Hullut suomalaiset tehtailee lastensuojeluilmoituksia linnan juhliin heti synnytyksen jälkeen osallistuneen parin lapsesta
Täydellistä tyhmyyttä vai tahallista kiusantekoa?
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/linnan-juhliin-heti-synnytyksen-jal…
Kommentit (98)
Vierailija kirjoitti:
Mä olen huolissani lähinnä äidin terveydestä, että lähdetään synnytyksen jälkeisenä päivänä juhlimaan.
Onko hän jotenkin sairas? Mistä sinä tiedät, että hänen terveydessään on jotain huolestuttavaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen huolissani lähinnä äidin terveydestä, että lähdetään synnytyksen jälkeisenä päivänä juhlimaan.
Ehkä hän on itse paras arvioimaan tilaansa. Mitäpä jos tietää, että viimeinen tilaisuus hetkeen mennä käymään juhlissa, kun kaikki on valmiina ja vointi hyvä. Sitten saa keskittyä vaavin hoitoon pitemmän aikaa. Outoa, että tuollainen pistäytymis- ja kättelytapahtuma on niin kaamea homma joidenkin mielestä. Kuvissa pariskunta näytti hyvin onnelliselta.
Juhlat kestää monta tuntia ja sisällä on kuumaa eikä välttämättä paikkoja jossa saa levätä. Lisäksi syöminen ja juominen ja tanssiakin täytyy. Muutenhan on ihan turha lähteä moiseen juhlaan.
Lääkäri oli todennut että voi lähteä, äiti itse oli sitä mieltä että jaksaa, vauva oli hyvässä hoidossa. Missä se ongelma on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko hän jotenkin sairas? Mistä sinä tiedät, että hänen terveydessään on jotain huolestuttavaa?
Juuri synnyttänyt on lähtökohtaisesti levon tarpeessa. Siksi meillä on äitiyslomaakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä hän on itse paras arvioimaan tilaansa. Mitäpä jos tietää, että viimeinen tilaisuus hetkeen mennä käymään juhlissa, kun kaikki on valmiina ja vointi hyvä. Sitten saa keskittyä vaavin hoitoon pitemmän aikaa. Outoa, että tuollainen pistäytymis- ja kättelytapahtuma on niin kaamea homma joidenkin mielestä. Kuvissa pariskunta näytti hyvin onnelliselta.
Juhlat kestää monta tuntia ja sisällä on kuumaa eikä välttämättä paikkoja jossa saa levätä. Lisäksi syöminen ja juominen ja tanssiakin täytyy. Muutenhan on ihan turha lähteä moiseen juhlaan.
Niin. Hän itse tietää varmasti miten jakselee. Pääseehän sieltä pois jos väsyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan käsittämötöntä miten arvotatte Stubbin lärvin ja telkkarikamerat vastasyntyneen lapsenne ohi.
Oliks sille lapselle jotain haittaa siitä, että vanhemmat oli muutaman tunnin poissa?
Ei, mutta äidille voi tulla komplikaatioita kun synnytyksestä on vain vuorokausi.
Selitpäppä hyvin tarkkaan, miksi tämä on sinun ongelma?
Ei ole minun ongelma mutta olen huolissani äidin terveydestä. Juuri synnyttänyt ei ole täysin terve vaan kuuluu levätä.
Pitääkö maata sängyssä potilaana jos ei ole töysin terve? Kuka hoitaa vauvaa sillä aikaa kun äiti lepää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai tanssiminenkin on pakollista? Mitenkäs nämä rollaattorilla liikkuvat vieraat ovat sitten pystyneet osallistumaan juhliin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
A) siellä ei ole pakko olla loppuun asti
B) on tuoleja ja lepohuoneita, ei juhla ole pelkästään siinä salissa jossa ihmiset tanssivat
C) syöminen, juominen js tanssiminen on hauskaa, mitä "täytymistä" muka?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri synnyttänyt on lähtökohtaisesti levon tarpeessa. Siksi meillä on äitiyslomaakin.
Meinaatko että äitiyslomalla kuuluu maata sängyssä koko ajan. Tämäpä selittääkin monta asiaa.
Onhan siellä ollut 9-kymppisiä sotaveteraanejakin kautta aikojen. Onko juuri synnyttänyt nuori nainen raihnaisemmassa kunnossa kuin sodankäynyt papparainen?
Neitsyt Maria käveli raskaanaollessaan Nasaretista Beetlehemiin ja synnytti vauvan tallissa härkien ruokakuppiin ilman mitään kivunlievitystä. Pistäkääs paremmaksi!
Yhdellä puhelulla kuittaisin ja siinäkin olisi yksi puhelu liikaa, mutta laki määrää.
T: Sossu
Vierailija kirjoitti:
On siinä tunnekylmä äiti. Vauva syntynyt eilen ja tämä rouva lähtee Linnan juhliin. Tuli selväksi, mikä on arvojärjestys. Minäminäminä.
Lapsen kanssa joutuu olemaan seuraavat 18 vuotta vähintään. Linnanjuhliin pääseminen on ainutlaatuinen kunnia.
Vierailija kirjoitti:
Kun saa anonyyminä ilman mitään vastuuta aiheuttaa kiusaa, niin kivaahan se vaan on.
Suomen suurimpia ongelmia on, ettei kukaan ole vastuussa mistään.
Kyllä täälläkin ajoittain laitetaan ihmisiä vastuuseen milloin mistäkin, ei sitä voi kiistää. Ongelman ydin on vaan siinä, ketä ja mistä. Tätä voi ihan tämän päivän keskustelujen pohjaltakin miettiä, jos sellaiseen on kykenevä.
On kyllä tunnekylmää kansaa, sille mukulalle on tärkeää kontakti huoltajaansa silloin samantien syntymästään lähtien. Ja katsokaa peiliin jotka vertaatte äidin hammaslääkärikäyntiä tai synnytyksen jälkeisiä toimenpiteitä (siis pakollista terveyden hoitoa) siihen että MOLEMMAT vanhemmat lähtevät juhlimaan vastasyntyneen luota. Sinänsä ei yllätä kun eikö näillä ole jotakn lestataustaakin (?), saattaa vaikuttaa siihen lapsiin suhtautumiseen (?).
Tämä maa on täynnä kpäisiä ja katkeria ämmiä. Ovat omasta mielestään niin muiden yläpuolella tuomitakseen toisten valintoja. Pitäisivät huolen omista asioistaan. Ovat muka niin parempia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan käsittämötöntä miten arvotatte Stubbin lärvin ja telkkarikamerat vastasyntyneen lapsenne ohi.
Oliks sille lapselle jotain haittaa siitä, että vanhemmat oli muutaman tunnin poissa?
Ei, mutta äidille voi tulla komplikaatioita kun synnytyksestä on vain vuorokausi.
Selitpäppä hyvin tarkkaan, miksi tämä on sinun ongelma?
Ei ole minun ongelma mutta olen huolissani äidin terveydestä. Juuri synnyttänyt ei ole täysin terve vaan kuuluu levätä.
Lopeta, ole hyvä tuo jankkaaminen, provo.
Vierailija kirjoitti:
On kyllä tunnekylmää kansaa, sille mukulalle on tärkeää kontakti huoltajaansa silloin samantien syntymästään lähtien. Ja katsokaa peiliin jotka vertaatte äidin hammaslääkärikäyntiä tai synnytyksen jälkeisiä toimenpiteitä (siis pakollista terveyden hoitoa) siihen että MOLEMMAT vanhemmat lähtevät juhlimaan vastasyntyneen luota. Sinänsä ei yllätä kun eikö näillä ole jotakn lestataustaakin (?), saattaa vaikuttaa siihen lapsiin suhtautumiseen (?).
Mitä merkitystä sillä on missä äiti on sen muutaman tunnin minkä hän on pois vauvan luota?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Makasitko itse koko äitiysloman? Entä viivyitkö sairaalassa vähintään viikon lepäämässä?
Mikä.oli lastensuojeluilmoituksen syy?
Oliko vauva jätetty yksin kotiin? Hylätty lumihankeen? Pahoinpidelty?