Fysioterapeutt on ylihintainen hieroja
Mielummin vien rahani hierojalle, kun yleensä he osaavat jopa hieroa. Fysioterapeutit ei kireyksiä ja jumituksia saa pois.
Kommentit (8)
Mikä hieronta? Tekevät pari vääntöliikettä ja sitten paperi käteen-> tee näitä liikkeitä kotona.
Fysioterapeutiin tehtävä ei yleensä ole tehdä sulle mitään. Ei hieroa, ei väännellä eikä venytellä. Vaan sen homma on opettaa sua tekemään se itse, niin että kuntoudut ja jatkossakin pysyt paremmassa kunnossa.
Miksi ihmeessä joku menisi korkeakoulutetulle kuntoutuksen ammattilaiselle hierontaan? Oletko nyt vähän daiju?
Vierailija kirjoitti:
Fysioterapeutiin tehtävä ei yleensä ole tehdä sulle mitään. Ei hieroa, ei väännellä eikä venytellä. Vaan sen homma on opettaa sua tekemään se itse, niin että kuntoudut ja jatkossakin pysyt paremmassa kunnossa.
Täh? Mulla on hermopinne ja käsi aivan puutunut. Fyssari käskee aina ottamaan paidan pois ja sitten hän tulee vääntelemään. Ettekä nyt ajattele mitään likaista.
Suurinosa fysioterapeuteista hieroo.
Hierojat on korkeakoulutettuja hierojia, kuten vaka-opet ovat korkeastikoulutettuja vaipanvaihtajia. Vielä 90-luvulla fyssarit joulutettiin työkkärin kautta ja sinne pääsi kuka vaan. Eli kortistosta laitettiin opiskelemaan terveydenhuolto-oppilaitokseen fyssariksi.
Vierailija kirjoitti:
Liike on lääke
Ei ole aina.
Hieronta on muutama näperrys ja räpellys. Eivät saa verenkiertoa ja rentoutta lihaksissa kohdilleen ihmisillä. Se voi vaatia paremman lääkkeen joskus ja ravintoaineet. Levon. Tai jopa lääkärin. Lämmön. Muuta.