Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paras meikkituotteesi?

Vierailija
15.12.2025 |

Löytyykö meikkien seasta jotain ehdotonta lempparia? Tai jotain tuttua ja turvallista tuotetta, jota tulee ostettua yhä uudelleen?

Aloitan: Essence:n ripsiväri, Lash Princess. Yllättävän hyvä halpamerkiksi!

Kommentit (227)

Vierailija
121/227 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Essence meikeistä ja the ordinary ihonhoidosta on todistanut, ettei rahalla saa aina parempaa/hyvää. Moni The ordinaryn kympin ja kahenkympin seerumit pesee mennen tullen ja palatessa monet 100+ euron putelit. 

Mulla on noista kummastakin valitettavasti huonoja kokemuksia. Mutta toki halpa voi olla hyvä myös, se nyt on selvä. Täytyy vaan selvittää mitkä toimii itsellä. Esim. Catrice ja Makeup revolution on olleet mulle pääosin positiivisia yllätyksiä.

Vierailija
122/227 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuivan ihon lyömätön pohjustusvoide: Embryolisse

Lait Creme Concentre -kasvovoide

Fenty Beauty Set It Down -irtopuuteri

It Cosmetics -kivipuuteri

It Cosmeticsin ripsari tai Max Factor 2000 Calories Pro Stylist -ripsiväri. Ekalla saa mahtiripset, eikä toinenkaan ole huono.

Bourjoisin huultenrajauskynä Nude Wave

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/227 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuivan ihon lyömätön pohjustusvoide: Embryolisse

Lait Creme Concentre -kasvovoide

Fenty Beauty Set It Down -irtopuuteri

It Cosmetics -kivipuuteri

It Cosmeticsin ripsari tai Max Factor 2000 Calories Pro Stylist -ripsiväri. Ekalla saa mahtiripset, eikä toinenkaan ole huono.

Bourjoisin huultenrajauskynä Nude Wave

Jäi vielä mainitsematta Erborianin CC-voide, sävy Clair

ja Sisley Stylo Lumière Concealer (sävy 1)

Vierailija
124/227 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilkaapa rasvaiselle iholle sinkkiä sisältävää suihketta (tai rasvaa, suihke parempi imo). Apteekeista ainakin saa.  Esim NOVEXPERT Trio-Zinc Face Mist tai LA ROCHE-POSAY Serozinc.

Vierailija
125/227 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa mitä en itse ole halvalla hyvää ja parempaa löytänyt on luomivärit. Oon käyttänyt pitkään Urban Decayn luomivärejä, jotka voittaa kyllä kaikki. Halvimmillaan paletti (kuus väriä) taitaa olla 30 euron kieppeillä. 

Vierailija
126/227 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisikymppisen sekaihoisen suosikkituotteita tässä:

Meikkipohjat: Graftobian HD, Estee Lauder Double Wear (tarvin peittävää couperosan takia)

Silmänympärysten peitto, kun on sekä ryppyjä että sinertävää tummuutta: Milk Hydro Grip Primer kosteutamaan ja tasoittamaan juonteita, päälle Tarte CC Undereye Corrector sävyssä Peach (persikka taittaa sinistä pois), edustus- tai juhlameikkiin siihen päälle vielä Estee Lauderin peitevoide

Poskipunat ja aurinkopuuterit: Voidemaiset ehdottomasti puuterimaisia parempia tässä iässä. Anastasialta varjostuspuikko ja Jones Road poskipunapuikko

Meikin kiinnitys: En käytä puuteria enää, vanhentaa. Urban Decayn All Nighter kiinnityssuihketta pohjameikin päälle.

Luomivärit: Trinny Londonin voidemaiset, puuterimaisista Urban Decay Naked 3 (neutraalit + ruususävyt)

Huultenrajaus: Mac Lip Pencil

Huulia täytelöistävä kevyt huulisävy: Tarte Maracuja Plumping Lip Oil

Tärkein kun on roikkuluomet: meikin jälkeen silmäluomille AquaLace teipit, jotka kohottaa roikkuvat luomet normaalin näköisiksi. Laitto kestää alle minuutin, eivät näy eivätkä tunnu.

Vierailija
127/227 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Old Spice partavesi. Pullo on kestänyt jo 41 vuotta ja taitaa jäädä puolet perinnöksi pojallekin.

Vierailija
128/227 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Guerlain Terracotta-aurinkopuuteri. On vaan niin hyvän sävyinen mun vaalealle iholle( sävy 02), levittyy hyvin ja näyttää myös hyvältä luomivärinä. Meinasin vaan pyörtyä kun Sokoksella maksoi nyt melkein 70 e! Eli saa vinkata budjettiystävällisempiä aurinkopuutereita. 

Vierailija
129/227 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dermosilin kulmakynä (perinteinen puukynä-versio) sävyssä medium. Erinomainen sävy, hyvä, luonnollinen jälki ja mukava pysyvyys.

Misshan Perfect Cover BB Cream sävyssä 23. Kestää rasvoittuvalla sekaiholla hyvin. Näyttää levittäessä harmaalta ja paksulta, mutta asetuttuaan on hyvin luonnollisen näköinen, mutta peittävä. Plussaa korkeasta UV-suojakertoimesta!

Essencen ripsivärit, suosikkeja ovat Lash princessin eri versiot.

Vierailija
130/227 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Max factorin false lash effect ripsiväri. Paras harja! 

Vierailija
131/227 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lorealin infallible blush stickin vaalein matta sävy. Koko tuote lopetettiin :'l

Vierailija
132/227 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka käytätte pyöritettäviä meikkikyniä: Miten ihmeessä niitä käytetään ja teroitetaan, jos haluaa ohuen rajauksen? Vai teettekö vain tosi paksua? Olen yli 40v ja käytin näiden markkinoille tullessa pelkkää ripsaria, niin en ole ikinä ymmärtänyt, mitä virkaa näillä on  Minulla katkeilevat vain. 

Vierailija
133/227 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te jotka käytätte pyöritettäviä meikkikyniä: Miten ihmeessä niitä käytetään ja teroitetaan, jos haluaa ohuen rajauksen? Vai teettekö vain tosi paksua? Olen yli 40v ja käytin näiden markkinoille tullessa pelkkää ripsaria, niin en ole ikinä ymmärtänyt, mitä virkaa näillä on  Minulla katkeilevat vain. 

Ai niitä muovihylsyssä olevia? Niitähän ei tosiaan oikein pysty teroittamaan. Mutta niissä on aika ohut muutenkin se pää. Itse teen niillä ylös sisärajauksen limakalvolle + ulkonurkkaan pienen siiven ripsien yläpuolelle. Näihin tarkoituksiin ei tarvi olla ihan superohut viiva.

Vierailija
134/227 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Essen meikkivoide kuivalle iholle, kestää pitkään, hoitaa ja näyttää päivän lopussakin hyvälle. Samoin Essen peitevoiteet.

Bobbi Brown ja Laura Mercier luomiväristickit, paljon eri värejä ja kestäviä.

Vierailija
135/227 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

L'Oreal Volume Million Lashes So Couture Mascara, ei varise ja tuuheuttaa hyvin.

Vierailija
136/227 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Guerlain Terracotta-aurinkopuuteri. On vaan niin hyvän sävyinen mun vaalealle iholle( sävy 02), levittyy hyvin ja näyttää myös hyvältä luomivärinä. Meinasin vaan pyörtyä kun Sokoksella maksoi nyt melkein 70 e! Eli saa vinkata budjettiystävällisempiä aurinkopuutereita. 

Physician's Formula Butter Bronzer! On erinomainen ja saa ihan CityMarketeista, ei kallis. Toinen, ehkä vielä parempi ja maksaa noin 15 euroa: Nyx Professional Makeup Buttermelt Bronzer.

137/227 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Wet'n'Wild Photofocus eye primer. Paras luomivärinpohjustusvoide, kulttiklassikko. Pitää luomivärin koko päivän paikoillaan ja luomiväri levittyy hyvin tämän päälle. Vääryys, että lopettivat tämän valmistuksen. Itsellä viimeiset millit jäljellä tuubissa.

Kaaren Sokos myy tätä edelleen. Tosin en ole varma, onko kooostumusta muutettu? En ole ostanut aikoihin. Mulla on edelleen sitä vanhaa varastossa.

🇺🇦🇮🇱

138/227 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sille, joka kaipaili wet & wild silmämeikin pohjustusainetta; se tuote on tosiaan uudistunut ja Sokos myy nyt tätä megalast-versiota, siitä mulla ei ole kokemusta! Eli se vanha photo focus on poistunut. 
Harmi. Oli niin saamarin hyvää tavaraa. Pitää ottaa kokeiluun myös tuo uusi.

Hyvä primer löytyy myös korealaisen Moiran valikoimasta. Ihan loistava. Sanoisin, että hyvin samanlainen kuin wet & wild photo focus.

Moiralta löytyy muitakin tosi hyviä tuotteita, esim. sellainen duochrome linerkynä, joka ei suttaa yhtään, pysyy mun rasvaisella luomilla tosi jämptisti. Myös sarjan luomiväripuikot on hyviä. 

MAC paint pot on myös hyvä primer, mutta ne kuivuvat purkkiinsa aika nopeaan, siksi en ole näitä enää ostanut. 
Moiran ripsari on mun uusi luottotuote, siinä on 38C koostumus, eli lähtee lämpimällä vedellä. Samaa tuotetta saa kahdella erilaisella harjalla.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
139/227 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että tuotteissa hinta ei aina korreloi laadun kanssa. Ja olen alkanut sen myötä miettiä mihin haluan meikeissä ja ihonhoidossa panostaa.  Suurena apuna tässä ovat olleet blogit, joissa avataan kosmetiikan toimintamekanismeja ja ainesosaluetteloiden taustoja. Moni hintava ja ylellisesti pakattu tuote jää nykyään kauppaan, jos sen ainesosat eivät ole luonnollisia tai oikeasti hoitavia. Sen sijaan olen löytänyt useita edullisia tuotteita, joissa on loistava koostumus. Miksi maksaisin esim. 50 e ripsiväristä, jos saan reilun kympin tuotteella haluamani lopputuloksen? 

Ikisuosikkejani ovat:

Maybelline Sky High-ripsiväri

Kiko Milano Smart Fusion-huulipunat (erityisesti sävy 405; ihana harmaaseen taittava roosa, antaa luonnollisen lopputuloksen joka käy kaikkiin tilanteisiin)

Maybelline Fit Me-puuteri

Lumene Glow Drops - korostustipat

Elf Putty Blush sävyssä Turks and Caicos - tosi edullinen poskipuna, paljon pigmenttiä, levittyy kauniisti

Labello Blackberry-sävytetty huulivoide. Korvaa usein huulipunan. Helppo pitää laukussa.

Dermosilin kasvoöljy, jossa on mm. ruusunmarjaöljyä (paljon parempi INCI kuin monissa kalliimmissa tuotteissa!)

NYX huultenrajauskynä sävyssä Peekaboo Neutral - Lähellä huulteni omaa sävyä, helppo hieman ylirajata kapeaa ylähuultani. Suurin osa huulipunistani on tummaa pinkkiä ja punertavaa nudea, ja tämä käy niistä useimpien kanssa. 

Vierailija
140/227 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vesi riittävän usein käytettynä.

Onko vesi mielestäsi meikkituote??  EI ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi