Pesetkö hiukset pää ylös- vai alaspäin?
Ensimmäisenä mainittu on mun mielestä järjettömän hankalaa, joten pesen hiukseni aina pää alaspäin.
Kommentit (151)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylös. Olisi kauheaa jos shampoo valuu silmiin pää alaspäin ja veri päässä pakkautuu. Jäykkä vaihdevuosissa ei taivu alas. Vesi estää hengityksen.
Kyse on niskan lihasspasmeista, ei iästä eikä verestä. Ei ole pakko olla jäykkä kompura, jos ei halua. Edellyttäen ettei sulla ole selkärankareumaa.
Kyllä ihmisillä on vaivoja ja hormonimuutoksia. Osalla reumaakin. Lihasspasmit eivät talvisin lähde pois kaikilta.
Mulla ei oo suihkua vaan peseydyn saunassa perinteiseen vati ja kauha tyyliin.
Kyse olikin huuhtelusta vaahdotuksen jälkeen.
Alaspäin aina. En halua, että shampoo ja hoitoaine koskettaa mitään muuta kuin päänahkaa ja hiuksia.
Vierailija kirjoitti:
Mä pesen ämpärissä. Tai vaihtoehtoisesti kaadan ämpärillisen suoraan yläpuolelta. Kyllä lähtee!
Miten ihmiset tekevät Suomessa kaiken oudosti ja vaikeasti. Asennot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan sitä ensin pestä hiukset pää alaspäin ja sitten vasta mennä kokovartalosuihkuun.
Miksi??? Ja toisekseen ei käy selkäsairauden takia.
Missä lukee, että olen ketään käskenyt toimimaan niin, etenkään jos on selkäsairaus? Leikitkö tyhmää?
Miksi sinä et perustele sinun väitettä?
Kysyin miksi sinun mielestä pitää pestä hiukset pää alaspäin?
Et pysty perustelemaan.
Vierailija kirjoitti:
"Mulla on sen verran pitkä ja paksu kuontalo että tyssäisi tuohon samassa asennossa kuivaamiseen. Siksi tuntuu helpoimmalta antaa veden huuhtoa ne siihen asentoon johon ne saavat jäädäkin eli pitkinä selkään. Sitten puristelen veden pois ja kiedon varovasti pyyhkeeseen. Kun ovat vähän kuivuneet, laitan kosteisiin hiuksiin jätettävää hoitoainetta ja nostan niskasta ylös että kuivuvat sieltäkin kunnolla.
En ihan ymmärtänyt mikä tuossa on siis vaikeaa. Ottaa hiuspyyhe käteen kun pää on alaspäin? Vai kun pitää ensin käsin puristella enimmät vedet pois? Kuitenkin nostat hiukset pesun jälkeen ylös?
Ap
En jaksa olla pää alaspäin niin kauan että hiukset kuivuisivat tarpeeksi. Nostan ne ylös vasta kun ne ovat jo puolikuivat. Jostain syystä minun on vaikea saada ne siististi alas jos ovat kuivuneet ylöspäin. Mutta jos ovat huuhdottu ja saaneet suurimmaksi osaksi kuivua juuresta alaspäin, ne pysyvät siistinä ja selvinä. Olen kyllä nähnyt monen tekevän sinun tavallasi ja ihan kauniisti ne sitten kuivina laskeutuvat. Jotenkin eri lailla käyttäytyvät hiukset meillä on.
Vierailija kirjoitti:
Pää alaspäin sillä en halua niitä vahoja ym selkään.
Suihkussa selkä huuhdellaan. Vahaa?
Oletteko tulleet kaikki hulluksi? Pää alaspäin ja sivuttain. Ihminen ei ole lepakko. Miksi ei vaan normaali suihku.
Silloin kun käyn muutenkin suihkussa --> pää ylöspäin
Silloin kun en käy --> pää alaspäin.
Vierailija kirjoitti:
Alaspäin aina. En halua, että shampoo ja hoitoaine koskettaa mitään muuta kuin päänahkaa ja hiuksia.
Kuinka tahmaavia aineita ostat?
Niin minäkin. Ostanut vartavasten hieman kapeammn suihkusuuiittimen, eri siis kuin katon sadesuihku, tämä siis letkussa siinä vieressä.
Näin ollen pääsee ihan tyveen etenkin pitkissä hiuksissa ja tukka vesi ei valu pitkin selkää ja muuta kehoa. Eka kostutan, sitten pesevä shampoo, toisena shampoona jokin hoitava hyvin funktionalinen, voi olla ruusua tai rakennepaikkaavaa tms. Eli parivaljakkona. Vaihtelen tätä parivaljakkoa per kk. Muutama oivallinen pari löytynyt. En käytä muuta hoitoainetta kuin hiuksiin jätettävän- siksikin, että vettähän kuluu pitkissä paksuissa hiuksissa- niin ei tarvitse enää huuhtoa hoitoa pois. Viimeksi vain aika kylmällä vedellä. Oletko sinä joka kysyit tätä aiemminkin ja sait tappleun aikseksi- nämä kun täällä ovat xxx, ei voi käydä juurikaan mitään keskustelua- kohta rähinä tietysti.
Pää polvien välissä, ja alla tukeva saunajakkara.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan sitä ensin pestä hiukset pää alaspäin ja sitten vasta mennä kokovartalosuihkuun.
Miksi??? Ja toisekseen ei käy selkäsairauden takia.
Missä lukee, että olen ketään käskenyt toimimaan niin, etenkään jos on selkäsairaus? Leikitkö tyhmää?
Miksi sinä et perustele sinun väitettä?
Kysyin miksi sinun mielestä pitää pestä hiukset pää alaspäin?
Et pysty perustelemaan.
En ole missään väittänyt niin. Lakkaa trollaamasta ja opettele suomea. Lause "voihan sitä..." ei tarkoita "pitää pestä".
Vierailija kirjoitti:
Oletteko tulleet kaikki hulluksi? Pää alaspäin ja sivuttain. Ihminen ei ole lepakko. Miksi ei vaan normaali suihku.
🤪
Ainiin teille "menee vettä nenään" -ihmettelijöille. Pidän suihkua kädessä, kun kastelen ja huuhtelen hiuksia. Väitän myös, että tuossa säästyy vettä, kun veden lämpötilalla ei ole niin merkitystä. Eikä tule kylmä kesken hiustenpesun, niin hyvin voi sammuttaa suihkunkin.
Ap
Mä pesen ämpärissä. Tai vaihtoehtoisesti kaadan ämpärillisen suoraan yläpuolelta. Kyllä lähtee!