Minut irtisanottiin ilman hoitoonohjausta ja tekisi mieli tehdä siitä mielipidekirjoitus ja firman nimi esiin
Onko tällainen laillista? Kirjoitan siis faktoista, tosiasioista enkä valheita. Olisi hauska nähdä irtisanojani naama kun se lukee sen :D Firma on iso Keski-Suomessa, joten asialla on merkitystä. Siitä voi tulla heille ikävä mainehaitta sillä heidän pitäisi osoittaa vastuullisuutta ja näyttää esimerkkiä.
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoitoonohjaus ei ole lakisääteistä.
Pärstän perusteellako sitten toisille annetaan hoito ja toiset kylmästi irtisanotaan?
Ei, vaan käytöksen. Jos et pysty suoriutumaan ongelmasi takia työtehtävistäsi asianmukaisesti, vähättelet ongelmasi vakavuutta etkä muutenkaan osaa olla työpaikalla ihmisiksi, niin et vaikuta silloin hyvältä kandidaatilta hoitoonohjaukseen. Tällöin katsotaan, että on liian iso riski sille, että jatkat perseilyäsi vielä hoitojakson jälkeenkin.
Työnantajalla on vastuu ennen kaikkea tarjota hoitoonohjausta. Ilman tätä työntekijältä viedään todellinen mahdollisuus korjata tilannettaan ja palata työkykyiseksi. Hoitoonohjaus ei ole työnantajalle hyvän tahdon ele, vaan olennainen osa työterveyshuoltoa ja työkyvyn tukemista. Irtisanominen ilman hoitopolun tarjoamista lisää syrjäytymisen riskiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olitko tuolloin koeajalla?
No en. Yli 12 vuoden työsuhde oli kyseessä. Sitä suuremmalla syyllä olen katkera.
Ap
Olit yli 12 vuotta töissä etkä ollu ammattiliitossa? Aika hurja. Eihän sitä palovakuutustakaan saa, kun talon nurkka savuaa.
Näistä kommenteista kyllä näkee suomalaisten empatiatason.
Ap
Ethän sinä itsekään ole muuta kuin pahansuopa entiselle työnantajalle ja nyt vaan haluat vahinkoa saada aikaan omista mokailuista.
Ei ole kyse minun mokailuista vaan heidän epäoikeudenmukaisuudes
Ai sä olet ollut päihdepäissäsi tai krapuloissa töissä mutta et ole mokaillut? Oot kyllä trolli. Kerro nyt hyvänen aika miksi et ihan ominpäin mennyt katkolle/hoitoon??
Olen jatkossa entistä tyytyväisempi työnantajasi asiakas, koska en halua tulla juoppojen ja krapulaisten "palvelemaksi". Myös omalta kannaltasi on parempi, että pohjakosketus tuli, koska ilman sitä et tule koskaan tule paranemaan riippuvuudestasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai otit yhteyttä ammattiliittoon?
Selvittelin asiaa tietenkin liitosta ja työpaikan liiton edustajan kanssa. Ongelma oli siinä, että nämä irtisanomiseen johtaneet tapahtumat olivat tapahtuneen ennen kuin liityin liittoon. Liityin siis päivän, pari ennen irtisanomistilaisuutta. En siis saanut liitosta (Pam) sitä maksutonta lakiapua, valitettavasti. Omaa rahaa ei ollut palkata lakimiestä, vaikka liiton edustaja sitäkin vaihtoehtoa ehdotti.
Ap
Tässä valitettavan hyvä esimerkki ihmisille että liittykää liittoon hyvissä ajoin, se on yleensä turhaa kun vetelät on jo housuissa.
Vierailija kirjoitti:
Olen jatkossa entistä tyytyväisempi työnantajasi asiakas, koska en halua tulla juoppojen ja krapulaisten "palvelemaksi". Myös omalta kannaltasi on parempi, että pohjakosketus tuli, koska ilman sitä et tule koskaan tule paranemaan riippuvuudestasi.
Ei saa*ana tiedätkö miten monet asiakaspalvelijat ovat töissä krapulassa 😂 varsinkin nuoremmat. Älä ainakaan pikkujoulusesonkina mene kauppaan, tai jos menet niin mene tosiaan sen kuusikymppisen Hillevin kassalle, hän on ehkä pienimmällä todennäköisyydellä krapulassa
Vierailija kirjoitti:
Otitko itse puheeksi halukkuutesi hoitoon? Ja jos otit ha kieltäytyivät, niin lakia on rikottu.
Oikeusaputoimisto on edullinen. Joskin heillä on aija kiirettä niissä.
Toistan kysymykseni. Otitko itse puheeksi halukkuutesi hoitoon?
Ymmärrän, että alkoholismi on sairaus, mutta alkoholistien lapsena olen nähnyt myös sen puolen kuinka alkoholisti vähättelee ongelmaa.
Alkoholisti saattaa pitkään elää kuin kuningas jopa ihan pohjalle pudottuaan. Muut ihmiset siivoavat kodin ja kantavat ruokaa hänelle. Mahdollistavat kulissien pysymisen pystyssä.
Halu hoitoon pääsystä lähtee ihmisestä itsestä. Olen lukemattomia kertoja kuullut lauseen "minä hoidan työni".
Ja miten?
Niin, että aamulla lähdetään vielä kännissä ajamaan töihin ja ruokatunnilla ajetaan kotiin nukkumaan vähän pidennetty tauko. "Jos joku soittaa ja kysyy, niin en ole täällä". On sitten pakko valehdella, että kotona uskaltaa olla. Juoppohan ei oke syypää juomiseen. Muut ihmiset ärsyttävät tahallaan.
Jos oikeasti anelit hoitoon pääsyä, niin ota yhteys oikeusapu toimistoon.
Ihan tosiasia tuo on. Itse liityin ammattiliittoon heti, kun työsuhde alkoi. Voihan siinä työsuhteen aikana tapahtua mitä tahansa, jäädä vaikka työttömäksi tai työnantaja kohtelee asiattomasti. Sitä varten se liiton jäsenyys pitää hommata.