Viro ei kaipaa suomalaisia viinaturisteja
Sen verran kun itse olen käynyt, en koskaan ole ollut mikään viinaturisti, enkä ole usein Virossa käynytkään, mutta jos Viro kaipaa laadukkaampia turisteja kuin yleensäkin suomalaiset.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/a/da2aca1e-ae62-499c-9dd7-89cfdd20cf…
Kommentit (67)
Vielä vähemmän Suomi kaipaa sieltä rosvoja ja rattijuoppoja tänne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täyty myöntää, että enpä kyllä Suomessa kaipaa ryccäturisteja. Tuli vaan tästä mieleen.
Vaikka en hyväksy mitään mitä nykyinen Venäjän hallinto touhuaa, niin kyllä venäläinen turisti oli hyvä asiakas. Pääasiassa käyttäytyivät oikein hyvin ja kuluttivat kunnolla rahaa lomalla.
Lol. Et ole ryccäturistia nähnytkään, tosin eivätpä he varmaan haisevaan kaalikellariisi pietarin lähiössä tulisikaan.
Olen kaupanalalla ja kaupungista, joka elää turismilla
Niin, tokihan se pietarillekin turismi aika tärkeää on ollut.
En oo Pietarista ja Venäjä harrastaa tuota his
Olen joskus ihmetellyt miksi juoksivat täällä ostoksilla kun Pietarista ja Moskovasta saa vaikka mitä. Eräs moskovalainen kävi täällä Tokmannilla ostamassa kaikenmaailmaa purnukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täyty myöntää, että enpä kyllä Suomessa kaipaa ryccäturisteja. Tuli vaan tästä mieleen.
Vaikka en hyväksy mitään mitä nykyinen Venäjän hallinto touhuaa, niin kyllä venäläinen turisti oli hyvä asiakas. Pääasiassa käyttäytyivät oikein hyvin ja kuluttivat kunnolla rahaa lomalla.
Lol. Et ole ryccäturistia nähnytkään, tosin eivätpä he varmaan haisevaan kaalikellariisi pietarin lähiössä tulisikaan.
En oo Pietarista ja Venäjä harrastaa tuota historian muuntelua siinä määrin, ettei itellä huvita. Ei se muutu miksikään, että aiemmin venäläinen turisti toi tänne rahaa. Nyt heidät on jo korvattu ja raha tulee muualta.
Niin, perinteisesti rycciä vituttaa ja "väsyttää" se "historian muuntelu" silloin, kun se koskettaa heitä itseään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varsinkaan Tallinnalla - jossa 90% suomalaisista käy - ei ole enään juuri mitään sellaista lisäarvoa tarjottavaksi suomalaisille, mitä ei suunnilleen samalla hinnalla tai jopa halvemmalla kotimaasta saisi. Itse en alkoholia juurikaan käytä joten se ei minua muutenkaan sinne houkuta, mutta mikäli asenne on tuo, niin pärjätköön sitten ilman sitä viinaturistienkin tuomaa rahaa, jollei se heille kelpaa.
Minä en käy Tallinnassa ostosten vuoksi, vaan esim. kulttuuria kuluttamassa. Käyn konsertissa, oopperassa, näyttelyissä yms.
Sama mutta ostokset ovat myös mukavia.
Vierailija kirjoitti:
Ai nyt ei kelpaa? Kyllä vanhoina aikoina kelpasi, kun Viro oli reppana halpismaa, samoin kelpasi suomalaiset työpaikat raksoilla yms.
Kiva että on kehittynyt ja rikastunut, mutta turha olla koppava ja vaatia nyt "laatua" kun itse luoneet tilanteen kun myyneet innolla halpaa viinaa.
Juuri näin. Kermaperseily tulee maksamaan isot rahat Virolle.
Virolaisilta jää huomaamatta Suomesta pääsevän laivalla myös Tukholmaan jossa yö tai pari Scandikissa tms ei maksa enempää kuin Suomessakaan. Kun Tallinna alkaa käydä kovin kalliiksi niin suuntaan Tukholmaan jossa on näkemistä sata kertaa enemmän.
Viro sahaa omaa oksaansa mikäli estää Viina turismin.
Viron talous saa kivaa lisäboostia viinaturisteista jotka hakee viinaa ja turismi hyödyttää molempia osapuolia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varsinkaan Tallinnalla - jossa 90% suomalaisista käy - ei ole enään juuri mitään sellaista lisäarvoa tarjottavaksi suomalaisille, mitä ei suunnilleen samalla hinnalla tai jopa halvemmalla kotimaasta saisi. Itse en alkoholia juurikaan käytä joten se ei minua muutenkaan sinne houkuta, mutta mikäli asenne on tuo, niin pärjätköön sitten ilman sitä viinaturistienkin tuomaa rahaa, jollei se heille kelpaa.
Minä en käy Tallinnassa ostosten vuoksi, vaan esim. kulttuuria kuluttamassa. Käyn konsertissa, oopperassa, näyttelyissä yms.
Siellä on vielä täydessä toiminnassa Venäjän kulttuurikeskus.
Suomalaiset turistit löytävät varmasti muitakin paikkoja kuin Viron missä lomailla.
Ymmärrän täysin virolaisia.
Viime kesänä vanhassa kaupungissa terrorisoi suomalainen känniporukka. Oli ties mitä rastafaria tatuointeineen. Pissasivat pitkin katuja ja seiniä, pitivät meteliä ja haisivat pilveltä.
Vierailija kirjoitti:
Eesti
Sanotaan Viro Suomessa.
Niin kauan kuin almut sinne annetaan, mm Suomesta, niin saavat ottaa kyllä vastaan ihan kaikki räkäisimmätkin kaljatrokarit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te minäminä-ihmiset ette ymmärrä isoa kuvaa kun ette näe omaa persettänne pidemmälle, mistä se raha tulee.
Viro talous on täysin riippuvainen EU:n tukirahoista joilla se etupäässä elää, vientiä sillä ei ole kuin tulikivelle, jonka kysyntä alkaa olla olematonta. Suomesta sinne on viety vanhat tykit ja ambulanssit ja merivoimien käytöstä poistetut alukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, perinteisesti rycciä vituttaa ja "väsyttää" se "historian muuntelu" silloin, kun se koskettaa heitä itseään.
Käy huvittavaksi tämä keskustelu 😄
Niinhän nuo tekee kyllä, en kiellä. No, jatka sie minun ryssittelyä rauhassa, jos siitä tulee hyvä mieli.
Miksi ihmiset viime aikoina puhuu ja tekee asioita, mitkä ovat itselleen vahingoksi? Tallinnassa muutenkin suomalaisturistien määrä vähentynyt - ja nyt ruvetaan leikkimään elitistejä. Viesti on vähän, että rikas sivistyneistö, tulkaa tänne. Mutta rikkailla suomalaisilla on varaa matkustaa muuallekin.
No ei ne kaivannut turisteja, viinattomiakaan kun kävin aikoinaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmiset viime aikoina puhuu ja tekee asioita, mitkä ovat itselleen vahingoksi? Tallinnassa muutenkin suomalaisturistien määrä vähentynyt - ja nyt ruvetaan leikkimään elitistejä. Viesti on vähän, että rikas sivistyneistö, tulkaa tänne. Mutta rikkailla suomalaisilla on varaa matkustaa muuallekin.
Ei Tallinnalla ole mitään tarjottavaa rikkaille suomalaisille, heillä on varaa ostaa viinat ja tupakat Suomestakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän venäläisetkin turistit drokaa viinaa ja tupakkaa kun tulevat päivämatkalle, mutta venäläiset turistit ostavat ihan hyviä asioita Suomesta, kalaa ja muita elintarvikkeita ja merkkituotteita.
Kyllähän venäläisiltä turisteiltakin joskus lähtenyt käyttäytyminen lapasesta, surkeinta on autolla kaahailu. Tulee sieltä niitä rikollisiakin....