Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minut irtisanottiin ilman hoitoonohjausta ja tekisi mieli tehdä siitä mielipidekirjoitus ja firman nimi esiin

Vierailija
17.12.2025 |

Onko tällainen laillista? Kirjoitan siis faktoista, tosiasioista enkä valheita. Olisi hauska nähdä irtisanojani naama kun se lukee sen :D Firma on iso Keski-Suomessa, joten asialla on merkitystä. Siitä voi tulla heille ikävä mainehaitta sillä heidän pitäisi osoittaa vastuullisuutta ja näyttää esimerkkiä. 

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli sinun mielestä sinun ei tarvitse osoittaa vastuullisuutta? Esim niin että hoidat itsesi ja työsi niinkuin pitää. Aikamoinen olet, päivää ennen irtisanomista liityin liittoon, kappas, miten sattuikin. Ja nyt sieltä pitäisi heidän alkaa ottaa oikein isolla lipulla puolustamaan sinua. Olikohan irtisanomisen syynä jotain muutakin, tuli vaan mieleen.

Näinhän se näillä aina menee. Kaikki syyt ja viat muissa, ei itsessä ja itse aina viaton uhri jne. Ap elävä esimerkki kuinka tyhmyydestä kärsii koko kroppa. 

Vierailija
42/69 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos aiot koskaan hakea uutta työpaikkaa, et sitä saa jos tuot esille negatiivisen/julkaistun mielipiteen edellisestä työnantajasta. Älä lyö ensimmäistä naulaa arkkuusi !

Ei hätää kukaan ei ota päihdeongelmaista töihin. Jos ei olisi jatkuvasti kännissä tai muissa aineissa olisi herännyt jo varoituksesta tai hoitoon ohjauksesta, mutta kun ei muista. 

Hoitoonohjaustahan tässä nimenomaan EI TEHTY. Jos se tehdään ja työntekijä kieltäytyy hoitoonohjauksesta, niin silloin työsuhde puretaan, eli työntekijä joutuu lähtemään siltä istumalta. Minun kohdallani ei toimittu kuten työnantajan päihdeohjelma olisi edellyttänyt (pärstäkerroin?) vaan minut irtisanottiin eli minulla oli irtisanomisaika, jonka aikaa vielä olin töissä. Ymmärretty?

Ap

Kyllä aikuinen on itse vastuussa hoidoistaan. Mutta juopoille kaikki on aina muiden syytä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kärkkäinen vai Keskinen?

Niin ap, kerro nyt vaan se firma.

Kyselee toinen juoppo

Vierailija
44/69 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vaan makaat, niinkuin olet pedannut.

Vierailija
45/69 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olitko tuolloin koeajalla?

No en. Yli 12 vuoden työsuhde oli kyseessä. Sitä suuremmalla syyllä olen katkera.

Ap

Olit yli 12 vuotta töissä etkä ollu ammattiliitossa? Aika hurja. Eihän sitä palovakuutustakaan saa, kun talon nurkka savuaa.

Näistä kommenteista kyllä näkee suomalaisten empatiatason.

Ap

Vierailija
46/69 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä et empatiaa faktamielipidekirjoituksillasi ansaitse. Vaikka sinulla on siihen OIKEUS, et silti sitä saa.

Vierailija
47/69 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en. Yli 12 vuoden työsuhde oli kyseessä. Sitä suuremmalla syyllä olen katkera.

Ap

Olit yli 12 vuotta töissä etkä ollu ammattiliitossa? Aika hurja. Eihän sitä palovakuutustakaan saa, kun talon nurkka savuaa.

Ap

Ethän sinä itsekään ole muuta kuin pahansuopa entiselle työnantajalle ja nyt vaan haluat vahinkoa saada aikaan omista mokailuista.

Vierailija
48/69 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
49/69 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.tyoriitalakimies. fi/artikkelit/paihteiden-%20vaarinkaytto/

Vierailija
50/69 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikein liiton puolelta on mennyt. Ei tietenkään heidän lakiapu ja muu palvelu kuulu ei-jäsenille. 

Yritykset ja varsinkin isot ovat nykyään tosi tarkkoja varoitusten ja irtisanomisten laillisuudesta. Ne tehdään by the book. Pertin autokorjaamot on eri asia. Siellä sun työnantajalla on hr ja juristi ihan niillä töin. 

Eivät he halua oikeudenkäynnin mainehaittaa ja taloudellista riskiä. Sinun kohdallasi on selvästi ollut muutakin irtisanomisperustetta kuin tämä juopottelu. Siellä on dokumentoitu kaikki vastaisen varalle.

Lisäksi hekin ovat tienneet, ettet kuulu liittoon eikä aulla ole rahaa juristiin ja hävitessäsi myös heidän kuluihin.

Raaka totuus on että hyvän tyypin sairaus kuten alkoholismi voi parantua hoidolla mutta esim laiskuus ja pissapäisyys ja niistä johtuvat jatkuvat ongelmat työtehtävien hoitamisessa ja yhteistyökyvyttömyys eivät parane millään hoidolla.

Ongelmallinen ihminen pitää voida tarvittaessa myös irtisanoa. Hienoa että teillä on tehty näin koska sinähän olet taakka vaikka et tietenkään ymmärrä sitä itse. Se kuuluu kuvioon ja disgnooseihin ettet tajua. 

Mutta turha uhriutua. Nykypäivänä irtisanottaessa katsotaan vain työsuoritusta. Ne syyt on pakko löytyä dokumentoituna sieltä. Olet saanut ohjausta ihan riittämiin. Et ole parantanut tapojasi.

Yleensä näitä ainakin julkisella sektorilla katsellaan ja siellä yhdessä kärsitään loputtomasti. Eläkeikä tulee vastaan tosi hitaaaaasti ja persoonallisuushäiriöiset terrorisoivat kaikkia.

Vierailija
51/69 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Ethän sinä itsekään ole muuta kuin pahansuopa entiselle työnantajalle ja nyt vaan haluat vahinkoa saada aikaan omista mokailuista.

Ei ole kyse minun mokailuista vaan heidän epäoikeudenmukaisuudestaan. 

Ap

Vierailija
52/69 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikein liiton puolelta on mennyt. Ei tietenkään heidän lakiapu ja muu palvelu kuulu ei-jäsenille. 

Yritykset ja varsinkin isot ovat nykyään tosi tarkkoja varoitusten ja irtisanomisten laillisuudesta. Ne tehdään by the book. Pertin autokorjaamot on eri asia. Siellä sun työnantajalla on hr ja juristi ihan niillä töin. 

Eivät he halua oikeudenkäynnin mainehaittaa ja taloudellista riskiä. Sinun kohdallasi on selvästi ollut muutakin irtisanomisperustetta kuin tämä juopottelu. Siellä on dokumentoitu kaikki vastaisen varalle.

Lisäksi hekin ovat tienneet, ettet kuulu liittoon eikä aulla ole rahaa juristiin ja hävitessäsi myös heidän kuluihin.

Raaka totuus on että hyvän tyypin sairaus kuten alkoholismi voi parantua hoidolla mutta esim laiskuus ja pissapäisyys ja niistä johtuvat jatkuvat ongelmat työtehtävien hoitamisessa ja yhteistyökyvyttömyys eivät parane millään h

No ei todellakaan ollut mitään muuta irtisanomisperustetta kuin tämä päihdeasia. Työni olen aina hoitanut hyvin enkä ole edes saikuttanut toisin kuin monet muut. On siellä annettu mennä sairauslomalle käsivaivaisetkin jotka joutuivat leikkaukseen eivätkä kyenneet sen jälkeenkään täysiin normityötehtäviin. Ja sitä ei muuten mikään laki kiellä, että kerron julkisesti yrityksen nimen, sillä se ei ole henkilötieto (muutenkin julkista riistaa kun on tunnettu työnantaja Keski-Suomessa). Samoin saan kertoa julkisesti että kyseinen yritys irtisanoi minut ilman hoitoonohjausta, sillä se on minun oma terveystietoni ja siitä saan kertoa.

Ap

Vierailija
53/69 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa kun olin niin jännittynyt siinä irtisanomistilaisuudessa (kuulemistilaisuudessa) en saanut sanottua sanottavaani. Se johtaja suorastaan vittuillen sanoi minulle loppupuoliskolla että "toivon sinulle kuitenkin kaikkea hyvää". Olisi pitänyt sanoa että no minä en toivo sinulle hyvää vaan pelkkää pahaa ja että toivottavasti koet elämässäsi jonkun kovan kolauksen. Harmi kun jäi sanomatta. Jos joskus törmään häneen (epätodennäköistä), niin sitten muuten sanon. 

Ap

Vierailija
54/69 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän keskustelun perusteella pakko sanoa, että se on aloittaja, joka mustaa maineensa tällaisella ulostulolla.

Vierailija
55/69 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän keskustelun perusteella pakko sanoa, että se on aloittaja, joka mustaa maineensa tällaisella ulostulolla.

Ap voi aivan vapaasti laulella katkeruuttaan ulos nimiä droppaillen, itsensähän siinä vain nolaa, sillä työnantajalla taatusti on kaikki mennyt ihan lakien mukaan ja siitä häneltä löytynee dokumentteja, jotka pätevät lain edessä ja sen jälkeen onkin sitten aloittajan turha edes harkita enää työllistymistä missään, puhuttamattakaan saman tason uhriutumisesta. 

Vierailija
56/69 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon sun puolella väärin tekivät muut ei osaa vissiin lukea tai eivät ymmärrä mistä on kysymys tsemppiä👍

Vierailija
57/69 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoonohjaus ei ole lakisääteistä.

Vierailija
58/69 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päihdeongelmaisilla on valtavan suuri harhaluulo siitä, miten hyvin he hoitavat työn, kodin, sosiaaliset tilanteet. 

Esim. Puhe sammaltaa ja katse on samea mutta itse kuvittelevat näyttävän ihan selvältä. 

Vierailija
59/69 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitoonohjaus ei ole lakisääteistä.

Pärstän perusteellako sitten toisille annetaan hoito ja toiset kylmästi irtisanotaan? 

Vierailija
60/69 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otitko itse puheeksi halukkuutesi hoitoon? Ja jos otit ha kieltäytyivät, niin lakia on rikottu. 

Oikeusaputoimisto on edullinen. Joskin heillä on aija kiirettä niissä.