Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinted, Tori ja kirpparit- ihmisethän on ihan sekaisin noissa!

Vierailija
19.12.2025 |

Olit sitten ostamassa tai myymässä, niin tuntuu, että ihmiset on ihan sekaisin noilla myyntialustoilla ja pöytäkirppiksillä.

Ei minusta kymmenen vuotta sitten ollut tälläistä muualla kuin FB-kirppiksilla, missä oli tota AV YV-roskaa. Sovitaan noutoja, mutta ei tulla hakemaan, pyydetään varaamaan tuotetta pari kuukautta, kysellään aivan kummallisia juttuja ja yritetään tinkiä puoleen hintaan jo halpoja tavaroita. Sitten jos ollaan myymässä, niin pyydetään uutta vastaavaa hintaa tai kirppiksellä näkee ihan roskiskuntoista vaatetta, joissa hyvän käytetyn vaatteen hinta.

En ole mikään jobbari, mutta pitäisi merkkikamat antaa ilmeisesti ilmaiseksi hyväntekeväisyytenä. Onneksi on asiallisiakin ostajia, mutta miksi näitä sekopäitä on niin paljon?

Miksi ja milloin tästä tuli tämmöistä?

Kommentit (146)

Vierailija
101/146 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Onko vapaana?"

Ei tietenkään ole, ihan vain hauskanpidon takia pidän jo myytyjä tavaroita myynnissä.

Ja vaikka vastattaisiinkin että tottakai on, ei sinusta kuulu koskaan enää mitään.

Vierailija
102/146 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä syystä heitän kaikki tarpeettomat tavarat ja romut sekäjätteeseen. En ala vänkäämään idioottien ja hullujen kanssa jostain 5euron tuotteesta vaan surutta roskiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/146 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä syystä heitän kaikki tarpeettomat tavarat ja romut sekäjätteeseen. En ala vänkäämään idioottien ja hullujen kanssa jostain 5euron tuotteesta vaan surutta roskiin.

Turha syyttää muita siitä, ettet osaa kierrättää. Käyttökelpoiset tavarat voi lahjoittaa myös hyväntekeväisyyteen, jossa myydään eteenpäin.

Vierailija
104/146 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyn torilla siistejä vaatteita edullisesti. Kukaan ei osta. Kirpparilla esim.  vanha, nyppääntynyt  t-paita on hinnoiteltu kalliimmaksi. En ymmärrä kuka niitä riepu paitoja ostaa. Kirpparilla varmasti myös haisevia ja pakastettavia vaatteita. 

Vierailija
105/146 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Onko vapaana?"

Ei tietenkään ole, ihan vain hauskanpidon takia pidän jo myytyjä tavaroita myynnissä.

Ja vaikka vastattaisiinkin että tottakai on, ei sinusta kuulu koskaan enää mitään.

Tai kysyy: on täällä, milloin haet? Vai onko lähetys? 

Ei mitään vastausta. 

Rasittavia myös ne joilta jokainen asia täytyy lypsää. 

Kiitos heille, jotka osaavat asioida ja hommat hoituu. Tai hoitui. Nyt hiljentynyt kaikki myynnit ja kyselyt. 

Vierailija
106/146 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Onko vapaana?"

Itse saatan joskus kysyä tätä jos tuote on ollut pitkään myynnissä, mutta ehdotan kyllä heti perään noutoa tai pyydän postitusta postikuluilla x, sekä mainitsen maksutavat.

Vierailija
107/146 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein viime aikoina. Jos myy kallista, niin ostajaryhmäkin on erilainen. Torissa myyn ja ostan

Myin 10 euron käytettyjä merkkiballerinoja, joissa koko ilmoitettuna. Ostajaehdokas, täysin tyhjä profiili vuodelta nakki ja papu ilman yhtäkään arvostelua kyseli, voisinko ottaa hänelle sisämitan kengistä. En. 

Ostin halvat käytetyt merkkikengät. Ihmettelin, miksi ne olivat niin edulliset, kun ulkopuolelta vaikuttivat olevan kunnossa. Kokeilin ja ostin. Kotona huomasin, että koko sisäkarva on pinttyneestä liasta ja hiestä nihkeä. Takaisin kiertoon, mutta ilmaiseksi tällä kertaa.

Olen sellainen joka ehkä kerran pariin vuoteen tekee kauppaa, kun löydän jotain spessua mitä haluan niin olen ostohousut jalassa. Muuten en torissa sun muissa surffaile 

Suunnattoman paljon ärsyttää siinä vaiheessa sellaiset myyjät, jotka eivät reagoi millään tavalla siksi, että minulla ei ole satoja palautteita historiassa. M33

Vierailija
108/146 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostin keskikaiuttimen, takakaiuttimet sekä jamon subwooferin. Hintapyyntö oli satkun luokkaa. Kysyin tuotteista, sovin noudon ja maksoin mobilepaylla paikan päällä. 

Ei tullut pieneen mieleenkään tingata,kun hinta oli mielestäni edullinen. Hän kyllä tiputti 15e pyytämättä. 

Itse en myöskään ymmärrä noita nuukaniiloja, jotka 2e merkkipaidasta vielä tinkii euron. Yhdelle juntille, joka oli ostamassa käytettyä audiolaitetta, sanoin että mene kaupasta ostamaan uusi. Kyseinen laite oli käyttämätön alkup. laatikossa oleva kuitillinen takuunalainen laite. 60% alle kaupan hinta.

Myös nuo vanhojen kusenpolttamien jättimäisten kulmasohvien antajat, ja vielä omat kantajat pitää olla....

-Kylmät kädet Ry 

Vierailija
109/146 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myin Sarpanevan paketissa olevaa, käyttämätöntä pataa hintaan 170€. Iittalalla ovh. 300€. Kyllä oli kaikenlaista tinkijää.: Olisi niin kiva tehdä ruokaa padassa, kuin kotona ennen vanhaan yms. Ja hintaehdotus 120€.  Tuohon en lähtenyt, koska ei se pata kaapissa paljoa tilaa vie. Sitten tuli se oikea ostaja, joka nouti padan ja löi 170€ käteen. Näin.

Näin minäkin tekisin. Jos haluan juuri sen patasi, hinta on mielestäni kohtuullinen. Hyvät kuvat ja asiallinen rehti kaupankäynti.

-Kylmät kädet Ry 

Vierailija
110/146 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin Torissa myynnin viime kesänä. Ennen meni kaikki nopsaan ja aika helposti, keväällä 2025 huomasin että tarjouksia ei tule, jengi kyselee aivan uskomattoman typeriä, aikuiset ihmiset tekee tarjouksia viesteissä kirjoittamalla tyyliin mun missä ja täysin kohtuullisista hinnoista maristaan. 

Vierailija
111/146 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse viemässä ekaa kertaa ikinä kamaa kirpparille vain siksi että pääsen niistä eroon jotenkin. Pelottaa viedä kun niin paljon kuulee tavarasta joka vaan häviää pöydistä. Ihan ehjää ja isolta osin käyttämätöntä tavaraa vien.

Sittenhän sä pääset niistä eroon, mikä oli tavoitteesikin. 

Vierailija
112/146 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä vien hope ry, UFF tai syöpäjärjestön kirpparille tms. Tai annan tarvitsevalle. En minäkään jaksa euron juttuja alkaa vänkäänään. Pääasia että se annettava tavara on kuranttia ja siitä on oikeasti iloa jollekin. Viimeksi vein kaksi pukua hope ry. Ei mennyt kaupaksi torilla edes kympillä. Joku pienituloisen saattoi löytää pojalleen vanhojentanssipuvun tai teatteriporukka rekvisiittaa.

-Kylmät kädet Ry 

Vierailija
113/146 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Onko vapaana?"

Aika monet valitettavasti pitää. Jotkut ei ole muistaa enää koko ilmoitusta - ai niin, laitoinhan mä joskus ne myyntiin, vieläkö se ilmoitus on siellä? Juu, on. 

Vierailija
114/146 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten viestintätaidot ovat kyllä heikenneet huomattavasti. Itse myyn Torissa vain kohteliaille ihmisille, ei väliä onko suomen kieli täydellistä mutta en voi sietää töykeitä, sanan tai kahden viestejä joissa ostajakandidaatti ilmoittaa että mä otan tän tai kirjoittaa vaan varattu.

Vierailija
115/146 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisten viestintätaidot ovat kyllä heikenneet huomattavasti. Itse myyn Torissa vain kohteliaille ihmisille, ei väliä onko suomen kieli täydellistä mutta en voi sietää töykeitä, sanan tai kahden viestejä joissa ostajakandidaatti ilmoittaa että mä otan tän tai kirjoittaa vaan varattu.

Varattu? Itselle ei ole onneksi tullut vastaan. Ihan kuin olisi ostajan päätettävissä varaako myyjä sen tuotteen hänelle.

Vierailija
116/146 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse myyjänä ilmoitan jokaiselle tuotteesta kysyneelle, kun varaan tuotteen jollekin ja ilmoitan että mikäli ensimmäinen ostaja peruu, otan yhteyttä. Ja sille ensimmäiselle kunnollisen oloiselle ostajalle sanon aina, että on tullut paljon kyselyitä vaikkei olisi. Se saa tuotteesta oikeasti kiinnostuneen vähän skarppaamaan.

Joskus ilmoitan kaikille asiallisille kysyjille vielä erikseen, kun kaupat on tehty. Onhan siinä oma vaivansa, mutta olen huomannut että samanmieliset kiinnostuvat samoista asioista. Eli se joka jäi ostaessa tuotetta X kakkoseksi, saattaa haluta myöhemmin myymäni tuotteen Y. Kun olemme molemmat hoitaneet tunnusteluviestinnän jo aiempien kauppojen yhteydessä asiallisesti, ei tarvitse aavistella onko Markus tosissaan kun kyselee myöhemmin myymästäni tuotteesta.

En myy usein enkä ihan säläjuttuja, vaan satunnaisesti esim. kaiuttimia, kotimaisen suunnittelijan tuoleja, astioita, laadukkaista materiaaleista tehtyjä vaatteita jne.

Vierailija
117/146 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varattu? Itselle ei ole onneksi tullut vastaan. Ihan kuin olisi ostajan päätettävissä varaako myyjä sen tuotteen hänelle.

Ainakin PK-seudulla alle 35-vuotiaiden ostajien segmentissä on paljon öykkäreiltä vaikuttavia ihmisiä, joilla ei ole  käyttäytymistapoja näissä kaupankäyntijutuissa. He ovat itsekkäitä ja idiootin mielikuvan antavia.

Vierailija
118/146 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset haluaa ilmaiseksi tavaraa. En lähde postittaan jonkun 1 euron takia vinted ostosta

Itse taas myyn enimmäkseen 1-3e tuotteita (pyrin ohjaamaan sillä useamman tuotteen pariin, jotta pääsen nopeammin eroon isommasta erästä), mutta vien ne sitten kerran viikossa ohikulkumatkalla, enkä roudaa sois yksitellen. Naurettavaa kuitenkin, että jopa 1e tuotteista tulee ensimmäisen kymmenen minuutin aikana sen laitosta kymmenen tarjousta 0.50-0.70e hintaan. En ihan periaatteesta myy, koska hinta jo muutenkin niin pieni.

Vierailija
119/146 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopetin Torissa myynnin viime kesänä. Ennen meni kaikki nopsaan ja aika helposti, keväällä 2025 huomasin että tarjouksia ei tule, jengi kyselee aivan uskomattoman typeriä, aikuiset ihmiset tekee tarjouksia viesteissä kirjoittamalla tyyliin mun missä ja täysin kohtuullisista hinnoista maristaan. 

Itseäni ihmetyttää jatkuvasti, miten työelämässä, perhepiirissä ja ruokakaupassa asiallisesti toimivat yksilöt muuttuvat internetissä ääliöiksi. Ihan valtakunnan paraatipaikoilla esimerkkejä tästä.

Vierailija
120/146 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse myyjänä ilmoitan jokaiselle tuotteesta kysyneelle, kun varaan tuotteen jollekin ja ilmoitan että mikäli ensimmäinen ostaja peruu, otan yhteyttä. Ja sille ensimmäiselle kunnollisen oloiselle ostajalle sanon aina, että on tullut paljon kyselyitä vaikkei olisi. Se saa tuotteesta oikeasti kiinnostuneen vähän skarppaamaan.

Joskus ilmoitan kaikille asiallisille kysyjille vielä erikseen, kun kaupat on tehty. Onhan siinä oma vaivansa, mutta olen huomannut että samanmieliset kiinnostuvat samoista asioista. Eli se joka jäi ostaessa tuotetta X kakkoseksi, saattaa haluta myöhemmin myymäni tuotteen Y. Kun olemme molemmat hoitaneet tunnusteluviestinnän jo aiempien kauppojen yhteydessä asiallisesti, ei tarvitse aavistella onko Markus tosissaan kun kyselee myöhemmin myymästäni tuotteesta.

En myy usein enkä ihan säläjuttuja, vaan satunnaisesti esim. kaiuttimia, kotimaisen suunnittelijan tuoleja, astioita, laadukkaista materiaaleista tehtyjä vaatteita j

Tuntuu että asiattominta käytöstä on ostajilla, jotka ovat kiinnostuneita joko tosi kalliista tai tosi halvoista esineistä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kaksi