Miksi parisuhteet eivät nykyään kestä?
Tuttavapiirissä on hyvin paljon pariskuntia, jotka ovat eronneet oltuaan 10-20 vuotta yhdessä.
Hiljattain liityin Tinderiin ja on hämmentävää, miten paljon siellä on 40-vuotiaita naisia. Lähes kaikilla lapsia.
Miksi hankitaan lapsia, jos suhde vetelee viimeisiään? Vai lapsetko sen eron aiheuttaa?
Kommentit (403)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mutsi jätti faijan. 47vuotiaana erittäin pitkän vaihdevuosi sekoilun seurauksena. Tuntuu pelottavalta ja uskomattomalta miten helvetin sekaisin ihminen voi mennä.
Mitään vikaa parisuhteessa ei ollut mutsi vaan sekosi.
Ja mistä sinä tiedät aivan tarkalleen, ettei heidän suhteessaan ollut mitään vikaa?
Jotkut vanhemmat kun ovat niin fiksuja, etteivät mustamaalaa toista vanhempaa edes aikuisille lapsille kertomalla eron oikeita syitä.
Eli jos mielestäsi vanhempiesi liitto oli tosi hyvä ja turhaan erosivat, niin luultavasti he vaan fiksusti pitivät sen parisuhde-draamansa poissa lasten näkyviltä.
Ja sinähän tiedät kaikkien liitoista kaiken?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mutsi jätti faijan. 47vuotiaana erittäin pitkän vaihdevuosi sekoilun seurauksena. Tuntuu pelottavalta ja uskomattomalta miten helvetin sekaisin ihminen voi mennä.
Ja mistä sinä tiedät aivan tarkalleen, ettei heidän suhteessaan ollut mitään vikaa?
Jotkut vanhemmat kun ovat niin fiksuja, etteivät mustamaalaa toista vanhempaa edes aikuisille lapsille kertomalla eron oikeita syitä.
Eli jos mielestäsi vanhempiesi liitto oli tosi hyvä ja turhaan erosivat, niin luultavasti he vaan fiksusti pitivät sen parisuhde-draamansa poissa lasten näkyviltä.
Siitä kun juttelin päivittäin kummankin eron osapuolen kanssa varmaan viimeisen 47vuotta. Siitä että mun mutsi oli ihan oikeasti ihan sekaisin. Se käytös oli sekopäistä muutenkin kuin parisuhde mielessä. Enkä ollut ainut lapsi kuka oli tätä mieltä. Vaihdevuodet / joku kuolemisen pelko siellä iski ja sekoitti koko naisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisten vastuulla on yli 80% kaikista eroista niin tästä ei oikein mitenkään voi syyttää kohtaan muuta kuin naisia
Jaahas. Mikähän on syynä näiden naisten haluamille eroille?
Ikisinkku tiktok ja ig influencer sanoi että ansaitsevat parempaa.
No tuo asenne kertoo jo kaiken oleellisen, eli toista ei alun alkaenkaan ole otettu kovin vakavasti, jos uskoo sen kumppaninsa eronneen tuollaisen syyn takia.
Minä puhuin exälleni ääneni käheäksi, että mikä suhteessa on mielestäni vialla. Kielsi kaiken, oli kuulema vaan kuvitelmaani, ja siten vain minun oma ongelmani.
Kun sitten halusin erota, niin iski vähän samantyyppistä mielikuvitusta, että tämä on varmasti se oikea syy haluuni erota.
Vierailija kirjoitti:
Mietin 90-lukua ja ketkä sen ajan nuoruudenystävistä ovat edelleen samoissa parisuhteissa. Kaikki vähän koulutetut ovat eronneet, monet useita kertoja. Korkeasti koulutetuissa jotkut on edelleen yhdessä, ehkä ne kotoa opitut mallit ja neuvottelutaito taitavat olla korkeammin koulutetuilla vähän paremmat. Toista osataan ottaa myös paremmin huomioon.
Erot kasautuvat samoille ihmisille. Tästä pitäisi puhua huomattavasti enemmän ja kovemmalla äänellä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan siiihen vaikuttaa sekin, että on olemassa turhan paljon (myös moraaliltaan) löysiä vanhoja vosuja, joilla menee hupsis, epähuomiossa omat ja muiden miehet sekaisin.
Joskus vaan kohde on todella väärä, jolloin se on vosu jota siinä pelissä sattuu.
Miehillä tämä sekoilu on vielä yleisempää.
Ei pidä paikkaansa vaikka monet naiset näin haluavat uskoa. Sitoutuminen ja lojaalisuus on keskimäärin miehinen ominaisuus. Naisparit eroavat selvästi enemmän kuin heteroparit, jotka eroavat selvästi enemmän kuin miesparit. Suosittelen katsomaan itse jos ette usko.
Eroaminen ja pettäminen ovat kaksi eri asiaa. Naiset eroavat mieluummin kuin pettävät, miehet pettävät mieluummin kuin eroavat. Noin karkeasti ottaen.
Naisen mielestä pettäminen on osoitus sitoutumisen puutteesta. Miehen mielestä ehkä ei?
Ero kuuluu modernin naisen elämänvaiheisiin. Ilman sitä ei voi kasvaa naisena ja löytää seksuaalisuuttaan .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä kun juttelin päivittäin kummankin eron osapuolen kanssa varmaan viimeisen 47vuotta. Siitä että mun mutsi oli ihan oikeasti ihan sekaisin. Se käytös oli sekopäistä muutenkin kuin parisuhde mielessä. Enkä ollut ainut lapsi kuka oli tätä mieltä. Vaihdevuodet / joku kuolemisen pelko siellä iski ja sekoitti koko naisen.
Niin. Jos vanhempi on päättänyt jättää lapsensa erodraaman ulkopuolelle, niin ihan sama paljonko hänen kanssaan puhut, tuskin hän niistä kertoo.
Ja vähän vanhanaikaista perustella naisen ratkaisuja jollain "hormonisekoamisella". On saattanut olla ahdistunut ihan vaikka siitä huonosta parisuhteessa, josta halusi erota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä kun juttelin päivittäin kummankin eron osapuolen kanssa varmaan viimeisen 47vuotta. Siitä että mun mutsi
Edelleen mistä sinä tiedät itsellesi tuntemattomien eroista?
Vierailija kirjoitti:
Ero kuuluu modernin naisen elämänvaiheisiin. Ilman sitä ei voi kasvaa naisena ja löytää seksuaalisuuttaan .
Weeteeiden ja mt-ongelmaisten piireissä noin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan siiihen vaikuttaa sekin, että on olemassa turhan paljon (myös moraaliltaan) löysiä vanhoja vosuja, joilla menee hupsis, epähuomiossa omat ja muiden miehet sekaisin.
Joskus vaan kohde on todella väärä, jolloin se on vosu jota siinä pelissä sattuu.
Miehillä tämä sekoilu on vielä yleisempää.
Ei pidä paikkaansa vaikka monet naiset näin haluavat uskoa. Sitoutuminen ja lojaalisuus on keskimäärin miehinen ominaisuus. Naisparit eroavat selvästi enemmän kuin heteroparit, jotka eroavat selvästi enemmän kuin miesparit. Suosittelen katsomaan itse jos ette usko.
Niin jännä juttu että lesbo suhteet on kaikista lyhimpiä ja ongelmallisimpia. Kun taas rekister
"Ja noissa suhteissa paljon väkivaltaa. Kuten avoimissa ja polysuhteissa."
Joku lähde näihin väitteisiin, kiitos. Tätä täällä moneen kerran väitetty ja toisaalta kerrottu, et se on vale.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisten vastuulla on yli 80% kaikista eroista niin tästä ei oikein mitenkään voi syyttää kohtaan muuta kuin naisia
No tuo asenne kertoo jo kaiken oleellisen, eli toista ei alun alkaenkaan ole otettu kovin vakavasti, jos uskoo sen kumppaninsa eronneen tuollaisen syyn takia.
Minä puhuin exälleni ääneni käheäksi, että mikä suhteessa on mielestäni vialla. Kielsi kaiken, oli kuulema vaan kuvitelmaani, ja siten vain minun oma ongelmani.
Kun sitten halusin erota, niin iski vähän samantyyppistä mielikuvitusta, että tämä on varmasti se oikea syy haluuni erota.
En puhunut sinun suhteestasi. Mutta kuulostaa vähän sille että justiina oli syynä, tikusta teit härän..
Minä en jää katselemaan kummankaanlaisia ihmisiä. Varmasti kumppanisi on löytänyt myös rauhan ja onnen nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse ollut suhteessa, jossa koin niin fyysistä kuin henkistäkin väkivaltaa.
Minulle tultiin vähän väliä suhteen aikana huokailemaan, mikä onni on minulle käynyt kun tämän ihmisen olen löytänyt, niin ihana ihminen kun on.
Eli joo. Kaikki ei aina ole sitä miltä ulospäin näyttää. Siksi ei mielestäni ole kenenkään asia alkaa julistaa kenenkään eroa "turhaksi", kun koskaan et voi täysin tietää, mitä se elämä on kun pariskunta on kahdestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse ollut suhteessa, jossa koin niin fyysistä kuin henkist
Tuolla että kielletään sanoja ja lauseita mahdollistetaan väkivalta. Siksi asioista pitää puhua ääneen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko pohjalla se, että "minähän en ala vttu miellyttämään ketään", jolloin päädytään miellyttämään sitten itseään.
Itsen kanssa eletään kehdosta hautaan joten aika fiksu veto.
Jos on tällaiset ajatukset, niin kannattaa suosiolla jäädä parisuhdejuttujen ulkopuolelle.
Jaa miten niin? Kyllähän parisuhde voi perustua vaihteeksi pelkästään naisenkin miellyttämiseen ja tämän säännöillä pelaamiseen.
Miksi sukupuolitit asian?
Ylimiellyttäjät ovat usein sarjapettäjiä.
Lähde?
Yleensä pettäjä on narsisti/psykopaatti, joka ei koe tarvetta miellyttää ketään mutta jonka itsetunto on olematon ja ego herkkä kuin mimosalla.
Kts. Puhemies.
Varmaan on monia syitä ja jotkut varmaan kommentoineet jo ketjuun samaa kuin minäkin. Alussa on se ihastuminen ja rakastuminen. Puhutaan paljon kaikesta maan ja taivaan välillä. Vietetään paljon aikaa yhdessä, tehdään kaikkea yhdessä. Aikoinaan yksi mies sanoi mulle, että romanttinen rakkaus kestää entintään 2 vuotta. Sitten astuu arki peliin. Varsinkin, jos hankitaan lapsia. Kun on lapsia, ei voikaan tehdä kahdestaan enää kovinkaan paljoa, jos siihen tekemiseen ei voi ottaa lapsia mukaan tai jos ei ole lapsenvahtia. Kahdenkeskinen aika on sitten vaan kotona sen jälkeen, kun lapset on jo yöunilla. Yhteiset keskustelut vähenee, puhutaan vaan arjen asioista Mitä ruokaa, kumpi hakee lapsen päiväkodista, mihin aikaan tuut töistä kotiin, imuroitko vai tiskaatko jne jne. Viikonlopuista menee lauantait Prisma-perheenä ja sitten sunnuntaisin ehkä tavataan niitä isovanhempia tai jos lapset harrastaa jotain tavoitteellista urheilua, niin peleihin. Elämä muuttuu kuin elokuvaksi Päiväni murmelina. Kumpikin alkaa ajatella omia juttujaan ja omia toiveitaan tulevasta, mutta niistä ei enää puhuta. Vaikka oltaisiinkin samassa huushollissa, kumpikin puuhaa omia juttujaan. Nk kasvetaan erilleen. Jossain vaiheessa sitten todetaan, että en oikeastaan enää edes tunne tuota ihmistä, jonka kanssa asun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tokihan incel tietää. Kuten lapseton lastenhoidosta ja apukoulun käynyt rokotteista 😂
Vierailija kirjoitti:
Mietin 90-lukua ja ketkä sen ajan nuoruudenystävistä ovat edelleen samoissa parisuhteissa. Kaikki vähän koulutetut ovat eronneet, monet useita kertoja. Korkeasti koulutetuissa jotkut on edelleen yhdessä, ehkä ne kotoa opitut mallit ja neuvottelutaito taitavat olla korkeammin koulutetuilla vähän paremmat. Toista osataan ottaa myös paremmin huomioon.
Elämä saattaa myös kohdella korkeammin koulutettuja hiukan hellemin kätösin. Kun on vähemmän esimerkiksi taloudellisia murheita, on vähemmän kuormitusta suhteelle. Raha-asiat tyypillisesti aiheuttavat riitoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei saisi haluta parempaa? Useat kyl elävät tarkoituksella yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse oll
Tuolla että kielletään sanoja ja lauseita mahdollistetaan väkivalta. Siksi asioista pitää puhua ääneen.
No minä en kokenut velvollisuudekseni alkaa kertoa elämäni suurimpia traumaattisia hetkiä puolitutuille, jotka eron jälkeen ihmettelivät, että miksi heitin hyvän suhteen hukkaan.
Läheiset ihmiset toki siinä vaiheessa tiesivät, ja auttoivat erossa.
Missään ei ole niin valtavan yksin kuin huonon ja välinpitämättömän kumppanin kanssa.
Kun elää yksin, ei ole niitä odotuksia, joihin pettyy kerta toisensa jälkeen vuosi toisensa jälkeen.