Työkkärin virkailija ole vielä soittanut. Toivottavasti ei soita enää ensi viikolla!
Kerran soitti vasta 22. joukukuuta eli just silloin, kun jouluvalmistelut kiireisimmillään. Toivon nyt, että ellei huomenna soita niin jättäisi suosiolla joulun jälkeen. Ei kai enää aatonaattona voi soittaa, jos ei maanantaina soittoa kuulu? Silloin tuntuisi siltä, että ihan vain kiusatakseen niin tekisi.
Kommentit (116)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moi, työttömäksi jäänyt tässä kuussa, mitä ne soittelee?
3 kk:n seurantajakso päättyi viime viikolla.
Mulla päättyi joo kesällä mutta kukaan ei ole soittanut, työttömyys on silti voimassa ja korvaukset tulee.
Kannaisiko ihan oman itsesi vuoksi ottaa itse yhteyttä ja kysyä miksi eivät ole ottaneet yhteyttä. Hyvin on voinut mennä työpaikkoja sivu suun jos tietosi on erehdyksessä joutunut johonkin mappi ö-hön. Rohkeasti vaan soittoa työkkäriin että asia selviää.
Ei työkkäri mitään töitä sulle etsi, jos on saanut olla puolivuotta rauhassa tuolta kyykytyslaitokselta ilman että tuet on katkenneet niin sehän on vaan hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi se ei saa soittaa ja miksi et vastaisi puhelimeen? Jos se tarjoaa töitä?
Ei työkkäri ole työnvälitystoimisto, eikä ne tarjoa töitä! Se valvoo, että haet töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soita jouluaattoiltana sille virkailijalle. Sano että nyt olisi asiaa parin tunnin edestä.
Ja silti tuli vuosia kestävä karenssi.
No sittenhän ei tarvinnut vuosiin heidän kanssa asioida. Säästyi myös veronmaksajien rahaa.
Voi kuule, yksikin työelämään paluu -kurssi oli käytävä, ja nauratti kun se yks eukko uhkaili karenssilla jos en lähde tutustumaan kuntosalille. Nauroin että tuo ei auta, mulla on jo karenssi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla päättyi joo kesällä mutta kukaan ei ole soittanut, työttömyys on silti voimassa ja korvaukset tulee.
Kannaisiko ihan oman itsesi vuoksi ottaa itse yhteyttä ja kysyä miksi eivät ole ottaneet yhteyttä. Hyvin on voinut mennä työpaikkoja sivu suun jos tietosi on erehdyksessä joutunut johonkin mappi ö-hön. Rohkeasti vaan soittoa työkkäriin että asia selviää.
Ei ne työpaikat työkkärin virkailijalta tule.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-----
Siis ne puhelut on ihan diipadaapa mites on nyt mennyt, ja onkos nyt jotain ajatuksia herännyt, ja mitäs me nyt tänne kirjattais, laitetaas vaikka, että työnhakua jatketaan aktiivisesti. Sit ne 'vinkkaa' jotain työkkärin sivuilla olevia linkkejä, joita kannattaa käydä lukemassa, ja siinä se.
Ei työkkäri mitään töitä etsi eikä tarjoa. Ei ne välitä työtä! Välillä ne lätkii sinne työnhakijan omille sivuille jotain vinkkejä avoimista työpaikoista. En tiedä, tekeekö sen ihminen, vai onko joku tekoäly, joka tietyillä kriteereillä niitä lätkii. Joka tapauksessa niissä ei ole päätä ei häntää. Sulla on esimerkiksi amiskoulutus, niin vinkkinä tulee joku korkeakoulusta vaativa työ, kun sun koulutuksen osaamisala etäisesti muistuttaa samaa aihetta. Tyyliin työssäsi kuorit perunoita, niin ehdotus tulee jostain elintarvikelaboratorion työstä.
Oho. Mä olisin paniikissa, jos sieltä ei soiteta sovittuun aikaan. Olen kahdesti saanut karenssin, kun en ole ollut saavutettavissa sovittuun aikaan.
MÄ OLEN OLLUT puhelimen äärellä, sieltä vaan ei ole soitettu. Milläs todistat
Toisella kertaa soittelin jo perään ja lähettelin viestiä epätoivoisena. Sain vain viikon karenssin.
Sen jälkeen en ole hyväksynyt puhelinkontaktia, vaan olen vaatinut, että 3 kk:n kohdalla on tapaaminen. Kerran tyyppi sluibas siitäkin, mutta siitä ei tulut mulle seuraamuksia, kun muu henkilökunta pystyi todistamaan.
Sen jälkeen halusin uuden käsittelijän, sain ja hommat ovat hoituneet kuin tanssi.
Kertokaa nyt mistä noissa puheluissa keskustellaan?
Tv juuri ekaa kertaa elämässään työttömäksi jäänyt
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soita jouluaattoiltana sille virkailijalle. Sano että nyt olisi asiaa parin tunnin edestä.
Ja silti tuli vuosia kestävä karenssi.
No sittenhän ei tarvinnut vuosiin heidän kanssa asioida. Säästyi myös veronmaksajien rahaa.
Voi kuule, yksikin työelämään paluu -kurssi oli käytävä, ja nauratti kun se yks eukko uhkaili karenssilla jos en lähde tutustumaan kuntosalille. Nauroin että tuo ei auta, mulla on jo karenssi.
Karenssi ja ylpeä siitä? Työttömän halvat huvit.
Vierailija kirjoitti:
Oho. Mä olisin paniikissa, jos sieltä ei soiteta sovittuun aikaan. Olen kahdesti saanut karenssin, kun en ole ollut saavutettavissa sovittuun aikaan.
Toisella kertaa soittelin jo perään ja lähettelin viestiä epätoivoisena. Sain vain viikon karenssin.
Sen jälkeen en ole hyväksynyt puhelinkontaktia, vaan olen vaatinut, että 3 kk:n kohdalla on tapaaminen. Kerran tyyppi sluibas siitäkin, mutta siitä ei tulut mulle seuraamuksia, kun muu henkilökunta pystyi todistamaan.
Sen jälkeen halusin uuden käsittelijän, sain ja hommat ovat hoituneet kuin tanssi.
Itse olet vastuussa yhteystietojen ajantasaisuudesta. Oliko puhelinnumero oikein. Itse en olisi todellakaan ottanut karenssia. Puhelintiedot saa vaikkapa operaattorilta tarvittaessa.
Olin ns. ikuisessa karenssissa yli kymmenen vuotta aikoinaan. Sitä kutsuttiin siksi silloin virallisesti, ikuinen karenssi. Sitten tuli marinhallitus ja purki ikuisen karenssin, ja taas piti ilmoittautua työkkäriin. Sitten ne olivat työkkarissä silleen, että "hei, olet ilmoittanut työttömäksi 2020, työttömyytesi on vielä lyhytkestoista!"
Nauratti.
Vierailija kirjoitti:
Tv juuri ekaa kertaa elämässään työttömäksi jäänyt
No kysellään, että mitä kuuluu, ja kiinnostaako opiskelu tai yrittäjyys. Ehdotetaan työkokeilua ym. Kerrotaan työvoimakoulutuksista ja mahdollisuudesta hakea omaehtoisesti opiskelemaan.
Voi luoja. Että joulun takia on mahdoton puhua puhelimessa? Tiedätkö, että ihmiset on useimmat töissä vielä tiistaina normaalisti ja sinä koet ongelmana puhelun....? Haloo. Lopeta rutina. Soittaa, kun soittaa. Juttelet sitten ne tarvittavat asiat.
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja. Että joulun takia on mahdoton puhua puhelimessa? Tiedätkö, että ihmiset on useimmat töissä vielä tiistaina normaalisti ja sinä koet ongelmana puhelun....? Haloo. Lopeta rutina. Soittaa, kun soittaa. Juttelet sitten ne tarvittavat asiat.
No ymmärrän ap:ta. Jos työkkäritäti päättää jotain inhottavaa, on koko joulu piloilla. Mieluummin kuulee huonot uutiset sitten joulun jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olet vastuussa yhteystietojen ajantasaisuudesta. Oliko puhelinnumero oikein. Itse en olisi todellakaan ottanut karenssia. Puhelintiedot saa vaikkapa operaattorilta tarvittaessa.
Wau! Oletpa sinä viisas, fiksu, kunnollinen ihminen. Vähän kuin Jeesus.😲
Tiedän, että työkkäri hyväksyy viikon lomamatkat, mutta en jaksanut aikanaan ilmoitella. Olen kerran ollut elämässäni työtön 6kk ja eikös just sen viikon matkan aikana soitettu työkkäristä. Puhui ja puhui. Tukka pystyssä mietin, että tulee kallis puhelu, kun en voinut sanoa, että olen täällä kaukana Suomesta ja maksan tästä puhelusta lähes 2 Euroa/minuutilta. No, satasen lasku tuli siitä, mutta eipä tullut ongelmia. Sain ansiosidonnaista, joten pystyin elämään laskun kanssa.
Tunnen muuten naisen, joka on työtön ja asustelee Turkissa ympäri vuoden. On siellä omistusasunto ja suomalainen työttömyyskorvaus riittää ihan mukavasti peruselämään. Se on enemmän kuin useimpien palkka siellä. Hän vaan vastaa sieltä puhelimeen. Kerran tuli ohraiset, kun työkkärissä oli peruutusaika ja keskiviikkona kerrottiin, että perjantaina klo 12 pitäisi tulla käymään. Hän sitten nappasi välittömästi lennot ja istui sitten klo 12 siellä työkkärissä nöyränä Suomessa. Se oli pakko. Muuten olisi tullut karenssia ja tiedä, mitä muuta, jos olisi paljastunut, että asuu lähes kokonaan ulkomailla. Asunut jo vuosia.
Joillekin ei oo soittanut koko viime vuonna. Nyt on ollut kiireusrä siellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tv juuri ekaa kertaa elämässään työttömäksi jäänytNo kysellään, että mitä kuuluu, ja kiinnostaako opiskelu tai yrittäjyys. Ehdotetaan työkokeilua ym. Kerrotaan työvoimakoulutuksista ja mahdollisuudesta hakea omaehtoisesti opiskelemaan.
Riippuu kai paljon virkailijasta. Mun virkailija on tosi kiva ja ymmärtäväinen. Ei yhtään syyllistävä tai painostava.
Vierailija kirjoitti:
Joillekin ei oo soittanut koko viime vuonna. Nyt on ollut kiireusrä siellä.
Kiireistä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi se ei saa soittaa ja miksi et vastaisi puhelimeen? Jos se tarjoaa töitä?
Ei työkkäri ole työnvälitystoimisto, eikä ne tarjoa töitä! Se valvoo, että haet töitä.
Valvoo ja vielä velkarahalla. Eikö ole siistii🤣 että mä niin nautin tästä
Milloin työkkärin virkailija on tarjonnut töitä?