Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viro ei kaipaa suomalaisia viinaturisteja

Vierailija
13.12.2025 |

Sen verran kun itse olen käynyt, en koskaan ole ollut mikään viinaturisti, enkä ole usein Virossa käynytkään, mutta jos Viro kaipaa laadukkaampia turisteja kuin yleensäkin suomalaiset.

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/a/da2aca1e-ae62-499c-9dd7-89cfdd20cf…

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah hah, ei noita sieniä kaivata täälläkään. Upotetaan laivalla puolivälissä matkaa? "Hups"

Vierailija
42/67 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni on karminut virolaisten nyrpeä suhtautuminen suomalaisiin...mehän ollaan vain suihkareita(naiset jotka käyttävät tuulipukuja) ja poroja.

Täytyy sanoa,että mielummin lennän vaikka Berliiniin..kuin Viroon.

Mutta kyllähän virolaiset aikoinaan rikastuivat suomalaisilla turisteilla ja nyt ollaan sitten pohjasakkaa...

Mutta näyttää virolaisia kuitenkin kiinnostavan tulevan Suomeen töihin, asuvat Suomessa mutta ajavat Viron rekisterissä olevilla autoilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eesti 

Sanotaan Viro Suomessa.

"Eesti, Eesti, Eesti, kaipaan sinne perkele-Eesti. Eesti, Eesti, Eesti, on my mind."

Siinä suomalaisen sanasepon taidonnäyte. Hienostelevat eestiläiset ovat keksineet, että he määräävät suomenkielestäkin. Suomeksi saa kuitenkin sanoa Eesti tai Viro, ne ovat synonyymejä. 

Vierailija
44/67 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai nyt ei kelpaa? Kyllä vanhoina aikoina kelpasi, kun Viro oli reppana halpismaa, samoin kelpasi suomalaiset työpaikat raksoilla yms.

Kiva että on kehittynyt ja rikastunut, mutta turha olla koppava ja vaatia nyt "laatua" kun itse luoneet tilanteen kun myyneet innolla halpaa viinaa.

Osat ovat vaihtuneet ja Suomi on nyt reppanan tiellä. Viro on ollut hyvin progressiivinen muutamilla osa-alueilla. 

Vierailija
45/67 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseäni on karminut virolaisten nyrpeä suhtautuminen suomalaisiin...mehän ollaan vain suihkareita(naiset jotka käyttävät tuulipukuja) ja poroja.

Mutta kyllähän virolaiset aikoinaan rikastuivat suomalaisilla turisteilla ja nyt ollaan sitten pohjasakkaa...

Mutta näyttää virolaisia kuitenkin kiinnostavan tulevan Suomeen töihin, asuvat Suomessa mutta ajavat Viron rekisterissä olevilla autoilla.

Itse en ole huomannut nyrpeää suhtautumista mutta osaankin käyttäytyä. 

Vierailija
46/67 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei suomalaisia viinaturisteja kaipaa kukaan mukaan. Kanssamatkustajatkin ovat saaneet monet kerrat hävetä silmät päästään näitä kännipäiassään örveltäviä viinaturisteja.

Suomalaisia sikailijoita haukutaan ja syystä, mutta meneppä vaikka Espanjaan jossa britit ovat kyllä ihan oikeasti turisteja helvetistä.

Vierailija
47/67 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmiset viime aikoina puhuu ja tekee asioita, mitkä ovat itselleen vahingoksi? Tallinnassa muutenkin suomalaisturistien määrä vähentynyt - ja nyt ruvetaan leikkimään elitistejä. Viesti on vähän, että rikas sivistyneistö, tulkaa tänne. Mutta rikkailla suomalaisilla on varaa matkustaa muuallekin.

Ei Tallinnalla ole mitään tarjottavaa rikkaille suomalaisille, heillä on varaa ostaa viinat ja tupakat Suomestakin.

Hah! Minä en ole koskaan matkustanut Viroon viinan ja tupakan perässä. 

Vierailija
48/67 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin osaan minäkin...käyttäytyä. En käytä alkoholia tuskin lainkaan ja lähinnä käyty päivämatkalla vaikka syömässä ravintolassa...joitakin ostoksia yms.

Vierailija
49/67 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei suomalaisia viinaturisteja kaipaa kukaan mukaan. Kanssamatkustajatkin ovat saaneet monet kerrat hävetä silmät päästään näitä kännipäiassään örveltäviä viinaturisteja.

Suomalaisia sikailijoita haukutaan ja syystä, mutta meneppä vaikka Espanjaan jossa britit ovat kyllä ihan oikeasti turisteja helvetistä.

Brittipojat sekoilivat Tallinnassa vielä 2000-luvun alussa. 

Vierailija
50/67 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varsinkaan Tallinnalla - jossa 90% suomalaisista käy - ei ole enään juuri mitään sellaista lisäarvoa tarjottavaksi suomalaisille, mitä ei suunnilleen samalla hinnalla tai jopa halvemmalla kotimaasta saisi. Itse en alkoholia juurikaan käytä joten se ei minua muutenkaan sinne houkuta, mutta mikäli asenne on tuo, niin pärjätköön sitten ilman sitä viinaturistienkin tuomaa rahaa, jollei se heille kelpaa.

Miksi kukaan maa haluaisi sinun kaltaisia turisteja, joita kiinnostaa vain halpa viina ja ruoka, eikä esim. kulttuuritarjonta, joka on Tallinnassa jo pitkään paljon monipiolisempaa kuin Helsingissä, jossa kaiken on läpäistävä sosialistisen kultttuurieliitin sensuuri ensin? Tuolla asenteella Suomi on jo viety lamaan. Viro ei tietenkään halua samaa kohtaloa.

Vierailija
51/67 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai nyt ei kelpaa? Kyllä vanhoina aikoina kelpasi, kun Viro oli reppana halpismaa, samoin kelpasi suomalaiset työpaikat raksoilla yms.

Kiva että on kehittynyt ja rikastunut, mutta turha olla koppava ja vaatia nyt "laatua" kun itse luoneet tilanteen kun myyneet innolla halpaa viinaa.

Lehti, jossa tuo juttu julkaistiin, on talousmedia, vastaava kuin Suomen Kauppalehti. Tottakai niitä kiinnostaa enemmänkin sijoittajat ja matkailu, joka tuo oikeasti rahaa, eikä mitkään juoppojen Kelalta lypsämät pennoset.

Vierailija
52/67 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholi verotus samaan kuin Virossa niin Suomalaisten verorahat jäävät kotimaahan Suomalaisten hyväksi.

Eihän tätä sovelleta muissakaan päihteissä. Valtio haluaa rahat mieluummin väkivaltaisille rikollisorganisaatioille.

(Markkinat ovat olemassa joka tapauksessa, joko laillisina tai laittomina)

Vierailija
53/67 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varsinkaan Tallinnalla - jossa 90% suomalaisista käy - ei ole enään juuri mitään sellaista lisäarvoa tarjottavaksi suomalaisille, mitä ei suunnilleen samalla hinnalla tai jopa halvemmalla kotimaasta saisi. Itse en alkoholia juurikaan käytä joten se ei minua muutenkaan sinne houkuta, mutta mikäli asenne on tuo, niin pärjätköön sitten ilman sitä viinaturistienkin tuomaa rahaa, jollei se heille kelpaa.

Miksi kukaan maa haluaisi sinun kaltaisia turisteja, joita kiinnostaa vain halpa viina ja ruoka, eikä esim. kulttuuritarjonta, joka on Tallinnassa jo pitkään paljon monipiolisempaa kuin Helsingissä, jossa kaiken on läpäistävä sosialistisen kultttuurieliitin sensuuri ensin? Tuolla asenteella Suomi on jo viety lamaan. Viro ei tietenkään halua samaa kohtaloa.

Oletko aivan lukutaidoton palikka?

Vierailija
54/67 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äripäevin mukaan Tallinnan sataman kautta voisi jatkossa tulla suomalaisten viinaturistien sijaan suomalaisia sijoittajia, ja ehkä myös sellaisia turisteja, jotka etsivät laatua ja ovat siitä valmiita myös maksamaan.

Vierailija
55/67 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olut maksaa virossa saman verran kuin suomessa eli 8-11 euroa tuoppi.

En menis viroon enää. Oltiin vietnamissa kaverin kanssa. Todella hyvä hotellihuone 25 euroa yö, olut 1 euro iso tuoppi, taxi 5 euroa 5 km kun suomessa 40 euroa. Jos haluan lomalle niin lähden aasiaan.

Vierailija
56/67 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmiset viime aikoina puhuu ja tekee asioita, mitkä ovat itselleen vahingoksi? Tallinnassa muutenkin suomalaisturistien määrä vähentynyt - ja nyt ruvetaan leikkimään elitistejä. Viesti on vähän, että rikas sivistyneistö, tulkaa tänne. Mutta rikkailla suomalaisilla on varaa matkustaa muuallekin.

Ei Tallinnalla ole mitään tarjottavaa rikkaille suomalaisille, heillä on varaa ostaa viinat ja tupakat Suomestakin.

Rikkaita suomalaisia ei ole kuin ehkä 1000 ihmistä yhteensä, eikä niille muuten löydy ostettavaa myöskään Suomesta. Se kuluttajaryhmä, jota tuonne toivotaan, on ensisijaisesti keskiluokka, joka käy töissä ja kuluttaa omaa rahaa, eikä mitään Kelan tukia. 

Vierailija
57/67 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täyty myöntää, että enpä kyllä Suomessa kaipaa ryccäturisteja. Tuli vaan tästä mieleen. 

Vaikka en hyväksy mitään mitä nykyinen Venäjän hallinto touhuaa, niin kyllä venäläinen turisti oli hyvä asiakas. Pääasiassa käyttäytyivät oikein hyvin ja kuluttivat kunnolla rahaa lomalla.

Lol. Et ole ryccäturistia nähnytkään, tosin eivätpä he varmaan haisevaan kaalikellariisi pietarin lähiössä tulisikaan. 

Olen kaupanalalla ja kaupungista, joka elää turismilla

Niin, tokihan se pietarillekin turismi aika tärkeää on ollut.

Olen joskus ihmetellyt miksi juoksivat täällä ostoksilla kun Pietarista ja Moskovasta saa vaikka mitä. Eräs moskovalainen kävi täällä Tokmannilla ostamassa kaikenmaailmaa purnukkaa.

Laadun vuoksi. Useat taloustuotteet on paljon huonompaa laatua Venäjällä kuin täällä, vaikka olisi samaa merkkiä, esimerkkinä esim. Fairy tiskiaine, joka Suomesta ostettuna on kuulemma huomattavasti paremmin likaa irrottavaa. Venäläiset tiesi myös, että suomalainen tuote on laatua.

Vierailija
58/67 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kärakas muudavad toidu maitsvamaks.

-muudab

Vierailija
59/67 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täyty myöntää, että enpä kyllä Suomessa kaipaa ryccäturisteja. Tuli vaan tästä mieleen. 

Vaikka en hyväksy mitään mitä nykyinen Venäjän hallinto touhuaa, niin kyllä venäläinen turisti oli hyvä asiakas. Pääasiassa käyttäytyivät oikein hyvin ja kuluttivat kunnolla rahaa lomalla.

Lol. Et ole ryccäturistia nähnytkään, tosin eivätpä he varmaan haisevaan kaalikellariisi pietarin lähiössä tulisikaan. 

Olen kaupanalalla ja kaupungista, joka elää turismilla

Viipurista.

Mitä muuta siellä kaupataan kuin alaikäisiä h**ria?

Vierailija
60/67 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten et ole kovin tarkkaavainen:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kuusi