Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paras meikkituotteesi?

Vierailija
15.12.2025 |

Löytyykö meikkien seasta jotain ehdotonta lempparia? Tai jotain tuttua ja turvallista tuotetta, jota tulee ostettua yhä uudelleen?

Aloitan: Essence:n ripsiväri, Lash Princess. Yllättävän hyvä halpamerkiksi!

Kommentit (227)

Vierailija
81/227 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

Onko kellään mitään suosituksia todella rasvaisen ihon meikkituotteiksi? Olen kokeillut lähes kaikkea, mutta etsin aina uutta.

Oisko it:n  cc-voide? Sisältää primerin ja aivan kauhea mun kuivalle iholle. Annoin pois tutulle, jolla  on rasvaisuuden kanssa ongelma. 

Olen kokeillut tältä sarjalta sekä sen tavallisen, että matte-version. Naama kiilteli kuin Naantalin aurinko. 

Eos meikeistä, mutta etanavoide rasvana on hyvä. Imeytyy nopeasti, ei kiillä.

Vierailija
82/227 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavat:

Ordinary Argirine solution eli tämä neste kaiken alle. Todella ihoa parantavaa.

Sitten Lumenelta useampi tuote:

- Nordic Lumo -pikakaunistaja, tosi hyvä päivävoiteeksi, jotenkin kohentaa koko naamaa

- Meikkivoiteina: Glow, kevyt ja hehkuu iho, Blur hyvin peittävää, Matte Oil, todella peittävää, ei silti yhtään laita tunkkaiseksi naamaa

- Natural Glow -voide (kapea putkilo) ja myös poskipuna samaa sarjaa, pienet putkilot, niistä saa hehkua haluamaansa paikkaan

Garnier Botanical -kosteusvoide, tosi ihana tuoksu, kevyt, tykkään

Cien Q10 -silmänympärysvoide

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/227 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cliniquen High Impact ripsiväri. Tuuheuttaa, erottelee, pysyy koko päivän mutta on helppo pestä pois. Sopii myös herkille silmille.

Vierailija
84/227 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isa Dora hypoallergenic definition mascara, sopii herkille silmille ja piilolinssien kanssa, lähtee pois lämpimällä vedellä.

85/227 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

Onko kellään mitään suosituksia todella rasvaisen ihon meikkituotteiksi? Olen kokeillut lähes kaikkea, mutta etsin aina uutta.

Silloin, kun ihon rasvoittuminen oli nuorena voimakasta, siirryin käyttämään 100% mineraalimeikkipohjia, siis niitä irtonaisia kabukilla taputeltavia. Ne olivat ainoita, jotka pysyivät ihan oikeasti paikoillaan eivätkä koskaan tukkineet ihoa. Kuitenkin on hyvä tietää, että käyttö vaatii hieman totuttelua ja peittävyys on kevyestä keskivahvaan.

Käytin näitä nuorempana paljon, mutta nyt kun ihoon on alkanut ilmestyä ryppyjä, nämä ei pysy paikallaan edes primerin kanssa, vaan kerääntyvät juonteisiin. Siksi olen siirtynyt takaisin voidemaisiin.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
86/227 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peitepuikko Max Factor Pan Stik, Catrice Perfector Poreless Blur Primer ja Nivea Creme. Tuota Niveaa olen käyttänyt jo parikymppisestä myös kosteusvoiteena (nyt ikää yli 40). Eivätkä nuo tuotteet ole hinnalla pilattuja: etenkin primeri on jotain 6 euroa 30 ml (on riittoisa - kun tuubista ei tunnu enää puristamalla tulevan, leikkaan tuubin keskeltä kahtia, ja niistä puolikkaista riittää vielä reilusti kaavittavaa) ja Nivea jotain 3 euroa 75 ml. 

Vierailija
87/227 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Guerlain KissKiss Bee Lift Primer. Aivan huippu huulipunan alla!

Luottotuote kohta 30 vuotta.

Vierailija
88/227 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lancome Hypnose ripsiväri: Pysyy hyvin, ei varise, helppo poistaa. Tuuheuttaa ja pidentää. Ei paakkunnu. Täydellinen ripsari. 

YSL: All hours meikkivoide. Pysyy hyvin, ei mene juonteisiin. Ennen kaikkea ei tunnu iholla miltään. Kaunis kuulto. 

Urban Decay silmämekinpohjustusvoide: Ilman tätä en tee silmävärimekkiä. Pitää luomivärin paikallaan. 

Rakastan laadukkaita meikkejä. 

Vierailija
89/227 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumenen harmaanruskea kulmakynä nro 2. Olen käyttänyt kohta 30 vuotta. Tällaiselle hiirenharmaalle/blondille täydellinen sävy kulmiin ja rajaan sillä välillä myös silmät. Monet ruskeat kulmakynät ovat joko liian tummia tai liian kellertävän tai punaisen sävyisiä. Tämä on myös kovuudeltaan hyvä kulmiin ja silmiin.

Paras kokeilemani rasvaisen ihon meikkivoide on Estee Lauderin double wear. Hintava mutta hyvä. 

Huulipunissa luotan MACin tuotteisiin. Ripsareita on nykyään monia hyviä, ennen joutui ostamaan kalliin YSL:n false lash effectin jos halusi super näyttävät ripset. Max factorylta löytyy monia omiin ripsiin (pitkät ja kaarevat, kaipaavat tuuhennosta ja väriä)

Vierailija
90/227 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumenella oli litteässä putelissa muistaakseni glow meikkivoide. Harmikseni hävisi.

Pidän kyllä muutenkin Lumenen meikkivoiteista (blur) mutta tuo keveys ja hehkeys oli hyvä juttu tässä kevyemmässä versiossa. Onkohan vaan pakkaus muuttunut, täytyy tarkistaa.

Vierailija
91/227 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehcaresor Papier Poudre paperipuuteri sävyssä Rachel. Kätevä kuljettaa vaikka lompakossa, ei varise tai mene rikki niinkuin tavallinen puuterirasia. 

Hourglass Unlocked Instant Extensions ripsiväri. Paras 38-tyyppinen ripsiväri, joskin aika kallis. 

Erborian CC. 

Benefit Gimme Brow kulmakarvageeli. 

Vierailija
92/227 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumenen harmaanruskea kulmakynä. Koostumus on vuosien myötä vaihdellut, mutta yhtä hyvää väriä on vaikea löytää muualta, ei näytä ihollani oranssilta.

Make up revolutionin peitevoide 6. En käytä meikkivoidetta, tuolla sipaisen silmäkulmat ja nenänpielet ja jos on joku peitettävä.

Nyxin huultenrajauskynä Mauve. Täydellinen nude mulle: antaa vähän väriä ja saa korjattua huulen muotoa, mutta on todella huomaamaton, ei pinkki tai oranssi. 

Olen hyvin neutraalisti väritetty brune, värit on välillä vaikeita eli en vaihda hyviä.

Vierailija
93/227 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Revlon colorstay meikkivoide, hinta-laatusuhde loistava 

Vierailija
94/227 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lehcaresor Papier Poudre paperipuuteri sävyssä Rachel. Kätevä kuljettaa vaikka lompakossa, ei varise tai mene rikki niinkuin tavallinen puuterirasia. 

Hourglass Unlocked Instant Extensions ripsiväri. Paras 38-tyyppinen ripsiväri, joskin aika kallis. 

Erborian CC. 

Benefit Gimme Brow kulmakarvageeli. 

Minä menin ostamaan tuon Hourglassin kalliin ripsarin. :-( Kuivui todella nopeasti hylsyyn, teki katkenneen näköiset tönkköripset. Alkoi varista poskille. Toimi hyvin ensimmäisen viikon ajan.

Clarinsin vedenkestävä ripsari on huomattavasti parempi, jos siis haluaa näyttävät viuhkamaiset ripset joissa pituutta ja paksuutta, ja että väri pysyy eikä rapise.

Vierailija
95/227 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Essencen huulipuna. Ylivoimaisesti paras kaikista mitä olen kokeillut halvoista kalliisiin. Nyt on loppumassa, enkä ole enää löytänyt samaa.

Vierailija
96/227 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

BYE BYE under eye -peitevoide. Käytän tätä psoriasisläiskien peittämiseen kasvoilla. Pysyy koko vuorokauden. Peittää tosi hyvin. On hoitava ja sopivan rasvainen, helppo levittää.  Eri sävyjä. Hinta noin 35 euroa. Sokos myy. (Silmänympärykseen en laita mitään, koska siellä ei ole psoria ja silmänaluksia ei saa venyttää. En ole koskaan käyttänyt myöskään silmänympärysvoidetta, koska suvussa ei ole silmäpusseja eikä syviä ryppyjä eli uurteita. Ikäni on 70 vuotta. ) Ennen käytin Lancomea, mutta tämä tuote on parempi. Riittoisa, kestää kauan ja mahtuu hyvin pikkulaukkuun.

Vierailija
97/227 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesi riittävän usein käytettynä.

Vierailija
98/227 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Anastasia BH kulmakynä, jossa on kapea kärki millä voi piirrellä kätevästi rajoja ja lisäkarvoja, ja pysyy hyvin vesisateellakin. Nimimerkillä, "aikoinaan kulmia liikaa nyppinyt".

- Anastasia BH Luminous Foundation. Minulla on hieman pintakuiva 40+ ikäisen iho. Tämä peittää juonteita jämähtämättä niihin, raikastaa ihon pintaa ja on melko peittävä suht ohueksi aineeksi. Benefitin primerin kanssa tällä saa lähes kuvakäsitellyn näköisen ihon. Kesällä laitan tätä ohuesti ja mineraalipuuteria, kun iho on rasvoittuvampi.

- Morphen luomiväripaletit, ne aiemmat 9 luomivärin versiot, en ole kokeillut uusia 6 tai 12 versioita, näyttävät aika kimalteisilta kun katson kuvia. Tämä vanha "V9" Vintage Rose oli suosikkini. Harmi jos menivät lopettamaan.

https://m.media-amazon.com/images/I/71OAK7aCLHL._AC_UF1000,1000_QL80_.j…

- NYX 8:n värin contourpaletti, jossa hohtosävy, puolihohtosävy, vaalea, kellertävä ja neljä eri sävyistä aurinkopuuteria. Edullinen ja hyvä. Anastasialla on hyvä contourpaletti mutta siinä on vain 6 sävyä joista kaksi liian oranssia, joten NYX:ssä parempi hinta - laatu.

Vierailija
99/227 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä The Balm-kosmetiikkamerkin The Balmbina meikkipaletti. Siinä on lähes kaikki mitä tarvitsen esimerkiksi matkoilla ja sävyt on monikäyttöisiä silmissä, poskilla ja iholla.

https://luxplus.imgix.net/content/product/gallery/99027-86025-168025849…

https://luxplus.imgix.net/content/product/gallery/99029-86025-168025849…

Tilasin Notinolta, maksoi jotain pari kymppiä tarjouksessa.

Vierailija
100/227 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin oli joskus ykköstuotteena tuo Revlon Colorstay -meikkivoide. Oli hyvä rasvoittuvalle iholle, mutta sitten tajusin, että se aiheutti minulle näppyjä. Lopetin sitten käytön. Nykyään meikkivoiteesta on uudistettu versio, mutta kuulin, ettei ole niin hyvä kuin vanha.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän neljä