taas oli lihan hinta noussu prismassa
eli ennen atrian jauheliha maksoi 2,39e ja nytten maksoi 3,15e.samoin esim.marinetti pihvien hinta oli noussut ja varmaan muutkin lihat. Siis melkein eurolla oli noussu lihapakin hinta. Huoh,ei paljoo naurata. Pitää taas nostaa ruokarahoja et saa hyvin laadukasta ruokaa. siitä en ala tinkimään. onneksi sentään jotain ruokaa saa vielä halvalla mutta maitokin on nykyään niin kallista että kuinkakohan monella köyhällä on varaa syödä ja juoda hyvin ja terveellisesti. Tiedän että on ihmisiä jotka ei ees laske ruokarahoja mutta meillä on joka kuussa tietty summa ja ostosreissulla vielä kännykällä lasken tarkkaan kaikki.
Kommentit (23)
mutta ei me siitä oikeen välitetty.Kuitenkin voi olla että jossain vaiheessa täytyy siihenki on siirtyä. meillä tehdään hyvin paljon itse ruokia mutta aina muutamia kertoja viikossa syödään marinoitujakin kun ne on niin hyviä.Olen ostellut aina noita puoleenhintaan olevia lihoja kun olen nähnyt mutta niitä ei ole aina ollut. Ja kun maalla asutaan niin on aina tarkat kauppapäivät milloin käydään ja silloin ei aina niitä lihoja just ole. Täytyy alkaa vielä tarkemmin kattelemaan ja näemmä ostaa lihat ja kasvikset ja hedelmät aina ekana kärryyn että ne saa hyvin ja sitten vasta muut. Aika huolestuttavalta kuulosti tuo että hinnat vielä nousis. Täällä on niin paljon köyhiä perheitä että oikeasti kohta niillä ei ole varaa ruokaan.Tiedän että mekin voitaisiin sästää ruuassa ja ostella kaikkee tosi edullista,mutta haluaisin ostaa myös niitä actimeleja ja gfilus mehukeittoja yms.. Ei vaan taida olla varaa niihin...
Eilen kävin Lidlissä ja rasvaton maito (kotimainen) maksoi 0,78 euroa/ litra. Kotimainen naudan jauheliha (400 g paketti) maksoi 2,00 euroa.
kaalilaatikko on muuten tosi hyvää tummasta soijarouheesta valmistettuna