Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsinkiläiset, missä Helsingin kaupunginosassa asuisitte tai haluisitte asua jos raha ei olisi este?

Vierailija
15.12.2025 |

Mä haluisin asua ehdottomasti Ullanlinnassa, Eirassa tai Eiranrannassa/Munkkisaaressa.

Jotenkin se fiilis ja elämä siellä on vaan niin erilaista kuin Ruoholahdessa missä asun nyt. Onneksi on lyhyt matka kävellä Eiranrantaan kahviloihin tai Korkeavuorenkadulle ihailemaan kauppojen ikkunoita. Ihan kuin eri maailmasta.

Kommentit (228)

Vierailija
141/228 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kalasatamassa, siinä talossa, jossa isot parvekkeet ja oma venesatama. 
En lähtisi Ullanlinnaan enkä mihinkään, mistä on autolla hidasata  päästä pois. Esim. Jätkäsaari ja Laajasalo on siksi poissuljettuja.

Tämä on totta, Kalasatamasta on helppo liikkua. Upeita ja uusia asuntoja. Meri vieressä.

Vierailija
142/228 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutin viimeksi Vallilasta Käpylään. Täällä pysyisin. Oli ihana päästä vähän kauemmas keskustasta rauhalliseen paikkaan koiran kanssa. Kävelemme usein keskuspuistoon tai Viikkiin. Eipä tuu ikinä käveltyä keskustaa kohti vaan aina luontoa kohti.

Vallila ei ole keskustaa nähnytkään. Käpylässä ei ole juuri mitään palveluita.

Käpylässä ei palveluita? Sulle varmaan Käpylä on vain se Mäkelänkadun länsipuolen alue. Itse olen asunut Taivaskallion lähellä ja alueella oli kävelymatkan päässä useita ruokakauppoja, joista yksi K-supermarket Musta Pekka. Lisäksi oli kävelymatkan päässä apteekki, R-kioski/posti, ennen oli Alkokin siinä vieressä, hotelli, ompelimo, useampi kukkakauppa, pelastusasema, montaa kahvilaa ja lounasravintolaakin, kirkko, kirjasto, pari pubia iltamenoihin, ainakin kolme koulua ja pari päiväkotia, ulkoilualueita lähistöllä, maauimala, lyhyt bussimatka Mäkelänrinteen uintikeskukseen, minibussilla pääsi suoraan terveysaseman pihalle ja ratikka 1 sekä useampi bussiyhteys (53, 55, 57, 65, 69) sekä Mäkelänkadun puolella vaikka mitä liikennettä. 

Minusta se oli erinomainen asuinpaikka. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/228 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla noista varmaan Käpylästä joku iso vanha omakotitalo jossa laadukkaat kodinkoneet ja kaikki kunnostettu sisältä. Sieltä pääsee myös ratikalla ydinkeskustaan n. 10 minuutissa.

Oikeastaan hämmästyttävää, että tuollaisella sijainnilla voi pääkaupunkiseudulla ylipäätään elää omakotital

Käpylästä keskustaan menee ratikalla melkeen 40 min. Muuten samaa mieltä. 

Bussilla 69 menee Väinölänkujan pysäkiltä Kamppiin 24 minuuttia. 

Vierailija
144/228 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paloheinässä, siellä on vähiten mutaküonoja. 

Siellä asuu paljon suvaitsevaisia Vihreiden äänestäjiä. Eivät kuitenkaan suvaitse väriläiskiä omalle alueelleen.

Hah! Osuvasti sanottu. Mulla on tuttu Pakilassa, joka on vihreä, mielestään suvaitsevainen ja hyvä ihminen. Muutti pois Vuosaaresta, koska ma mu t.

Vierailija
145/228 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkkiniemi, ehdottomasti. Upea, vihreä ja rauhallinen alue mutta silti kaiken keskellä ja meri vieressä. 

Vierailija
146/228 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karhusaari on viimeinen mutuvapaa alue Helsingissä. Mutta sehän on jo Sipoota.

Olenkin itse jo muuttanut Espooseen ja tämäkin on saastunutta Suomea.

Vierailija
147/228 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuttaisin pois koko Helsingistä jos raha ei olisi este. Jonnekin kauemmas ja hankkisin hyvän auton.

Mulle raha ei ole este. Muutan riittävän kauas, pois Helsingistä, auton olen jo ostanut. Takaisin ei tarvitse luojan kiitos tulla. 

Vierailija
148/228 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Munkkiniemessä. Periaatteessa saisin sieltä nytkin asunnon, jos myisin nykyisen kolmioni, mikä myöskin Länsi-Helsingissä. Odottelen parempia asunnon myyntiaikoja. 

Jos kalliimpaan on muuttamassa niin silloin on paras aika kun hinnat ovat alhaalla. Jos taas halvempaan, niin kannattaa muuttaa kun hinnat ovat korkealla. 

Vierailija
149/228 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin asua Vuosaaren Uutelassa tai Kallahdenniemessä. Siellä ei tosin edes ole kovin montaa omakotitaloa, joten aika epätodennäköistä olisi, vaikka olisi rahaakin. Voisin myös asua Sipoossa, eikös siitä osa kuulu Helsinkiin?

Olen lapsuudessa asunut Uutelan lähellä omakotitalossa. Mutta joo, olen vanha. Nythän alue on täyteen rakennettu ja kaupunkimainen. Tuttavilla oli talo Kallivikinniemellä (mistään Kallahdesta ei silloin vielä puhuttu), se on hieno paikka. 

Vierailija
150/228 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuninkaantammea en suosittele se on täynnä vihaisia ihmisiä etsimässä palveluita turhautuminen puretaan pilkkujen viilaamiseen ja räyhäämiseen koko pussia syöttää käytännössä yksi autotie ei yhtään saatanan kauppaa kuitenkin kaavoitetaan ihme bistroja missä ei käy kukaan. Hieno paikka paperilla mutta todellisuus on kloonattua jätkäsaarelaista synteettistä bulevardipaskaa.

Vierailija
151/228 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Munkkiniemessä ja viihdyn niin hyvin etten halua minnekään muualle. Täällä on todella hienot ulkoilureitit, keskustan lähialueiden parhaat. 

Vierailija
152/228 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos 98% suomalaisista haluaa asua alueilla, jossa ei ole vieraskielisiä eikä tummia lainkaan, niin miksi kuitenkin 60-70% haluaa tuoda heitä tänne lisää ja täyttää paikat heillä kaupungin osa kerrallaan?

Tarkoitat varmaan, että 98 % omista kavereistasi, joita on kaksi siellä kantakapakassasi jossain perähikiällä. 

Vierailija
153/228 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätkäsaarta, kuninkaantammea, postipuistoa, oulunkylää, ym. vaivaa tämä rakenna se ensin, sitten he asukkaat tulevat kyllä joilla on juuri meidän määrittelemät tarpeemme -spekulatiivinen arkkitehtuuri. 

Vierailija
154/228 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakotitalo rantatontilla Karhusaaresta. Myös muualta Helsigissä omarantaiset omk talot kelpaisivat, mutta heikosti on tarjontaa keskustan läheisyydessä.

Vierailija
155/228 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalasatamaan en muuttaisi ikinä. Siellä liikaa vuokrataloja, joissa isot ongelmat. Terveysasemakin siellä täynnä päihdeongelmaisia. Kantakaupungin arvotalot säilyttävät aina arvonsa, niitä ei lisää enää tule. Korkeat huoneet ja leveät ikkunalaudat. Niitä ei mikään voita. Joka paikkaan pääset kävellen. 

Vierailija
156/228 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konala🐼👴🥸🥩

Vierailija
157/228 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kalasatamaan en muuttaisi ikinä. Siellä liikaa vuokrataloja, joissa isot ongelmat. Terveysasemakin siellä täynnä päihdeongelmaisia. Kantakaupungin arvotalot säilyttävät aina arvonsa, niitä ei lisää enää tule. Korkeat huoneet ja leveät ikkunalaudat. Niitä ei mikään voita. Joka paikkaan pääset kävellen. 

Niissä arvotaloissa on vaan se ongelma että naapurin pierut ja pissaamiset kuuluu seinän läpi.

Vierailija
158/228 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun Itä-Pasilassa. Jos raha ei olisi este, niin tietenkin asuisin arvokkaammilla alueilla, mutta toisaalta Itä-Pasilasta on niin järjettömän hyvät yhteydet kaikkialle ja palvelut tämän maan parhaat. Voi olla, että en välttis muuttaisi minnekään. 

Toisaalta Itä-Pasilasta täytyy olla hyvät yhteydet kaikkialle, koska siellä ei viitsi olla.

Vierailija
159/228 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä lähtisi Punavuoresta mihinkään. Olen 33 vuotias ja asun lapsuuden kodissani. Ostin tän äidiltä pois, kun hän halusi landelle miehen perässä. :D (Keravalle)

Vierailija
160/228 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomenlinnassa

Suomenlinnassa on vuokra-asuntoja