Miksi parisuhteet eivät nykyään kestä?
Tuttavapiirissä on hyvin paljon pariskuntia, jotka ovat eronneet oltuaan 10-20 vuotta yhdessä.
Hiljattain liityin Tinderiin ja on hämmentävää, miten paljon siellä on 40-vuotiaita naisia. Lähes kaikilla lapsia.
Miksi hankitaan lapsia, jos suhde vetelee viimeisiään? Vai lapsetko sen eron aiheuttaa?
Kommentit (403)
Vierailija kirjoitti:
Deittisovelluksissa on runsaasti valinnanvaraa naisissa ja miehissä. Tai ainakin sellainen harha on.
Taitaa sielläkin ne parhaat olla vain kerran ja nekin vain hetken. Jatkuvasti siellä pyörivät ovat aina epäilyttäviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Deittisovelluksissa on runsaasti valinnanvaraa naisissa ja miehissä. Tai ainakin sellainen harha on.
Taitaa sielläkin ne parhaat olla vain kerran ja nekin vain hetken. Jatkuvasti siellä pyörivät ovat aina epäilyttäviä.
Tämä. Väitän että nämä NS hyvät vaihtoehdot ei siellä ole montaa viikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mutsi jätti faijan. 47vuotiaana erittäin pitkän vaihdevuosi sekoilun seurauksena. Tuntuu pelottavalta ja uskomattomalta miten helvetin sekaisin ihminen voi mennä.
Mitään vikaa parisuhteessa ei ollut mutsi vaan sekosi.
Ja mistä sinä tiedät aivan tarkalleen, ettei heidän suhteessaan ollut mitään vikaa?
Jotkut vanhemmat kun ovat niin fiksuja, etteivät mustamaalaa toista vanhempaa edes aikuisille lapsille kertomalla eron oikeita syitä.
Eli jos mielestäsi vanhempiesi liitto oli tosi hyvä ja turhaan erosivat, niin luultavasti he vaan fiksusti pitivät sen pa
Niin. Voihan toi sekoilu johtua myös muista mielenterveys ongelmista. Mutta faijasta tai huonosta parisuhteesta ne ei johdu.
Ainakin minut on toistuvasti jätetty, kun mies on halunnut jatkaa paremman naisen etsimistä. Eli ei miehille riitä tavallinen nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän sinunkaan suhteesi ilmeisesti ole kestänyt, kerta Tinderissä pyörit.
Niin voit osallistua itsekin kysymykseesi vastaamiseen?
Ap, miksi oma parisuhteesi ei ole kestänyt?
Veikkaa, että ap on mies, joka etsii nelikymppisenä ensimmäistä parisuhdetta.
Oma puoliso oli sitä mieltä, että enää ei taistella suhteen eteen vaan annetaan heti periksi, sellainen kertakäyttökulttuuri. Itse en ole juurikaan ajatellut asiaa, mutta paljon mahdollista, että parisuhde on menettänyt arvonsa, koska kulttuurikin on muuttunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mutsi jätti faijan. 47vuotiaana erittäin pitkän vaihdevuosi sekoilun seurauksena. Tuntuu pelottavalta ja uskomattomalta miten helvetin sekaisin ihminen voi mennä.
Ja mistä sinä tiedät aivan tarkalleen, ettei heidän suhteessaan ollut mitään vikaa?
Jotkut vanhemmat kun ovat niin fiksuja, etteivät mustamaalaa toista vanhempaa edes aikuisille lapsille kertomalla eron oikeita syitä.
Eli jos mielestäsi vanhempiesi liitto oli tosi hyvä ja turhaan erosivat, niin luultavasti he vaan fiksusti pitivät sen parisuhde-draamansa poissa lasten näkyviltä.
Siitä kun juttel
"Sinun näkökulmasi on hormoneista sekoaminen, minä taas pohdin mahdollisuutta, jossa ne todelliset ongelmat on pidetty poissa teidän lasten näkyviltä.
Todellisen syyn toki tietävät vain vanhempasi, me muut voimme vain arvailla."
Olen tässä samoilla linjoilla kanssasi. Yleisesti. Tuosta tapauksesta emme toki voi varmasti tietää. Mut hassua on selittää ero hormoneilla. Et syynä olis hormonit ja ne on jotenkin sen äidin syy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän sinunkaan suhteesi ilmeisesti ole kestänyt, kerta Tinderissä pyörit.
Niin voit osallistua itsekin kysymykseesi vastaamiseen?
Ap, miksi oma parisuhteesi ei ole kestänyt?
Veikkaa, että ap on mies, joka etsii nelikymppisenä ensimmäistä parisuhdetta.
Niin. Vain n**k*ri ei veikkaa ja saa veikkausvoittoja.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin minut on toistuvasti jätetty, kun mies on halunnut jatkaa paremman naisen etsimistä. Eli ei miehille riitä tavallinen nainen.
Minun kanssani taas on aloitettu suhde, ja vähän matkaa yhdessä mentyä alettu kertomaan hämmentävän avoimesti, miten olisi halunnut täysin erilaisen naisen, kuin mitä olen. Vihjailtu, että pitäisi alkaa pukeutua eri tavalla, värjätä hiukset erilaiseksi jne.
Ja pahimmillaan minulle on jopa surkuteltu, kun ei ollut parempaa vientiä deittimarkkinoilla.
Ja juu, olen todellakin eronnut pian noista suhteista. Nyt olen mieluummin yksin, jos omana itsenäni en suhteeseen kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi elää toimimattomassa suhteessa.
Minusta on hyvä, että jokainen on alkanut antamaan itselleen arvoa. Ei enää olla 60 vuotta naimisissa sen kanssa, joka hakkaa joka päivä verbaalisesti tai jopa fyysisesti tai pelkästään kännää, mutta lähteäkään ei voida, koska talous ei kestä sitä.
Vierailija kirjoitti:
Oma puoliso oli sitä mieltä, että enää ei taistella suhteen eteen vaan annetaan heti periksi, sellainen kertakäyttökulttuuri. Itse en ole juurikaan ajatellut asiaa, mutta paljon mahdollista, että parisuhde on menettänyt arvonsa, koska kulttuurikin on muuttunut.
Moni luulee saavuttavansa rauhan ja perille pääsyn tuolla tavalla.
Mutta ei sitä saavuta.
Erot rikkovat pidemmällä juoksulla eroilevaa pala kerrallaan.
Vaikka ulospäin näyttelisikin muunlaista performanssia.
Ei kiinnosta sama enempää kuin max 2 vuotta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli jos mielestäsi vanhempiesi liitto oli tosi hyvä ja turhaan erosiva
Niin. Voihan toi sekoilu johtua myös muista mielenterveys ongelmista. Mutta faijasta tai huonosta parisuhteesta ne ei johdu.
Toki voi olla niinkin. Pahoittelen, ei ollut tarkoitus kuulostaa siltä, että syyttäisin isääsi erosta. Oma ongelmani on artikulointini, jolla kuulostan todella ehdottomalta sitä kuitenkaan oikeasti tarkoittamatta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi elää toimimattomassa suhteessa.
En suosittele parisuhdetta yhdellekään, joka ei ymmärrä että parisuhde vaatii työtä ja yhteen hiileen puhaltamista niin myötä- kuin vastamäessä.
Vierailija kirjoitti:
Koska varsinkaan naiset eivät useinkaan tajua, että kaikkia harvoin saa samassa paketissa ja sitten valittavat kun ei ole hyviä miehiä. Naiset usein vaatii vähintäänkin:
-taloudellisesti vähintään suht keskituloinen
-riittävän iso muna
-savuton
-pukeutuu riittävän hyvän merkkisiin vaatteisiin
-jakaa samat (usein feministiset) arvot naisen kanssa
-jne...
Jo pelkästään jos ei yhtä noista asioista läpäise, niin joutuu helposti hylkyyn. Sitten ihmetellään kun ei löydy millään sen isokaluisen fb-miehen ja sen työpaikan kohteliaan mukavan miekkosen hybridiä.
Kuulostaa siltä, ettet itse täytä noita kriteerejä ja olet jäänyt ilman naista, niin luulet noiden ominaisuuksien olevan se syy. Kuitenkin n. 70% aikuisista on parisuhteessa, niin ovatko miehet sit yleisesti noi kriteerit täyttäviä, vai olisko niin, ettei nuo pidä paikkansa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli jos mielestäsi vanhempiesi liitto oli tosi hyvä ja turhaan erosiva
"Niin. Voihan toi sekoilu johtua myös muista mielenterveys ongelmista. Mutta faijasta tai huonosta parisuhteesta ne ei johdu."
No oli syy mikä tai kenen tahansa, hyvältä parisuhteelta tuo ei kuulosta.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Meilläkin oli pitkät (esi)vaihdevuosisekoilut jonka päätteeksi hyppäsi uuteen suhteeseen. Ukkomieheen sekaantui, siinä rikkoutui kaksi perhettä. Näin jälkikäteen mietin mikä osa oli oikeasti vaihdevuosisekoilua ja mikä etäisyyden ottamista minuun.
Löysin muutaman vuoden jälkeen uuden parisuhteen ja olen nyttemmin taas ukkomies. Kuulin äskettäin että nykyään exä selittää eroa niin, että minä keski-iän kriisissä vaihdoin nuorempaan. Mietiskelen, että näinkö hän todella on asiat itselleen selittänyt, vai mistä syystä hän tällaista tarinaa sepittää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meilläkin oli pitkät (esi)vaihdevuosisekoilut jonka päätteeksi hyppäsi uuteen suhteeseen. Ukkomieheen sekaantui, siinä rikkoutui kaksi perhettä. Näin jälkikäteen mietin mikä osa oli oikeasti vaihdevuosisekoilua ja mikä etäisyyden ottamista minuun.
Löysin muutaman vuoden jälkeen uuden parisuhteen ja olen nyttemmin taas ukkomies. Kuulin äskettäin että nykyään exä selittää eroa niin, että minä keski-iän kriisissä vaihdoin nuorempaan. Mietiskelen, että näinkö hän todella on asiat itselleen selittänyt, vai mistä syystä hän tällaista tarinaa sepittää?
Siksi koska moni lennosta vaihtaja ei kykene myöntämään syyllisyyttään edes itselleen.
Kulttuuri on muuttunut. Nykyään ei ole enää samalla tavalla painetta pysyä samassa suhteessa elämän loppuun asti. Ihan hyvä näin; mitään järkeä ei ole siinä, että hampaat irvessä ollaan onnettomassa suhteessa.
Moni joka ei ole hoitanut itseään vakaaksi eroilee usein ja rumalla tavalla toistuvasti. Silloin syyllinen löytyy peilistä. Ei mistään muualta.