Helsinkiläiset, missä Helsingin kaupunginosassa asuisitte tai haluisitte asua jos raha ei olisi este?
Mä haluisin asua ehdottomasti Ullanlinnassa, Eirassa tai Eiranrannassa/Munkkisaaressa.
Jotenkin se fiilis ja elämä siellä on vaan niin erilaista kuin Ruoholahdessa missä asun nyt. Onneksi on lyhyt matka kävellä Eiranrantaan kahviloihin tai Korkeavuorenkadulle ihailemaan kauppojen ikkunoita. Ihan kuin eri maailmasta.
Kommentit (228)
Paloheinässä, siellä on vähiten kulttuurillista moninaisuutta, vähiten aivokirurgeja, vähiten koneinsinöörejä ja vähiten espoolaismiehiä.
Tilastoja aivokirurgien määrästä löytyy tältä sivustolta:
Vierailija kirjoitti:
Paloheinässä, siellä on vähiten kulttuurillista moninaisuutta, vähiten aivokirurgeja, vähiten koneinsinöörejä ja vähiten espoolaismiehiä.
Pelaatko golfia? Hiihdätkö?
Olen asunut Vallilassa, Punavuoressa, Katajanokalla, Herttoniemessä, Tapanilassa, Laajasalossa, Kannelmäessä,Haagassa sekä Lauttasaaressa. Kaikista alueista tykkäsin. Ehkä eniten Kannelmäestä, missä oli mahtavat ulkoilureitit kämpän vieressä ja "kivenheiton" päässä ihana Keskuspuisto. Myös merellinen Laajasalo oli mieleen. Nykyään asun Keskuspuiston vieressä edelleen mutta Töölössä. Helsinki on kyllä.muuttunut paljon 40 vuodessa, keskustassa en enää haluaisi asua kun tarvitsen autoa työssäni ja siellä.on huonosti pysäköintitilaa jos vieraita tulee.
Vierailija kirjoitti:
Nuorena halusin asua lähellä keskustaa, mutta sitten siirryin kauemmas kantakaupunkiin ja nyt tänne vielä rauhallisempaan ja luonnonläheisempään lähiöön. Joka ikäkaudella on omat toiveensa.
Tykkään iäkkäänä asua kerrostalossa, jossa kaikki asiat hoituvat kiinteistöfirman toimesta.
Itsellä ihan sama kehityskulku. 55vee ei Kallio enää paljoa kiinnostele. 20-30vee Töölö ja Kallio olivat ihan parasta. Nykyisin Hermannissa Vellamonkadulla. Tämä on nättiä ja hyvin rauhallista, ja Viikkiin lyhyt matka. Seuraavaksi muutan tästä pohjoiseen, Pihlajanmäki ehkä. Keskustan kivikylä ei kiinnosta enää yhtään. Se on jännä miten ihminen muuttuu vanhetessaan.
Jossain luonnonläheisessä, missä on koiralenkkimaastot lähellä. Palveluista en välitä, enkä keskustassa ole käynyt 10 vuoteen joten sielläpäin en välitä asua. Autoystävällistä täytyy olla, koska kuljen autolla. Tämä Eko-Viikki, jossa nyt asun, on ihan hyvä. En välttämättä muuttaisi täältä minnekään vaikka olisi rahaakin. Ellen sitten johonkin sinne Sipoon rajoille.
Nuorempana haaveilin aina Katajanokasta. Nyt olen jumiutunut Espooseen, mutta haluaisin takaisin Helsinkiin. Olen asunut Munkkiniemi-Etelä-Haaga akselilla, sinne voisin hyvin palata.
Vierailija kirjoitti:
Se on totta että väki siellä on Suomalaista, mutta mitään muuta siellä ei sitten olekaan.
Vierailija kirjoitti:
Töölössä
Samoin, mutta ainoastaan Kesäkatu 2
Kertokaapa mitä ihanaa oikeesti näette akselilla Eira-Ullanlinna-Punavuori? Olen lapsuuden ja nuoruuden viettänyt tuolla, vanhemmat sekä isovanhemmat asuvat edelleen. Tottakai ovat mulle tutut ja rakkaat huudit, mutta en näe niissä mitään hohdokasta että itse haluaisin siellä asua. Itse muutin opiskelemaan Turkuun, asuin pitkään ulkomailla ja perheen perustin Lauttasaareen, Laru on aina kiehtonut mun mielen sopukoita.
Tykkään asua Munkkiniemessä missä nytkin asun, mutta jos olisi ylimääräistä rahaa ostaisin toisen asunnon keskustasta.
Sijainnilla ei niinkään väliä kunhan olisi iso huvila tyyppinen talo omalla rannalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelaatko golfia? Hiihdätkö?
Minä lenkkeilen Paloheinässä, vaikka en tuo aiempi paloheinäläinen olekaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on totta että väki siellä on Suomalaista, mutta mitään muuta siellä ei sitten olekaan.
Onhan siellä luonto lähellä ja parhaat ladut ja ulkoilumaastot. Keskustaan pääsee kätevästi fillarilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä muuttaisin tähän kotiin. Munkkiniemi on Helsingin upein alue, ja tuo asunto on upea.
Onpa ihana!
Voisin tuossa asua myös! 😄
Vierailija kirjoitti:
Suomenlinnassa.
Suomenlinna olisi aika hankala paikka. Mieluummin asuisin jossain keskustassa josta helposti pääsisi Suomenlinnaan halutessaan, kuin että jos aina jonnekin halutessaan täytyisi se sama lauttamatka suorittaa.
Asun tällä hetkellä juuri siellä missä haluan, eli Vuosaaren Aurinkolahdessa. Muualle en muuttaisi.