Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työkkärin virkailija ole vielä soittanut. Toivottavasti ei soita enää ensi viikolla!

Vierailija
18.12.2025 |

Kerran soitti vasta 22. joukukuuta eli just silloin, kun jouluvalmistelut kiireisimmillään. Toivon nyt, että ellei huomenna soita niin jättäisi suosiolla joulun jälkeen. Ei kai enää aatonaattona voi soittaa, jos ei maanantaina soittoa kuulu? Silloin tuntuisi siltä, että ihan vain kiusatakseen niin tekisi.

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työkkärillä on mahdollisuus soittaa huomenna, maanantaina ja tiistaina. Minulle on kerran soitettu jouluaaton aattona ja uhkailtiin tietenkin ikävään sävyyn, sinulla on 6 päivää aikaa tehdä niin ja näin. Kiitos kauniista joulusanoista, viduttaa koko porukka, olisko paras pitää luuri kiinni, vidduillan vielä juuri sopivasti jouluksi.

Niin toikin vielä että suunnitelma hyväksyttävä ja aikaa tähän vain pari päivää. Ja sitten vielä kytättävä laittaako sen samana päivänä vai vasta myöhemmin. Ei voi edes laittaa viestiä millloin laittanut vaan pitää ite kirjautua ja käydä katsomassa.

Kyllä, katsovat senkin takuulla, jos myöhästyy päivällä, tulee kirje (ainakin ennen tuli) ja siihen on vastattava, miksi myöhästyi päivällä, sama on koskenut lähes kaikkea, se on minuutti, tunti ja päivähommaa, kytätään ja uhkaillaan, mutta työnantajien mokat menee läpi tuosta vaan. Kerrankin sain uhkakirjeen sellaisesta, jossa työnantaja oli joko tahallaan tai epätarkkuuttaan ilmoittanut työpaikasta joka oli jo täytetty tai oliko edes avoinna, mutta minä sain huomautuksen että olen myöhästynyt hakemuksen jättämisestä, toki korjasin sen työkkäriin päin ja karenssi poistettiin, mutta anyway ihan randomhommaa tuo on.

Vierailija
42/68 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sekin on ihan perseestä, että joissain kaupungeissa vain soitetaan ja joissakin joutuu menemään paikan päälle. On vi tun kiva sen reilu puolen tunnin tapaaminen takia aina kauhea säätäminen, että jotenkin pääsen täältä korvesta sinne. Ja täti kyllä tietää kulkuongelmat.

Kuulostaa siltä, että valittaisit, vaikka saisit töitä, koska et sieltä korvesta mihinkään pääse. 

No silloin pitäisi varmastikin muuttaa ja koittaa jotenkin päästä kulkemaan töihin kunnes muuttorahat on kasassa. Nyt työttömänä muuttaminen mahdotonta.

Juu ja mun pitäisi jättää puolisoni tänne ok-taloon hoitamaan meidän kotieläimet tai meidän pitäisi myydä kiinteistö ja ottaa elukat ydinkeskustaan, jossa ei ole vuokra-asuntojakaan tarjolla kuin lyhytvuokraukseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hui kuinka rankkaa sinulla on. Minulla on samat jouluvalmistelut ja teen 50 tuntista työviikkoa. Sinun pitää puhua puhelimessa jopa pari minuuttia ja muuten on vapaata? Voimia!

Pari minuuttia? 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Vierailija
44/68 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi se ei saa soittaa ja miksi et vastaisi puhelimeen? Jos se tarjoaa töitä?

Ei ne töitä tarjoa.

Mistä sinä sen tiedät?

Työkkärin täti ei ole työnantaja. Se on töissä siellä virkailijana.

Ja edelleen oletat että koska jotain ei ole ennen tapahtunut, niin ei voi koskaan tapahtua? Aivan varmasti he voivat joskus tarjota töitä. Vai luuletko sinä saatana tosiaan, että pitkäaikaistyöttömällä on paremmat suhteet työnantajiin kuin työllisyyspalvelujen virkailijalla?!? Sinulla on sen verran pahat vainoharhat, että sinun pitäisi kiirellisesti mennä lääkärin puheille ja pyytää lääkitystä sinun ahdistuneisuushäiriöön.

Vierailija
45/68 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hui kuinka rankkaa sinulla on. Minulla on samat jouluvalmistelut ja teen 50 tuntista työviikkoa. Sinun pitää puhua puhelimessa jopa pari minuuttia ja muuten on vapaata? Voimia!

Puheluun menee vähintään 15 minuuttia. Viimeksi oli varattu puoli tuntia.

Tosi rankkaa! Tuo on 2.5% työpäivän pituudesta!

Mitä siitä? Sinä valehtelit, että pari minuuttia menee. Lisäksi suunnitelma jälkikäteen tarkistettava ja hyväksyttävä. Lisätä myös haetut työpaikat

No mistä helvetistä luulet minun tietävän sen kummemmin mistä puhutte. Minä olen töissä, mutta sinä et. En ole valehtelija. Asenteestasi näkyy todella hyvin se s

Taas valehtelet. Vai oks sulla luulosairaus. Minä olen työssä. Joskus aiemmin olin ilmoittautunut työnhakijaksi, niin tiedän asiat.

Sun tarttis käydä lanttulekurilla.

Vierailija
46/68 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moi, työttömäksi jäänyt tässä kuussa, mitä ne soittelee?

3 kk:n seurantajakso päättyi viime viikolla.

Eikö ne teilläpäin ilmoittele etukäteen soittoajoistaan?

Vierailija
47/68 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä siitä? Sinä valehtelit, että pari minuuttia menee. Lisäksi suunnitelma jälkikäteen tarkistettava ja hyväksyttävä. Lisätä myös haetut työpaikat

No mistä helvetistä luulet minun tietävän sen kummemmin mistä puhutte. Minä olen töissä, mutta sinä et. En ole valehtelija. Asenteestasi näkyy todella hyvin se s

Ok, vam mainen lammas. Ota vielä parru perceeseesi. Hyvää joulua. 

Vierailija
48/68 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle on tullut jokainen kerta tekstiviesti varatusta soittoajasta (tai pyyntö tulla toimistolle).

Mulle tulee viesti vain toimistoajasta. Viimeksi vielä inhottavasti vain alle viikon vara-ajalla?

Vierailija
49/68 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin täällä Kuopiossa tuntuu virkailijoilla olevan niin kiire ettei sillä kk:lla ole juuri merkitystä. Voi olla väli puolikin vuotta. 

Täällä ilmoittavat tekstarilla ja kirjeitsekin kun on soittoaika.

Vierailija
50/68 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se jolle vastasit oli eri kuin Ap.

Vierailija
51/68 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähti jo Lappiin hiihtään,ensi vuonna palaa sorvin ääreen.

Vierailija
52/68 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ap röyhkeä. Voisiko moderaattori jo putsata tän kammotuksen palstalta? Kiitos.

Vierailija
53/68 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pari minuuttia? 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Ihan sama vaikka se puhelu kestäisi helvetti 8 tuntia. Siihen pitää vastata ainakin aloittajan mukaan kerran vuodessa? Soitta näköjään vain jouluaikana. Katselin, että työttömyyskorvaus on 800 euroa kuukaudelta: 800 euroa x 12 kuukautta on 9600 euroa vuodessa. Tämän eteen sinun pitäisi oletetusti käydä yksi 8 tunnin puhelu. Tuon puhelu tuntipalkka olisi 9600 euroa : 8 = 1200 euron tuntipalkka. Kuvittele? 1200 EURON TUNTIPALKKA JUMALAUTA. Miten kehtaat valittaa? Hirveen laiska ja ylimielinen asenne sulla on. Varmasti menettäis

Se on 595e kuukaudessa, saatanan molopää. Puheluita tai tapaamisia on 3 kk välein. Tähän lisäksi ne varsinaiset velvoitteet. Joten tuki ruma persunturpasi ja lopeta valheiden levitys. 

Vierailija
54/68 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työkkärillä on mahdollisuus soittaa huomenna, maanantaina ja tiistaina. Minulle on kerran soitettu jouluaaton aattona ja uhkailtiin tietenkin ikävään sävyyn, sinulla on 6 päivää aikaa tehdä niin ja näin. Kiitos kauniista joulusanoista, viduttaa koko porukka, olisko paras pitää luuri kiinni, vidduillan vielä juuri sopivasti jouluksi.

Niin toikin vielä että suunnitelma hyväksyttävä ja aikaa tähän vain pari päivää. Ja sitten vielä kytättävä laittaako sen samana päivänä vai vasta myöhemmin. Ei voi edes laittaa viestiä millloin laittanut vaan pitää ite kirjautua ja käydä katsomassa.

Rankka elämä. Varmaan rankempi, kuin sen työkkärin tädin aikataulupaineet?

Vierailija
55/68 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moi, työttömäksi jäänyt tässä kuussa, mitä ne soittelee?

3 kk:n seurantajakso päättyi viime viikolla.

Eikö ne teilläpäin ilmoittele etukäteen soittoajoistaan?

Ei ilmoita. Soitto tulee ihan yllättäen. Kiva olisi tietää. Kerran vielä pyysin, että laittaisi viestin perään, jos ei saa minua kiinni, mutta ei sanonut siihen mitään muuta kuin mmm eikä laittanut silti viestiä 😬

Vierailija
56/68 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa ap röyhkeä. Voisiko moderaattori jo putsata tän kammotuksen palstalta? Kiitos.

Putsaa sä ittes planeetalta. 

Vierailija
57/68 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rankka elämä. Varmaan rankempi, kuin sen työkkärin tädin aikataulupaineet?

No kyllä sille työkkärin tädille maksetaankin vähän enemmän. Moni työtön vaihtaisi mieluusti osia. 

Vierailija
58/68 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa käydä työmarkkinatorilla laittamassa rasti ruutuun että on suorittanut sovitun/sovitut tehtävät.

Vierailija
59/68 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole kirjoittanut läheskään kaikkia kommentteja enkä mitään tökeröitä ainakaan. Tästedes pitää ilmeisesti kirjoittaa jokaisen oman kommentin perään ap, että erottaa ne.

Ap

Vierailija
60/68 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa käydä työmarkkinatorilla laittamassa rasti ruutuun että on suorittanut sovitun/sovitut tehtävät.

Niin olen tehnytkin aina ja säännöllisesti tarkistanut onko siellä mitään.