silti " tulee" yöllä enemmän kuin päivällä. Sama juttu muuten jos nukun päivällä, maitoa oikein suihkuaa(siis vieläkin enemmän) sen jälkeen.
Disflatylin kanssa meillä on sellainen ongelma, että se aiheuttaa ummetusta, joka sitten purkautuu kauhean ähinän ja huutojen ja ilmavaivojen kera sen syötön jälkeen, kun sitä disflatyliä ei ole annettu. Nyt aion kokeilla muutaman päivän ilman. Ei ole annettu kuin 5 tippaa pari kertaa päivässä.
Silloin kun masuvaivoja ei ole, poika on aurinkoinen oma itsensä ja jokeltelee itsekseen, kuten viime yönäkin klo 2.15 ! :P
Tikkejä oli, mutta kukaan ei tiedä kuinka paljon, koska sitä ei oltu merkitty mihinkään. Kait ne on lähteneet pois??? Perjantaina on jälkitarkastus, joten eiköhän siellä selviä kaikki tarpeellinen. Selästä joudun valittamaan, sillä se kipeä kohta on siellä edelleen ja käveleminen pahentaa sitä :( Eikä varmaan toi mun " pieni" 6-kilonen poju helpota yhtään, kun se roikkuu tuossa toisella käsivarrella masukipujensa kanssa.
Vappu vietetään kotona ilman sen isompia suunnitelmia. Isomman pojan syntärit on aina vappuna joten siinä riittää juhlimista.
Mutta nyt nukkumaan, pojukin on jo hiljentynyt.
t. punkeli
Pitkasta aikaa ehdin taas koneelle (sorry meidan koneesta on menyt osa merkeista sekaisin).
Caiukselle hujasto voimia.
Meidan neidista tuli Siiri Irja Emilia, viime su oli ristiaiset.
Ei oikein ehdi konelle, kun kotihommia on on tehtava kun neiti nukkuu, uuden rakennuksen sisutusjuttuja pitaa jo miettia ja kaikenlaista muutakin hommaa riitaa.
Tanaan on taas neuvola, jippii.
Tsemppia kaikille maalimussukoille.
masuli ja Siiri 1,5 kk.
Väsymys painaa täälläkin, niin kuin näköjään monessa muussakin perheessä :) Neidin mahaähinöitä kuuntelen yöt ja yritän helpottaa pienen oloa, joten omat unet jäävät mihin jäävät. Mutta, aurinko alkoi paistaa ulkona, narut on täynnä tuulessa kuivuvia pyykkejä, koirat telmuaa pitkin pihaa ja vauva nukkuu kuistilla, eli aika jees väsymyksestä huolimatta!
MAHAVAIVOISTA: Meillä ne siis jatkuvat, ja jatkuvat, ja jatkuvat. Nyt pari päivää on mennyt vieläkin huonommin, eli vääntämistä on ollut myös päivisin. Tsekkailinkin tuossa äsken meidän alueen vyöhyketerapeutteja, josko kokeilisi olisiko siitä apua. Olen muuten nyt muutamana viime yönä ottanut kovasti ärisevän vauvan nukkumaan mahalleen minun mahan päälle, ja hiljaisuus on ollut siunattu! Siinä me sitten viimeiset aamuyön tunnit nukutaan, mahat vastakkain. Aika suloista, mutta hikistä! Eikä oma uni ole kovinkaan hyvää,mutta pienellä on hyvä olla.
NAAMANÄPYISTÄ: Meidän prinsessalla on ollut niitä ihan normaaleja finninäppyjä jonkin verran naamassa, MUTTA: pari päivää sitten ilmaantui kasvojen sivuille, otsaan ja korvien taakse kaulan alueella sellaista pienenpientä näppysyheröä. Syheröalueet eivät ole turvoksissa, mutta ajoittain punoittavat. Tuntuu myös, että ne eivät kutia, eli ovatpahan vain. Ilmeisesti iho reagoi jollekin minun syömälle? Vai mitä olette mieltä?Mitenkähän pitkään tuota uskaltaisi katsoa, koska ei siis vaivaa itse prinsessaa mitenkään, ennen kuin lääkärille soittaisi? Jelpatkee pliis!
EMMI: Ei jäänyt mitään traumoja tai pelkoja synnytyksestä, hieno kokemus se oli, vaikka riekaleiksi meikäläisen veti :) Mutta eipä kyllä ole suunnitelmia sisaruksistakaan tuolle neidille :) Ainakaan vielä. Miten teillä, haluaisitko, että pimu saisi veikan tai siskon? Ihanalta kuulostaa nuo teidän yötuijotukset :) Meillä harrastettiin jossain vaiheessa samaa ja niin hartaasti, että nukkumaan ei todellakaan ollut asiaa, mutta tilanne helpottui sillä, että en sytytä valoja öisin ollenkaan. Otan lapsen siis syömään pelkän toisesta huoneesta kajastavan (ei siis näe edes kasvoja, vain hahmon) valon valossa, ja tuloksena on ollut,että tyttö syö ja simahtaa saman tien. Äipän kannalta hyvä homma! Päivisin sitten tuijotellaan toisiamme silmiin senkin edestä;)
Nyt taidan soitella neidin mummolle ja sitten lähteä ulos. Ellei neiti sitä ennen karjua äitiä (tai siis tissiä) vaunuistaan...
Raisa ja rimpsessa
Ollaanpas sitä nyt pudottu alas..
NAAMANÄPYISTÄ;
Meillä oli ensin semmosia yksittäisiä näppylöitä joiden ympärillä oli punotusta..sen jälkeen tuli tiheempään, liki koko kasvot täyteen pienempää näppylää jotka ei kuitenka paljoa punottanu. Eilen neuvolassakin niitä vielä oli ja puhdistusnäpyiksi sanoi. Kertoili että näitä voi tulla pariin otteeseenkin koko naama täyteen. Että jos ne oli näitä..kun edellinen kirjottaja kyseli..nimimerkki katos maidonhuuruiseen aivosolukkoon.
SUIHKUTISSI;
Sanovat viisaat että kannattaa suihkun alkaessa (mulla alkaa aina vasta sillon kun muutama imu on vetästy) laittaa maidon kerääjä/harso tai joku eteen ja antaa suihkuta liiat pois, vähän voi painaa että tulis enempi. Lypsää ei kannata kun sillä vaan tehostaa maidontuotantoa, ja kuitenki aina lypsää liikaa. Mä lypsin aina n.20-30ml pois kun alko suihkuta, ja nyt kun kokeilin kerääjällä paljonko sieltä suihkuamalla tulee niin..vaivaset 15ml. Eli elekää lypsäkö, paljoa ainakaa!
MASUVAIVAT;
Jatkuu yhä vain..mutta pääosin iltasin. Kymmenen tienoilla illalla imetän ja annan vauvan nukahtaa rinnalle sänkyyn..siellä on sitte nukkunu tyynesti vikat yöt..ollaan saatu itekin nukuttua oikein hyvin! :) Äitee kovasti kiukuttelee ettei lapsi sitten opi omassa sängyssään nukkumaan, mutta montakos aikuista ootte nähny jotka nukkuu vielä vaan perhepedissä?? Mun tuttavapiiriin ei kuulu ainootakaan, eli jossain välissä on oppi menny perille :)
Nyt täytyy mennä taaaas..
Voikaa hyvin ystäväiset :)
Tappert ja Puksuliini
Äh, kun ei meillä näy tuo tahti muuttuvan ollenkaan vaan mennään näin että yöt heräillään parin tunnin välein ja se uudelleen nukahtaminen kestää eli mun uni jää siinä välissä aina ihan mitättömäksi! Päätä sit särkee näin päivisin.. Ja luin jostain että paino ei tipu jos ei saa nukutuksi, että näin :/
Perhepedistä:
Juu en mä ole Tappi kans kuullut kenenkään enää aikuisena nukkuvan näin joten äläs nyt siitä huoli. Meillä nukutaan perhepedissä 4v, 2v ja me kaikki muut ja aina on nukuttu ja se on joka paikassa paljon enemmän kehuttu ja meitä tuettu kuin että ois katsottu se pahana. Lapset kun on pieniä niin he kaipaa sitä turvallisuutta ja läheisyyttä ja jokainen omalla tavallaan. Tuo 2v meillä nukkui pitkäänkin aivan yksikseen kunnes päätti alkaa nukkua meidän muiden kanssa. Ehkä siinä eskari-iässä on hyvä alkaa nukkua viimeistään omillaan, meillä sitä nyt vähän harjoitellaan jo ;) Lapset laitetaan nukkumaan omaan sänkyyn, omaan huoneeseen mutta he saavat tarpeen tullen tulla viereen, heitä ei siis passiteta omaan sänkyyn takaisin.
Masukitinät:
Illalla alkaa noin klo 19 ja kestää sinne klo 21-22 asti, ei huutoa mutta sellaista kitinää, sylittelyä kaipaa silloin.
No mut nyt muksut on valmiit näköjäs päikkäreille, mun vapaa hetki alkaa ;)
Sinna
Ja Caiuksen ja Sinjan kuulumisia täällä kovasti odotellaan..
-S
...olipa taas sellanen lääkäri, ettei osannut paljo kertoa mistään mitään... Eli mulla ei ole tietoa edes haavasta ja miten se on parantunut ! Lääkäri(nuorimies) oli naama niin punasena, etten jaksanu alkaa sitä " vaivaamaan" kyselemällä, saati sitten neuvomaan mitä sieltä pitäs katsoa, kun ei ite kerran osannu. Mikälie sijainen oli... pitää varata aika jostain yksityiseltä lähiaikoina.
No sen verran se sai aikaan, että (neuvolan tätin vihjeen jälkeen) pyysin hormonikierukan reseptin varalta, ettei tarvi uutta lääkäri aikaa varata sen vuoksi. Lääkäri ei kierukasta itse tiennyt mitään, mutta kirjotti reseptin! Joka tapauksessa piti sanomani, että tuossa kierukan mainoksessa lukee suoraan, että imetyksen aikaiseen ehkäisyyn ja nimi on Mirena. Ja hintaa on sen verran, että tarkkaan saa miettiä ottaako vai ei ja jos ei se sitten sovikkaan ja pitää poistaa... muutenkaan se ei tule olemaan paikallaan koko 5 vuoden vaikutusaikaa. Että jäämme miettimään asiaa.
Pojulla on masuvaivat hieman helpottaneet ja jaksaakin olla jo pitkiä aikoja hereillä. Tosin poju on niin sinnikäs, ettei meinaa millään nukahtaa, paitsi rattaissa ja autossa. Rattaat muuten riittää, vaikka pistää pelkästään sinne vaunuihin :P...tosin näillä kurakeleillä ei paljo rattaita sisälle tuoda. Näpyt on lähes kokonaan pois, meillähän niitä " puhdistusnäppyjä" oli ihan kainaloihin saakka, siis ylhäältäpäin. Epäilenkin, että osaksi pojan kitinät johtui niistä. Nyt niiden tilalla on kuiva iho, jota rasvailen joka vaipanvaihdon yhteydessä. Ehkäpä poju on jo ristiäisissä " edustuskunnossa" .
Mutta nyt leipomaan, kun pojukin nukkuu ulkona. Ison pojan synttärit on huomenna joten puuhaa riittää.
t. punkeli ja poju 6vk ja risat
Siis kerrassaan IHANA ilma täällä! 15 ja risat lämmintä ja aurinko paistaa, ei tälläsellä säällä sisällä malttas olla ollenkaan! No, jakka pojat herää päikkäreiltä, suunnataan taas pihalle. Aamulla jo puistossa ja lähikaupassa käytiin.
Niistä poikien pitkistä hiuksista. Meillä esikoisella ja keskimmäisellä olleet juuri sellaset enkelikiharat. Ne leikattiin molemmilta pois 1½ vuotiaana (keskimmäiseltä siis viikko sitten).Aikasemmin olisin jo halunnut, mutta kun heillä sellainen takapainotteinen tuo tukka ;) Siis otsalla hyvin vähän hiusta ja takatukka tuuhea. Sitten vasta raaskin leikkuuttaa hiukset lyhyiksi, kun kasvoi vähäsen sitä karvaa siihen päälaen otsapuoliskolle. Ettei nyt ihan kaljua tulisi...
Nyt tuo keskimmäinenkin muuttui jo niin ison pojan näköiseksi, että!
Näppylöistä... niitä on nyt vähän tullut meidänkin pojalle. Alkuun (jo sairaalassa) niitä alkoi pukata. Sellasia valkosia pikku pisteitä, vähän kuin mannaryynejä, mitkä punoitti ympäriltä. Ne hävisi aika nopeesti ja nyt tullu sellaisa pikkasen punoittavia pilkkuja kasvoihin ja ne on sellasia ihon värisiä ne näpyt... siis ihan niitä hormooninäppyjä minusta. Samanlaisia ollut muillakin meidän pojilla vauvana ja itsekseen ovat lähteneet pois. Allergioista... oliko jotenkin, että ne näkyisi vasta n. 3 kuisena tai jotain?! Siis ruoka-aine allergiat... kun eläimet taisi olla vasta ½ vuotiaana jos oikein muistan.
Meillä ei toistaiseksi lapsilla ole mitään allergioita havaittu ja toivottavasti niiltä nytkin vältytään!
Vatsavaivoista... se on se kakan tekeminen meillä välillä kivuliasta puuhaa :( Niin on tiukassa, että sitä soossia ähistellään ja vähän saatetaan itkeäkkin tirauttaa. Ilma vaivoja miusta ei ole ollut, mutta se kakka jos ei pariin päivään tule, niin sitä sitten tekemällä tehdään!
Rela tippoja olen viikon ajan antanut, niistä kun ei ainakaan haittaa ole.
Muuten tuo poika on kyllä kuin hangon keksi, niin tyytyväinen ja hymyileväinen! Isoveikat on niin hassuja, että niille hymyillään paljon ja välillä pieni riemun kiljahduskin jo päässyt :)
Perhepedistä... No niin, päästiin hyvään aiheeseen :) Itse esikoisen aikana " opetin" pojan nukkumaan omassa pedissä heti syntymästään saakka. No joo... siis hän oli superhelppo vauva ja nukkui siellä ihan mielellään, mikäs siinä... Kakkosen kanssa sitten nukuttiin perhepedissä, vaikka olin vannonut että omaan " opetan" kakkosenkin nukkumaan. Vaan eipä auttanut opettaminen. Hän sinne ei kertakaikkiaan jäänyt ja vaihtoehdot oli nukkua perhepedissä tai valvoa koko yö. Valitsin tuon ekan :) Vieressä nukkui jotenkin, kun niitä massuvaivoja siis oli... mutta omassa ei ollenkaan.
Hyvin on kakkonen oppinut omaan sänkyyn silti! Nukkunut 8kk saakka veikan kanssa samassa huoneessa ja 1v1kk jatkettavaan siirrettiin ja hyvin on uni siellä sitten maistunut. nyt siis nukutaan, miten nukutaan... Kunhan nukutaan ;) ELi vieressä ja omassa, tilanteen mukaan.
Mutta nyt alkoi kuulua ääntä rattaista... se on viikonloppuja kaikille!
t. K@tju ja poikatriio
Pitkä viikonloppu tiedossa, kivaa .. Voi kun olisi näin kaunistakin !
Meillä oli eilen taas vaihteeksi valvontapäivä ja yö. Tyttö nukkui hyvin, kun kärryissä lykin sellaiset pari tuntia, mutta sitten olikin haukkana hereillä melkein koko loppupäivän ja yön. Siinä yöntunteina istuessani, klo.1.30-4(olohuoneessa vauva sylissä) mietin, että on tämä meikäläisen elämä muuttunut muutamien viikkojen aikana :-)) Tytöllä taisi olla niitä masunpuruja, ja täälläkin kakkaaminen auheuttaa muutaman parkaisun ja puhinaa, ja tämä neiti kyllä jaksaa kakata ainakin 4-5 krt pvässä, eli ummetuksesta ei ole kyse, mutta ei taida kakka kutenkaan irrota helposti. Sitten, kun on kakannut niin on oikea auringonpaiste ..
Nlassa oltiin keskiviikkona ja paino oli noussut kahdessa viikossa 700g (uskomatonta mutta totta) ja pituuttakin 2.5cm, nyt mitat ovat siis 4100g ja 51cm eli hienosti on alkanut kasvunkehitys. Muutenkin kaikki oli hyvin, ja mammalla alkaa loppuvuoto olemaan loppunut myös-jippiiii
Perhepedistä, mä jo kyselinkin n. viikko sitten, muttei ketään siihen kommentoinnut. Meilläkin makoillaan meidän sängyssä, ja välillä omassa, ja tuo meidän peti toimii paremmin kuin oma, varsinkin yöaikaan. Pikkuisen uni on selvästi parempi kun on äiti ja isi siinä vierellä.
Raisa: Kyllä halutaan ehdottomasti toinenkin ja miksei kolmaskin jos vain aika antaa periksi ja luoja suo :-)) Nyt ikää molemmilla jo 37v. Mä tapasin kättärillä yhden esikko-mamman ja hän oli melkein 47v.
Nyt painun keittiöön katselemaan tyhjää kaappiamme :-(( Tekisi mieli jotakin hyvää, mutta kun ei ole mitään sellaista tarjolla- t. emmi + tyttönen 3vkoa+2pv
Täällä tuuli tuivertaa, mutta se on ihan sivuseikka, kun taivas on kirkkaansininen ja aurinko mollottaa täysiään. :)
Tossa noita Nenäfriidan käyttövinkkejä jakelin.. En mäkään mikään ekspertti ole, mutta kun kokemusta on niin sitä piti sitten jakaa. =D
Ongelma: Tuntuu, että jokainen päivä on samanlainen ja mitään ihmeitä ei tapahdu ja mitään kerrottavaa ei tänne ole ja sekös sitten pistääkin mielen matalaksi. Tuntuu niinkö oisin jotenkin ihan petturi tms. Käyn lukemassa täällä teidän juttuja pari kertaa päivässä, mut silti pää lyö tyhjää ja mitään sanottavaa ei tunnu olevan. Tosi tyhmä tunne!
Meille ei siis kuulu ihmeitä. Siirrytään pikkuhiljaa pullomaitoon, kohta joutuu varmaan jo vellejä katsomaan.. Poika syö niin paljon, ettei rinnoissa tuotanto riitä sitä vauhtia. Viimeisen vuorokauden aikana on syönyt rinnoista useita kertoja ja lisäksi yhteensä kolme purkkia Nan-maitoa. Ihan järkyttäviä määriä siis!
Mutta en siitä mitään huonoja omatuntoja kanna. :) Pääasia, että lapsi on tyytyväinen, sama se sitten, että mitä syö. Eka räkätautikin on kestänyt jo 2,5vkoa niin eipä se täysimetys paljon flunssaltakaan suojannut.
Imettäessä vaan oli aina toinen käsi vapaana, pullottaessa ei oikein niitä vapaita jää, kun toisen päällä on lapsi ja toisessa kädessä pullo. Se on ehkä se ainut huono puoli koko pullottamisessa, mun mielestä.
Jaa-a, sitä pitänee lähteä tuon räkänokan kanssa aamulenkille.
Hyviä vointeja kaikille teille ja pikkuisille! :)
Papu ja Hermanni 6vkoa + 2pvää
Meidän tytöllä on masuvaivat nostaneet päätä, joten äiskän syli on paras paikka. Tyttö on myös ruennut puklaamaan aivan valtavasti, ei varmasti jää mitään massuun jos puklailu alkaa kunnolla, olen yrittänyt antaa disflatyliä jos ilma aiheuttaa puklailun, mutta en osaa sanoa onko ollut apua.
Tänään pitäisi kehdata siivota kunnolla kun huomenna tulee pappi kylään, ei millään kehtais. Tänään on kummitytön synttärijuhlatkin, että sinnekin pitää selvitä herkuttelemaan :).
Eipä mulla ole mitään järkevää kirjoiteltavaa, joten lähden kahvin juontiin.
möhkis ja adalmiimi melkein 5vk
Tämä päivä meni pihatalkoissa " palellessa" . Kylmä tuuli vaan viuhui. Vauva osallistui hiukan isän takin alla kantoliinassa.
Itse pääsin yksin käymään kaupassa, jee..! Huomaa, että kaipaa muutakin kuin kotielämää ja sitähän on tietysti tiedossa vielä pitkään.
Oletteko muut opettaneet vauvaa pullolle? Meidän " Nuppulotta" juonut kerran pullosta iskän kanssa. Mulla sinänsä maito riittää oikein hyvin, niin ei millään viitsisi vaan harjoittelun vuoksi pullotella. Ja onko sen tympäisevämpää touhua kuin maidon lypsäminen.. Mutta tiedän, että sitten ei välttämättä osaa jos ei pienestä harjoittele. Keskimmäinen lapsi joi " tinnimaitoa" vuoden vanhaksi ja sen jälkeen maistui mukista suoraan (tutit ja pullot jäi vieraiksi kokonaan).
Meillä myös perhepeti vauvan kanssa käytössä (isommat lapset omissa sängyissään). Toisaalta ihanaa nukkua vieri vieressä pikkuisen kanssa, ja toisaalta olisi ihanaa joskus nukkua miehenkin vieressä. Meidän Nuppis käy heti hyörimään, jos ihokontakti äitiin häviää.
Nuppiksen ongelmana on kaarioksentaa lakanat märiksi kerran illassa. Kuuluu jo melkein meidän iltarutiineihin. Vatsanväänteitä itketään noin puoli tuntia per ilta. Onneksi ei ole ollut maratonitkuja.
Iloista vauvavappua kaikille,
t. kaneli ja nuppulotta
olen itse ollut tämän päivän kotona poikien kanssa, jotka ikävöivät jo kovasti äitiä. Sinja yhä sairaalassa, ja sinne itsekin huomenna palaan. Mitään syytä syömättömyyteen ei ole löytynyt. Heti tiistaina Sinjalle laitettiin nenämahaletku, jotta voidaan turvata riittävä ravinto. Sinja kun oli kuivunut. Paljon on kokeita tehty, ja kaikki ok. Nyt siis Sinja syö pullosta 20-80 ml (vaihtelee) ja loput tiputetaan nenämahaletkusta. Koska syytä ei löydy ja paino nousee letkun avulla hyvin, saatamme päästä maanantaina kotiin. Letkun kanssa. Eli jatkamme kotona samaan malliin; syö pullosta mitä syö ja loput letkutan. Soseet aloitetaan kolmen viikon päästä, josko siitä saisi hieman apua.
Sinja pirirtynyt huomattavasti, kun saa kyllin ruokaa. Rintamaito lopettettu.
Nyt pitää mennä pojille tarjoilemaan puuroa. Kirjoittelen tarkemmin, kun kotiuduttu. Kiitos tsempityksistä, olette ihania!
caius ja sinja 2kk ja 1vko
Hyvä että Sinja on jo piristynyt ja painokin nousee. Toivotaan että ruoka rupeaa nyt maistumaan.
Oikeastaan mun täytyy sanoa, että meidän elämä hymyilee vaikka typyllä onkin kipsi jalassa ja se aiheuttaa monen vuoden hoito ruljansin. En jaksa sen takia olla huolissa, vaikka se vähän elämääkin hankaloittaa. Voisi nääs elämässä olla asiat huononminkin.
Tuosta tukka asiasta.Meidän esikoisen kohdalla kävi näin--> Eli pojalla oli enkelikiharat pienestä pitäen ja minä silloin päätin, että ihania hiuksia ei leikata, mutta toisin kävi kun poika oli n. 1.5v -->meiltä kysyttiin onko hän tyttö vai poika, koska pipon alta näkyivät ihana kiharat. Arvatkaa huvikseen mitä sitten tapahtui. Silloin päätin, että meillä on pojilla poikien tukka.
Tänään on ollut aivan mahtava ulkoilu sää, lämmintä varjossa +17 astetta ja pieni tuulen vire. Kävin pitkällä kävelylenkillä vanhimman (ajoi polkupyörällä) ja kaksosista toisen sekä vaunujen kanssa. Ulkoilu tekee hyvää niin minulle kuin lapsillekin. Iskä oli toisen kaksosen kanssa miesten hommissa. Hyvin nuo 5v ja 4 v jaksavat kävellä, suorastaan yllättävän hyvin.
KYSYMYS.... Minkäslaisia suunnitelmia teillä on vapuksi???Mitä syötte ja juotte ja muuten vaan lasten kanssa teette?
Meillä lapsen haluavat itse tekemääni perunasalaattia ja nakkia, ja toinen vaihtoehto on tortillat ja kaikki hyvät lisukkeet...Ja tietysti ne munkit sokeriset sellaiset.Sitten on taas yksi hyvää syy lähteä lenkille. sitten nämä tavalliset kotityöt kuten pyykinpesut ja muut tav.hommat jätetään seuraavalle päivälle. Puhalletaan ilmapalloja ja serpentiinejä....ja muuta kivaa.
Nyt on typyllä nälkä joten jatkan touhuja...ja kolme nälkäistä sisarusta odottaa kanssa ruokaa.
Kaksosmamma1 ja typy 5vk + kolme muuta