Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi mulle piti tulla sellainen kohtalo, että elämässä on tapahtunut paljon ikäviä asioita joille en ole itse voinut mitään

Vierailija
14.12.2025 |

On ollut vakavia sairauksia kuten syöpää, on sydänvika jota ei olisi voinut mitenkään ennalta ehkäistä. Lapsen sairaus ja siitä seurannut iso leikkaus. Silloisen puolison työtapaturma ja siitä aiheutuneet erinäiset ongelmat. Todella kipeä avioero ja siitä seuranneet ahdistus, masentuneisuus, univaikeudet. Rakkaan lemmikin vakava sairaus ja lopettaminen. Siinä nyt osaa mun elämästä yli 25 vuoden ajalta. 

En jaksaisi enää. Aina kun jotakin kivaa on elämässä ja on helpompaa elämää, niin aina tulee jotakin todella ikävää. Eilinen ilta oli taas ahdistava ja mieli oli musta. Mulla on kyllä ystäviä ja sukulaisia joille puhua, mutta en ole pystynyt kaikkia omia tunteita ja ajatuksia kertomaan. En ole kertonut sitä, että vuosi sitten synkkinä hetkinä mietin ajavani autolla päin kalliota. 

Kuinka paljon yhden ihmisen pitää jaksaa? Mitä pahaa mä olen muka tehnyt, että olen ansainnut tällaisen kohtalon? Kaikki alkoi jo silloin kun olin 19-vuotias ja sairastuin ensimmäisen kerran syöpään.

Kommentit (113)

Vierailija
21/113 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla on vaikeaa, vaikka ulkopuoliset ei siitä tietäisikään.

Vierailija
22/113 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosiasia on, että kyllä jotkut pääsee elämässä paljon helpommalla kuin toiset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/113 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei elämässä mikään ole reilua eikä kukaan ansaitse rankkoja asioita.

Useille meistä on tapahtunut elämässä lukuisia kauheita asioita ja monille ei ole muuta tapahtunutkaan elämässä, kun jatkuvasti vaan "sikahuonoa" tuuria ja surkeita epäonnistumisia, vaikka kuinka yrittää. 

Voi tuntua, ettei tee kohta mieli edes yrittää mitään, kun kuitenkin kaikki menee pieleen ja epäonnistuu. Tunnen tällaisia ihmisiä liian monta.

Silti on vaan jatkettava puskea eteenpäin - uhallakin, sillä uskon täysin, että tälle kaikelle on tarkoitus ja joskus se ikuinen vastoinkäymisten sarja vaan loppuu ja hyvä tulee esiin.

Luoja haluaa, että lähestyt häntä.

Rukoile Jeesusta elämääsi, niin hän muuttaa koko elämäsi ihan toisenlaiseksi - tosi hyväksi. 

En ole tuo kelle vastaisit, mutta kokenut myös, että aivan kaikki menee elämässä pieleeen. Olen rukoillut, mutta lopettanut. Koska vaikka miten pieniä asioita rukoilin jq pyysin apua niin mistään ei ollut apua. Tunsin vaan ettei edes rukouksiani kuulla, joten miksi vaivautua. Ilmeisesti taivaassakin valitaan suosikit, kenen rukoukset kuullaan. 

Vierailija
24/113 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et voi tietää kenenkään todellisia kokemuksia, kaikki kun ei näitä kerro.

Vierailija
25/113 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä lässytä. Kyllä todellakin jotkut pääsee elämässä helpommalla ja tuollaiset eivät yleensä ymmärrä niitä joilla on vaikeuksia vaikeuksien perään. Ylimielisesti vain olla pätemässä, että omista valinnoista on kiinni.

Vierailija
26/113 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä vauvapalstalla roikkuu monta entistä koulukiusaajaa. Tämä fakta kannattaa pitää mielessä erityisesti silloin, kun vihapuhe alkaa taas. "Autistit ovat empatiakyvyttömiä." Tämä väite on kumottu kauan sitten. 

Alapeukkujen määrä kertoo, että kiusaajat ovat tässäkin ketjussa. Heitä pelottaa se, että heidän naamionsa riisutaan ja heidän uhrinsa saavat apua. Kiusaajat vihaavat sitä, että uhri pääsee terapiaan ja työkyvyttömyyseläkkeelle. Kiusaajat itse eivät tajua, että heidän kusipäinen käytöksensä on uhrille VAPAALIPPU helpompaan elämään. 

Mene tollo muualle vikisemään. Jos tulee vittuilemaan tällaiseen aloitukseen eikä osoita mitään empatiakykyä, niin ihan turha kitistä, jos saa ikävän vastaanoton.

Vierailija
27/113 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä lässytä. Kyllä todellakin jotkut pääsee elämässä helpommalla ja tuollaiset eivät yleensä ymmärrä niitä joilla on vaikeuksia vaikeuksien perään. Ylimielisesti vain olla pätemässä, että omista valinnoista on kiinni.

Eihän kukaan sanonut että olisi kiinni omista valinnoista. Vaan että kukaan ulkopuolinen ei voi todellisuudessa satavarmasti tietää toisen kokemusta vastoinkäymisistä, se on ihan totta. 

Vierailija
28/113 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän kukaan sanonut että olisi kiinni omista valinnoista. Vaan että kukaan ulkopuolinen ei voi todellisuudessa satavarmasti tietää toisen kokemusta vastoinkäymisistä, se on ihan totta. 

TOSIASIA ON, ETTÄ JOTKUT PÄÄSEE HELPOMMALLA. SITÄ SÄ ET VOI VÄITTÄÄ MUUKSI. 

Vierailija
29/113 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi itse en ole kertonut kenellekään pelottavasta kodin ilmapiiristä mitä jouduin lapsena kokemaan, pelkäsin joutuvani perhesurman uhriksi. Luokkakaverien mielestä lapsuuten oli varmaan ihan tavallinen ja huoleton.

Vierailija
30/113 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mutta onhan puolison ja lemmikin ottaminen olleet ihan sun omia valintoja kuten lapsen hankkiminenkin. Syöpä nuorena on tietysti äärimmäisen huonoa tuuria eikä sille voi mitään.

No johan demari riemastui toisen epäonnesta. Häpeä. 

Vierailija
31/113 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän kukaan sanonut että olisi kiinni omista valinnoista. Vaan että kukaan ulkopuolinen ei voi todellisuudessa satavarmasti tietää toisen kokemusta vastoinkä

TOSIASIA ON, ETTÄ JOTKUT PÄÄSEE HELPOMMALLA. SITÄ SÄ ET VOI VÄITTÄÄ MUUKSI.

Ja sinä et voi edelleenkään tietää niistä toisten ihmisten kokemuksista, vaikka kuinka jankkaisit ja huutaisit, jos nämä eivät itse niistä sinulle ole kertoneet. Et siis voi sanoa, kuka olisi päässyt helpommalla.

Vierailija
32/113 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuule! Et ole yksin. Mullekin on tapahtunut paljon asioita, joita en ole valinnut. Nuoresta asti. Sairaala on tullut tutuksi myös. On tullut mietittyä, että vähempikin riittäisi. Omat kokemukseni ovat olleet niin raskaita, että myös mieli sairastui. Toivuin pitkän terapian avulla ja tässä välissä elin elämäni parhaat 10 vuotta!

Nyt, ihan yllättäen, koin seksuaaliväkivaltaa lähisuhteessa ja olen taas terapiassa. Ikinä et minusta uskoisi, jos kadulla vastaan tulisin. Olen siisti, perus perheenäiti. Pointtina kai se, että kyllä muillakin on taakkoja, et vain tiedä sitä! 

Ei luovuteta, eihän! Hyvää joulun odotusta sinulle!

Vierailija
33/113 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän kukaan sanonut että olisi kiinni omista valinnoista. Vaan että kukaan ulkopuolinen ei voi todellisuudes

Miten tyhmä on ihminen joka ei tajua, että todellakin on ihmisiä jotka pääsee elämässä helpomalla? Sun typerä jankutus ei muuta tätä tosiasiaa yhtään miksikään.

Vierailija
34/113 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kuule! Et ole yksin. Mullekin on tapahtunut paljon asioita, joita en ole valinnut. Nuoresta asti. Sairaala on tullut tutuksi myös. On tullut mietittyä, että vähempikin riittäisi. Omat kokemukseni ovat olleet niin raskaita, että myös mieli sairastui. Toivuin pitkän terapian avulla ja tässä välissä elin elämäni parhaat 10 vuotta!

Nyt, ihan yllättäen, koin seksuaaliväkivaltaa lähisuhteessa ja olen taas terapiassa. Ikinä et minusta uskoisi, jos kadulla vastaan tulisin. Olen siisti, perus perheenäiti. Pointtina kai se, että kyllä muillakin on taakkoja, et vain tiedä sitä! 

Niin missä ap kirjoitti, että muilla ei ole taakkoja? Hän purki omaa pahaa oloaan ja mitä saa vastaukseksi. Kyllä muillakin on vaikeaa. No vit tu aivan kuin me ihmiset ei sitä tiedettäisi. 

Vierailija
35/113 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäkää keskittyä siihen, mikä on hyvin. Tiedän, tiedän! Se on vaikeaa, kun vi..harmittaa. Mutta se surkeudessa rypeminen pahentaa vaan mielialaa.

Ja tiedän että joskus vaan vit..harmittaa ihan kaikki. Etenkin iloiset ihmiset. Kuitenkin kun pikkuhiljaa etsii asioista valoisat puolet ja muistaa olla kiitollinen siitä, mikä on hyvin niin elämä muuttuu paremmaksi. Mulla meni siihen melkein 50 vuotta.

Tottakai on huonoja päiviä, mutra nykyään niitä hyviä päiviä on enemmän. Mutta se on vähän sellainen kierre. Kun oon uupunut, et jaksa hoitaa itseäsi. Kun oot paremmassa kunnossa, niin sit jaksat olla itsellesi kiva.

Mä menen nyt hoitamaan vagushermoani ja nukkumaan. Hyvää yötä!

Vierailija
36/113 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin missä ap kirjoitti, että muilla ei ole taakkoja? Hän purki omaa pahaa oloaan ja mitä saa vastaukseksi. Kyllä muillakin on vaikeaa. No vit tu aivan kuin me ihmiset ei sitä tiedettäisi. 

Vastaukseni ei kyllä yhtään vähättele aloittajaa. Oli tarkoitus olla lohduksi/tueksi. 

Vierailija
37/113 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei elämässä mikään ole reilua eikä kukaan ansaitse rankkoja asioita.

Useille meistä on tapahtunut elämässä lukuisia kauheita asioita ja monille ei ole muuta tapahtunutkaan elämässä, kun jatkuvasti vaan "sikahuonoa" tuuria ja surkeita epäonnistumisia, vaikka kuinka yrittää. 

Voi tuntua, ettei tee kohta mieli edes yrittää mitään, kun kuitenkin kaikki menee pieleen ja epäonnistuu. Tunnen tällaisia ihmisiä liian monta.

Silti on vaan jatkettava puskea eteenpäin - uhallakin, sillä uskon täysin, että tälle kaikelle on tarkoitus ja joskus se ikuinen vastoinkäymisten sarja vaan loppuu ja hyvä tulee esiin.

Luoja haluaa, että lähestyt häntä.

Rukoile Jeesusta elämääsi, niin hän muuttaa koko elämäsi ihan toisenlaiseksi - tosi hyväksi. 

Sinä tarjoat toivonsa menettäneelle ihmiselle lisää ongelmia? Hyi saasta! Et tajua,mitä traumoja,talousongelmia,hyväksikäyttöä ja harhaisuutta uskontosi tuo traumatisoituneelle mukanaan? Jos jotain toivon niin sitä,että AP erityisesti naisena ei koskaan hairahdu mihinkään kulttiin,vaikkapa kristinuskoon tuhansine variaatioineen. T.kymmeniä vuosia uskovaisena elänyt PS.lue rehellisesti mitä raamattusi sanoo 

Vierailija
38/113 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän kukaan sanonut että olisi kiinni omista valinnoista.

Miten tyhmä on ihminen joka ei tajua, että todellakin on ihmisiä jotka pääsee elämässä helpomalla? Sun typerä jankutus ei muuta tätä tosiasiaa yhtään miksikään.

Sinun jankutuksesi on edelleen ihan turhaa. Koska Et voi tietää toisen kokemuksia, et voi sanoa tämän päässeen helpommalla. Mikä siinä ottaa niin koville?

Vierailija
39/113 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menipäs kummalliseksi tämä ketju. Toki arvasin, että varmasti tulee väheksyviä vastauksia. Pahalta se silti tuntuu. Jotkut ei vain ymmärrä, että voi jättää vastaamatta, jos ei osaa empatiaa. 

Mihinkään uskoa en tähän kaipaa, joten Jeesus yms. jutut voi lopettaa. Alkaa vain ottamaan päähän tuollainen. En ole uskossa eikä aio ollakaan. En usko tuollaisiin satuihin.

Ap

Vierailija
40/113 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle käynyt myös niin, että lukuisat vastoinkäymiset ovat kuluttaneet minutmhenkisesti ja fyysisesti loppuun. Olen ollut jo pitkään työkyvyttömyyseläkkeellä. Olen jatkuvasti sairaana, kun imm7niteetti ei einää toimi. Jne jne.

Elämä on pelkkää lusimista ja poispääsyn odottelua.

En olisi tällaista surkeutta itse valinnut. Tuli ihan pyytämättä.

Mä olen ollut tämän syksyn jatkuvasti kipeänä. Jos ei kuumetta, niin ainakin lämpöilyä. Kaksi poskiontelontulehdusta. 

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kaksi