Hei, ovatko häät nykyisin ei-toivottu kutsu?
Tuntuu, että kesällä on omat lomat ja mökkeilyä ja rauha, ja muina aikoina on työ ja stressi. Eli ei ole halua mennä häihin.
Mikä on teidän ensimmäinen ajatuksenne, kun saatte hääkutsun?
Kommentit (364)
Riippu kenen häät. Olen ollut 20+ häissä ja parhaat on oikeasti läheisen ihmisen häät. Kamalimmat taas velvollisuuskutsut, jossa kutsutaan kun muukin kaveriporukka kutsutaan. Kirpaisee enemmän kuin kutsumatta jättäminen, kun selviää miten ulkona on kaikista inside-jutuista.
Yksinkertaiset, rakkaudentäyteiset häät jonne voi viedä kukkia ja skumppapullon tai suklaarasian olisivat kivat. En kaipaa tuntien spektaakkelia pitopöydällä ja allergiaselvityksillä mistä pitää sitten "maksaa" häälahjan muodossa kirjekuoressa. Jos olisi kauempana niin miettisin että voisi ehkä yhdistää jotain muutakin samaan ja olla jossain yötä perheen kanssa.
Ensireaktio: ei kai joudu osallistumaan polttareihin.
Siinä vaiheessa, kun elämän merkittävät tapahtumat ovat hautajaisista toiseen hääkutsu piristää kummasti. On tietysti eri juttu haluaako ottaa osaa. Kutsu on silti kiva saada ja muistaa hääparin toivomalla lahjalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu vaivalloiselta. Varsinkin jos kyse on jostain kuuman kesäviikonlopun häistä joihin oletettavasti tulee 200 henkilöä ja tietää että koko päivä seistään sitten jonottamassa. Pienet häät vaikka maaliskuussa olisi toivottu piristys.
Jep.
+ ne kaikki ennalta-arvattavat morsiamenryöstöt, kumpiteistäenemmän - parisuhdepelit jne. tylsät ohjelmanumerot ei kiinnosta.
Ja tietenkin häitä ennen jo koko viikonlopun polttarit Tallinassa, jossa morsiamelle pitää maksaa kaikki.
Kuinka monet häät pitää olla läpikäynyt, ettei nämä perinteiset leikit kiinnosta? Itse olen ollut vain muutamissa häissä ja jaksaisin kaikki nämä ohjelmat seurata ilolla, etenkin kun niitä ei ole kaikissa häissä edes ollut ja ainahan on eri tyypit ja eri meininki.
Vierailija kirjoitti:
Riippu kenen häät. Olen ollut 20+ häissä ja parhaat on oikeasti läheisen ihmisen häät. Kamalimmat taas velvollisuuskutsut, jossa kutsutaan kun muukin kaveriporukka kutsutaan. Kirpaisee enemmän kuin kutsumatta jättäminen, kun selviää miten ulkona on kaikista inside-jutuista.
Totta. Itse olen aikuisiällä ollut vain noissa velvollisuushäissä ja se on harvoin ollut kivaa. Ylipäätään mihinkään juhliin ei kannattaisi kutsua kuin sellaiset ihmiset, joiden kanssa aidosti haluaa suurta päiväänsä viettää. Vieras kyllä hoksaa, jos hänet on pyydetty paikalle vain maksajaksi tai siksi, että halutaan saada tietty pääluku täyteen.
Kutsukortin luettua ensimmäinen ajatus on, että voi ..ttu. Eikä se siitä oikein paremmaksi muutu. Ärsyttää, menee vapaa-aikaa (koko viikonloppu) ja rahaa hukkaan. En pidä isoista ihmismääristä, enkä jaksa koko päivää ihastella jonkun pukua ja meikkiä, niitä tylsiä ja typeriä leikkejä tai visailua hääparin tekemisistä. Kuka vieraampi voi tietää mihin on suunniteltu häämatka tai missä on oltu ekoilla treffeillä? Kaikki häät väkisin väännettyä muka hauskaa ajanhukkaa, kun on niin pakko saada se kato mua kato mua-päivä. Enää en mene vaikka kutsu tulisi. Muissa merkeissä mielelläni tapaan itselleni läheisiä ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Siinä vaiheessa, kun elämän merkittävät tapahtumat ovat hautajaisista toiseen hääkutsu piristää kummasti. On tietysti eri juttu haluaako ottaa osaa. Kutsu on silti kiva saada ja muistaa hääparin toivomalla lahjalla.
Niin on. Hautajaisia kyllä riittää ja kunnia niille, mutta ilon juhlat piristää.
Ei kukaan tykkää juhlia enää muutenkaan. Itse järjestin viime syksynä yhdistetyt venetsialaiset ja täysien pyöreiden synttärit joihin kutsuin myös sellaisia naapurikunnissa asuvia kavereita joita näen harvemmin, mutta ollaan kuitenkin oltu yhteydessä ja kavereita lähes koko elämän. Juhlat oli rennot, majoitus järjestetty noille naapurikuntalaisille (löytyy ihan kunnon petipaikat rantasaunalta ja vierashuoneista) ja ruokaa ja juomaa tietysti runsaasti ja pukeutumiskoodi vapaa. Kaikki vastasivat, että tottakai tullaan, mutta loppujen lopuksi kukaan noista naapurikuntalaisista ei tullut, ei edes piipahtanut käymään omalla autolla.
Onneksi paikalle saapui vakivieraat jotka tulevat lähempää, ilahtuivat vielä kun pystyivät jäämään nukkumaan noihin tyhjäksi jääneisiin sänkyihin ettei tarvinut lähteä taksilla kotiin yöllä. Mutta opetus oli, että ei nykypäivänä kannata kutsua enää ketään muuta kuin ihan lähimmät ihmiset, ei muita kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan tykkää juhlia enää muutenkaan. Itse järjestin viime syksynä yhdistetyt venetsialaiset ja täysien pyöreiden synttärit joihin kutsuin myös sellaisia naapurikunnissa asuvia kavereita joita näen harvemmin, mutta ollaan kuitenkin oltu yhteydessä ja kavereita lähes koko elämän. Juhlat oli rennot, majoitus järjestetty noille naapurikuntalaisille (löytyy ihan kunnon petipaikat rantasaunalta ja vierashuoneista) ja ruokaa ja juomaa tietysti runsaasti ja pukeutumiskoodi vapaa. Kaikki vastasivat, että tottakai tullaan, mutta loppujen lopuksi kukaan noista naapurikuntalaisista ei tullut, ei edes piipahtanut käymään omalla autolla.
Onneksi paikalle saapui vakivieraat jotka tulevat lähempää, ilahtuivat vielä kun pystyivät jäämään nukkumaan noihin tyhjäksi jääneisiin sänkyihin ettei tarvinut lähteä taksilla kotiin yöllä. Mutta opetus oli, että ei nykypäivänä kannata kutsua enää ketään muuta kuin ihan lähimmät ihmiset, ei m
Harmi. Ainakin kutsuit ja sekin on tärkeä juttu ja huomionosoitus ystäville. Toivottavasti saat joskus itse mukavan kutsun.
Hähäähät on yksi turhimmista kekkereistä joihin ei ainankaan asian omistajat kannattais mennä.
Riippuu vähän keneltä kutsu tulee ja missä häät ovat. Ensi vuonna olen menossa serkkuni häihin, jotka järjestetään noin puolentunnin ajomatkan päässä kotoani. Menen mielelläni, vaikka en serkun kanssa niin kovin läheinen ole. Paikalla tulee kuitenkin olemaan paljon myös minulle läheisiä ihmisiä ja ehkä tutustun muutamaan uuteenkin.
Jos häät olisivat jossain, missä pitäisi yöpyä ja matka olisi pitkä, en ehkä menisi, riippuu ajankohdasta. Läheisen ihmisen häihin luonnollisesti lähtisin vaikka Etelänavalle :D
Vierailija kirjoitti:
Mielipiteitä selvästi jakaa. Itse en oikein viihdy häissä. Mikä siellä on teistä mukavaa? Kaksissa hauskoissa olen tainnut olla.
Mukavaa on syöminen, juominen, tanssiminen ja ajan viettäminen muiden ihmisten seurassa.
Itse lähtisin mielelläni häihin! Mutta jos ne ovat ulkomailla olevat häät (tai vielä pahempi; ulkomailla olevat polttarit joista nauttivat vain pari lähintä kaasoa/bestmania), niin en todellakaan ole lähdössä.
Vierailija kirjoitti:
Muutenkin turhat pileet. Nainen pistää kuitenkin parin vuoden päästä eron vireille ja sitten on pahimmillaan taas uudet häät edessä.
Jo jos kohtelet sitä vaimoa seuraavan kerran ihan kuin ihmistä, et lyö, halveksi ja pilkkaa tai nujerra niin ehkä se ei esikerralla noin älliä lähde.
Jotkut naiset pysyy miestensä rinnalla 50-60 vuottakin. Kunnes kuolema erottaa.
Ensimmäinen ajatus on, että heitän kutsun roskikseen. Toinen ajatus on, että ilmoitan mahdollisimman nätisti, että kiitos kutsusta, en ole tulossa.
En todellakaan mene häihin, olisi erittäin epätoivottu kutsu.
Vierailija kirjoitti:
Kutsukortin luettua ensimmäinen ajatus on, että voi ..ttu. Eikä se siitä oikein paremmaksi muutu. Ärsyttää, menee vapaa-aikaa (koko viikonloppu) ja rahaa hukkaan. En pidä isoista ihmismääristä, enkä jaksa koko päivää ihastella jonkun pukua ja meikkiä, niitä tylsiä ja typeriä leikkejä tai visailua hääparin tekemisistä. Kuka vieraampi voi tietää mihin on suunniteltu häämatka tai missä on oltu ekoilla treffeillä? Kaikki häät väkisin väännettyä muka hauskaa ajanhukkaa, kun on niin pakko saada se kato mua kato mua-päivä. Enää en mene vaikka kutsu tulisi. Muissa merkeissä mielelläni tapaan itselleni läheisiä ihmisiä.
Ei kannata tehdä tuosta ongelmaa, heität vaan kutsun roskiin ja annat asian unohtua. Kukaan ei huomaa oletko sinä paikalla vai et, koska et hääpareillekaan ole mikään sydänystävä.
Jos et todellakaan edes tiedä, miten hääpari on toisensa tavannut, ei kannata tilaisuuteen lähteä eikä vi**uja mielessään ladella.
Tuo ihminen ei ole sinun läheisesi, jos et juurikaan hänen elämästään mitään tiedä. Joten tapaat siis läheisiäsi mielelläsi, mutta et satunnaisia tuttavia et, et edes häissä ja se on ok.
Varmaan kuitenkin menisit sen läheisesi häihin, jossa tiedät missä pari on tavannut ja minne suuntaavat häämatkalle?
Puolituttujen hääkutsuista ei todellakaan kannata ärsyyntyä ja sen takia päiväänsä pilata, koska tuskin tuo hääpari pelihousujaan repii, vaikka et paikalle saavukkaan, tuskin edes muistavat olemassa oloasi juhlapäivänään.
En ole osallistunut kuin aivan läheisten häihin. Vapaa-ajan hukkaa muuten.
Ollaan kesällä vähintään 4 viikkoa mökillä putkeen ja ärsyttää jos tulee mitään kutsuja tuolle ajalle. Erityisesti se, että suurinosa hääkutsuista on lapsettomia. En todellakaan jätä perhelomaa kesken ja lähde itse kaupunkiin tai päinvastoin mies ei halua lähteä mökiltä yksin kotiin ja sieltä jonnekin häihin. Ollaan viime vuosina ihan vaan skipattu nämä sanomalla suoraan, että olemme lomalla koko perheen voimin, eikä yksi meistä halua lähteä ajelemaan silloin mihinkään suuntaan.