Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei, ovatko häät nykyisin ei-toivottu kutsu?

Vierailija
17.12.2025 |

Tuntuu, että kesällä on omat lomat ja mökkeilyä ja rauha, ja muina aikoina on työ ja stressi. Eli ei ole halua mennä häihin.

Mikä on teidän ensimmäinen ajatuksenne, kun saatte hääkutsun?

Kommentit (364)

Vierailija
61/364 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makuasioita. Mun mielestä naimisiin meno prinsessamekkoineen on niin vanhanaikaista.  

JA kaikki häät, joissa itse olen ollut ovat toistensa kopioita kaikkine hääklisineen ja kenkäleikkeineen. 

Vierailija
62/364 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Eiivvv en jaksa pukupönötystä, mitähän keksisin tekosyyksi."

Eri asia, jos hääkutsu on muotoa: "Hei, juhlitaan meidän naimisiinmenoa grillibileiden muodossa, ei pukukoodia." Sitten tulen juhlistamaan mielelläni.

Onhan se ihan heleeevettiä, ettei häitä suunitella sellaisiksi kuin häävieraat tahtovat. Itse hääparin toiveista viis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/364 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset häät on tylsiä juuri sen takia mitä muutkin täällä maininneet, on aina samanlaisia. Kai mielikuvitusta voisi vähän käyttää? Ja suomalaisilla on niin surkeat sosiaaliset taidotkin. Tapoihin kuuluu että esittäydytään pöytäkumppaneille ja pidetään heidän kanssa yllä keskustelua. 

Vierailija
64/364 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä tapauksessa kyllä, jos esitetään liikaa vaatimuksia, kallis lahjatoive, tietynlainen pukeutuminen ym. Hankala aika on myös rajoittava, ei häitä isoina juhlapyhinä.

Vierailija
65/364 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmistus on, kun osuvat kesäviikonloppuun. Menee hukkaan yksi veneilyviikonloppu ja jos vielä sattuu ilmat olemaan hyvät, harmitus on suuri.

Vierailija
66/364 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettisin ensimmäisenä että ei s-tana, JOUTUU ostamaan jonkin lahjan, kalliin tietysti. En innostuisi kovinkaan. Kerran tein käsityön eräälle hääparille. Erosivat sitten ja minä mietin vain että minne se mun käsityö joutuieli en IKINÄ ostaisi hääparille mitään itse tehtyä. 

Vierailija
67/364 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miettisin ensimmäisenä että ei s-tana, JOUTUU ostamaan jonkin lahjan, kalliin tietysti. En innostuisi kovinkaan. Kerran tein käsityön eräälle hääparille. Erosivat sitten ja minä mietin vain että minne se mun käsityö joutuieli en IKINÄ ostaisi hääparille mitään itse tehtyä. 

:D :D

Meinaatko että se käsityösi jotenkin haihtui ilmaan kun pari erosi? Että häälahja on ostamisen tai tekemisen arvoinen vain jos pari on yhdessä hautaan asti?

Vierailija
68/364 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaivalloista, rahan menoa, mistä mekko, tylsiä hää leikkejä -ei kiitos...

Vierailija
69/364 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti menen, niin harvoin niitä on

Vierailija
70/364 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvihäät ovat olleet mukavia, sellaiset kutsut mieluisia! Piristävät pitkää pimeää vuodenaikaa eikä silloin muita menoja. Kesähäistä jäänyt mieleen hien valuminen, lättänäksi liimautuneet hiukset ja vetämätön olo. Hienot puitteet, kartanot ja navetan yliset, ovat olleet aina tuskaisan kuumia.

Vierailija
71/364 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun hääkutsusssa on tilinumero, loppuu kiinnostus. Läheisten ja tärkeiden ihmisten juhlaa olisi kiva olla mukana juhlistamassa, mutta mihinkään rahankeruubileisiin en halua lähteä.

Vierailija
72/364 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Makuasioita. Mun mielestä naimisiin meno prinsessamekkoineen on niin vanhanaikaista.  

JA kaikki häät, joissa itse olen ollut ovat toistensa kopioita kaikkine hääklisineen ja kenkäleikkeineen. 

Mikä sinusta sitten on nykyaikaista?

Vierailija
73/364 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää mene häihin vieraaksi.  Seitsemissä häissä olen ollut, ne kaikki ovat päättyneet eroon. Olen ehkä joku pahanilmanlintu,  ihan hääparien parasta ajatellen pysyttelen poissa. 

Vierailija
74/364 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin hyvän tutun, läheisen sukulaisen / ystävän häihin vaikka nyyttikestiperiaatteella. 

Läheisiäni on kuollut toistakymmentä (!) viimeisen 20:n vuoden aikana. Olisi mukava välillä tavata sukulaisia, ystäviä, ja tuttuja iloisemmissa merkeissä. 

Vierailija
75/364 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei haittaa, on ihana olla juhlistamassa häitä.

Vierailija
76/364 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teennäistä hömpötystä leikkejä prinsessamekkoja

yritetään olla rakastuneita ja ero ennen pitkää edessä.

Näin on käynyt melkein jokaiselle parille joiden 

häissä olen ollut.  Kalliita kymppi tonnien juhlia.

Vierailija
77/364 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinteiset häät aiheuttavat todella isoa vaivaa osallistujille. Puku, vapaata töistä, aikataulutus, lapset hoitoon häiden ajaksi (jos on lapsia), lahjat, ajaminen hääpaikalle ja takaisin, kirkuvat ja riehuvat lapset häissä, känniset aikuiset, sukulaisten idioottimaiset kyselyt miksei ole lapsia tai onko jo seuraava tulossa, hikoilu ihmismassan keskellä, pönötys, arkiruokailusta poikkeavat juhlaruoat jotka laittavat vatsan kouristelemaan, ....

Kuulostaa todella nautinnolliselta. 🙄🤢

Vierailija
78/364 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun hääkutsusssa on tilinumero, loppuu kiinnostus. Läheisten ja tärkeiden ihmisten juhlaa olisi kiva olla mukana juhlistamassa, mutta mihinkään rahankeruubileisiin en halua lähteä.

Odotapa kun lapsi syntyy ja joudut kummiksi. Jos kerran erehdyt maksamaan, tulet maksamaan jatkossakin lahjoja, vaikka näkisit lasta kerran vuodessa tai harvemmin.

Vierailija
79/364 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsuun vastaus hei kuka sä oikein olitkaan?  Joo, ellei läheinen,  kutsu pitää ottaa kohteliaisuutena ja ohittaa kuten muutkin kohteliaat kutsut.  Kiitos vaan. 

Vierailija
80/364 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän häistä joten ilahdun :) Olen käynyt ainakin 25 häissä elämässäni ja suurimmaksi osaksi on olleet huippujuhlat.

Varmaan riippuu piireistä, et mitä odotettavissa? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kahdeksan