Täällä käy paljon sellaisia ihmisiä joilta on kadonnut todellisuudentaju
. He elävät netin kautta eikä heillä ole enää ymmärrystä mitä oikea elämä on. Surullista ja samaan aikaan säälittävää.
Ajatelkaa. Ihminen jolla ei ole muuta elämää kuin netin keskustelukanavat. Joskus pakolliset lääkärikäynnit tai vastaavat, mutta muuten on aivan yksin. Kuinka paljon sellainen vaikuttaa mieleen ja ymmärrykseen todellisuudesta.
Kommentit (70)
siis eks mitenkään sais hyvää ja hedelmällistä keskustelua aikaiseksi?
Huolestuttaa kun ihmiset osaa vain pari sanan lauseita kirjoittaa. Missä syvällisyys ja ajattelua?
Vierailija kirjoitti:
Mitä minun pitäisi tehdä?? Minulla ei ole sukua, vanhempia ei kiinnosta. Muutama hassu tuttava tai kaveri asuu ympäri Suomea. Olen täysin normaali nainen, mutta minulla ei vain ole ollut elämässä sellaista onnea, että olisin saanut nauttia sukujuhlista, verkostoista ja lämpimästä ilmapiiristä.
Olen korkeakoulutettu ja hampaat irveessä käynyt läpi kaikki mahdolliset maailman järjestöt ja harrastukset, yrittänyt aivan hirveästi luoda johonkin yhteisöä ja elämää.
Mikään ei ole onnistunut. Työttömyys vielä päälle. Olen joutunut muuttamaan moneen kertaan.
Ja silti haukutaan vain lisää. Ei ole minun syyni, jos minua ei ole siunattu ihmisillä, jotka edes puhuisivat minulle jotain takaisin.
Olen kuulemma tosi kiva tyyppi ja aina mennyt toimeen kaikkien kanssa. Nyt oon toki muuttunut. Suru ja kaipuu on valtava.
Meen ihan hukkaan näin 35 vuotiaana naisena.
ET MENE HUKKAAN
AP Ei tainnut tarkoittaa, että kaikki on, vaan että on paljon.
Parempaa on kyllä tulossa, luota siihen...ja itseesi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä asialle voisi tehdä?
Jättää netin käyttö vähemmälle. Netti on koukuttava ja on liian helppoa jäädä selaaman sitä kuin lähteä vaikka ulos kävelylle. Netti on myös liian helppo ratkaisu jos on tylsää tai ei ole tekemistä. Kun ei ole nettiä käytettävissä saa aikaan paljon enemmän järkevää tekemistä.
No menepäs kävelylle. Hopi hopi.
Vierailija kirjoitti:
Huolestuttaa kun ihmiset osaa vain pari sanan lauseita kirjoittaa. Missä syvällisyys ja ajattelua?
Kaikki ketjut kuitenkin katoaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan niin hölmö ole, että täältä sellaista etsii? Silloin on kyllä kadottanut kaiken ymmärryksen.
Kyllä. Tänne on helppo paeta ulkomailmaa. Hyvä syy olla tekemättä mitään. Mä olin ennen enemmän kun sosiaalinen ihminen. Viihdyin porukoissa ja tykkäsin olla huomion keskipisteenä. Toki ikäkin vaikuttaa. Kalastelin, kävin tapahtumissa, ravintoloissa ja matkoilla. Nyt eivois vähenpää kiinnostaa muut ihmiset tai mikään aktiviteetti. Viihdyn kotona liiankin hyvin omassa seurassani. Ja vietän tosipaljon aikaa täällä ja muualla intternetin ihmeellisessä mailmassa. Olis aikaa ja vähän rahaakin tehdä asioita, mut ei vaan kiinosta. En tiedä onko netti mulle siunaus vai kirous.
Aloittaja ottaa keskustelupalstat aivan liian vakavasti. Olet ilmeisen hölmö ja koko netti vaikuttaa olevan sinulle tuntematon asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu vähän. Kyllä netin kautta saa paljon hyvääkin tietoa ulkomaailmasta. Kyllä ns. oikeassa maailmassakin usea elää todella omassa kuplassa.
Itsenäinen ajattelu on uhka valtaapitävien mielestä. Kauankohan tämä anonyymi keskustelupalsta on vielä olemassa?
Ensi vuonna on luvattu nettisensuurin kiristyvän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan samalla tavalla seuraan mitä maailmalla tapahtuu kuin muutkin. Inhottavaa että lokeroit ihmisiä vain sillä perusteella koska ovat työttömyyden, sairauden tms takia enimmäkseen kotona.
Rauha. AP kirjoitti, että käy paljon sellaisia ihmisiä. EI SIIS KAIKKI.
Ymmärrän kyllä sun pointin silti
Nykyään luetun ymmärtäminen on vaikeaa. Ihmisillä ei ole enää keskittymiskykyä. Silmäillään eikä lueta ajatuksen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä asialle voisi tehdä?
Jättää netin käyttö vähemmälle. Netti on koukuttava ja on liian helppoa jäädä selaaman sitä kuin lähteä vaikka ulos kävelylle. Netti on myös liian helppo ratkaisu jos on tylsää tai ei ole tekemistä. Kun ei ole nettiä käytettävissä saa aikaan paljon enemmän järkevää tekemistä.
No menepäs kävelylle. Hopi hopi.
Tulin juuri äsken kävelyltä. Oli kaunis aurinkoinen ilma. Huomasitko millainen sää ulkona on?
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja ottaa keskustelupalstat aivan liian vakavasti. Olet ilmeisen hölmö ja koko netti vaikuttaa olevan sinulle tuntematon asia.
En ota. Tämä on nimenomaan kevyttä viihdettä. Ongelma on siinä, että kevyt viihde on vallannut elämän ja muuttunut ainoaksi sisällöksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan samalla tavalla seuraan mitä maailmalla tapahtuu kuin muutkin. Inhottavaa että lokeroit ihmisiä vain sillä perusteella koska ovat työttömyyden, sairauden tms takia enimmäkseen kotona.
Käytät sanaa enimmäkseen. Eli käyt muuallakin ja viestisi perusteella saan kuvan ettei netti ole sinulle pakopaikka todellisesta maailmasta vaan jotain muuta. Miksi muuten käytät niin paljon nettiä? Etkö lue tai tee jotain kehittävämpää?
Mikä muuten estää työtöntä käymästä ulkona tai jättää netin käytön vähemmälle? EIhän se ole sairaus.
Ulkona ei ole mitään. Ihmisten parissa on paljon yksinäisempää olla yksin.
Sinulla on ongelma
Siinäpä hieno positiivinen aloitus. Jatka valitsemallasi tiellä.
Porukka trollaa minkä ehtii netissä ja aloittajaa viedään kuin pässiä narussa, kun jutut uppoaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ota. Tämä on nimenomaan kevyttä viihdettä. Ongelma on siinä, että kevyt viihde on vallannut elämän ja muuttunut ainoaksi sisällöksi.
No tee jotain muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä minun pitäisi tehdä?? Minulla ei ole sukua, vanhempia ei kiinnosta. Muutama hassu tuttava tai kaveri asuu ympäri Suomea. Olen täysin normaali nainen, mutta minulla ei vain ole ollut elämässä sellaista onnea, että olisin saanut nauttia sukujuhlista, verkostoista ja lämpimästä ilmapiiristä.
Olen korkeakoulutettu ja hampaat irveessä käynyt läpi kaikki mahdolliset maailman järjestöt ja harrastukset, yrittänyt aivan hirveästi luoda johonkin yhteisöä ja elämää.
Mikään ei ole onnistunut. Työttömyys vielä päälle. Olen joutunut muuttamaan moneen kertaan.
Ja silti haukutaan vain lisää. Ei ole minun syyni, jos minua ei ole siunattu ihmisillä, jotka edes puhuisivat minulle jotain takaisin.
Olen kuulemma tosi kiva tyyppi ja aina mennyt toimeen kaikkien kanssa. Nyt oon toki muuttunut. Suru ja kaipuu on valtava.
Meen ihan hukkaan näin 35 vuotiaana naisena.<
15 vuotta olen jo odottanut.
Juljus kirjoitti:
Kyllä. Tänne on helppo paeta ulkomailmaa. Hyvä syy olla tekemättä mitään. Mä olin ennen enemmän kun sosiaalinen ihminen. Viihdyin porukoissa ja tykkäsin olla huomion keskipisteenä. Toki ikäkin vaikuttaa. Kalastelin, kävin tapahtumissa, ravintoloissa ja matkoilla. Nyt eivois vähenpää kiinnostaa muut ihmiset tai mikään aktiviteetti. Viihdyn kotona liiankin hyvin omassa seurassani. Ja vietän tosipaljon aikaa täällä ja muualla intternetin ihmeellisessä mailmassa. Olis aikaa ja vähän rahaakin tehdä asioita, mut ei vaan kiinosta. En tiedä onko netti mulle siunaus vai kirous.
netti on muokannut meidät tosi paljon. Tuntuu et maailma on hiljentynyt pysyvästi.
No mutta sehän on Suomessa suorastaan ihanne. Että saadaan se omistusasunto ja vietetään elämä sitten neljän seinän sisällä, kun mikään muu ei kelpaa tai kiinnosta, vähiten kulttuuri ja muut ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytät sanaa enimmäkseen. Eli käyt muuallakin ja viestisi perusteella saan kuvan ettei netti ole sinulle pakopaikka todellisesta maailmasta vaan jotain muuta. Miksi muuten käytät niin paljon nettiä? Etkö lue tai tee jotain kehittävämpää?
Mikä muuten estää työtöntä käymästä ulkona tai jättää netin käytön vähemmälle? EIhän se ole sairaus.
Ulkona ei ole mitään. Ihmisten parissa on paljon yksinäisempää olla yksin.
Voithan sinä jäädä sisälle, mutta silloin olet jo luovuttanut henkisesti etkä tule nousemaan sieltä koskaan ylös.
Kirjoitit mitä?