Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pesetkö hiukset pää ylös- vai alaspäin?

Vierailija
12.12.2025 |

Ensimmäisenä mainittu on mun mielestä järjettömän hankalaa, joten pesen hiukseni aina pää alaspäin.

Kommentit (150)

Vierailija
21/150 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumarrun eteenpäin niin, että pesuaine valuu hiuksista lattialle. Pää ylhäällä pestessä sain iholle hirveästi finnejä, pesuaineet ja varsinkin hoitoaineet tukkivat ihohuokoset.

Vierailija
22/150 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pää alaspäin sillä en halua niitä vahoja ym selkään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/150 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylöspäin. Alaspäin silmät menee vinoo ja muutun rasistiksi

Vierailija
24/150 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaahdotan kasvot ylöspäin, huuhtelen kylmällä pää alaspäin. 

Tarvitseeko vielä vääntää syyt rautalangasta?

Missä vaiheessa peset hiukset?

Mitäpä lottoat, ääliö. Shampoo vaahdotetaan hiuksiin. Sitä kutsutaan hiusten pesemiseksi. Sinä varmaan vispaat muniasi suihkussa.

Ei, hiuksia ei pidä pestä. Shampoolla pestään päänahka, ei hiuksia. Hiuksille riittää, että shampoo huuhtoutuu niiden läpi. Eri 

Vierailija
25/150 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takkuuntuu hiukset alaspäin pestessä, joten on kokosuihkussa sitten aina pestävä.

Vierailija
26/150 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä lottoat, ääliö. Shampoo vaahdotetaan hiuksiin. Sitä kutsutaan hiusten pesemiseksi. Sinä varmaan vispaat muniasi suihkussa.

Ei, hiuksia ei pidä pestä. Shampoolla pestään päänahka, ei hiuksia. Hiuksille riittää, että shampoo huuhtoutuu niiden läpi. Eri 

Sinä et sitä määrää.

Vierailija
27/150 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pää ylöspäin on hankalaa? Olette ilmeisesti paksuhiuksisia tai jotenkin muuten tilanne poikkeaa omastani, sillä en osaa kuvitella mitään syytä pestä hiukset pää alaspäin. Ja minulla on puoleen selkään ulottuvat hiukset, ei mikään siili.

Vierailija
28/150 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumarrun eteenpäin niin, että pesuaine valuu hiuksista lattialle. Pää ylhäällä pestessä sain iholle hirveästi finnejä, pesuaineet ja varsinkin hoitoaineet tukkivat ihohuokoset.

No eihän niitä kasvoille pidä huuhtoa. Eikä hoitoainetta laiteta koko päähän vaan ainoastaan latvoihin. Lyhythiuksinen ei tarvitse hoitoainetta yleensä ollenkaan. 

Vierailija
29/150 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ripustan kattoon voimistelurenkaat ja ujutan niihin jalkani. Eli pää alaspäin. 

Vierailija
30/150 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suihkussa ollessa pesen tietysti suorana.

Voihan sitä ensin pestä hiukset pää alaspäin ja sitten vasta mennä kokovartalosuihkuun.

Miksi??? Ja toisekseen ei käy selkäsairauden takia.

Kerro nyt miksi pää alaspäin???

Vierailija
31/150 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylös. Olisi kauheaa jos shampoo valuu silmiin pää alaspäin ja veri päässä pakkautuu. Jäykkä vaihdevuosissa ei taivu alas. Vesi estää hengityksen.

Siis shampoohan menee silmiin nimenomaan, jos pesee pää ylöspäin (valuu päälaeltä silmiin). Kun on pää alaspäin, se valuu vain hiuksia pitkin lattialle.

Tai sitten pitäisi taivuttaa päätä taaksepäin sen verran, että mun niska ei ainakaan anna periksi.

Vierailija
32/150 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä.  Kuvaile myös hiuksesi.

Vierailija
33/150 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis shampoohan menee silmiin nimenomaan, jos pesee pää ylöspäin (valuu päälaeltä silmiin). Kun on pää alaspäin, se valuu vain hiuksia pitkin lattialle.

Tai sitten pitäisi taivuttaa päätä taaksepäin sen verran, että mun niska ei ainakaan anna periksi.

Mulla ei mene silmiin.

Vierailija
34/150 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten pää alaspäin? Niinkuin kroppa kaksinkerroin? 

Mä käyn suihkussa selkä suihkuseinään päin. Suihku osuu selkään/hartioihin, ja dippaan päätä taaksepäin kastellakseni hiukset. Sitten hieron shampoon päänahkaan ja huuhtelen pois taakse päin nojaten, niin, että hiukset on suihkun alla. Sama sitten hoitoaineen kanssa, mutta tietenkin vain latvoihin eikä päänahkaan.

Vierailija
35/150 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten pää ylöspäin on hankalaa? Olette ilmeisesti paksuhiuksisia tai jotenkin muuten tilanne poikkeaa omastani, sillä en osaa kuvitella mitään syytä pestä hiukset pää alaspäin. Ja minulla on puoleen selkään ulottuvat hiukset, ei mikään siili.

Jos on jäykkä ja huono tasapaino pään kallistaminen taaksepäin on hankalaa tai kivuliasta. Isovanhemmat pesi eteenpäin nojaten ja en voinut ymmärtää miksi, mutta heillä oli siinä vaiheessa ikää ja kremppaa niin tuollainenkin helppo liike ei vain onnistunut tai aiheutti huimausta. Voi se olla tottumuskysymyskin, jos on aina pessyt hiukset yhdellä tavalla niin kaikki muu tuntuu vaikealta tai väärältä. Itse nojaan taakse, se tuntuu luontevammalta ja ei tule tukka naamalle, mutta jos joku tekee toisin niin mitä se minua haittaa.

Vierailija
36/150 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan sitä ensin pestä hiukset pää alaspäin ja sitten vasta mennä kokovartalosuihkuun.

Koska ei ylöspäin.

Vierailija
37/150 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole munia. Mutta miehellä on ja niitä kyllä joskus on tullut vispattua.

Vierailija
38/150 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska ei ylöspäin.

🖕

Vierailija
39/150 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nyt puhutaan siitä painovoimasta, et shampoo jotenkin ei menis päänahkaan seisoma asennossa,kyllä se mulla vaan menee päänahkaan.  Ylösalaisin se vaan valuisi pään päältä kohti hiusten pituuksia ja vaan takaraivosta tulis puhdas. Mä tykkään et pään päällinen on puhdas, ei kukaan mun takaraivoa näe hiusten alta. Ja kun selkä ei kestä kumartelua. Eihän se edes ole mahdollista pienien kämppien pienissä suihkukopeissa kumarrella. Eikä kehtais pyllistellä uimahallien suihkussa, pitäähän sun pyllistää seinästä poispäin, et saat sen suihkun taas päälle, ellet heiluttele kättä taaksepäin oudosti?

No riippuu varmaan suihkusta, millainen on. Mutta eihän sitä pää alaspäin pestessä tarvitse pyllistellä. Kyllä mun ranka ainakin taipuu ylempääkin. Ja myös pää taipuu eteenpäin. Sen sijaan en pysty taivuttamaan niskaongelmien takia päätä taaksepäin, joten pää ylöspäin pestessä huuhteluvaiheessa kaikki shampoot valuvat päälaellta silmiin.

Ja eihän se pestessä valu mihinkään, joten ihan hyvin pystyy päänahan ja nimenomaan päälaen kohdan pesemään pää alaspäin. On myös helpompi päästä päänahkaan käsiksi, kun hiukset eivät painaudu siihen. 

Vierailija
40/150 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt pienistä asioista hermostu. Enh minä vaatinut ketään pesemään pää alaspäin. Sanoin vain, että voihan niinkin tehdä. Tuo aiempi sanoi, että "tietysti pesee suorana", vaikka ei se mikään 'tietysti' ole, koska toisinkin voi toimia.