Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsinkiläiset, missä Helsingin kaupunginosassa asuisitte tai haluisitte asua jos raha ei olisi este?

Vierailija
15.12.2025 |

Mä haluisin asua ehdottomasti Ullanlinnassa, Eirassa tai Eiranrannassa/Munkkisaaressa.

Jotenkin se fiilis ja elämä siellä on vaan niin erilaista kuin Ruoholahdessa missä asun nyt. Onneksi on lyhyt matka kävellä Eiranrantaan kahviloihin tai Korkeavuorenkadulle ihailemaan kauppojen ikkunoita. Ihan kuin eri maailmasta.

Kommentit (228)

Vierailija
221/228 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin jonkun kunnollisen ullakkoasunnon josta on kivat ja avarat näkymät. Ei sellaisia oikein Suomessa rakenneta. Sijainti Ullanlinna tai Punavuori. Nyt asun Käppäris ja on vähän liian hiljaista. Kaunista kyllä. Saisi olla suora ratikkayhteys Hakiksen kautta keskustaan. Kaipaan myös kunnon kahvilaa jossa olisi kivat näkymät ja enemmän tilaa kuin nykyisissä ja vähän tunkkaisissa kahviloissa.

Tuo Munkkiniemen asunto jonka tänne joku laittoi, olisi sinulle aika täydellinen vaikka ei Ullanlinnassa olekaan, mutta Munkkiniemi on kaikin puolin parempi alue kuin Ullanlinna. Torpanrannan kahvilakin on kuin unelma, ja Meilahden vihreillä alueilla on kahviloita myös, ja itse Munkkiniemessäkin on kivoja. Plus tietysti Gallen-Kallelan kotitalomuseon kahvila on huikea. Kävelymatkan päässä sekin. 

Vierailija
222/228 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauttasaari, pohjoispuoli. Kauniimpaa arkkitehtuuria kuin Vattuniemen puolella. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/228 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaapa mitä ihanaa oikeesti näette akselilla Eira-Ullanlinna-Punavuori? Olen lapsuuden ja nuoruuden viettänyt tuolla, vanhemmat sekä isovanhemmat asuvat edelleen. Tottakai ovat mulle tutut ja rakkaat huudit, mutta en näe niissä mitään hohdokasta että itse haluaisin siellä asua. Itse muutin opiskelemaan Turkuun, asuin pitkään ulkomailla ja perheen perustin Lauttasaareen, Laru on aina kiehtonut mun mielen sopukoita.

Meri ja palvelut. Voi helposti elää menevän kaupunkilaisen elämää, kun vieressä on kaikki oleellinen. Kulttuuri, ravintolat, liikuntamahdollisuudet jne.

Vierailija
224/228 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En missään täällä " mamulandiassa".

Vierailija
225/228 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea ymmärtää, että joku asuisi Hesassa muun kuin työn tai perhesuhteiden takia. Sitten taas jos sellaisia olisi, niin se vaikuttaisi siihen että missä haluaa asua.

Vierailija
226/228 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea ymmärtää, että joku asuisi Hesassa muun kuin työn tai perhesuhteiden takia. Sitten taas jos sellaisia olisi, niin se vaikuttaisi siihen että missä haluaa asua.

Eli sinulla on vaikeuksia ymmärtää että ihmiset ovat erilaisia eivätkä kaikki ole kuten sinä. Yleensä tämä opitaan viimeistään alakoulussa. 

Vierailija
227/228 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla rajallinen ymmärrys sinulla. Itse en muuttaisi täältä maalle mistään hinnasta. Täällä olen syntynyt, täällä on kaikki sukulaiset ja ystävät, tutut kadut ja puistot. Landella on kiva käydä, mutta ei siellä ole mitään minulle tärkeää.

Vierailija
228/228 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä asun täällä koska haluan. Olen myös asunut Lontoossa ja Madridissa, ja Helsinki on ehdoton suosikkini. Töiden puolesta voisin asua missä vaan, etänä kun teen, ja läheisiä asuu enemmän muissa kaupungeissa, mutta onneksi Helsingistä on hyvät kulkuyhteydet ympäri Eurooppaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kahdeksan