Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paras meikkituotteesi?

Vierailija
15.12.2025 |

Löytyykö meikkien seasta jotain ehdotonta lempparia? Tai jotain tuttua ja turvallista tuotetta, jota tulee ostettua yhä uudelleen?

Aloitan: Essence:n ripsiväri, Lash Princess. Yllättävän hyvä halpamerkiksi!

Kommentit (227)

Vierailija
161/227 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni suomalainen näyttää siksi paremmalta oikean kylmänsävyisen poskipunan (joita löytyy joka paikasta) kanssa kuin aurinkopuuterin kanssa, koska on vaikea löytää tarpeeksi kylmääntaittavaa aurinkopuuteria.

Tom Ford,Charlotte Tilbury,ysl valmistavat viileitä sävyjä. Guerlain sävyt 0 ja 2 ovat viileitä.

Vierailija
162/227 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni suomalainen näyttää siksi paremmalta oikean kylmänsävyisen poskipunan (joita löytyy joka paikasta) kanssa kuin aurinkopuuterin kanssa, koska on vaikea löytää tarpeeksi kylmääntaittavaa aurinkopuuteria.

Osaatko neuvoa? Olen värikonsulentin mukaan syksy, mutta pukeudun kesätyypin väreihin. Pitääkö minulla olla kylmän vain lämpimän värinen poskipuna? 

Laitan aamulla sävyttävän päivävoiteen, jotta en ole niin kalpea. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/227 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
164/227 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaatko neuvoa? Olen värikonsulentin mukaan syksy, mutta pukeudun kesätyypin väreihin. Pitääkö minulla olla kylmän vain lämpimän värinen poskipuna? 

Laitan aamulla sävyttävän päivävoiteen, jotta en ole niin kalpea. 

Onko sun ihonsävy kylmä vai lämpimä? jos verisuonet ranteessa sinertävät > kylmä 

jos vihrtävät > lämmin. Näin yksinkertaistaen

Vierailija
165/227 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu ja turvallinen on mulla Estee Lauderin Double Stay -meikkivoide. Sen kun aamulla laittaa naamaan niin voi olla huoletta, pysyy koko päivän vaikka olis minkälainen päivä. Tuju putsari pitää olla että sen saa pois, mutta tätä ostan aina uudelleen kun on pysyvyydessään niin varma ja luotettava. Tarvitsen myös peittävän meikkivoiteen ja tämä peittää kivan ohuella kerroksella. Kuulin että tuote olisi piakkoin uudistumassa, mua huolettaa ettei huonompaan suuntaan! Kosmetiikan maailmassa kun on näkynyt sellaisiakin uudistuksia joista käyttäjillä ei ole muuta sanottavaa kuin että tuokaa se vanha takaisin ja sassiin. Toivotaan parasta.

Vierailija
166/227 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isadora ja max factor 

Vierailija
167/227 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole mitään meikkituotteita. 

Olin just tulossa sanomaan samaa!

Vesi ja terveelliset elintavat on paras meikki.

Hyvä. Just tätä tässä kysyttiinkin. Helvetti että ootte fiksuja.

Miksi ei saa kertoa, että ei omista meikkituotteita? Kaikki eivät tarvitse niitä. Minusta on aina ollut luonnollista olla meikittömänä kaikissa tilanteissa, eikä koskaan ole tullut eteen tilannetta, jossa olisin ajatellut tarvitsevani meikkiä. 

Luetun ymmärtäminen on fiksun ihmisen merkki!

Vierailija
168/227 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kommentoinut tätä aiemmin väri- ja tyyliketjussa.

Nimittäin, minun ulkomainen kaveri on pukeutumis-, meikki- ja värikonsultti, joka on kiertänyt useita kymmeniä maita ja ollut kouluttamassa monia noihin hommiin ja tavannut paljon porukkaa kelle noita on tehty ja tietää mitä paletteja minnekin päin maailmaa on kyseisen yrityksen myötä räätälöity.

Hänen mukaansa suomalaisissa on ollut todella paljon kevät- ja syystyyppiä, mutta yllättävän paljon vaaleaihoisia ja tummatukkaisia talvityyppejä, pohjoisesta peräisin. Kun taas ruotsalaisissa paljon kesätyyppiä.

Esimerkkinä kantasuomalainen blondi, kellä saattaa olla sini-, harmaa- ja vihersävyjä silmässä mutta seassa kullan tai meripihkan sävyisiä pisteitä tai viivoja, ja suomalaisten verisuonet on enemmän vihersävyyn taittavia kuin sinililasävyyn. Ihot on enemmän neutraalin tai vaalean "kellertävä-oliivi"sävyisiä. Hiuksiin on vaikea saada puhtaita vaalennussävyjä tai raitoja, koska kevään tai syksyn punapigmentit tulevat läpi. Sen vuoksi Suomessa myydään kuulemma paljon hopeashampoita ja -hoitoaineita, olen kuullut kampaajilta :)

Vastaavasti kantaruotsalaisella blondilla on viileät teräksisen harmaat tai siniset silmät, joissa on valkeita, harmahtavia tai viileän vihertäviä pisteitä tai viivoja, harvemmin mukana kultaa tai meripihkaa. Ihonsa on roosaan taittava, ja tuhkanvaaleissa hiuksissaan ei ole pahemmin mitään kultaisuuteen taittavaa, ja sen vuoksi niissä ei näy keltaisuutta.

Muistan kuulleeni että kevät- ja syystyypin ruotsalaiset hamstrasivat aikoinaan Helsingin tavarataloista esim. Shiseidon keltapohjaisia meikkivoiteita ja -puutereita, koska heille Ruotsissa myytävät olivat liian roosan värisiä. Mac Cosmetics-merkin tultua Ruotsiin he alkoivat löytää itselleen sopivampia meikkivoiteita neutraali-keltaskaalasta.

Konsulttiystäväni mainitsi että suomalaisten silmät näyttää lämpimämmältä ja ystävällisemmältä kuin esimerkiksi ruotsalaisten ja venäläisten viileän läpitunkevat silmät :D Hänen mielestään ruotsalaisblondit käyttivät liian syvänmustia ripsivärejä jotka teki kylmän siniharmaista silmistään vielä laskelmoivamman näköisiä. Minulle tuli heti muistikuva "tyypillisistä" ruotsalaisblondeista kellä todella  monta kerrosta mustaa kokkareista ripsiväriä, ja huulilla kiiltävää barbien roosaa glitterihuulikiiltoa. 2010 alkupuolella huomattiin että kaikilla siellä samaa lookia.

t. Vaalea Kultainen Kevät, joka luuli pitkään olevansa kesätyyppiä :)

Vierailija
169/227 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei, Joe Blascon Light Olive tms. oli Suomen myydyimpiä meikkivoiteita vuosikymmenet. Semmonen vähän kellertävään menevä. Kertoo siitä että vaaleimmillakin suomalaisilla on lämpimään menevä ihon perussävy.

Vierailija
170/227 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

aiempaan viestiini ruotsalaisista: ja sen vuoksi niissä (hiuksissaan) ei näy keltaisuutta, vaikka vaalentaisi.

Vierailija
171/227 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Estee Lauderin Double Wear Stay-In-Place Makeup Foundation SPF10 sävy 1C2. Ainoa, joka on juuri omaa ihoni sävyä. Liian monta keltaista kokeillut.

Sensain 38 volumising mascara. ainoa joka pysyy rasvaisilla luomilla.

Normalista kulmakynä W7 Brow Master brown. Levittyy hyvin, oikea sävy ja pysyy. Ja halpa hinta.

Vierailija
172/227 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Olen kommentoinut tätä aiemmin väri- ja tyyliketjussa.

Nimittäin, minun ulkomainen kaveri on pukeutumis-, meikki- ja värikonsultti, joka on kiertänyt useita kymmeniä maita ja ollut kouluttamassa monia noihin hommiin ja tavannut paljon porukkaa kelle noita on tehty ja tietää mitä paletteja minnekin päin maailmaa on kyseisen yrityksen myötä räätälöity.

Hänen mukaansa suomalaisissa on ollut todella paljon kevät- ja syystyyppiä, mutta yllättävän paljon vaaleaihoisia ja tummatukkaisia talvityyppejä, pohjoisesta peräisin. Kun taas ruotsalaisissa paljon kesätyyppiä.

Esimerkkinä kantasuomalainen blondi, kellä saattaa olla sini-, harmaa- ja vihersävyjä silmässä mutta seassa kullan tai meripihkan sävyisiä pisteitä tai viivoja, ja suomalaisten verisuonet on enemmän vihersävyyn taittavia kuin sinililasävyyn. Ihot on enemmän neutraalin tai vaalean "kellertävä-oliivi"sävyisiä. Hiuksiin on vaikea saada puhtaita vaalennussävyjä tai raitoja, koska kevään tai syksyn punapigmentit tulevat läpi. Sen vuoksi Suomessa myydään kuulemma paljon hopeashampoita ja -hoitoaineita, olen kuullut kampaajilta :)

Vastaavasti kantaruotsalaisella blondilla on viileät teräksisen harmaat tai siniset silmät, joissa on valkeita, harmahtavia tai viileän vihertäviä pisteitä tai viivoja, harvemmin mukana kultaa tai meripihkaa. Ihonsa on roosaan taittava, ja tuhkanvaaleissa hiuksissaan ei ole pahemmin mitään kultaisuuteen taittavaa, ja sen vuoksi niissä ei näy keltaisuutta.

Muistan kuulleeni että kevät- ja syystyypin ruotsalaiset hamstrasivat aikoinaan Helsingin tavarataloista esim. Shiseidon keltapohjaisia meikkivoiteita ja -puutereita, koska heille Ruotsissa myytävät olivat liian roosan värisiä. Mac Cosmetics-merkin tultua Ruotsiin he alkoivat löytää itselleen sopivampia meikkivoiteita neutraali-keltaskaalasta.

Konsulttiystäväni mainitsi että suomalaisten silmät näyttää lämpimämmältä ja ystävällisemmältä kuin esimerkiksi ruotsalaisten ja venäläisten viileän läpitunkevat silmät :D Hänen mielestään ruotsalaisblondit käyttivät liian syvänmustia ripsivärejä jotka teki kylmän siniharmaista silmistään vielä laskelmoivamman näköisiä. Minulle tuli heti muistikuva "tyypillisistä" ruotsalaisblondeista kellä todella  monta kerrosta mustaa kokkareista ripsiväriä, ja huulilla kiiltävää barbien roosaa glitterihuulikiiltoa. 2010 alkupuolella huomattiin että kaikilla siellä samaa lookia.

t. Vaalea Kultainen Kevät, joka luuli pitkään olevansa kesätyyppiä :) -

Jännä, kun mä olen lukenut jostain, että se olisi just päinvastoin, että ruotsalaisten värit olisivat lämpimämpiä kuin suomalaisten. Mutta voihan se olla totta, itsellä ei ole mitään näkemystä tästä. Itse olen juuri sellainen, jolla on vihreänharmaat silmät, joissa vähän kultaa seassa. Mutta muutenkin ihan selkeästi olen lämmin kevät, kun hiukset on aina olleet kultaan vivahtavat - mitään epäilystä mulla ei ole omasta värityypistä ikinä ollut. Olen kyllä kiinnittänyt huomiota siihen, kuinka monet julkkikset (esim. Walesin prinsessa Catherine), jotka ovat viileää tyyppiä, käyttävät lämminsävyistä aurinkopuuteria - no ei kai se mikään rikos ole heh.

Vierailija
173/227 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olen neutraali talvi väritykseltäni. Talvella käytän viileämpiä sävyjä kun ei ole päivetystä. Kesällä rusketun ja vaihdan meikin läpimiin sävyihin. Ja ranteen suonet ovat sinivihreät kuten netraaliin kuluu.

Vierailija
174/227 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajalla zeizoo

Vierailija
175/227 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun täällä on paljon tietäjiä paikalla -- Kävisiköhän tuo Lumenen CC meikkivoide yli nelikymppiselle?

Vierailija
176/227 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kun täällä on paljon tietäjiä paikalla -- Kävisiköhän tuo Lumenen CC meikkivoide yli nelikymppiselle?

Mulle se on vähän liian paksua (olen 5-kymppinen), joten laitan sekaan Lumenen sävyseerumia, joka tekee kevyemmän ja hehkuvamman lopputuloksen. Sopii ehkä sellaisenaan jos ei ole kovin kuiva iho, mutta tämä on vaan mun mielipide. Ei se kai iästä kiinni ole vaan enemmän omista mieltymyksistä.

Vierailija
177/227 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle se on vähän liian paksua (olen 5-kymppinen), joten laitan sekaan Lumenen sävyseerumia, joka tekee kevyemmän ja hehkuvamman lopputuloksen. Sopii ehkä sellaisenaan jos ei ole kovin kuiva iho, mutta tämä on vaan mun mielipide. Ei se kai iästä kiinni ole vaan enemmän omista mieltymyksistä.

Kiitos vastauksesta! Olen joskus nuorempana käyttänyt sitä ja oli ok, mut nykyään monet meikkivoiteista tuntuu liian paksuilta.

178/227 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo Lumenen CC on ainakin minusta aikamoista jankkia ja hyvin peittävä tuote. Kokeile vaikka Lumene Blur, siinä on kivan kevyt koostumus, eikä tuote kasaannu juonteisiin. Sävyjä tässä ei kyllä ole kovin montaa, saisi olla enemmän.

Olen 50+ eli juonteita löytyy ja lisäksi hyvin rasvainen iho.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
179/227 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tom Ford,Charlotte Tilbury,ysl valmistavat viileitä sävyjä. Guerlain sävyt 0 ja 2 ovat viileitä.

Ylihintaisia tuotteita jotka pelkkää hypetystä ja joita ulkomaiden somettajat saaneet ilmaiseksi mainostamista varten.

Vierailija
180/227 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jännä, kun mä olen lukenut jostain, että se olisi just päinvastoin, että ruotsalaisten värit olisivat lämpimämpiä kuin suomalaisten. Mutta voihan se olla totta, itsellä ei ole mitään näkemystä tästä. Itse olen juuri sellainen, jolla on vihreänharmaat silmät, joissa vähän kultaa seassa. Mutta muutenkin ihan selkeästi olen lämmin kevät, kun hiukset on aina olleet kultaan vivahtavat - mitään epäilystä mulla ei ole omasta värityypistä ikinä ollut. Olen kyllä kiinnittänyt huomiota siihen, kuinka monet julkkikset (esim. Walesin prinsessa Catherine), jotka ovat viileää tyyppiä, käyttävät lämminsävyistä aurinkopuuteria - no ei kai se mikään rikos ole heh."

Ruotsalaisissa blondeissa saattaa hämätä kun käyttävät paljon oranssia rusketuspuuteria, että olisivat lämpimiä sävyltään. mutta nykyään ruotsalaisiin sekoittunut kaikennäköistä kansalaisuutta joten ne viileät perusblondit kuten esim. ikonit Anita Ekberg, Britt Ekland ja Abban Agnetha ovat sukupuuttoon kuoleva laji...

Brittiläinen edesmennyt Prinsessa Diana oli vaalean kesä-tyypin perikuva, tuhkan sävyisine hiuksineen, ja roosapohjasävyisine ihoineen, ja utuisen siniharmaine silmineen

https://i.pinimg.com/474x/91/f9/04/91f904a9b610140839810b8333f2412c.jpg

Prinsessa Catherine "Kate" ent. Middleton on viileä kesä, jossain häntä on kuvailtu myös talveksi mutta saattaa olla kiinni siitä millaista tummuusastetta hiussävyissään sillä hetkellä on

https://i.pinimg.com/736x/79/c9/65/79c965efc4b44592470792e0d9a714c7.jpg

Muistan lukeneeni että kaikille sopiva poskipunasävy on sellainen kun menee hetkeksi pakkaseen ilman meikkiä, ja katsoo minkä sävyiseksi posket muodostuu kun veri alkaa kiertää :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi viisi