Hei, ovatko häät nykyisin ei-toivottu kutsu?
Tuntuu, että kesällä on omat lomat ja mökkeilyä ja rauha, ja muina aikoina on työ ja stressi. Eli ei ole halua mennä häihin.
Mikä on teidän ensimmäinen ajatuksenne, kun saatte hääkutsun?
Kommentit (388)
Onneksi itsellä ja sukulaisilla ikää niin paljon, ettei enää häitä vietetä. Enempi noita hautajaiskutsuja ilmenee.
Vierailija kirjoitti:
Ilahduttaa. Paitsi, jos on lapsettomat häät, kun se tarkoittaa sitä, että toisen pitää jäädä kotiin. Häitä on muutenkin niin harvoin, että niihin on ilo päästä mukaan.
Hullu.
Ennen rakastin häitä ja niitä olikin paljon 1980-luvulla. Mukavia ja odotettuja tapahtumia,ns tanssihäitä. Nykyään mitä erikoisempia. Oli mukavat häät maalaistalon navetan vintillä, seurojentaloilla ym. En välitä leikeistä. Onneksi polttareita ei vietetty silloin kun oli omat häät 70-luvulla. Nykyään ei kutsuja enää tule,kun avoliitto muotia.
Häät olivat ennen tyylikkäämpiä. Ei ollut jenkki-tv-sarjoista/elokuvista napattuja tapoja kuten isot seurueet parin kanssa lttarilla tyhjänpanttina. Mitään leikkejä ei ollut, vaan hyvä ateria ja elävää musiikkia ja tanssit. Kotihäissä riitti hyvä ateria ilman tansseja, jos ei ollut navetan ylisiä juhlapaikaksi. Ja ihmiset viihtyivät ja seurustelivat.
En välttämättä halua osallistua häihin enkä mihinkään muihinkaan juhliin kuin korkeintaan jos on kysymys ihan lähipiiristä joka on enimmäkseen onnekseni "ei juhlia, ei lahoja ja ei huomionosoituksia" tyyppiä kuten itsekin olen. Sukulaisten hautajaisiin olen vielä osallistunut, mutta nämäkin kutsut ovat onneksi harventuneet sillä moni menee jo hautaankin hiljaisuudessa pienen lähipiirin saattelemana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippu kenen häät. Olen ollut 20+ häissä ja parhaat on oikeasti läheisen ihmisen häät. Kamalimmat taas velvollisuuskutsut, jossa kutsutaan kun muukin kaveriporukka kutsutaan. Kirpaisee enemmän kuin kutsumatta jättäminen, kun selviää miten ulkona on kaikista inside-jutuista.
Totta. Itse olen aikuisiällä ollut vain noissa velvollisuushäissä ja se on harvoin ollut kivaa. Ylipäätään mihinkään juhliin ei kannattaisi kutsua kuin sellaiset ihmiset, joiden kanssa aidosti haluaa suurta päiväänsä viettää. Vieras kyllä hoksaa, jos hänet on pyydetty paikalle vain maksajaksi tai siksi, että halutaan saada tietty pääluku täyteen.
Täällä on useamman kerran mainittu, että ihmisiä kutsutaan vaan maksajaksi niin onko todella niin? En siis epäile, mutta on mun mielestä aika uskomatonta toimintaa.
Oli kevät kesä talvihäät, en pidä niistä. Tylsiä, teennäisiä, rahanmenoa, aina päättyvät eroon. En käsitä kuka voi herkistyä niissä.
No oishan tuo kiva joskus mennä. Olen yli nelikymppinen enkä ole ollut kuin nuorena häissä kerran. Kaikki meidän suvussa menee maistraatissa salaa naimisiin😞 Pitää kai itse kohta mennä naimisiin. Mutta en tykkää isoista häistä.