Joululahja jota lapsena toivoit mutta et koskaan saanut.
Oma toiveeni oli että isä ei olisi ollut jatkuvasti kännissä ja pilannut koko joulua, niin kuin muitakin viikonloppuja ja vapaita.
Kommentit (313)
Baby Born nukke, toivoin sitä muiden toiveiden seassa ensimmäisenä vuonna, karsin muina vuosina muita toiveita, kunnes muutamana vuonna se oli ainoa toive.
Kirjoitin erikseen vielä kirjeen loppuun, että en kaipaa muuta. Iltaisin toivoin kädet ristissä. Nukke oli toki kallis ysärilamassa, mutta en ymmärtänyt miksi pukki toi säkillisen muita asioita, jotka arvoltaan varmasti enemmän kuin se yksi nukke ja halpahallin kolme nukkea ei tietenkään korvannut sitä yhtä ja ainoaa.
Pocahontas-barbie. Mutta sain veljeltä intiaaninuken (sellainen halvempi barbi), ja se oli siksi ihan yhtä rakas.
Oma shetlanninponi kerrostalon kaksioon. ( Olin tuolloin 5-6-vuotias ). Isä kysyi minne minne se laitetaan ja vastasin hänelle että tuonne komeroon, ( Vaatekomeroon ). Millä me saadaan se sinne komeroon kysyi isä ( asuimme 5-kerroksessa ) ja minä sanoin innokkaana, että mahtuuhan se hissiin. Isä kysyi että mitäs sitten jos hissi on rikki. Minä vastasin siihen, kyllähän sinä osaat sen korjata ( isä korjasi työkseen silloin hissejä ).
No eka hean ostin 24-vuotiaana ja oli paljon isompi kuin shetlanninponi.
Barbie jonka jalat ja kädet taipuu.
Vierailija kirjoitti:
Oma shetlanninponi kerrostalon kaksioon. ( Olin tuolloin 5-6-vuotias ). Isä kysyi minne minne se laitetaan ja vastasin hänelle että tuonne komeroon, ( Vaatekomeroon ). Millä me saadaan se sinne komeroon kysyi isä ( asuimme 5-kerroksessa ) ja minä sanoin innokkaana, että mahtuuhan se hissiin. Isä kysyi että mitäs sitten jos hissi on rikki. Minä vastasin siihen, kyllähän sinä osaat sen korjata ( isä korjasi työkseen silloin hissejä ).
No eka hean ostin 24-vuotiaana ja oli paljon isompi kuin shetlanninponi.
Aina vanhemmat keksii jotain muka hyviä syitä miksi ei voi saada ponia. Meillä olisi ollut autotalli pihalla ja ruohikkoa, ponilla olisi ollut ruokaa ja suojaa ja en silti saanut ponia.
Barbieta toivoin lapsena aika monena jouluna. En saanut, kunnes sitten teini-iän kynnyksellä paketista paljastui hääbarbi, kun ei enää kiinnostanut nukkeleikit! Tein siitä sitten punkkariversion....kaunis blondi tukka sängelle ja taisin huulipunalla värjätä sen punaiseksi, silmiin kunnon rinkulat mustekynällä. Varmaan se hääkolttukin koki muodonmuutoksen😆
Se leikkauspeli, jossa piti ottaa jotain vierasesineitä pois ihmiskehosta tarkalla kädellä, ettei piipppaa :D Ja trampoliinia ei tullut koskaan ;(
Vierailija kirjoitti:
Oma hevonen. Ostin ekan oman hevosen 30-vuotiaana 🥳
Minä toivoin ponia... vuosien ruinaamisen jälkeen sain kanin 🤣
Nukke. En saanut, sisareni sa nuken, i vaikka ei toivonutkaan
radio-ohjattavan auton.
aina tuli vaan nukkeja ja/tai muita tyttöjen juttuja, plääh
N 50+
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla yksi pyyntö olisi teille vanhemmille. Jättäkää edes yhtenä päivänä se alkoholi pois. Jos se viini on niin tärkeää joulupöydässä, valitkaa alkoholiTON versio. Itse vihaan (voimakas tunnesana) juuri tuon vuoksi kaikkia juhlapyhiä, aina pilataan sillä alkoholin ottamisella.
Mitä luulet kaikissa perheissä tapahtuvan, jos ottaa viiniä? Luulet, että kaikissa perheissä tapahtuu samaa mitä ilmeisesti sinun perheessäsi on tapahtunut.
Joka joulu kärsimme isän alkoholin käytön takia. Pelkäsimme ja emme koskaan toivoneet mitään kun tiesimme ,että ei äidillä ole varaa kun isä joi jokaisen tilimarkan.
Olutta. Sain pelkkää Sitruunasoodaa.
Halusin myös Kossua mutta sain pelkkää Vishyä..
Olin silloin 28v
Toivoin pikkutyttönä kaivinkonetta.
Vierailija kirjoitti:
Mulla yksi pyyntö olisi teille vanhemmille. Jättäkää edes yhtenä päivänä se alkoholi pois. Jos se viini on niin tärkeää joulupöydässä, valitkaa alkoholiTON versio. Itse vihaan (voimakas tunnesana) juuri tuon vuoksi kaikkia juhlapyhiä, aina pilataan sillä alkoholin ottamisella.
Tää on naurettavaa. Oon asunut Etelä-Euroopassa ja ei puhettakaan, että jätettäisiin vuoden tärkeimmästä ateriasta todella tärkeä ruoan makuja täydentävä viini pois tai että kukaan olisi kännissä. Valkoviinilasillinen alkupalakalojen ja punaviinilasillinen pääruoan kanssa ei saa ketään känniin ja kenenkään joulua pilalle. Alkoholiton viini on täyttä kuraa, jos viineistä jotain ymmärtää. Mutta jos et voi siinä parissa annoksessa pysyä, niin silloin sinulla on ongelma, joten mieti lapsiasi ja älä ota.
Shetlannin poni ei paljon maksa ja ei tarvitse kenkiä. Pystyy ratsastustallilla antamaan monesti ponin muidenkin pikkuisille aloittelijoille talutusratsastukseen ja kärryajeluihin, esim valjakkoajeluihin. Monet tallit hyvittävät jos saavat käyttää ponia asiakkailleen valvonnan alaisena tietenkin.
Hei, kaupungissakin sattuu olemaan hevostalleja.
Barbie. Sain jotain halpisnukkeja joiden hiukset oli kiinni päässä vain yhdestäkohtaa. Kun niille teki kampauksia tuli kalju esiin.
Vierailija kirjoitti:
Se leikkauspeli, jossa piti ottaa jotain vierasesineitä pois ihmiskehosta tarkalla kädellä, ettei piipppaa :D Ja trampoliinia ei tullut koskaan ;(
Operaatio
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on naurettavaa. Oon asunut Etelä-Euroopassa ja ei puhettakaan, että jätettäisiin vuoden tärkeimmästä ateriasta todella tärkeä ruoan makuja täydentävä viini pois tai että kukaan olisi kännissä. Valkoviinilasillinen alkupalakalojen ja punaviinilasillinen pääruoan kanssa ei saa ketään känniin ja kenenkään joulua pilalle. Alkoholiton viini on täyttä kuraa, jos viineistä jotain ymmärtää. Mutta jos et voi siinä parissa annoksessa pysyä, niin silloin sinulla on ongelma, joten mieti lapsiasi ja älä ota.
Sinä se naurettava olet.Tiedät varsin hyvin että suomalainen kun aukaisee kossupulllon se on juotava kerralla pois.
Älä viitsi verrata Etelä-Euroopan ihmisiä meihin ja meidän tapoihin.
Itsekin asunut Espanjassa , olen raitis, mutta inhoan ihmisiä jotka lasten edessä menee känniin. Hyvin tavallista. Ja viinaan on aina rahaa , lasten lahjat jäävät toiselle sijalle.
Olisin halunnut polkuauton, monta kertaa siitä vihjailin. En saanut. Sitten yhdellä luokkakaverilla oli sellainen ja pääsin sitä kokeilemaan. Se olikin melko ärsyttävä poljettava ja parhaiten ajaminen sujui alaspäin viettävällä tiellä.
En enää halunnutkaan polkuautoa.
Pikkusisko tai -veli.