Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinted, Tori ja kirpparit- ihmisethän on ihan sekaisin noissa!

Vierailija
19.12.2025 |

Olit sitten ostamassa tai myymässä, niin tuntuu, että ihmiset on ihan sekaisin noilla myyntialustoilla ja pöytäkirppiksillä.

Ei minusta kymmenen vuotta sitten ollut tälläistä muualla kuin FB-kirppiksilla, missä oli tota AV YV-roskaa. Sovitaan noutoja, mutta ei tulla hakemaan, pyydetään varaamaan tuotetta pari kuukautta, kysellään aivan kummallisia juttuja ja yritetään tinkiä puoleen hintaan jo halpoja tavaroita. Sitten jos ollaan myymässä, niin pyydetään uutta vastaavaa hintaa tai kirppiksellä näkee ihan roskiskuntoista vaatetta, joissa hyvän käytetyn vaatteen hinta.

En ole mikään jobbari, mutta pitäisi merkkikamat antaa ilmeisesti ilmaiseksi hyväntekeväisyytenä. Onneksi on asiallisiakin ostajia, mutta miksi näitä sekopäitä on niin paljon?

Miksi ja milloin tästä tuli tämmöistä?

Kommentit (146)

Vierailija
21/146 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meininki on perinjuurin kummallista, molemmilla puolilla. Niin paljon röykeitä tapauksia tullut vastaan viime aikoina sekä myyjän että ostajan roolissa. Yksi myi käytettyä Ikean sänkyä kovemmalla hinnalla kuin Ikeasta saa saman sängyn uutena. Toinen myi käytettynä ostamaansa järjestelmäkameraa, jossa kaikenlaisia vikoja, samalla hinnalla kuin mitä se on maksanut uutena vuosikausia sitten. Sitten ostajissa kaikenlaisia tinkaajia, oharien tekijöitä ja kiukuttelevia aikuisvauvoja. 

Siksipä en aio enää myydä mitään. Onneksi muutamia onnistuneita kauppoja ja fiksuja ihmisiä myös, mutta en jaksa sitä säätöä enää. Muutenkin aion ostaa vähemmän tavaraa, niin eipä ole myytävääkään enää. 

Itsekin haaveilen siitä päivästä, kun ei myytävää kerry. Lapsiperheessä pakosti jää vaatetta ja lelua tarpeettomaksi, niin jatkuu vielä vuosia tämä osto- ja myyntirumba, koska haluan olla taloudellinen ja ottaa ympäristöseikat huomioon.

Vierailija
22/146 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla (kop-kop-kop) vain hyviä kokemuksia Vintedistä, missä aloin myydä (pääosin vaatteita) tavallisten kirppareiden sijasta kun niin moni tuota kehui.

Panostan hyviin kuviin/kirjoitan tarkan kuvailun, vaikka olisi vain parin euron juttu kyseessä. En kyllä ole kovin paljoa ehtinyt myydä, mutta tähän saakka kokemukset hyviä. Myyn vain "uutta vastaavaa" H&M ym. vastavien merkkien vaatteita ja myös jonkin verran Hilfigeriä tmv. nurkista pois.

Muutaman kerran on tullut ehdotus myisitkö tämän hintaan X mitkä olen hylännyt, yhden poikkeuksellisen tein. Kerran on kysytty voinko myydä Vintedin ohi, mistä kieltäydyin (vaikutti huijaukselta), ja muutama kerran alussa kysyttiin kainalomittaa tmv. loppui kun aloin lisätään nuo mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/146 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla (kop-kop-kop) vain hyviä kokemuksia Vintedistä, missä aloin myydä (pääosin vaatteita) tavallisten kirppareiden sijasta kun niin moni tuota kehui.

Panostan hyviin kuviin/kirjoitan tarkan kuvailun, vaikka olisi vain parin euron juttu kyseessä. En kyllä ole kovin paljoa ehtinyt myydä, mutta tähän saakka kokemukset hyviä. Myyn vain "uutta vastaavaa" H&M ym. vastavien merkkien vaatteita ja myös jonkin verran Hilfigeriä tmv. nurkista pois.

Muutaman kerran on tullut ehdotus myisitkö tämän hintaan X mitkä olen hylännyt, yhden poikkeuksellisen tein. Kerran on kysytty voinko myydä Vintedin ohi, mistä kieltäydyin (vaikutti huijaukselta), ja muutama kerran alussa kysyttiin kainalomittaa tmv. loppui kun aloin lisätään nuo mukaan.

Minulla ilmoituksissa saattaa olla useita kymmeniä tykkäyksiä, mutta sitten tarjoukset on mitä sattuu, vaikka katson aina että hintataso vastaa muita myynnissä olevia tuotteita. En tosi  myy perusvaatteita, vaan pääosin merkkikamaa. Osa tavaroista ostetaan suoraan ilman mitään tykkäyksiä. En oikein ymmärrä mikä logiikka tuossa on? Mikä sinulla on keskimääräinen myyntiaika?

Vierailija
24/146 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan entäs se, kun porukka tarjoaa Vintedissä alempaa hintaa, ja kun hyväksyn sen, niin heistä ei kuulu enää mitään? Mikä helvete siinä on taustalla? Mulla on myynnissä yksi arvokkaampi tuote, josta jo useampi ihminen on toiminut näin. 

Vierailija
25/146 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaan entäs se, kun porukka tarjoaa Vintedissä alempaa hintaa, ja kun hyväksyn sen, niin heistä ei kuulu enää mitään? Mikä helvete siinä on taustalla? Mulla on myynnissä yksi arvokkaampi tuote, josta jo useampi ihminen on toiminut näin. 

Eikö tarjouskaupassa se myynti lähde suoraan eteenpäin jos hyväksyt sen ostajan lähettämän hinnan? Vai laittaako ne jotenkin viestillä niitä tarjouksia, eikä sen automaatin kautta?

Vierailija
26/146 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö tarjouskaupassa se myynti lähde suoraan eteenpäin jos hyväksyt sen ostajan lähettämän hinnan? Vai laittaako ne jotenkin viestillä niitä tarjouksia, eikä sen automaatin kautta?

Ei vaan hyväksytyn tarjouksen tekijän pitää vielä erikseen ostaa se tuote.

Vierailija
27/146 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toinen on käytetyt patjat ja runkopatjat, joissa on osassa jotain tahroja, hikeä, eritteitä jne. Miten joku kehtaa semmoista myydä? Asia erikseen, jos on priimakuntoinen runkopatja, tai patja jonka päällä aina ollut petari ja patjansuojus, mutta miten joku myy likaista?

Toi kertoo aina siitä että on syvempiä ongelmia ihmisellä kuin joku tahra jossain patjalla. Ei kukaan normaali ja järkevä ihminen nyt mitään kaduilla koluneen näköistä hikitahrapatjaa ala myymään. He ymmärtävät ja näkevät että hei, tossa on nyt likaa ja se putsataan itsestäänselvyytenä pois ennen myyntiä.

Vierailija
28/146 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen vinkin tahdon antaa muille nettimyyjille, että jos joku pyytää ottamaan uusia kuvia myytävästä tuotteestasi, vaikka olit jo ottanut aivan tarpeeksi riittävät ja selvät kuvat, vältä tekemästä niin. Vaikka he esittävät olevansa kiinnostuneita tuotteesta, kuvien antamisen jälkeen he sanovat että palaavat asiaan ja sen jälkeen katoavat tuuleen. He käyttävät niitä uusia kuvia valeilmoitusten tekemiseen, koska ottamasi uudet kuvat eivät näy missään muualla paitsi heidän valeilmoituksessa.

Vierailija
29/146 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen vinkin tahdon antaa muille nettimyyjille, että jos joku pyytää ottamaan uusia kuvia myytävästä tuotteestasi, vaikka olit jo ottanut aivan tarpeeksi riittävät ja selvät kuvat, vältä tekemästä niin. Vaikka he esittävät olevansa kiinnostuneita tuotteesta, kuvien antamisen jälkeen he sanovat että palaavat asiaan ja sen jälkeen katoavat tuuleen. He käyttävät niitä uusia kuvia valeilmoitusten tekemiseen, koska ottamasi uudet kuvat eivät näy missään muualla paitsi heidän valeilmoituksessa.

Mä oon laittanut pyydetyt lisäkuvat Torissa siihen ilmoitukseen, että muutkin näkee.  En lähetä viestinä tms

Vierailija
30/146 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon laittanut pyydetyt lisäkuvat Torissa siihen ilmoitukseen, että muutkin näkee.  En lähetä viestinä tms

Okei, oli järkevästi tehty ja noin kannattaakin tehdä jos joku pyytää lisäkuvia.

Vierailija
31/146 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meininki on perinjuurin kummallista, molemmilla puolilla. Niin paljon röykeitä tapauksia tullut vastaan viime aikoina sekä myyjän että ostajan roolissa. Yksi myi käytettyä Ikean sänkyä kovemmalla hinnalla kuin Ikeasta saa saman sängyn uutena. Toinen myi käytettynä ostamaansa järjestelmäkameraa, jossa kaikenlaisia vikoja, samalla hinnalla kuin mitä se on maksanut uutena vuosikausia sitten. Sitten ostajissa kaikenlaisia tinkaajia, oharien tekijöitä ja kiukuttelevia aikuisvauvoja. 

Siksipä en aio enää myydä mitään. Onneksi muutamia onnistuneita kauppoja ja fiksuja ihmisiä myös, mutta en jaksa sitä säätöä enää. Muutenkin aion ostaa vähemmän tavaraa, niin eipä ole myytävääkään enää. 

Itse lopetin nettikirppisten käytön, kun aikuinen mies luuli, että 22" polkupyörä on aikuiselle miehelle sopiva. Ilmoituksen otsikossa luki: "myydään 22" lasten polkupyörä". Tästä aikaa n. 8 vuotta. Vttu mikä säätö oli noudon järjestämisessä ja sitten kun mies lopulta tulee: "eihän tää mulle käy, tää on lasten polkupyörä". No shit, Sherlock...

Vierailija
32/146 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse myyn suht edullisesti vaatteita, kirjoja yms. Vintedissä tai kirppiksellä. Mulle on tärkeintä että pääsen ylimääräisestä tavarasta eroon eikä jää nurkkiin pyörimään. Osan tavaroista vien lähetyskirppikselle tai roskiin jos kunto on huono.

Vierailija
33/146 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noudot on mielenkiintoisimpia. Sovittuun aikaan ei tulla hakemaan, mutta tuntia myöhemmin tulee ilmoitus, että varataan tuote, haetaan huomenna klo 10. Ei tulla silloinkaan noutamaan, mutta hermostutaan totaalisesti, jos kukaan ei ole paikalla enää klo 11. Kun on sovittu nouto ja he tuli noutamaan, niin miksi ei avata ovea.

Vierailija
34/146 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saman huomannut. Olisi kiva kierrellä kirppareita, mutta puolet pöydistä täynnä käyttökelvotonta romua.

En osta mitään käytettyä. Saa luteet ja paperitoukat kaupanpäälle. Ihan sairasta ostaa muutenkin koko ajan jotain.

Vierailija
35/146 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toinen on käytetyt patjat ja runkopatjat, joissa on osassa jotain tahroja, hikeä, eritteitä jne. Miten joku kehtaa semmoista myydä? Asia erikseen, jos on priimakuntoinen runkopatja, tai patja jonka päällä aina ollut petari ja patjansuojus, mutta miten joku myy likaista?

Toi kertoo aina siitä että on syvempiä ongelmia ihmisellä kuin joku tahra jossain patjalla. Ei kukaan normaali ja järkevä ihminen nyt mitään kaduilla koluneen näköistä hikitahrapatjaa ala myymään. He ymmärtävät ja näkevät että hei, tossa on nyt likaa ja se putsataan itsestäänselvyytenä pois ennen myyntiä.

Toinen o. Nää Kierrätyskeskusten yms työllistetyt pakukuskit. Vedättävät, minkä ehtivät. Itse ostin priimakuntoisen sängyn+patjan sekä sovin, että ottavat vanhan runkosängyn myytäväksi. No toivat sängyn ja patjan seuraavana päivänä, mutta kun piti ottaa vanha runkosänky mukaan, alkoi venkoilu. Lopulta sanoivat, että joutuvat maksamaan Jäteasemalla, kun vievät sängyn sinne. Olisi pitänyt samantien maksaa käteisellä, korttipäätettä ei hemmoilla ollut. No sanoin, että tarvitsen kuitin ,maksusta, jotta voin mennä tekemään reklamaation myymälään (otin siinä touhutessa sängystä pari valokuvaa todisteeksi kunnosta). "Ei meillä mitään kuittia oo kirjoittaa".... Totesin vaan, että selvä, mä teen asiasta rikosilmoituksen, koska yrityksen pitää kirjoittaa kuitti. Siinä vaiheessa hemmot lähtivät aika nopeasti paikalta ja mä kävin hakemassa peräkärryn, jolla vein sen runkopatjan myymälään, eivät uskoneet, etteivät kuljettajat olisi tuoneet sitä myyntiin, sanoin, etten minäkään, mutta en maksa kierrätysmaksua ilman kuittia, koska muuten raha jää kuljettajien omaan taskuun... kassa oli hetken ihan hiljaa...

Vierailija
36/146 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ihmetellyt sitäkin, että torissa jengillä on myynnissä käytettyjä kenkiä, jotka on osa ihan tosi käytettyjä, kuluneita ja likaisia. Vuosikausia vanhoja. Siis kengät vuosien saatossa muovautuu sen ihmisen jalkaan, varsinkin nahkakengät. Minusta niitä ei edes pitäisi myydä käytettynä, paitsi jos on tyyliin lähes käyttämättömät. 

Hyi hel.......... . Kuka oikeasti ostaa vanhan runkopatjan?

Vierailija
37/146 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luteet lisääntynyt räjähdysmäisesti. En ikinä ostaisi mitään käytettyjä.

Vierailija
38/146 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luteet lisääntynyt räjähdysmäisesti. En ikinä ostaisi mitään käytettyjä.

Et ole kuullut pakastamisesta tai saunottamisesta tai vaikka pesukoneessa pesemisestä? Luoja mitä harhaista uusavuttomuutta.

Vierailija
39/146 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä helvettiä sä täällä nillität sun ongelmista?

Vierailija
40/146 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erotkaa kirkosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän neljä