Syöttekö jotain monivitamiinia?
Minä silloin kun muistan, en todellakaan joka päivä.
Kommentit (22)
Syön. Etupäässä lihaa, kalaa, hedelmiä ja perunaa. Monen moista vitamiinia.
Vierailija kirjoitti:
Toi on hyvä! Mä söin niitä pillereitä pitkään ihan turhaan kunnes tajusin, että monipuolinen oikea ruoka! Ja ávot: kaikki vielä imeytyvässä muidossa
Syön ravitsevaa itse laitettua ruokaa, mutta lisäksi möllerin tuplaa eli kalaöljy, a- ja d ja e - vitamiinit.
Valitettavasti ruokavalioni on syistä, joita en tässä avaa, niin yksipuolinen ja rajoittunut, että todellakin otan tiettyjä vitamiineja ja hivenaineita purkista.
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti ruokavalioni on syistä, joita en tässä avaa, niin yksipuolinen ja rajoittunut, että todellakin otan tiettyjä vitamiineja ja hivenaineita purkista.
Älä nyt viitsi, ei yksipuolinen tarkoita ravinnotonta. Esim. lihassa tai kananmunassa on kaikki tarvittava paitsi c-vitamiini.
En syö. Monivitamiineissa on sitä ja tätä, mutta useimmissa liian vähän niitä.
Siksi syön päivittäin 500 mg C-, 100 mcg d- ja useampaa B-vitamiinia sisältäviä valmisteita. Ajoittain muutakin, mutta mittautan arvot ensin.
Ja monipuolista ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Juurikin näin.
Syön yhden monivitamiinin useimpina päivinä. Joskus ehkä unohtuu. Vain harva nainen saa tarpeeksi folaattia ruokavaliosta, ja en varmasti ole yksi heistä. Ruokavalio tietysti pitää olla monipuolinen kans.
Kyllä. Minulla on lääkitys, joka haittaa A,D,E ja K-vitamiinien imeytymistä. Otan erikseen purkista D-vitamiinia ja vahvaa monivitamiinia siihen oheen.
Neuromin valmiste, d vitamiini,kalkkivalmiste.
Vierailija kirjoitti:
Syön yhden monivitamiinin useimpina päivinä. Joskus ehkä unohtuu. Vain harva nainen saa tarpeeksi folaattia ruokavaliosta, ja en varmasti ole yksi heistä. Ruokavalio tietysti pitää olla monipuolinen kans.
Juu, tosin myöskään miehet eivät saa. Ihan yleinen puutos väestössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt viitsi, ei yksipuolinen tarkoita ravinnotonta. Esim. lihassa tai kananmunassa on kaikki tarvittava paitsi c-vitamiini.
Ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Neuromin valmiste, d vitamiini,kalkkivalmiste.
Helvetin hyvä kun kerroit meille. 🤣🤣🤣🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pistä lihasi ja kananmunasi laskuriin ja katso onko kaikkia muitakaan riittävästi.
A-olutta juon päivittäin