Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä vaiheessa jouluvalmistelunne ovat?

Vierailija
13.12.2025 |

Minulla on muovikuusi koristeltuna ja olen ostanut piparitaikinaa, mutten saa aikaiseksi leipoa. En ole kuunnellut yhtään joululaulua vielä, eikä ole oikein joulutunnelmaa. Oletteko te vielä asennoituneet jouluun, tai tehneet ruokia valmiiksi?

Kommentit (104)

Vierailija
41/104 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään "jouluvalmisteluja". Koko joulu on aivan 💩-juhla. ihmisillä vaan rahanmenoa.

Joo! Olen ihmetellyt miten jengillä on varaa siihen

Täälläkin ihmiset valittaa, että on vähän rahaa. Ottaako ne jouluksi velkaa?

Ilmeisesti aika monella kuitenkin on rahaa edelleen. Tänään just käytiin joulumarkkinoilla, tungos, Prismassa, tungos, näytti olevan ravintoloissakin kiitettävästi väkeä lounastamassa. Ei kaikki ole lamassa hallituksen pontevista ponnisteluista huolimatta. 

Vierailija
42/104 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulukortit olen lähettänyt. Joulukahvit ja-teet ja kertakäyttöisen pöytäliinan olen ostanut. Ruoat ostan lähempänä joulua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/104 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vit tu vihaan joulua, ihmisten keksimää muka-juhlaa. Vit tu maisimmatkin on niin pyhiä olevinaan että enkelitkin lentää per seestä.

Vierailija
44/104 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shamppanja,konjakki,viinit on hankittu,joten hyvin on valmistelu käynnissä.

Vierailija
45/104 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään "jouluvalmisteluja". Koko joulu on aivan 💩-juhla. ihmisillä vaan rahanmenoa.

Ilmeisesti aika monella kuitenkin on rahaa edelleen. Tänään just käytiin joulumarkkinoilla, tungos, Prismassa, tungos, näytti olevan ravintoloissakin kiitettävästi väkeä lounastamassa. Ei kaikki ole lamassa hallituksen pontevista ponnisteluista huolimatta. 

Työnteko on palkitsevampaa nyt,elintaso nousussa kun ostovoima vahvistuu,kiitos Orpon hallitukselle.

Vierailija
46/104 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmista on, kaikki koristelut, kuusi, ruoat jne. Tänään syödään jouluateria ja ensi viikolla lähdetään lomamatkalle.

Vierailija
47/104 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En valmistele joulua mitenkään. Olen silloinkin töissä, siellä saa myös syödä jouluruokaa mielin määrin. 😋😃

Vierailija
48/104 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En valmistele joulua mitenkään. Olen silloinkin töissä, siellä saa myös syödä jouluruokaa mielin määrin. 😋😃

Näin hoitajalla 

Vierailija
49/104 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaikki tehdään aatonaattona. Haetaan kuusi ja hallista tilatut lihat ja kalat. Kaikki on valmiina aattoon mennessä.

Vierailija
50/104 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanantaina tai tiistaina haetaan kaupasta valmiit safkat joulua varten. Keskiviikkona aatto. Riisipuuron keitto silloin aamulla. Tortut paistan valmistaikinasta illansuussa tai vasta joulun muina pyhinä.

Lahjat kuittaan tilisiirrolla. 

Jouluvaloja en laita, kun ne häikäisee, saan migreenin. Muutkaan koristelu ei nyt nappaa. 

Kortteja en ole lähettänyt moniin vuosiin.

Äidille pitää viedä joulukukka ja jotain muuta ehkä. 

Hyvää Joulua! 

Vierailija
51/104 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluvaloja on, pipareita on, suklaata on vähän, kakut on, pieni kinkku pakasteessa. Kortteja on hankittu mutta ovat kirjoittamatta. 

Vierailija
52/104 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olet täyttää 💩.

Vierailija
53/104 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut tämän vuoden työasiat nyt siihen malliin että voin pikkuhiljaa alkaa konkreettisiin valmisteluihin. Asunto on jo melko puhdaskin, joten joulusiivouksesta tulee tavanomaista helpompi.

Vierailija
54/104 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjat on hankittu, nyt on uunissa lanttu- ja porkkanalaatikot. Pipareita en tänä vuonna leivo vaan teen toisenlaisia keksejä, niihin on tarvikkeet ostettu. Meillä on tiskikone rikki ja korjaaja ehtinee vasta keskiviikkona, joten leipomukset jää sinne. Siivoukset vtuttaa eniten, inhoan sitä hommaa. Meille tulee jouluksi porukkaa, joten pakko on jotain tehdä. Joulukuusen hommaa mies, joten siihen en puutu ollenkaan tulipa se tai ei.

Vierailija
55/104 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjat on ostettu ja paketoitu, ruokalista on laadittu ja tilaus tehty verkkokauppaan, kotiin vaihdettu verhot ja matot ja sohvatyynyt, kuusi koristeltu ja yleisluonnos siitä mitä milloinkin tehdään on laadittu. 

Joulu voi tulla vaikka tänään. 

Vierailija
56/104 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pesitkö jo keittiön katon, ap?

No eipä tuommoisesta asiasta kannata veetuilla. Laiskathan eivät tee mitään joulun eteen ja menevät päivästä toiseen eineksiä syöden ja sohvan pohjalla maaten.

Mitä sitten? Persus ruvella tehty töitä koko vuosi ja kerrankin pidemmät vapaat. Aion viettää ne juuri haluamallani tavalla, eikä voisi vähempää kiinnostaa sinun kuvitelmat minun laiskuudesta. Joulun voi valmistella tosiaankin etukäteen, tai vaikka aaton aattona tai olla valmistelematta kokonaan, ei sitä ole pakko viettää. Jos sinä saat jonkun manian joulua edeltävänä viikkona niin ihan turha sinun on muita täällä syytellä.

Vierailija
57/104 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein hyvässä vaiheessa. Muu perhe koristelee kuusen. Minä paistan kinkun, graavaan kalat ja pistän Kossun pakkaseen, kun aika on! Mmmmm!

Vierailija
58/104 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjat on 2 lukuun ottamatta hankittu, haen noi kaksi huomenna. paketoin kaikki varmaan jo tällä viikolla. Joulusiivoukset (siivoan joka joulun alla kaikki kaapit yms) on siinä vaiheessa, että loppuviikosta teen enää normaalin viikkosiivouksen eli pölyt, imuroin (myös sohvat jne), pesen lattian ja kylppärit (3kpl). Kuusi ja koristelu on sunnuntaina. Ruuat jotka säilyy, tulee kotiin toimituksella perjantaina, tilaus on valmis jo. Kinkku, kalat ja juustot haen maanantaina. Ja Alko on maanantaina. Et ainakin oi nyt on hyvin suunniteltu, saa nähdä miten toteutuu.

Vierailija
59/104 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään en vietä liiemmin joulua yhden kaverin kanssa tosin mut ei hirveästi kyl osteta jouluruokia, lahjan ostan siskon tyttärelle ja mobilepayn kautta rahaa muutamille siskoilleni aattona. Siinäpä toi, ei stressiä ei huolta. 

Vierailija
60/104 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurimmalla osalla on edelleen rahaa kuluttaa vaikka toista väitetään ja syytetään hallitusta, ravintolat pyörii tavallisiin tapaan samoin kahvilat, kaupat yms. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän neljä