Helsinkiläiset, missä Helsingin kaupunginosassa asuisitte tai haluisitte asua jos raha ei olisi este?
Mä haluisin asua ehdottomasti Ullanlinnassa, Eirassa tai Eiranrannassa/Munkkisaaressa.
Jotenkin se fiilis ja elämä siellä on vaan niin erilaista kuin Ruoholahdessa missä asun nyt. Onneksi on lyhyt matka kävellä Eiranrantaan kahviloihin tai Korkeavuorenkadulle ihailemaan kauppojen ikkunoita. Ihan kuin eri maailmasta.
Kommentit (228)
Lauttasaari, pohjoispuoli. Kauniimpaa arkkitehtuuria kuin Vattuniemen puolella.
Vierailija kirjoitti:
Kertokaapa mitä ihanaa oikeesti näette akselilla Eira-Ullanlinna-Punavuori? Olen lapsuuden ja nuoruuden viettänyt tuolla, vanhemmat sekä isovanhemmat asuvat edelleen. Tottakai ovat mulle tutut ja rakkaat huudit, mutta en näe niissä mitään hohdokasta että itse haluaisin siellä asua. Itse muutin opiskelemaan Turkuun, asuin pitkään ulkomailla ja perheen perustin Lauttasaareen, Laru on aina kiehtonut mun mielen sopukoita.
Meri ja palvelut. Voi helposti elää menevän kaupunkilaisen elämää, kun vieressä on kaikki oleellinen. Kulttuuri, ravintolat, liikuntamahdollisuudet jne.
En missään täällä " mamulandiassa".
Vaikea ymmärtää, että joku asuisi Hesassa muun kuin työn tai perhesuhteiden takia. Sitten taas jos sellaisia olisi, niin se vaikuttaisi siihen että missä haluaa asua.
Vierailija kirjoitti:
Vaikea ymmärtää, että joku asuisi Hesassa muun kuin työn tai perhesuhteiden takia. Sitten taas jos sellaisia olisi, niin se vaikuttaisi siihen että missä haluaa asua.
Eli sinulla on vaikeuksia ymmärtää että ihmiset ovat erilaisia eivätkä kaikki ole kuten sinä. Yleensä tämä opitaan viimeistään alakoulussa.
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla rajallinen ymmärrys sinulla. Itse en muuttaisi täältä maalle mistään hinnasta. Täällä olen syntynyt, täällä on kaikki sukulaiset ja ystävät, tutut kadut ja puistot. Landella on kiva käydä, mutta ei siellä ole mitään minulle tärkeää.
Vierailija kirjoitti:
Minä asun täällä koska haluan. Olen myös asunut Lontoossa ja Madridissa, ja Helsinki on ehdoton suosikkini. Töiden puolesta voisin asua missä vaan, etänä kun teen, ja läheisiä asuu enemmän muissa kaupungeissa, mutta onneksi Helsingistä on hyvät kulkuyhteydet ympäri Eurooppaa.
Tuo Munkkiniemen asunto jonka tänne joku laittoi, olisi sinulle aika täydellinen vaikka ei Ullanlinnassa olekaan, mutta Munkkiniemi on kaikin puolin parempi alue kuin Ullanlinna. Torpanrannan kahvilakin on kuin unelma, ja Meilahden vihreillä alueilla on kahviloita myös, ja itse Munkkiniemessäkin on kivoja. Plus tietysti Gallen-Kallelan kotitalomuseon kahvila on huikea. Kävelymatkan päässä sekin.