Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muuttuisiko elämäsi mitenkään jos säästötilillesi ilmestyisi 25 000e jotka saat pitää?

Vierailija
19.12.2025 |

Vai olisiko kaikki kuin ennenkin?

Kommentit (85)

Vierailija
41/85 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, todennäköisesti se vähentäisi jopa mt-ongelmia. Tämä ei ole edes vitsi. Voisi syödä terveellisesti, riittävästi ja opiskella uuden tutkinnon. Maksaisi myös velan pois. 

Vierailija
42/85 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei "elämä" mihinkään muuttuisi. Kyllä töissä pitäisi käydä ihan kuten ennenkin eikä tuolla summalla asuntoakaan vaihdeta.

Ehkä muutamat ostokset ja lomat jotka olisi joka tapauksessa hankittu seuraavien vuosien aikana vaihtuisivat vähän hienompiin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/85 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttuisi saisin ostettua pesutotornin hajonneen pesukoneen tilalle, ei vakuutuksesta paljoa tullut. Ja saisin ostettua kunnon joululahjoja kerrankin vähän jotain arvokkaampaa. 

Vierailija
44/85 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En taitaisi edes huomata että rahat ovat vähän lisääntyneet.

Vierailija
45/85 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään uudet perheautotkin maksavat niin älyttömästi ettei tuolla summalla saisi enää vähän perusmallia parempaa daciaakaan.

25 vuotta sitten 25 000€ olisi ollut ihan merkittävä summa mutta nykyään valitettavan aneeminen.

Vierailija
46/85 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kaikki tuet loppuisivat joten säästääväisesti sillä pitäisi elää.

Vierailija
47/85 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Joku mijoona, tai edes muutama satatuhatta voisi muuttaa. 

Vierailija
48/85 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuttuisi. Tekisin asuntolainaan osalla ylimääräisen lyhennyksen ja osan sijoittaisin.

Vierailija
49/85 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säkö annat ne rahat? 

Voisin ostaa toisen tietokoneen vaikka. Ehkä muutan muualle vsikka isompi kaupunki. Aloitan yritystoiminnan mahdollisesti. Voin tehdä töitä kotona. Kunhan internetti toimii. 

Vierailija
50/85 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, harvalla Suomessa tuolla summalla elämä (siis koko loppuelämä) muuttuisi, mutta monella se saattaisi mahdollistaa yhden tai kaksi asiaa, joita on lykännyt säästämisen vuoksi. Ehkä niillä tosiaan koko loppuelämä muuttuisi, jos olisi pikavippejä ja perinnässä juuri tuo summa. Silloin pääsisi eroon tuosta ja edellyttäen, että oppisi läksynsä, eikä haksahtaisi uudestaan.

Vierailija
51/85 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain isältäni 250000 euroa 9 vuotta sitten. Isä jätti kun olin 5 vuotias ja näin sen seuraavan kerran 38 vuotiaana. Se halusi korvata rahalla kun hylkäsi minut. Joulunakin se lähettää 5000 euroa aina. Ei elämä oikeastaan muuttunut. Oli minulla rahaa itsellä säästössä noin 50000 euroa. Työt loppu korona aikana enkä ole raksatöitä saanut sen jälkeen. Olen kalastellut 200 päivää vuodessa.

Vierailija
52/85 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisin asuntolainan maksettua. Kummasti helpottaisi elämää. 

Vierailija
53/85 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa niin olen minä naisten huomion saanut enemmän kun sain isältäni rahaa. Ostin auton niin naiset heti kiinnostui.

Vierailija
54/85 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuttaisi erityisemmin. Saattaisin päivittää toisen auton uudempaan tai tehdä keittiöremonttia. Toisaalta moottoripyörän tai veneen tuolla voisi hankkia ja laittaa loput säästöön. 25000 on siinä mielessä pieni summa, että sillä ei mitään kovin hulppeita vielä pysty rakentelemaan. Minulla on asuntolaina maksettu ja mitään lainoja/luottoja ei ole. Luultavimmin laittaisin osakkeisiin/rahastoisiin muhimaan tuon rahan, kun ei mitään jännittävämpääkään ole nyt mielessä.

55/85 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän hetkinen elämäni ei muuttuisi yhtään mitenkään, mutta ehkä joskus tulevaisuudessa voisi ostaa enemmän palveluita. 

Vierailija
56/85 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole tilillä hirveesti rahnaa ja olen työtön. Ei paljon mitään muuttaisi. Maksaisin ensi vuoden asumiset ja loput säästöön tai jakaisin per kuu.. Riippuen miehen työtilanteesta.

Vierailija
57/85 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, on hieman päälle 4x tuo summa sijoitussalkussa. Laittaisin tuon summan varmaan kokonaan sinne.

Vierailija
58/85 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei

Vierailija
59/85 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, saisin maksettua talon  loppuvelan pois ja voisin alkaa säästämään vihdoinkin.

Vierailija
60/85 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei muuttaisi. Minulla on säästötilillä 160 miljoonaa.

Ootpa köyhä. Mullapa onkin säästötilillä 161 miljoonaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi