Missä vaiheessa jouluvalmistelunne ovat?
Minulla on muovikuusi koristeltuna ja olen ostanut piparitaikinaa, mutten saa aikaiseksi leipoa. En ole kuunnellut yhtään joululaulua vielä, eikä ole oikein joulutunnelmaa. Oletteko te vielä asennoituneet jouluun, tai tehneet ruokia valmiiksi?
Kommentit (348)
Ruoat ja juomat on ostettu valmiina kaupasta. Ei tarvi kuin laittaa tarjolle ja popsia. Koristelut on tehty, pyykit pesty, siivottukin on jo. Hyasintit tuoksuu ihanasti ja voi vain olla. Minulla joulunvietto alkaa huomenna aatonaattona ja on ohi viimeistään Tapaninpäivänä. Sulaa hulluutta olisi pari päivää kestävän joulunvieton takia raataa.
Ei missään vaiheessa. Olen viimeiset 3 vkoa ollut sairaslomalla, kättä ei saa nostaa yli olkapään ja kantaa saa max 3 kg. Minä p*skat nakkaan puunaamisille ja hössöttämisille kertakaikkiaan.
Valot ovat paikoillaan yhtä lukuunottamatta. Yx karjalanpaisti paistettu ja melkein syötykin. Lastenlapsille ostin lahjat jo marraskuussa. Kakun ostin viime tiistaina ja sitä maistettiin, kun pienet kävivät.
Huomenna kauppaan. Jos löytyis naudanpaisti.
Kaaoksessa. Kuusi metsässä, lahjat paketoimatta, talo siivoomatta ja koristeita en ole edes kaivanut vielä.
En oo aloittanut, enkä aloita. Mitään ei tehdä joulun eteen. Kohtahan ne varmaan pakottaa joulunkin viikonloppuun, jottei liikoja vapaapäiviä duunarit saa joten mitä väliä. Joulu on menettänyt merkityksensä jo vuosia sitten, pelkkä kauppiaitten juhlasesonki. EVVK.
Kaksin vietetään "Joulua", ei olla ostettu yhtään lahjaa eikä osteta, syödään jotain sapuskaa niinkuin muinakin päivinä. Uuden vuoden jälkeen käydään ostamassa juhannuskinkku, joka on ollut perinne meillä iät ajat. Juhannus aaton aattona paistuu kinkku ja lähtee mökille mukaan kun juhannuksen viettoon riennetään. Sitte juhlitaan kaksi viikkoa ja siinä kaikki vuoden juhlat kesäisen lämmön ja valoisuuden kera.
Pirtti on pesty puhtoinen, pihamaakin laastu on. Ja äiti laittanut kystä kyllä.
Kuukausi sitten kuusi koristeltiin ja jouluvalot ja muut koristeet pantiin esille eri puolille taloa. Siinäpä ne jouluvalmistelut. Huomenna teen perussiivouksen, puoliso hoitaa ruokakaupassa käynnin. Emme ole vielä päättäneet mitä joulupäivänä syödään. Aatto on normaali työpäivä.
Vierailija kirjoitti:
Mä käyn antamassa aattona naapurin yh.äidille joululahjan eli käyn
nussimassa sitä, pari kolme varvia vetäsen.
Sitten pub kutsuu.
T.Maukka
Olet halveksuttava.
Vierailija kirjoitti:
Hyvällä mallilla on:
-Joulukuusi +koristelu valmis
-Kinkku jääkaapissa
-piparit tehty valmiiksi jo aiemmin
-karjalanpiirakat tehty
-karjalanpaisti paistettu
-perunalaatikko tehty
-pasteijat tehty
-Lihapullat tehty
-Torttuainekset hommattu
-Suklaat ja konvehdit hommattu
-Julmustia hommattu
-Pähkinöitä hommattu
-lahjat hommattu
Vielä pitää ostaa mm. hedelmiä, vihanneksia, juustoja, kynttilöitä, glögisangria-ainekset yms
Ja sitten paastolle joulun jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Mitään ei ole tehtynä. Yleensä jätän kaiken viimetinkaan. Rahatilanne myös määrittelee millainen joulu tulee. 😢
Tsemppiä. Mulla on sentään 2,70 e tiliilä. Ei tartte paljon laitella. Hernekeitto purkkeja ja nauta-sikaa löytyy säilykkeenä, joten siinä joulun eväät. 🤶🧑🎄🤶 niin ja näkkileipää, melkeen ku piparia.
Vierailija kirjoitti:
Mitään ei ole tehtynä. Yleensä jätän kaiken viimetinkaan. Rahatilanne myös määrittelee millainen joulu tulee. 😢
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvällä mallilla on, mä en vietä joulua! Se on yksi päivä muiden joukossa.
Yksi päivä! :D Reilun kuukauden kestää helposti.
Yksi päivä on jokainen jouluun liittyvä päivä. Se että kaupat paukuttaa sitä lokakuusta ei pidennä oikeaa aitoa joulunaikaa. Adventitkin on aina vain yksi päivä kerran viikkoon kunnes tukee aatto, joulupäivä ja tapaninpäivä ja siinähän se sitten onkin. Kaikki loppu on turhaketta. Loppiainen menee nippa nappa
Makoilen sohvalla ja seurailen joulukonserttia telkasta. Ostokset on tehty, jotain maitotuotteita ja vissyjä tilaan vielä kotiovelle, kauppaan en enää lähde. Kinkku on sulamassa ja sen paistan huomenissa.
Ystävätär tulee huomenna, ja illalla menemme joulukonserttiin kirkkoon. Sen jälkeen syömme varmaan blinejä lisukkeineen.
Tämän jouluvieraan takia mun ei tarvitse stressata, toki olen siivonnut ja laitellut kodin jouluiseksi, mutta hyvin maltillisesti. Ruokahommat teemme yhdessä. Aikuiset lapseni viettävät osittain joulua kanssamme. Käymme aattona ravintolassa buffet lounaalla ja sitten jatkamme minun luonani kahvin, herkkujen ja lahjojen merkeissä.
Lahjat pitää vielä paketoida, mutta niitä ei ole montaa.
Ohi on tältä vuodelta. Tänään aloitin joulun 2026 valmistelut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tsemppiä. Mulla on sentään 2,70 e tiliilä. Ei tartte paljon laitella. Hernekeitto purkkeja ja nauta-sikaa löytyy säilykkeenä, joten siinä joulun eväät. 🤶🧑🎄🤶 niin ja näkkileipää, melkeen ku piparia.
Kannattaa jatkossa tehdä se hernesoppa ihan itse. On halvempaa ja maukkaampaa. Itse teen aina väh. 5 litran kattilallisen. Siitä riittää pakastimeenkin pahan päivän varalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä joulu?
Vietän valonjuhlaa talvipäivänseisauksena, 21.12..
Etkö tosiaan tiedä mikä on joulu? Miksi päätit avata koko ketjun kun (muka) joulu on sinulle tuikituntematon? Kerro nyt sitten miten vietät valon juhlaa ja miten olet sitä valmistellut niin on edes jotain järkeä kommentissasi.
Eikös edellinen vietä pikemminkin pimeyden juhlaa? Kysymyksessähän on vuoden pimein päivä.
Onko nämä joulun vihaajat jotain jehovia tms hihhuleita? Kyllä olisi ankean pitkä ja pimeä talvi, jos joulua ei vietettäisi. Vuoden suurinta juhlaa on ihanaa valmistella ja viettää, oli sitten yksin tai yhdessä perheen ja lähipiirin kanssa. Murjottakaa te ankeuttajat ihan rauhassa koloissa ne ja antakaa ihmisten iloita.
Lahjat hommattu ja paketoitu, ruoat hankittu, laatikot tehty pakkaseen. Tänään vielä imurointi ja illalla kinkku uuniin.
Olemme homopariskunta ja vielä tarvitsee hakea Motonetista juoksevaa vaseliinia.
Mä käyn antamassa aattona naapurin yh.äidille joululahjan eli käyn
nussimassa sitä, pari kolme varvia vetäsen.
Sitten pub kutsuu.
T.Maukka