Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pesetkö hiukset pää ylös- vai alaspäin?

Vierailija
12.12.2025 |

Ensimmäisenä mainittu on mun mielestä järjettömän hankalaa, joten pesen hiukseni aina pää alaspäin.

Kommentit (150)

Vierailija
41/150 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Takkuuntuu hiukset alaspäin pestessä, joten on kokosuihkussa sitten aina pestävä.

Sama. Mökkisaunassa kun joutuu pesemään vadissa pää alaspäin niin kunnon mökkilook muodostuu jo siitä.

Vierailija
42/150 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis miten pää alaspäin? Niinkuin kroppa kaksinkerroin? 

Ei kokonaan kaksinkerroin vaan nojaa vaan eteenpäin. Polvet saattaa olla vähän koukussa. Kun minulla oli amme, sen reunaan nojasin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/150 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä täällä somaliassa on tapana pestä pää irroitettuna seipään nokassa

ter.Äähläämi

Vierailija
44/150 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Takkuuntuu hiukset alaspäin pestessä, joten on kokosuihkussa sitten aina pestävä.

Oma kokemus just päinvastoin. 

Jään odottamaan, että tulet ihmettelemään ja kyselemään miksi?miksi?.

Vierailija
45/150 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Normaalisti seistessä hiukset menee takkuun, kun sitä hiusmassaa joutuu hieromaan yhteen. Muutenkin on vaikea päästä kunnolla päänahkaan käsiksi, kun paksu kuontalo lepää siinä päällä. 

Ps. Mä laitan hoitoaineen päänahkaan saakka

Ap

Vierailija
46/150 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liittyy varmaan jotenkin siihen mihin suuntaan hiukset luonnostaan kasvavat. Joillain ehkä hiusjuuret kasvavat pystymmässä jolloin pää alaspäin pesu pitää ne paremmin selvinä? Itse jos pesen pitkät hiukseni pää alaspäin, ne ovat ihan mahdoton pesäke kun nostan pään ylös. 

-eri

Vierailija
47/150 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liittyy varmaan jotenkin siihen mihin suuntaan hiukset luonnostaan kasvavat. Joillain ehkä hiusjuuret kasvavat pystymmässä jolloin pää alaspäin pesu pitää ne paremmin selvinä? Itse jos pesen pitkät hiukseni pää alaspäin, ne ovat ihan mahdoton pesäke kun nostan pään ylös. 

-eri

Itse ainakin teen niin, että kun olen pessyt (kahdesti), niin kuivaan hiukset edelleen siinä samassa asennossa, laitan hoitoaineen ja teen hiuksista nutturan, jonka kiinnitän hainhampaalla päälaelle. Sen jälkeen suoritan muut pesut ja viimeisenä huuhtelen hoitoaineen pois pää alaspäin ja käärin hiukset pyyhkeeseen. En siis heittele hiuksia märkinä edestakaisin (miksi edes pitäisi?) eikä tule pesäkkeitä tai takkuja. 

Ap

Vierailija
48/150 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaahdotan kasvot ylöspäin, huuhtelen kylmällä pää alaspäin. 

Tarvitseeko vielä vääntää syyt rautalangasta?

Missä vaiheessa peset hiukset?

Mitäpä lottoat, ääliö. Shampoo vaahdotetaan hiuksiin. Sitä kutsutaan hiusten pesemiseksi. Sinä varmaan vispaat muniasi suihkussa.

"Vaahdotan kasvot"

Vierailija
49/150 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen pää kallellaan sivulle, vaihdellen eri päivinä vasemman ja oikean välillä.

Vierailija
50/150 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt pienistä asioista hermostu. Enh minä vaatinut ketään pesemään pää alaspäin. Sanoin vain, että voihan niinkin tehdä. Tuo aiempi sanoi, että "tietysti pesee suorana", vaikka ei se mikään 'tietysti' ole, koska toisinkin voi toimia. 

Miksi??? Ja toisekseen ei käy selkäsairauden takia.

Vierailija
51/150 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri

Itse ainakin teen niin, että kun olen pessyt (kahdesti), niin kuivaan hiukset edelleen siinä samassa asennossa, laitan hoitoaineen ja teen hiuksista nutturan, jonka kiinnitän hainhampaalla päälaelle. Sen jälkeen suoritan muut pesut ja viime

Mulla on sen verran pitkä ja paksu kuontalo että tyssäisi tuohon samassa asennossa kuivaamiseen. Siksi tuntuu helpoimmalta antaa veden huuhtoa ne siihen asentoon johon ne saavat jäädäkin eli pitkinä selkään. Sitten puristelen veden pois ja kiedon varovasti pyyhkeeseen. Kun ovat vähän kuivuneet, laitan kosteisiin hiuksiin jätettävää hoitoainetta ja nostan niskasta ylös että kuivuvat sieltäkin kunnolla. 

Vierailija
52/150 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole hankalaa pestä hiuksia suorana. Se on helpointa.

Vierailija
53/150 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mulla on sen verran pitkä ja paksu kuontalo että tyssäisi tuohon samassa asennossa kuivaamiseen. Siksi tuntuu helpoimmalta antaa veden huuhtoa ne siihen asentoon johon ne saavat jäädäkin eli pitkinä selkään. Sitten puristelen veden pois ja kiedon varovasti pyyhkeeseen. Kun ovat vähän kuivuneet, laitan kosteisiin hiuksiin jätettävää hoitoainetta ja nostan niskasta ylös että kuivuvat sieltäkin kunnolla.

En ihan ymmärtänyt mikä tuossa on siis vaikeaa. Ottaa hiuspyyhe käteen kun pää on alaspäin? Vai kun pitää ensin käsin puristella enimmät vedet pois? Kuitenkin nostat hiukset pesun jälkeen ylös?

Ap

Vierailija
54/150 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesettekö hiuksenne lavuaarissa vai suihkussa seisten pää alaspäin?

Vierailija
55/150 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuplapesussa voi toteuttaa molemmat. 👍

Vierailija
56/150 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pesettekö hiuksenne lavuaarissa vai suihkussa seisten pää alaspäin?

Suihkussa. En halua uittaa hiuksiani lavuaarissa.

Ap

Vierailija
57/150 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä ensin pestä hiukset pää alaspäin ja sitten vasta mennä kokovartalosuihkuun.

Vierailija
58/150 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin?

Vierailija
59/150 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan sitä ensin pestä hiukset pää alaspäin ja sitten vasta mennä kokovartalosuihkuun.

Missä lukee, että olen ketään käskenyt toimimaan niin, etenkään jos on selkäsairaus? Leikitkö tyhmää? 

Vierailija
60/150 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumarrun eteenpäin niin, että pesuaine valuu hiuksista lattialle. Pää ylhäällä pestessä sain iholle hirveästi finnejä, pesuaineet ja varsinkin hoitoaineet tukkivat ihohuokoset.

No eihän niitä kasvoille pidä huuhtoa. Eikä hoitoainetta laiteta koko päähän vaan ainoastaan latvoihin. Lyhythiuksinen ei tarvitse hoitoainetta yleensä ollenkaan. 

Kasvoille valuneella shampoolla voi hoitaa hyvin naamanpesunkin. On muuten monesti parempaa pesuainetta kuin kovin mainostetut kalliit kasvojenpesuaineet.