Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa: miksi joitakin ihmisiä ei haittaa kohdella toisia epäystävälllisesti ilman mitään syytä?

Vierailija
17.12.2025 |

Tätä olen tänään ihmetellyt suuren hämmennyksen vallassa. Työpaikallani on 2 kollegaa, jotka ovat päättäneet olla pitämättä minusta eivätkä jätä yhtäkään tilaisuutta käyttämättä tämän näyttääkseen. Mitään pahaa en ole heille tehnyt ja itse olen heille ollut aina ystävällinen. Ainoa syy, jonka kollegoideni käytökseen keksin on se, että ulkonäköni sekä aktivistitaustani ärsyttää heitä ja he kostavat tämän minulle tällä tavalla. 

Ihan vilpittömästi ihmettelen, millainen on ihminen, joka tällä tavalla toimii? Eikö hän itse tajua olevansa epäystävällinen tai suorastaan ilkeä vai eikö häntä tämä itseään millään tavalla haittaa? Itse olen ajat sitten päättänyt, että jos haluan jotain itsestäni muistettavan kuolemani jälkeen on se, miten toisia kohtelin ja siksi olen erittäin hämmentynyt kollegoideni käytöksestä. 

Kertokaapa minulle, kiitos!

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen miettinyt samaa kuin ap, koska itselleni on hyvin vierasta, että olisin ilkeä toiselle ilman syytä. Olen tullut siihen tulokseen, että tällaisen käytöksen takana on passiivis-agressiivisuutta, peiteltyjä tunteita, epäasiallista vallankäyttöä tai muuta vastaavaa. Jos ihmisellä olisi hyvä itseluottamus ja hän olisi tasapainoinen, ei tarvitsisi käyttäytyä ilkeästi muita kohtaan.

Olet aivan oikeassa, juuri noita asioita siellä taustalla on. 

T. Se joka tunnusti käyttäytyneensä näin aikaisemmin.

Vierailija
42/60 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tullut valitettavasti siihen tulokseen, että osa ihmisistä vain on ilkeitä. Uskoisin, että he sen myös itse tietävät, mutta eivät joko siitä välitä tai pysty sille itse mitään tekemään. Nuorempana saatoin paljonkin miettiä tällaisten kollegoiden käytöstä, mutta nykyisin ajattelen niin, että eivätköhän he itse tuosta kuitenkin enemmän kärsi. 

Eivät valitettavasti yleensä kärsi, vaan ovat hyvin itsetyytyväisiä. Reflektiokykyä ei ole. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huono kasvatus, psykopatia, umpimielisyys ja vähä-älyisyys, narsismi... onhan noita vaihtoehtoja. 

Lisätään vallankäyttö. 

Vierailija
44/60 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmassa on paljon pahoja ihmisiä. ei sitä oikein edes pysty ymmärtämään kilttinä empaattisena ihmisenä kun ei itse kiusaisi ketään koskaan

Vierailija
45/60 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huono kasvatus, psykopatia, umpimielisyys ja vähä-älyisyys, narsismi... onhan noita vaihtoehtoja. 

Lisätään vallankäyttö. 

Ja kateus. Tylsämielisyys, kiusataan muita viihteeksi.

Vierailija
46/60 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tullut valitettavasti siihen tulokseen, että osa ihmisistä vain on ilkeitä. Uskoisin, että he sen myös itse tietävät, mutta eivät joko siitä välitä tai pysty sille itse mitään tekemään. Nuorempana saatoin paljonkin miettiä tällaisten kollegoiden käytöstä, mutta nykyisin ajattelen niin, että eivätköhän he itse tuosta kuitenkin enemmän kärsi. 

Eivät valitettavasti yleensä kärsi, vaan ovat hyvin itsetyytyväisiä. Reflektiokykyä ei ole. 

Kyllä siellä on yleensä pahoinvointia ja kärsimistä taustalla, vaikka se peitetään ylpeän ja omahyväisen maskin taakse.

Vierailija
47/60 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri ihmisiä tai yhdellä samoja piirteitä usea.

1. Toksinen myrkkyihminen.

2. Huono päivä tyyppi.

3. Väsynyt kiukuttelija. Tarvitsee lepoa tai ruokaa, juomaa.

4. Uhriutunut mutta vaativa.

5. Ärtyvä työmyyrä.

6. Autismi ja kiiretyyppi. Muut vain tiellä. Tärkeilee.

7. Sisäpiirisuosija. Kylmähkö.

No ehkä kivempia löytyy muualta?

Vierailija
48/60 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä siellä on yleensä pahoinvointia ja kärsimistä taustalla, vaikka se peitetään ylpeän ja omahyväisen maskin taakse.

Toivoisin, että he kohdistaisivat pahoinvointinsa itseensä, jos eivät millään aio kohdata sitä ja kehittyä ihmisenä. Ei hirveästi löydy kärsivällisyyttä ihmisiä kohtaan, jotka langettaa pahoinvointinsa viattomien päälle. Huom. on paljon ihmisiä jotka ovat MYÖS kärsineet ja kärsivät, mutta eivät koe jokapäiväiseksi oikeudekseen rankaista sivullisia siitä.

Vierailija
49/60 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ihmiset ovat itse vastuussa käytökestään."

Tottakai, mutta pahoja silti. 

Jokainen meistä, sinäkin. 

Tämä on väärinkäsitys. Jokainen kykenee hyvään ja pahaan. Jokainen valitsee, miten toimii.

Vierailija
50/60 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä he näkevät sinussa jotain arvokasta ja ainutlaatuista. Tuota jo kuvaa rauhallisuutesi. Myös se että olet olet niin turvallinen ja ystävällinen, Voivat omaa pahaa  oloaan kohdistaa sinuun. Noinhan lapsetkin  tekevät vanhemmilleen. Eivät he kyllä myöskään henkisesti aikuisia ole. Siunausta elämääsi

Vierailija
51/60 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sori nyt vaan, mutta usein näissä keisseissä se uhriutuja on itse jotakin näistä ja muut vaan välttelevät häntä, koska eivät halua olla tekemisissä. Ei r aiskaajakaan myönnä olevansa r aiskaaja, vaikka tuomittaisiin kiistattomien todisteiden edessä. On vaan täysin kyvytön itsereflektioon.

Ei kukaan kysynyt, mutta kiva kun kerroit itsestäsi.

Vierailija
52/60 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eri ihmisiä tai yhdellä samoja piirteitä usea.

1. Toksinen myrkkyihminen.

2. Huono päivä tyyppi.

3. Väsynyt kiukuttelija. Tarvitsee lepoa tai ruokaa, juomaa.

4. Uhriutunut mutta vaativa.

5. Ärtyvä työmyyrä.

6. Autismi ja kiiretyyppi. Muut vain tiellä. Tärkeilee.

7. Sisäpiirisuosija. Kylmähkö.

No ehkä kivempia löytyy muualta?

Minä olen vähän tuo 6 autistina, mutta koitan pysyä pois tilanteista joissa muut ovat tielläni ja pidän tärkeilyt/totuudet joita muut eivät arvosta omana tietonani enimmäkseen. Autistinen käytös eli palautteen ja kontaktin vähyys ei mielestäni ole välttämättä epäkohteliaisuutta, koska ihmisille pitäisi sallia kommunikointitapa joka on ominainen, kunhan se on asiallista. On tavallaan epäkohteliasta vaatia autistia käyttäytymään epäominaisen tuttavallisesti vain, että itsellä olisi mukavampi olla. Voi vaan ajatella, että etäinen, mutta varmaan kunnon tyyppi. Autismistakin on niin paljon ollut juttua, että kaikkien pitäisi tuo ymmärtää.

Vierailija
53/60 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti on myös kateutta.  Joku ihminen voi kokea negatiivisesti toisen ihmisen, jota ei edes tunne. Ihan sillä perusteella, että he jollain tapaa muistuttavat  heille. Vaikeaa ihmistä. Sitten on ihan vaan noita  ihmisiä jotka  aina haluavat hyvän muuttaa pahaksi

Vierailija
54/60 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä aihe. Itselleni kävi niin että minusta tuli viikossa hylkiö ja haiseva paskaläjä joka pitää kiertää kaukaa. Tylytystä, jopa nöyryyttämistä muiden kuullen.  En ole ollut loukkaava, en ole kohdellut huonosti. Kaikki muut työpaikalla viihtyvät kanssani oikein hyvin. Tätä ennen meillä oli hauskaa ja tulimme hyvin juttuun. Sitten vain eräänä päivänä kaikki oli ohi. Kenties feikki, kulissin ylläpitäjä, ehkä tosiaan tarvitsee jonkun jota vihata, ehkä kasetti jumittaa. En tiedä ehkä koskaan, ei ole enää keskusteluyhteyttä

Vierailija
55/60 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset käyttävät kumilauttoja Intian valtameren ylitykseen.

Vierailija
56/60 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässäpä aihe, johon myös minä haluaisin vastauksen. Itsellä sama tilanne työpaikalla: erityisesti yksi työkaveri näyttää suorastaan vihaavan minua, vaikka emme ole käytännössä olleet missään tekemisissä koskaan enkä taatusti hänelle ole ollut epäystävällinen. 

Tässä aiheessa minua kiinnostaa nimenomaan se, miten tämä vihaava osapuoli perustelee itselleen toimintansa ja eikö häntä itseään häiritse käyttäytyä tuolla tavalla? 

Veikkaan että tuollaisessa tilanteessa saattaa olla kyse jostain väärin ymmärryksestä jommankumman tai molempien osalta. 

Vierailija
57/60 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitit valtavan hyvin tuon kohta 6 Ihan noin on lapseeni. Hänellä on myös hyvin iloinen ja ystävällinen  luonne. Työpaikalla ei ole kokenut kiusaamista,  Koulussa koki. Töissä oli joku asis mitä ei muistanut ja säikähti kovasti. Sanoi että rauhoitin ensin itseni ja  kysyin sitten neuvoa. Ja asia ratkesi heti. On 

Vierailija
58/60 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset kohtelevat sinua juuri niin huonosti kuin annat heidän kohdella. 

Ihmiset eivät näet ole hyviä, vaan pahoja. 

Aikuisilla kiusaaminen, pahan puhuminen selän takana ja ulossulkeminen on niin epäsuoraa käytöstä, että sille on vaikea tehdä mitään. Ne käyttäytyy juuri niin inhottavasti, ettei siitä voi jäädä kiinni. Ainoa tapa puolustautua olisi olla yhtä kiero takaisin, se on vaan paljon helpompaa sellaisille kenelle se on elämäntapa, muille se vaikuttaa vaan ajanhukalta.

Epäsuoraan käytökseen voi vastata suoralla käytöksellä, mutta harvalla on pokkaa. Itseäni ei enää kiinnosta arvokkuuden säilyttäminen tai mikään muukaan fiksumman tien valinta vaan tinttaan turpaan seuraavaa joka kokeilee. Jos ei ole mahdollista ilman maata kaatavia seurauk

Johan oli voimafantasia...

Vierailija
59/60 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, omalta kohdaltani perustelen asian näin: työpaikallani on henkilö, joka kyllä kieltämättä kohtelee toisia ihmisiä aina hyvin ja on ystävällinen, mutta myös niin leväperäinen härö, että hänen takiaan muut tiimiläiset joutuvat tekemään aina ylimääräistä työtä. Tämä ärsyttää minua suunnattomasti enkä tästä syystä hänestä pidä yhtään, olkoonpa hänen muut ominaisuutensa mitkä tahansa.

Onko mahdotonta avata suu pomolle ja kertoa tästä eikä käyttäytyä kuin pikkulapsi? 

Vierailija
60/60 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi mä oon niin kuistilla että en ees huomaa jos mulle on joku salaa epäystävällinen. Tulkitsen neutraaliudeksi. 

Joskus on oltu selvästi epäystävällisiä ja useimmiten on saatu ongelma ratkaistua kun oon kysynyt mikä homma? Ja voinko asiaa auttaa? Jos en niin sitten en. Ei voi mitään ja eteen päin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kahdeksan