Muuttuisiko elämäsi mitenkään jos säästötilillesi ilmestyisi 25 000e jotka saat pitää?
Kommentit (153)
Nuorena pääsee eläkkeelle kun maksaa eläke vakuutusmaksuja tuplasti ja tienaa niin paljon että saa asunnon tai talon maksettua missä asuu . Sitten voi asua vaikka työkkärillä jo . Tai nostaa eläkkeensä .
Vierailija kirjoitti:
Jos saat vaikka leikisti 40 000 € perintöä maksat koko summasta veron . Eikä mitään miinus 20 000!
Voi tätä tietämättömyyden määrää.
Miksi täällä keskustellaan veroista kun kysyttiin muuttuisiko elämä???
Voisin elää 25 000 vuoden eli voisin lähteä p@skasta työstä jopa pienellä riskillä kun olisi tarpeeksi kassaa. Uuden työn myötä voisi sitten mahdollisesti muuttaa jonnekin, lomailla ja sijoittaa loput.
Ei minulla ole säästötiliä, joten raha ei tulisi luultavasti perille. Jos se nyt kuitenkin ilmestyisi käyttötilille, niin kysyisin siitä pankista ja lahjoittajalta, että onko kyse ehkä virheestä ja miksi sellainen on tullut tilille.
Jos se summa nyt sitten kuitenin on sellainen, että se on minulle tarkoitetttu. Niin koska en koe sitä ansaitsevani, voisin lahjoittaa sen johonkin minua enemmän* sitä tarvitsevalle.
*) Minä elän ihan hyvää ja mukavaa elämää työn ja sijoitusten turvin joita minulle on kertynyt vuosikymmenten mittaan. Summa josta Ap kyselee ei muuttaisi mitään minun elämässäni, mutta jollekin toiselle sillä summalla on isompi vaikutus, joten tämä olisi hyvä tilaisuus laittaa hyvä kiertämään.
Vierailija kirjoitti:
Miksi täällä keskustellaan veroista kun kysyttiin muuttuisiko elämä???
Palstan jankkaajat vauhdissa. Jäävät inttämään aloitukseen kuulumattomista asioista kunnes kukaan ei jaksa enää vastata tai osallistua keskusteluun.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Elän jo nyt kurinalaisella kaurapuurolinjalla akateemisena pätkäduunarina ja saan tuurilla säästöön 150e kuussa eli vajaa pari tonnia vuodessa. Minulla menisi yli vuosikymmen tuon keräämiseen.
Mikset mene mäkkäriin töihin ? - Siellä on muitakin akateemisia.
Ei missään tuntuisi, 25 000 on pieni raha ja menisi elämiseen muiden rahojen lisäksi.
Vain sen verran, että sitten tililläni olisi 92000 eoroa. Nyt on 67000.
Saisin sillä maksettua pois puolet lainoistani. Se tekisi olon paljon levollisemmaksi näin yt-neuvotteluiden aikaan.
Juustotilin saldo kasvaisi 25 000, mikään muu ei muuttuisi. Säästötavoite täytyisi suunniteltua aikaisemmin.
Tässäpä tosi suomalainen, ei maksimoi tulojaan vaan haluaa minimoida verot. Ja varmasti istuu myös käsi ojossa loisena huutamassa että hänen pitää kaikki ilmaiseksi saada.